Geen anticonceptie meer en direct zwanger?
vrijdag 1 maart 2019 om 15:37
Ik ben pas gestopt met anticonceptie, om over te stappen naar een ander middel. Een paar dagen na stoppen onveilige seks gehad omdat ik uit ging van een periode van "ontpillen". Nu wacht ik op mijn eerste menstruatie maar voel ik mij misselijk, weke maag en af en toe krampen in mijn buik. Kunnen natuurlijk symptomen van de menstruatie zijn maar is een zwangerschap ook compleet uitgesloten? Lijkt me toch dat je niet direct vruchtbaar bent als je niet ongesteld bent geweest maar ik begin toch te twijfelen..
vrijdag 1 maart 2019 om 17:33
Volgens mij is ontpillen meer dat je cyclus na periode anticonceptie weer regelmatig moet worden enz maar zwanger worden kan meteen daarom moet je er dus ook niet een overslaan. Staat gewoon in de bijsluiter.....
Enige zekerheid nu is test doen evt later herhalen omdat je nod niet precies kunt berekenen.
Moet bekennen dat ik altijd een soort jaloers wordt van dit soort 'lucky shots'... na doorlopen medisch traject.
Enige zekerheid nu is test doen evt later herhalen omdat je nod niet precies kunt berekenen.
Moet bekennen dat ik altijd een soort jaloers wordt van dit soort 'lucky shots'... na doorlopen medisch traject.
zaterdag 2 maart 2019 om 09:59
Dit + hoe is het mogelijk dat een seksueel actieve vrouw blijkbaar zo ontstellend weinig van haar eigen biologie weet dat ze niet weet dat een menstruatie het resultaat is van een eisprong en die er dus eerst moet zijn... Dat vind ik echt wel tergend onverantwoordelijk, eerlijk gezegd.
donderdag 7 maart 2019 om 17:00
Ik had die gedachte ook precies hetzelfde. Nee dat kan nooit zo snel!
Maar het tegendeel bewijst.
Mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil op 24 december 2018 na ruim 13.5 jaar gebruik, 27dec 4 dagen ongesteld geweest en nu 9.5 week in verwachting.
Nog wel heel pril maar dus zeker mogelijk binnen no time.
Mijn dokter zegt ook dat ontpillen onzin is.
Zou even een testje doen inderdaad op de dag dat je ongesteld moet worden, of ergens in die week.
Maar het tegendeel bewijst.
Mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil op 24 december 2018 na ruim 13.5 jaar gebruik, 27dec 4 dagen ongesteld geweest en nu 9.5 week in verwachting.
Nog wel heel pril maar dus zeker mogelijk binnen no time.
Mijn dokter zegt ook dat ontpillen onzin is.
Zou even een testje doen inderdaad op de dag dat je ongesteld moet worden, of ergens in die week.