Werk & Studie alle pijlers

Te weinig geld opassen [Lege OP]

17-08-2020 21:16 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2020 23:12
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de eerdere reacties niet. Vind het nogal heftig om een 18-jarige zwart deze bedragen te betalen, voor 3 kinderen waaronder 1 met behoorlijke extra zorgtaken.
lilalinda schreef:
17-08-2020 21:28
Ik vind 3 kinderen waarvan 1 zogiintensief kind achterlaten voor meerdere dagen bij een 18jatige niet kunnen
Nee dan maakt het bedrag niet eens uit inderdaad. Ik ken een gezin die dit dan doet met 2 oppassen, en dan hbo studentes uit de zorg. Die betalen daar dus ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga me er eens verder in verdiepen op internet en eens rond de tafel.
Grappig dat er mensen zijn die vinden dat de nacht voor niks zou moeten. Ze is wel verantwoordelijk die nacht, ligt ook niet in haar eigen bed en kan niet weg . Dus is ze aan het werk en dus zal daar iets tegenover moeten staan. Al helemaal als er een kind is dat ook in de nacht extra verzorging nodig heeft.

TO, 100 euro is idd veel te weinig. En die 7 euro trouwens ook al helemaal met huishoudelijkwerk. Lees je goed in, heb al enkele goede tips voorbij zien komen.

En super goed dat je voor jezelf opkomt. Laat je ook niet gek maken door mensen die roepen dat je 'maar 18 bent en het maar een bijbaantje is'
Alle reacties Link kopieren
100 euro vind ik ook te weinig. Ze moet wel 6x per dag een kind van 9 uit de poep halen.
Ik zou de officiele tarieven van een gastouderburo opzoeken en daar een middenweg uit nemen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind het een heel grote verantwoordelijkheid voor een ongediplomeerde. Van de 36 uur ben je minstens 26 uur aan het werk. Zelfs als je de nacht niet betaald zou krijgen zouden ze je meer dan 100 euro moeten betalen. Het is niet alleen oppassen, het is ook zorgen dat die kinderen 5 fatsoenlijke maaltijden krijgen. En de hele verantwoordelijkheid over het huis, is alles goed op slot, staat het gasfornuis uit, etc.
De hele nacht doorbetaald krijgen is vrij bijzonder als je gewoon kan slapen, zelfs bij een professionele baan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 100 euro voor 2 dagen en een nacht met 3 kinderen waanzin. Je klinkt zelf heel redelijk. En ze hebben zelf eerst geboekt voordat ze de oppas geregeld hadden. Voel je niet schuldig. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
17-08-2020 21:41
Grappig dat er mensen zijn die vinden dat de nacht voor niks zou moeten. Ze is wel verantwoordelijk die nacht, ligt ook niet in haar eigen bed en kan niet weg . Dus is ze aan het werk en dus zal daar iets tegenover moeten staan. Al helemaal als er een kind is dat ook in de nacht extra verzorging nodig heeft.

TO, 100 euro is idd veel te weinig. En die 7 euro trouwens ook al helemaal met huishoudelijkwerk. Lees je goed in, heb al enkele goede tips voorbij zien komen.

En super goed dat je voor jezelf opkomt. Laat je ook niet gek maken door mensen die roepen dat je 'maar 18 bent en het maar een bijbaantje is'
Ja of erger nog: dat die 100 euro al mooi meegenomen is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-08-2020 21:42
Ik vind 100 euro voor 2 dagen en een nacht met 3 kinderen waanzin. Je klinkt zelf heel redelijk. En ze hebben zelf eerst geboekt voordat ze de oppas geregeld hadden. Voel je niet schuldig. :rose:
Lieve reactie dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
17-08-2020 21:38
Lastig. Maar ik snap dat je het niet hebt gedaan. 230 euro vind ik ook wel erg veel klinken. maar je hebt wel een mega verantwoordelijkheid aangezien de ouders er ook niet zijn.
Omdat je s nachts eruit moet vind ik wel dat ze daarvoor moeten betalen. Geen 5 euro per uur maar bv een bedrag voor de tijd dat de kinderen naar bed gaan tot wakker worden ( bv 50 euro voor 10 uur). En daarna weer 7 euro. Maar krijg je idd ook eten en drinken en hoe gaan ze daarmee om? Dat speelt ook nog mee vind ik. Bij een baas krijg je dit ook niet.
Ja, hoor ; op sommige woongroepen eet je op therapeutische gronden mee met wat de pot schaft.
( En worden slaapdiensten ( 8 uur ) voor de helft betaald tenzij je er uit moet )

Niet doen alsof ze in d’r handjes mag knijpen dat er een lekker bed staat voor haar. Zo lekker slaap je meestal niet ( vreemd bed, vreemde geluiden, etc )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt veel, voor 2 dagen, maar dat is het eigenlijk niet. Je zorgt 36 uur voor 3 kinderen, waarvan 1 intensieve zorg. En ook s' nachts. En nee je bent niet de hele nacht in de weer maar dat ben je ook niet als je in de zorg werkt en slaapdienst hebt.
Ik zou sowieso vragen of hij s' nachts een inco om mag. lijkt mij ook niet fijn voor zijn nachtrust als hij er s' nachts uit moet om te douchen.
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:42
De hele nacht doorbetaald krijgen is vrij bijzonder als je gewoon kan slapen, zelfs bij een professionele baan.
Slaapdiensten worden gewoon betaald hoor. En ze kan dus niet slapen, ze zit met een niet zindelijk kind dat geen luier om mag.
Susan schreef:
17-08-2020 21:43
Ja of erger nog: dat die 100 euro al mooi meegenomen is.
Oee ja! Die vergat ik! Wilde teveel zeggen hahaha! Maar idd! Laat je niet gek maken!
Alle reacties Link kopieren
en met huishoudelijk werk erbij helemaal. Mijn god. Ik neem je zo aan hoor, voor 2.70 per uur. Als een soort Dobby. Je hebt echt gelijk.
Een minimum jeugdloon is geschikt als je ook echt een beperkter baantje hebt met minder verantwoordelijkheden etc. hebt als een "volwassen" medewerker. Maar als jij grote mensen werk doet - en daar valt 24-uurs zorg voor een zorg-intensief kind onder - dan moet je daar ook naar betaald worden. Ik vind het terecht dat je met €100 geen genoegen neemt. Vervelend voor de ouders, maar voor jou is het je werk. Helaas is oppassen - net als onderwijs, zorg, kinderopvang - werk waarvan men vindt dat je het vooral uit liefde moet doen, en waar geen redelijke beloning tegenover hoeft te staan (?)
Het-groepje schreef:
17-08-2020 21:44
Slaapdiensten worden gewoon betaald hoor. En ze kan dus niet slapen, ze zit met een niet zindelijk kind dat geen luier om mag.
Dit.
En minimumloon is voor voor minimum verantwoording.

Ik vind echt belachelijk bedrag.
Persoonlijk denk ik dat je beter kan stoppen bij dit gezin en via een andere weg gaan doen. Bij andere gezinnen met vastgestelde tarieven. Geen oppascentrale online voor jouw buurt?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 21:48
5.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit gesnapt waarom een goede schoonmaker beter betaald krijgt dan een goede oppas.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-08-2020 21:42
De hele nacht doorbetaald krijgen is vrij bijzonder als je gewoon kan slapen, zelfs bij een professionele baan.
Hele nacht wel. Maar wel altijd een gedeelte. Bijv. : https://www.nieuwestartwoonzorg.nl/slaa ... boerderij/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je een applaus TO! Vind het van de zotte dat ouders van 3 kinderen waarvan een zorgintensief die 36 uur bij een goedkope oppas willen achterlaten!!! Fijn dat ze je zodanig vertrouwen dat je dat aan zou kunnen, maar jeetje, ik vind dat nogal wat!!

Wij hebben wel eens oppasmeisje van 18 en die vraagt 8 euro per uur. Ik haal haar thuis op en breng haar naar huis zodat ze niet door het donker terug hoeft op de fiets en we geven altijd dik fooi. Dit doen onze vrienden ook bij hun oppasmeiden. Zulke adresjes kun je dus ook vinden!
Susan schreef:
17-08-2020 21:43
Ja of erger nog: dat die 100 euro al mooi meegenomen is.
Ja want thuis krijg je ook niks O_o
Alsof er een tekort aan oppasbaantjrs is, de meeste 18 jarigen kiezen opportunistisch gewoon voor het minste werk en waar Netflix is.
Deze mensen zouden hier geen oppas kunnen vinden, teveel concurrentie van gezinnen die veel beter hun best doen en geen poepbroeken hebben.
To is echt loyaal en daar mag ze ook wel wat van merken in haar portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-08-2020 21:45
en met huishoudelijk werk erbij helemaal. Mijn god. Ik neem je zo aan hoor, voor 2.70 per uur. Als een soort Dobby. Je hebt echt gelijk.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
17-08-2020 21:46
Een minimum jeugdloon is geschikt als je ook echt een beperkter baantje hebt met minder verantwoordelijkheden etc. hebt als een "volwassen" medewerker. Maar als jij grote mensen werk doet - en daar valt 24-uurs zorg voor een zorg-intensief kind onder - dan moet je daar ook naar betaald worden. Ik vind het terecht dat je met €100 geen genoegen neemt. Vervelend voor de ouders, maar voor jou is het je werk. Helaas is oppassen - net als onderwijs, zorg, kinderopvang - werk waarvan men vindt dat je het vooral uit liefde moet doen, en waar geen redelijke beloning tegenover hoeft te staan (?)
maar daar is TO helemaal niet voor toegerust
Ik vind de hele situatie nogal ongepast
En mensen die zo met hun eigen kinderen omgaan, gaan zeker niet netjes om met het kind van een ander, TO dus
Het-groepje schreef:
17-08-2020 21:44
Slaapdiensten worden gewoon betaald hoor. En ze kan dus niet slapen, ze zit met een niet zindelijk kind dat geen luier om mag.
Slaapdiensten werden iig niet betaald. Ook niet als je er gewoon standaard 4x per nacht uit moest om bedden te verschonen en nachtmerries te troosten.

Die 100 euro vind ik zeker te weinig, maar die. 230 echt teveel.
Alle reacties Link kopieren
ik betaalde in 2008 10 euro per uur. Overdag voor 1 niet zorgintensief kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven