Werk & Studie alle pijlers

Vacature bij politie, kan BKR / MSNP een obstakel zijn?

01-07-2020 17:31 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom op dit moment in aanmerking voor een vacature bij de politie / recherche. Nu lees ik dat er een uitgebreid geschiktheids- en betrouwbaarheidsonderzoek wordt gedaan (GBO). Ik zit sinds een jaar in een MSNP-traject. Kan dit voor hen een reden zijn om mij af te wijzen?
Weet iemand dit wellicht, of heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
01-07-2020 18:01
Dat is nog steeds zo. Ik werk niet bij de politie maar wel bij de overheid, en wij mogen in zo’n geval geen functie bekleden waarbij je gevoelige informatie behandelt, in direct contact met burgers staat, of belangrijke beslissingen kunt nemen ten gunste of laste van burgers.
Same here. Bij ons betekent drie keer loonbeslag dat je ontslagen wordt bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 18:52
Pff.
Gaat het goed, vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren bij justitie gewerkt, A-gescreend en al. Geld problemen op welke manier dan ook levert problemen op zowel in het verleden, heden als toekomst.
Bij een collega werd 2x loonbeslag gelegd, die werd gelijk opnieuw de procedure screening gezet en moest hem opnieuw doorlopen inclusief 8u verhoor/gesprek door/met de aivd.

Ze zijn terecht heel streng.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-07-2020 18:55
Ja. Je bent makkelijker om te kopen.
Hoe weet jij nou of dat bij TO zo is?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
01-07-2020 20:16
Hoe weet jij nou of dat bij TO zo is?
De politie gaat er vanuit bij de screening dat mensen die problematische schulden hebben vatbaarder zijn voor aanbiedingen van criminelen.

Daarom komen mensen met dit soort schulden soms niet door de screening.

Je zou maar net wel een verjaardagscadeau voor je kind kunnen kopen wanneer je wat info door speelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zijn de schulden juist door de MSNP onder controle. Ik krijg wekelijks een bedrag aan leeefgeld en kan daar goed mee uitkomen, en wanneer ik iets extra's nodig heb vraag ik daarom bij de bewindvoerder. Kinderen heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
01-07-2020 20:28
Op dit moment zijn de schulden juist door de MSNP onder controle. Ik krijg wekelijks een bedrag aan leeefgeld en kan daar goed mee uitkomen, en wanneer ik iets extra's nodig heb vraag ik daarom bij de bewindvoerder. Kinderen heb ik niet.
Je hebt ook een beschermingsbewindvoerder? Sta je in het register? Het verkleint je kans nog meer...
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Snoopy80 schreef:
01-07-2020 20:28
Op dit moment zijn de schulden juist door de MSNP onder controle. Ik krijg wekelijks een bedrag aan leeefgeld en kan daar goed mee uitkomen, en wanneer ik iets extra's nodig heb vraag ik daarom bij de bewindvoerder. Kinderen heb ik niet.

Het feit dat je schulden hebt (gehad) is helaas gewoon geen goede zaak. Feit dat ze geregeld zijn, doet er niet toe.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-07-2020 20:21
De politie gaat er vanuit bij de screening dat mensen die problematische schulden hebben vatbaarder zijn voor aanbiedingen van criminelen.

Daarom komen mensen met dit soort schulden soms niet door de screening.

Je zou maar net wel een verjaardagscadeau voor je kind kunnen kopen wanneer je wat info door speelt.
Dat ze niet door de screening komen is 1, maar er zomaar vanuit gaan dat TO vatbaarder is voor aanbiedingen van criminelen kun jij toch helemaal niet beoordelen. Snap wel dat de politie daar rekening mee houdt, maar je weet ook niet hoe de schulden zijn ontstaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
01-07-2020 20:47
Dat ze niet door de screening komen is 1, maar er zomaar vanuit gaan dat TO vatbaarder is voor aanbiedingen van criminelen kun jij toch helemaal niet beoordelen. Snap wel dat de politie daar rekening mee houdt, maar je weet ook niet hoe de schulden zijn ontstaan.
Ze werken met statistieken.
Dat betekent niet dat iemand letterlijk zeker weet dat TO dat ooit zou doen. Het betekent dat TO qua profiel vatbaarder is voor aanbiedingen van criminelen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
01-07-2020 20:57
Ze werken met statistieken.
Dat betekent niet dat iemand letterlijk zeker weet dat TO dat ooit zou doen. Het betekent dat TO qua profiel vatbaarder is voor aanbiedingen van criminelen.
Dat is ook zo, maar er werd wel gezegd "je bent makkelijker om te kopen". Hou het dan bij algemeenheden. Het is al vervelend genoeg als iemand in die situatie zit, om dan ook nog eens "beschuldigend" te reageren is niet nodig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik denk dat je dat te letterlijk neemt.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
01-07-2020 21:06
Ik denk dat je dat te letterlijk neemt.
Oke.
viva-amber schreef:
01-07-2020 18:55
Ja. Je bent makkelijker om te kopen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Snoopy80 schreef:
01-07-2020 20:28
Op dit moment zijn de schulden juist door de MSNP onder controle. Ik krijg wekelijks een bedrag aan leeefgeld en kan daar goed mee uitkomen, en wanneer ik iets extra's nodig heb vraag ik daarom bij de bewindvoerder. Kinderen heb ik niet.
Had mijn vriend ook allemaal.
Exact gelijk. En toch werd het direct een afwijzing om deze reden.
Tickel schreef:
01-07-2020 20:47
Dat ze niet door de screening komen is 1, maar er zomaar vanuit gaan dat TO vatbaarder is voor aanbiedingen van criminelen kun jij toch helemaal niet beoordelen. Snap wel dat de politie daar rekening mee houdt, maar je weet ook niet hoe de schulden zijn ontstaan.
Dat doet er niet toe, daar kijkt de politie niet naar. Er is volgens de politie in zijn algemeenheid gewoon een groter risico dat iemand chantabel is.
Ze kijken niet naar hoe die schulden ontstaan zijn.
anoniem_6403aefb0a56d wijzigde dit bericht op 02-07-2020 11:13
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
01-07-2020 22:55
Oke.
'Je' in algemene zin bedoeld denk ik.
Voor de politie maakt het niet uit hoe je in die schulden bent gekomen (en wat dat allemaal wel of niet over je karakter zou zeggen). Daar rekenen ze je niet op af.

De reden dat je als eventueel chantabel wordt gezien is omdat je met schulden meer dan gemiddeld om geld verlegen zit. Je hebt immers die schuld om af te betalen.

Of die schulden komen door pure pech (failliete zaak) of doordat je teveel online besteld hebt maakt daarvoor verder niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gaat 'm niet worden, helaas.
Dit maakt je eventueel chantabel.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
01-07-2020 21:02
Dat is ook zo, maar er werd wel gezegd "je bent makkelijker om te kopen". Hou het dan bij algemeenheden. Het is al vervelend genoeg als iemand in die situatie zit, om dan ook nog eens "beschuldigend" te reageren is niet nodig.
Je bent makkelijker om te kopen dan iemand die op alle andere punten exact dezelfde persoon is maar dan zonder schulden.
Betekent inderdaad niet dat je sowieso makkelijker bent om te kopen dan je buurvrouw die geen schulden heeft maar wel een minder sterke ruggengraat maar dat kunnen ze dan weer niet meten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven