2014 - Welke kinderwagen? (Mutsy)

03-02-2014 20:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag (aanstaande) moeders.

Nog ruim 3 maanden en dan hoop ik te bevallen van een zoon.

Inmiddels druk aan het oriënteren voor allerlei babyspullen. Ik heb nog niet zoveel gekocht, maar dat moet er nu zo langzamerhand eens van komen.

Heel belangrijk: de kinderwagen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Mutsy kinderwagens. Ze spreken me aan qua systeem en design. Alleen ben ik benieuwd of de igo of de 4rider nou echt heel veel beter zijn dan bijv. de Evo.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips!
ik had met 4 wielen en zo'n knik in het midden

onding..... (al vind ik alle wagens ondingen)
Wij hadden bij de eerste een Mutsy transaction, die was erg goed bevallen.

Nu ben ik zwanger van de 2de en hebben de evo gekocht. Vandaag voor het eerst gebruikt. Ook zeer over te spreken;)
Toen ik mijn mutsy had, was ik dolenthousiast! Maar eigenlijk alleen over de hoogte van de reiswieg en de geweldig grote boodschappenmand. Ook de duwstang vond ik fijn.

De wandelwageninzet vond ik juist erg lelijk.

Nu ik eenmaal met mijn easywalker duo loop, merk ik hoe groot en log en niet wendbaars mijn Mutsy 4-rider was...

Ik zou er nu zeker geen meer kopen!
Ik heb voor beide kinderen gebruik gemaakt van de Mutsy 4 rider single spook. 1 onderstel+ligbak+zitgedeelte+maxi cosi.

Over alles zeer tevreden!
Ik heb bij mijn tweede kindje nu de Evo (voorheen een Maxi Cosi kinderwagen). Deze Evo is veel soepeler, die kan ik met 1 hand alle kanten op manouvreren. Klapt heel klein in, ideaal voor mijn kleine autootje. En ook niet onbelangrijk, was goed te betalen (tov andere merken en modellen).

Dus voor mij echt een superwagen. Maar is echt een hele persoonlijke keuze.
quote:mamaroos88 schreef op 03 februari 2014 @ 22:05:

Wij hadden bij de eerste een Mutsy transaction, die was erg goed bevallen.

Nu ben ik zwanger van de 2de en hebben de evo gekocht. Vandaag voor het eerst gebruikt. Ook zeer over te spreken;)

Gaan die kinderwagens maar zo kort mee dan dat je bij je tweede kind alweer een nieuwe moest kopen. Dan zijn ze toch juist helemaal niet goed.

To waarom geen Joolz? Dat zijn pas fijne kinderwagens.
Ik zou helemaal niet gaan voor een Mutsy, rijden vreselijk zwaar, zijn moeilijk te wassen/schoon te maken. Log, ook in de auto, en hebben geen enkele restwaarde (kijk maar eens op Marktplaats) daar koop je een complete set voor zo een 75 euro. Als ik jou was zou ik dan voor een tweedehands bugaboo cameleon gan, type 2 met de witte clips voor de duwstang te verstellen en de schuimgevulde banden. Heel makkelijk te wassen, te veranderen in kleur, met 1 vinger te sturen, super klein in de klappen. En voor rond de 300 euro heb je een complete set. (bijkomend voordeel is dat je na gebruik er nog minimaal 250 euro voor terug krijgt ;))

Succes!
ik zweer bij mijn urban jungle montain buggy.

+HEEL licht,

+toch stabiel,

+mooi design,

+paste (net) in onze peugot 206,

+luchtwielen,

+heel wendbaar,

+geschikt voor de stad (tram, supermarkt)

+én ook offroad een echte held.

+heel eenvoudig klapsysteem

enige min: als zitbuggy is de rugleuning niet echt verstelbaar.. 1 positie, voor slapen dan een klein beetje verder naar achteren.
quote:sugarmiss schreef op 04 februari 2014 @ 09:34:

[...]

Gaan die kinderwagens maar zo kort mee dan dat je bij je tweede kind alweer een nieuwe moest kopen. Dan zijn ze toch juist helemaal niet goed.

To waarom geen Joolz? Dat zijn pas fijne kinderwagens.

Dat vraag ik me ook af. Wij gaan onze Mutsy (wat een vre-se-lijke naam!!!) nu voor ons derde kindje gebruiken. Hij is van 2007, dus zal inmiddels wel een groot lomp ding zijn in vergelijking met de nieuwere wagens, maar ik ga toch echt geen geld uitgeven aan zoiets als het niet hoeft.

Ik vraag me dan dus ook af waarom je al twee wagens nodig hebt? Kan natuurlijk verschillende redenen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven