Begonnen jouw bevallingen hetzelfde?

17-01-2019 10:56 35 berichten
Zwanger van nummer 2 ben ik benieuwd of bij jullie bevallingen op dezelfde manier begonnen? Verliepen ze ook enigszins gelijk of compleet anders?

Edit: Zoon is geboren op 40+6 met keizersnede na 22 uur weeën waarvan 5 uur vollop weeenopwekkers en maar 4 cm ontsluiting.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 11:56
30.29% gewijzigd
Nee hier ging het compleet anders!

Bevalling 1 begon met gebroken vliezen, een hele lange aanloop en een vlot laatste stuk.

Bevalling 2 begonnen met een minder lange aanloop en een nog vlotter laatste stuk.

En bevalling 3 ging mega snel. Meteen zonder enig voorteken volle bak weeën en het was binnen een paar uurtjes klaar.
Alle reacties Link kopieren
In de basis wel:
beide thuis, alleen met een vk, en zonder enig probleem, geen geknip/gescheur etc.

Maar de 2e was zwaarder en langduriger dan de eerste, en daar was ik niet echt op voorbereid
Heey aapje, ik kan natuurlijk ook niet zo goed vergelijken, maar hier liep het totaal anders. Bij de oudste ingeleid en bij de tweeling werd ik wakker met buikpijn die heel snel in weeën overgingen. Nu al weken last van mijn buik en rug. Dus ben benieuwd wanneer dit doorzet en hij zich echt aandient
1 en 2 verliepen min of meer hetzelfde. Vrijwel direct zonder eerdere voortekenen in een weeenstorm beland en binnen 2,5 (1e) en 1,5 (2e) uur was het kind er. Bij nummer drie was ik helemaal voorbereid op een stortbevalling, maar die ging vreemd genoeg veel geleidelijker (en fijner!): een dag van te voren flinke voorweeen en gedurende de nacht begonnen de weeën echt ergens op te lijken, 's ochtends geboren.
Nee totaal niet. Bij de eerste begon het met gebroken vliezen en daarna duurde het nog 48 uur voor de baby er was inclusief een hoop ziekenhuisellende zoals wee opwekkers, bijna-KS, knip en vacuümpomp.
Nummer twee was in vijf uur thuis geboren.
Best raar...ik weet van mijn tweede bevalling niet veel meer...zoals...hadden ze toen ook mijn vliezen gebroken? Waarom of wanneer ging ik naar het ziekenhuis? Wel bijtijds iig. Mijn eerste kwam met een vacuüm en al hadden ze me op mijn kop gehangen toen ..ik vond alles best na 42 uur...de tweede duurde precies de helft...van beide gehecht bijna de enige overeenkomst.
die ik wilde bestaat al...
Ze begonnen bij beide vanzelf. Bij de een met weeën en bij de andere met gebroken vliezen. Beide in het ziekenhuis (op eigen verzoek). De tweede ging een stuk makkelijker, maar dat kwam vooral omdat ik toen wel een epiduraal mocht! Een wereld van verschil, kan het iedereen aanraden!
Totaal anders en daar was ik niet op voorbereid. Eerste keer nachts wakker geworden met weeën, werd langzaam meer, na een aantal uur na het ziekenhuis, middags weeënopwekkers gehad omdat het niet zo snel ging. Uiteindelijk na bijna 2 uur persen en flink gescheurd te zijn was onze dochter er.

Tweede keer had ik al dagen voorweeën en zaten we om 17.00uur nog in een café. Thuis eten gekookt tot ik het idee had dat het ineens heel snel ging. 18.45uur naar het ziekenhuis gegaan en 20.15 na 2 persweeën binnen een minuut was zoon geboren in het normale ligbad (die niet bedoeld is om in te bevallen maar het ging zo snel dat ik er niet meer uit kon komen).
Nee totaal niet. Nummer 1 begon met 40 weken en 2 dagen gewoon rustig met weeën en uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis en was hij binnen een paar uur geboren.

Nummer 2 was met 37 weken en een paar dagen en begon met gebroken vliezen midden in de nacht, echt een enorme plens ineens, maar verder gebeurde er weinig. Uiteindelijk moest ik aan de weeënopwekkers en was het een snelle maar heftige bevalling. Veel heftiger dan de eerste qua pijn en vooral het ermee om kunnen gaan.
totaal verschillend. bij de eerste ging de ontsluitingsfase goed, maar geen persweeen. dus opwekkers gekregen maar weinig resultaat. op eigen kracht 1,5 uur geperst. duurde in totaal 9 u.
Bij de 2de ging alles perfect, toen wist ik pas wat persweeen waren, persen duurde 2 minuten en de bevalling in totaal 3 uur. op die manier zou ik er zo nog 10 werpen :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Ben ik ook wel benieuwd naar! Nu 36 weken zwanger van nr 2 en de bevalling komt steeds dichterbij.

Bij de eerste bevallen op 41+1, maar met al weeen sinds 40+6. Heel lang deden ze te weinig om voor goede ontsluiting te zorgen, dus uiteindelijk 30 uur later en pas 3 cm een ruggenprik en weeenopwekkers gekregen. Zo’n 10 uur later was zoon er.

Verloskundige geeft aan dat het dit keer waarschijnlijk geen 40 uur gaat duren, maar (veel) sneller zal gaan. Ik hoop erop, hoewel ik ook niet weet hoe ik dat ga doen.

Willen jullie ook vertellen met welke termijn jullie de verschillende keren bevallen zijn (ik hoop stiekem op wat eerder dit keer)?
Het begin was bij alle 3 hetzelfde. Namelijk inleiding.

De eerste was echt een eindeloze hel, dat waren echt de meest zwarte dagen uit mijn leven en is echt een trauma geworden.

De tweede en derde was echt appeltje eitje met 3,5 uur en 2,5 uur in totaal. Dat stelde echt niks voor die bevallingen.
Leuk te lezen dat je zwanger bent Aapje! :rose:

Bevallingen waren totaal anders, maar wel allebei snel en zonder ellende.

- Nr 1: gebroken vliezen, toen acuut zeer veel weeen en paar uurtjes later een wolk van een baby. Thuis.
- Nr 2: nachtelijke voorweeen die langzaam over verloop van dag meer serieuze weeen en een wolk van een baby in het ziekenhuis.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Bij allebei gestript, bij allebei de dag erna een slijmprop en daarna gebroken vliezen. Ze zijn dus op dezelfde manier begonnen.

Het verloop was echter totaal anders. Bij de oudste zat er 22 uur tussen het breken van de vliezen en de geboorte, bij de jongste 3 uur. En door de loop van de bevalling van de jongste is die de boeken ingegaan als stortbevalling
EvyBlissy schreef:
17-01-2019 11:42
Leuk te lezen dat je zwanger bent Aapje! :rose:
Thanks. Al 34 weken :-) dus einde komt in zicht.
1 langzame start, stormachtig tussenstuk, spoed Ks als slot, 41W3
2 geplande KS exact 37W
3 ingeleid , bevalling lekker vlot, appeltje eitje 43W5 (volgens uitgerekende data, zwangerschap verliep wat anders ;-) was verrassing)
poldervrouw wijzigde dit bericht op 17-01-2019 11:48
28.94% gewijzigd
Alle 3 compleet verschillend bij mij. Nummer 1 begon met gebroken vliezen met 38 weken en daarna kwam het rustig op gang. Duurde 20 uur in totaal zonder knippen en scheuren.

Nummer 2 (met 41,2) weken was er alles bij elkaar binnen een half (!?) uur bij de verloskundige op de tafel waar ik toevallig voor controle was. Hier wel met knippen en scheuren :-(.

Nummer 3 was er (met precies 40 weken) ook weer binnen een half uur maar nu zonder kleerscheuren. Heel verschillend dus!
1-Aapje schreef:
17-01-2019 11:46
Ik merk dat ik weinig geforumd heb laatste tijd. :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Leuk topic, ik lees mee! Nu 39 weken zwanger van nr. 2 dus ook erg benieuwd of het vergelijkbaar gaat zijn.

Nr. 1 met 41,1 wk geboren. Begon met gebroken vliezen, paar uurtjes later begonnen de weeën, die al snel krachtiger werden en de ontsluiting ging dan ook heel vlot (4 uur)
Alleen helaas geen goede persweeeen, maar na toedienen infuusje ging het allemaal supersnel.
Al met al prima bevalling en hoop dan ook op een vergelijkbare!
Heel anders, nr 1 kreeg het na bijna 24 uur gebroken vliezen moeilijk en kwam toen met een spoedkeizersnee. Hij was ook erg klein en 9 dagen voor de uitgerekende datum.
Nr 2 kwam 3 dagen na de uitgerekende datum met een natuurlijke bevalling van een uur of 7.
Flomo schreef:
17-01-2019 11:37
Willen jullie ook vertellen met welke termijn jullie de verschillende keren bevallen zijn (ik hoop stiekem op wat eerder dit keer)?
Met de eerste 40.0, met de tweede 40.4.
Zegt helaas dus weinig. Maar man wat was ik ongeduldig bij de tweede de laatste 1,5 week.
Oh en de eerste is met 42,5 geboren, met 42 weken precies begon de inleiding.

Bij de andere 2 ben ik met 41 weken ingeleid
1-Aapje schreef:
17-01-2019 11:46
Ik dacht eigenlijk dat je al bevallen zou zijn, je schreef toch ook mee in het laatste loodjes topic een tijdje terug?

Voel je je verder oke?
Eerste 40+5 en de tweede 40+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven