35+ en zwanger worden in 2018

21-11-2017 20:39 1499 berichten
Bezig met zwanger worden:

Yaradreamz
Poosje81




Zwanger 😁❤️😁
Annejill
Thisisme1980. UD 21-03 💙
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01 💙
Syrah80. UD 04-02 💙 of 💖
Miss37 bevallen :flirting: 12-07-18
Yogayup. Bevallen 01-02 💙
Boardbabe82. UD 05-02 💖 bevallen 11-02
Verano1981. Bevallen 22-11 💖
twingo1981 bevallen !26-09-2018 😍
Roffa38. Bevallen 20-02 💙
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar 💖
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 06:42
89.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha Roffa spannend hoor! Ik snap je gestuiter ;-) Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Hebben jullie ook zo'n zin in kerstmis? Vroeger gaf ik er nooit zoveel om, maar sinds ik mijn huidige vriend heb ontmoet is het echt 180 graden gedraaid: ik kan niet wachten tot het december wordt, alle lichtjes in de bomen komen, wham weer op de radio is en we gezellige familiebijeenkomsten kunnen plannen. Volgens mijn vader allemaal tekenen van mijn nesteldrang... :hihi:

En er is nog iets wat ik me afvraag: hebben jullie een lijstje van dingen die jullie wilden doen/regelen voordat jullie aan gingen/gaan proberen? Ben wel benieuwd wat daar bij jullie op staat!

Bij mij:
- Vriend een baan (check!)
- Ik duidelijkheid over promotie in maart (check!)
- Huis verder afklussen (in t voorjaar verhuisd maar moeten nog een paar dingen gebeuren)
- Inentingen (ik heb als kind niet al mijn inentingen gehad, huisarts is voor me aan het uitzoeken of en zo ja hoe ik dat alsnog kan laten doen)
- Nieuwe ziektekostenverzekering zoeken met goede dekking voor kosten van zwangerschap en bevalling
- Tzt: stoppen met alcohol en starten met foliumzuur slikken

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje... Hoe ziet jullie lijstje eruit?
Geen lijstje hahahaha het was gewoon zullen we met de pil stoppen of een sabbatical nemen, nou doe dat eerste maar. Ok! Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik zou ook graag hier mee willen lezen/schrijven (zal waarschijnlijk meer lezen dan schrijven zijn).
Mijn vriend en ik zijn 37 jaar en ik heb al 20 rondes geprobeerd zwanger te worden van ons eerste kindje, helaas is het tot nu toe niet gelukt. Ik schreef ook mee in het topic 35+ en zwangerschapswens in 2017, maar daar is ondertussen al bijna iedereen bevallen... en hoewel ik het ze heel erg gun, voelt het niet zo fijn meer om daar mee te schrijven.
Nu weer bijna op het wachtbankje.
Als het nu weer niet is gelukt gaan we in januari naar de huisarts.
Ik wil in ieder geval jullie veel succes wensen, en dat het snel mag lukken!
Alle reacties Link kopieren
@Funhouse tuurlijk ben je van harte welkom! Wat verdrietig dat het bij jullie steeds niet wil lukken. Dit is pas mijn eerste ronde en vind het nu al zo spannend. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe dat na 20 rondes wel niet moet voelen. Hoop voor jullie dat het heel snel raak mag zijn! :hug:

Hier ook geen lijstjes. Inderdaad ook vrij impulsief besloten. We wonen officieel gezien nog niet eens samen. Maar voorlopig ben ik nog niet zwanger (zover ik weet) en zo wel, hebben we nog 9 maanden de tijd om orde op zaken te stellen. Ik maak me niet zo druk. Wie dan leeft, wie dan zorgt :)
@funhouse ik kan me voorstellen dat meeschrijven in een topic waar iedereen al moeder is niet zo leuk is . Wel goede hoop voor de oma’s hier in dit topic :p
Ik hoop voor je dat het natuurlijk nog gaat lukken!
@stippeltjes ik denk dat ronde 1 altijd een hele spannende is omdat je dan net de beslissing hebt genomen, dus dat komt er ook bij kijken, ik denk dat het vanaf ronde 2 misschien meer in je systeem gaat zitten ;) ik hoop in elk geval niet dat alle rondes zo veel stress geven als de 1e haha
Alle reacties Link kopieren
Evda: idd ze doen dat wel idd gelukkig ga er ook niet nog eens extra voor terug, dan wordt het een spiraal ;)
Lindeboom: ik ben zon kerst debiel haha heerlijk! Na de Sint gaat gelijk de kerstboom erin, lichtjes aan, open haard wat meer aan ....
heb hier geen lijstje: begonnen met foliumzuur, stoppen met de wijntjes na mijn ongi en verder is hier alles op ‘orde’ denk ik ;)
Stippeltjes: wij woonden net samen toen ik zwanger raakte van onze jongste, ach je hebt dan idd nog 9 maanden
Funhouse: welkom, leuk dat je mee schrijft! Spannende maand voor jou.
Wel prettig dat ze dit zo kunnen doen Twingo.

Van harte welkom funhouse hoop dat je snel zwanger mag worden .

Hier een negatieve test op dag 33 van mijn cyclus .
Ga niks meer hopen want het was ook nog eens een early test dus als ik zwanger was had ie nu echt wel positief moeten zijn .
Baal beetje van de lange cyclus ook ..
Waarschijnlijk door curretage.
Baal van alles nu een beetje .. probeer al vanaf januari zwanger te worden van een derde en nu wil ik het zo graag.
Curretage tussendoor en nu pas eerste ronde , maar is best confronterend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,
Dit lijkt mij een gezellig groepje. Ik wil graag meeschrijven. Een WhatsApp groep vind ik ook leuk. Ik zal eerste even over mezelf vertellen.

Ik ben 38 en wij hebben een prachtig dochtertje van 14 weken.
De zwangerschap en bevalling waren behoorlijk pittig maar toch willen we heel graag zo snel mogelijk een tweede. Bij onze dochter duurde het een jaar voor ik zwanger was.

Ik ben na de bevalling niet meer aan de anticonceptie gegaan en week of 5 geleden was ik voor het eerst weer ongesteld. Nu zit ik dus op het “wachtbankje”. Mijn vriend wil graag volgende week testen op een speciale dag maar ik denk niet dat ik nog zo lang kan wachten. Ik voel al een beetje “kwaaltjes” dus ik heb goed hoop!

Fijne avond dames!
Welkom mamsan! PM mij maar even als je in de appgroep wil :)
Alle reacties Link kopieren
Balen Evda! Hopen dat je ongi dan snel doorkomt, die onzekerheid bah!
Welkom mamsan!
@evda al ongesteld?
@tiwngo onze boom staat wel, t is een gigantisch ding! Morgen versieren.
Gek idee dat dit wel eens de laatste kerst met zijn tweeën zou kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Funhouse! Ik snap dat je liever hier meeschrijft nu de meeste dames van dat oude topic zwanger zijn en het bij jou nog niet gelukt is. Ik hoop dat deze laatste ronde voor jullie naar de huisarts gaan alsnog raak is! Lukt het een beetje om je frustraties een plekje te geven? Dat lijkt me heel lastig! :hug:

@Evda: ik heb ook zo'n lange cyclus. 32 dagen gemiddeld. Had je eerder wel een kortere syclus? Die van mij is altijd wat langer geweest dan gemiddeld, dus ik maak me er niet echt druk om. Maar omgerekend zijn het natuurlijk wel minder kansen dan bij een kortere cyclus... Sterkte in ieder geval! En ook voor jou een :hug:

@Mamsan: welkom! Logisch dat je bijna niet kunt wachten met testen, zou ik ook hebben! Zeker als er al vijf weken verstreken zijn... Hoop voor je dat het is gelukt, fingers crossed!!
Alle reacties Link kopieren
Haha heerlijk Roffa zon giga boom!
Hier aan de laatste strip begonnen zondag, helaas een schimmeltje dus snel ff aan de canestan. Door griep, antibiotica en cortisterioden 0,0 weerstand meer....beter nu dan in de week dat we ervoor gaan!! 3 jan verwacht ik mijn ongi ;)
Nu wel wat onverklaarbaar bloedverlies ... wellicht te danken aan mijn schimmeltje, sorry dames voor alle details, kan ze hier wel fijn kwijt :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik wil ook heel graag meeschrijven. Ben al eerder hier en daar een topic ingedoken, maar kon me toch nergens vinden...
Ik ga morgen even alles doorlezen, maar hier alvast mijn intro: Ik ben 37, vriend 44. We zijn eigenlijk al 2 jaar bezig met zwanger worden, maar op de "we zien wel" manier, dus geen ovulatie testen etc. Ik had eerlijk gezegd altijd gedacht dat ik binnen een maand zwanger zou zijn. Dat viel dus zwaar tegen! Nu sinds 8 maanden wel aan het opletten, ovu testen, etc, maar het is nog niet gelukt. Ik ben al naar de gyno geweest en vriend ook getest, tot dusver lijkt alles ok. Volgende stap zou een kijkoperatie zijn maar die stap wil ik (nog) niet nemen. Zit momenteel zowaar op het wachtbankje...
Fijn om wat lotgenoten te hebben!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik wil ook graag meeschrijven.

Zelf ben ik 36 en mijn vriend is 38. 2 jaar geleden hebben we besloten om echt voor kinderen te gaan. Daarvoor was het vanwege de depressie van mijn vriend niet verstandig om ervoor te gaan. Maar midden 2015 had hij na een intensieve behandeling de depressie verslagen en was ook van de anti-depressieva af. Klaar om weer het leven op te pakken.

Tot dat een jaar later in 2016 non-hogkin kanker fase 1 werd geconstateerd. Dus moest de kinderwens in de ijskast totdat hij genezen is verklaard en zelfs dan kan het nog minimaal 6 maanden duren voordat zijn zaad weer de goede volume en aantal had. Het zou een behoorlijk pittig half jaar worden vanwege de heftige chemo’s en daarna bestralingen.

Begin 2017 gelukkig schoon verklaard, maar in juli zat zijn sperma volume nog op 2 miljoen zaadjes. Niet eens genoeg voor een IUI. Terwijl de donatie die hij voor invriezen had gedoneerd een jaar daarvoor nog 80 miljoen zaadjes waren.

Gelukkig kwam uit de test in september dat dat gelukkig weer goed is. Toen ook besloten vanwege mijn leeftijd gelijk aan de IUI te gaan. Vanwege de wachtlijst hebben we tot begin december moeten wachten voordat we aan de beurt waren.

Afgelopen vrijdag mijn eerste IUI gehad. Nu is het dus afwachten of mijn lijf gaat snappen wat de bedoeling is.
Welkom en schrijf mee @syrah80 en @mejadg.

@syrah80 al een tijdje bezig dus, inmiddels heb je je eigen wachtbankje met je naam erop. Hopelijk kan ie snel op Marktplaats ;) ik snap dat je de stap naar een operatie nog wat groot vindt!
@mejadg wat een verhaal meid, wat een pechvogel is jouw vriend. Fijn dat alles nu goed gaat. Spannend die IUI!

Als jullie in de tabel die geen tabel is willen, lees ik het!
Nog wijzigingen bij de rest van de dames?
Mejadg wow jullie hebben een heftig periode achter de rug zeg! Ik hoop dat de iui goed gaat. Dat zou zo mooi zijn na zo n zware tijd.

Syrah spannend! Ik hoop dat het raak iis. Dan ben ik niet meer de enige zwangere in dit topic. Ik voel mij eenzaam :(

Ik zit inmiddels volledig in de ziektewet helaas. Ben zo vreselijk misselijk en moe en hoofdpijn. Ik kan net aan op de been blijven om mijn dochter te verzorgen. Helaas heel herkenbaar had het ook bij mijn dochter alleen moest ik toen het ziekenhuis in omdat ik niets binnen hield. Hopelijk gaat het over een paar weken wat beter.
Wat veel geschreven, niet alles terug gelezen maar welkom voor alle nieuwen en succes gewenst !! :)

Lindeboom: altijd al vrij lange cyclus gehad. Gemiddeld 31 dagen.
Na de laatste bevalling helaas opeens een wisselende cyclusduur. Maar meestal 31 dagen.
Jij dus ook, jammer hè, lang wachten.

Voor diegene die het vroegen. Bedankt voor de interesse maar helaas ongesteld geworden op cyclusdag 34.

Volgende NOD is rond 15 januari.
@Evda balen!

Ik ben zojuist bevallen van een heuse tabel! NOD is aangepast Evda!

@Miss37 ik hoop gauw iemands naam onder de jouwe te mogen schuiven! Ai heftige zwangerschapskwalen dus, sterkte daarmee!

@mejadg er passen maar 10 namen in de tabel, als er iemand naar onder verschuift, zet ik jou er als eerste in!
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames, leuk groepje hebben we zo al! Heftig verhaal ook, heel veel succes op t wachtbankje. Balen Evda!
Netjes Roffa jij hebt je best gedaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Ha een tabel! Leuk!

Bij mij is het 1e kindje (hopelijk!) en NOD is 24-12 en Ronde ... ppff weet niet echt wat ik daarop moet zeggen, laten we het op 9 zetten want die tijd daarvoor heb ik nooit goed bijgehouden.

Miss37 jeetje wat vervelend dat je zo niet lekker bent en wat zwaar om je zo te voelen met een kleine om voor te zorgen.

Funhouse - jij bent ook al lang bezig. Ik duim voor je dat het niet nodig is, maar als jullie wel naar de HA gaan voelt dat in ieder geval als een positieve stap. Tenminste zo heb ik het ervaren. Ik ben onderzocht, vriend getest, alles lijkt ok. Bij een vriendin van mij bleek dat hij hele slechte zaad kwaliteit had, dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent en wat je opties zijn. Want het is toch lastig om telkens positief te blijven toch. Als het deze maand bij ons niet raak is ga ik voor een 2e opinie betreffende de kijk operatie.

Mejadg - wat een verhaal!! Hopelijk is het de eerste keer meteen raak!

Ik heb ook geen lijstje Roffa. Ik ben niet zo'n georganiseerd persoon en als ik eerst mn hele leven op de check list moet zetten zijn we er nooit klaar voor. Grappig hoe mensen daar zo in verschillen. Ik zit al 4 jaar in een verbouwing - er moet altijd nog wat gebeuren in huis, werken allebei freelance, geen vast inkomen, dat gaat voorlopig ook niet veranderen. Maak ik me ook geen zorgen over. Wellicht wel als in eenmaal zwanger ben maar dan merk ik dat wel :)

Hebben jullie allemaal een app die alles bijhoudt of rekenen jullie het zelf uit?
Alle reacties Link kopieren
Syrah: ik gebruik de Maya app, handig maar vind ovu testen nog handiger ;)
Ik gebruik clue. Deze maand mijn ei dus niet gevonden, maar als ik mijn cyclus weer doorheb komt dat vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik zou graag mee willen schrijven. Normaal gesproken schrijf ik op het forum onder een andere naam, maar heb nog aan niemand verteld dat ik met de pil ben gestopt, en ben al herkend...
In het kort: ik 36, hij 37. Hij heeft kinderen uit een vorige relatie, voor mij wordt het de eerste. Ik ben 3 weken geleden gestopt met de pil, en wacht op mijn eerste normale menstruatie. Inmiddels begonnen met foliumzuur, gestopt met roken, begonnen met half-geobsedeerd dingen uitzoeken, en heb mijn vriend betrapt op een namenwebsite 😁
Ik heb voor de nieuwsgierigheid vandaag een ovulatietest gedaan, en er verscheen een lichte tweede streep. Zou dat betekenen dat mijn ovulatie eraan komt..?
Welkom@snow81. De tabel is vol, maar als er iemand zwanger wordt zet ik je erin. Schrijf verder lekker mee! Wij hebben het nog niet over namen gehad eigenlijk. Hebben wel de kerstboom een naam gegeven maar dat doen we elk jaar ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven