Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
@Jo_tasy, die van vandaag vind ik wel duidelijker hoor! Ik zou voor de zekerheid waarschijnlijk over 1 of 2 dagen nog een test doen, en dan maar hopen op een plakkert!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag weer een test gedaan en die is nog duidelijker, ik ben echt zwanger!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Jo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd jo_tasy!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw hier en uiteraard niet zonder reden. Excuses als ik de juiste termen niet goed gebruik.
Afgelopen woensdag zou ik ongi moeten worden. Ik voel al sinds de laatste eisprong vooral links af en toe wat kramp, dit is sinds de laatste week verplaatst naar het midden (vlak boven schaamstreek). Ik heb al een ruime week obstipatie maar verder geen klachten. Vanochtend een negatieve test.
Bijkomend puntje: op 19 april (anderhalve week geleden) heb ik nog nooit zoveel pijn ervaren bij mijn schaamstreek, bot deed zoveel zeer dat ik niet eens kon zitten. Inwendig enorme krampen. Duurde een paar uur, gelukkig ‘s avonds en een warme kruik hielp.

Wat zijn jullie eerste reacties? Huisarts bellen, afwachten?
Groetjes en afwachtend op jullie reacties ;)
ElisaElisa
ElisaElisa: afwachten inderdaad. Over paar dagen evt nog eens testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend ongi geworden....heel jammer, maar waarschijnlijk was dit al gedoemd te mislukken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai dames, ik lees al geruime tijd mee en wil toch ook mijn verhaal even delen. Sinds januari gestopt met de pil ivm kinderwens. Altijd een hele regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Eerste dinsdag van de maand begint mn menstruatie. Ik heb wel ongeveer 14 dagen ervoor sex gehad toen ik voelde dat ik mn eisprong had..
Nu is het zaterdag en ben ik nog niet ongesteld, wel af en toe wat vlagen van lage rugpijn en buikpijn gehad. Heb sinds vrijdag zwangerschapstesten gedaan en die zijn allemaal negatief.
Wat zal het zijn? Mn lichaam die is een keer een menustruatie overslaat? Of wel zwanger?
Alle reacties Link kopieren Quote
FELIZ1988 schreef:
05-05-2018 09:00
Hai dames, ik lees al geruime tijd mee en wil toch ook mijn verhaal even delen. Sinds januari gestopt met de pil ivm kinderwens. Altijd een hele regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Eerste dinsdag van de maand begint mn menstruatie. Ik heb wel ongeveer 14 dagen ervoor sex gehad toen ik voelde dat ik mn eisprong had..
Nu is het zaterdag en ben ik nog niet ongesteld, wel af en toe wat vlagen van lage rugpijn en buikpijn gehad. Heb sinds vrijdag zwangerschapstesten gedaan en die zijn allemaal negatief.
Wat zal het zijn? Mn lichaam die is een keer een menustruatie overslaat? Of wel zwanger?
Je bent sinds januari gestopt met de pil en hebt dus 4x een cyclus van 28 dagen gehad. Maar die periode is eigenlijk te kort om te zeggen dat dat altijd zo is. Ik had bijv de eerste maanden een cyclus van 29 dagen. Ik kon zelfs qua tijdstip de klok erop gelijk zetten. Daarna wisselenden mn cyclussen tussen de 27 en 29 dagen en eens per half jaar eens 35 dagen.
Tenzij je zeker bent van de datum van je eisprong zegt dit "overtijd" zijn nu nog niet zoveel... waarschijnlijk komt die menstruatie nog wel.

Een menstruatie overslaan kan eens gebeuren. Dan heb je een keer geen eisprong gehad. Maar daar zou ik nu nog niet van uitgaan. Je eisprong kan dus wel later zijn geweest dan je dacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Net zoals zovelen zit ik met dé prangende vraag. Maar ik ben erg bang om zwanger te zijn omdat ik mentaal een zwaar jaar achter de rug heb en er nog maar net terug bovenop ben.

Ik ben 24 jaar en al zo'n 9 jaar aan de pil. Afgelopen maand heb ik 2 pilletjes meer dan 12u te laat ingenomen. In ons moment hebben ik en mijn vriend heel even geen condoom gebruikt om dan heel snel te beslissen er toch 1tje te gebruiken voor het te laat was.

Dit was vlak voor mijn vorige stopweek. Ik heb nadien de pil doorgenomen om op vakantie te gaan en mijn nieuwe stopweek zit er nu aan te komen... sinds vorige week heb ik gevoelige borsten, misselijkheid en maagzuur. Ik ben nu bang dat ik zwanger ben. Ik ben een test gaan halen met het idee dat ik, zou ik zwanger zijn, vorige keer toen ik de pil doorgenomen heb overtijd geweest zou zijn. Deze was negatief. Maar ergens ben ik nog niet gerustgesteld omdat ik hem misschien te vroeg heb gedaan.

Wat is jullie mening?

Bedankt,
Ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een clearblue test gedaan, en zie toch duidelijk een +.. hoe kan ik die foto hier uploaden
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zeggen jullie? Na veel action testen negatief te hebben gedaan, nu cb test wel positief.. hoe dan?
Ik kan het werkelijk waar niet bevatten..

http://nl.tinypic.com/r/2zscwur/9
Dat ziet er behoorlijk positief uit inderdaad. Doe anders ook eens een kruidvat 2-voor-5-euro test. Misschien heb je een aantal slechte kwaliteit action testen gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Feliz dat is positief hoor! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Feliz!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het ook normaal dat je dan ongesteldheidkrampen krijgt?
Alle reacties Link kopieren Quote
FELIZ1988 schreef:
06-05-2018 12:45
Is het ook normaal dat je dan ongesteldheidkrampen krijgt?
Ja! Hier nu 7wk en heb ze nog steeds. Struin dit forum maar af, veel dames hebben dat. Heeft te maken met het groter worden van je baarmoeder, dat voel je trekken aan de banden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha oke goed om te weten.. nu weer een test gedaan van de kv, en ben toch echt zwanger hah. Wel raar om te bevatten allemaal. En vooral hoe nu verder.. al die zorgen om of het wel goed gaat en zo .. Ik vind het allemaal wat eng ..
Alle reacties Link kopieren Quote
FELIZ1988 schreef:
07-05-2018 15:36
Haha oke goed om te weten.. nu weer een test gedaan van de kv, en ben toch echt zwanger hah. Wel raar om te bevatten allemaal. En vooral hoe nu verder.. al die zorgen om of het wel goed gaat en zo .. Ik vind het allemaal wat eng ..
Een ding wat je alvast kan doen is een verloskundige praktijk in de buurt zoeken en je daar aanmelden. Je kunt je verdiepen in moeders voor moeders en bedenken of je daaraan mee wil doen. Meer kan (en hoef!) jr nog even niet.

Heb je een specifieke reden dat je het zo eng vindt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het vooral is dat ik niet weet wat ik kan verwachten en hoe het allemaal zal zijn. Heb er geen controles over. Nu zul je vast zeggen laat het op je af komen en geniet ervan. Dat doe ik ook deels wel alleen ik kan me druk maken om wie ik wanneer het grote nieuws ga vertellen en hoe mn werk gaat reageren en of de echo straks wel allemaal goed is enzo .. drukte in mn koppie
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede avond Ladies, dit is mijn 4e cyclus dat ik seks heb gehad op mijn vruchtbare dagen...de eerste cyclus was meteen raak,maar eindigde vroegtijdig in een miskraam...
ik heb dinsdag 1 mei mijn ovulatie gehad en natuurlijk veel geoefend die week...nu had ik op zondag 6 mei een menstruatiegevoel zo ook maandag 7 mei...met heel soms wat lage rugpijn...vandaag is het menstruatiegevoel weer weg...normaal heb ik pas lage rugpijn 1 dag voor mijn Nod wat dinsdag 15 mei is...is het normaal dat ik deze rugpijn dan al zo vroeg heb deze keer of kan dit op een zwangerschap duiden? voor de rest geen kwaaltjes

xxx liefje
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo ik heb een test gedaan van de Kruidvat alleen zie ik heel dicht op de controle streep een dun streepje. Wat vinden jullie?

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=34zw ... va2FBZNeaM


Thnxx
Alle reacties Link kopieren Quote
@Timo, ik zie helaas niks op de plek waar het teststreepje moet komen. Ik denk dat het streepje dat jij bedoelt een uitloper is van de controlestreep. Sorry.. :-(.
Timo, ik zie ook niets..
Timo, ik zie wat je bedoelt. Vlak naast het controle streepje staat een heel licht streepje. Dit is alleen niet de plek waar een streepje van een positieve test hoort te staan. Heb dit nog niet eerder gezien. Als ik jou was zou ik (morgenochtend) nog een keer testen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven