Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig Claudia... Dit was mijn 9 DPO streepje. Nu was dat erg vroeg, maar bij 14 zou je een duidelijkere streep verwachten. Je kunt eventueel om de dag testen en kijken naar de oploop. Een beetje rozige afscheiding zegt weinig over je eisprong en je luteale fase hoeft geen 14 dagen te zijn. Tenzij je temperatuurt of een aantal ovulatietesten hebt gedaan (dus eerst negatief getest vóór een positieve LH test), weet je gewoon niet zeker wanneer je eisprong is geweest. Nog even in limbo dus...

Succes en sterkte met wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Philó schreef:
07-02-2024 14:29
Lastig Claudia... Dit was mijn 9 DPO streepje. Nu was dat erg vroeg, maar bij 14 zou je een duidelijkere streep verwachten. Je kunt eventueel om de dag testen en kijken naar de oploop. Een beetje rozige afscheiding zegt weinig over je eisprong en je luteale fase hoeft geen 14 dagen te zijn. Tenzij je temperatuurt of een aantal ovulatietesten hebt gedaan (dus eerst negatief getest vóór een positieve LH test), weet je gewoon niet zeker wanneer je eisprong is geweest. Nog even in limbo dus...

Succes en sterkte met wachten!
Dank voor je reactie! Mijn ovulatie was op woensdagavond 24 januari, ik had afgelopen zaterdagavond 2 februari rozige afscheiding en gevoel dat er toen innesteling plaatsvond….
Alle reacties Link kopieren Quote
Philó schreef:
07-02-2024 14:29
Lastig Claudia... Dit was mijn 9 DPO streepje. Nu was dat erg vroeg, maar bij 14 zou je een duidelijkere streep verwachten. Je kunt eventueel om de dag testen en kijken naar de oploop. Een beetje rozige afscheiding zegt weinig over je eisprong en je luteale fase hoeft geen 14 dagen te zijn. Tenzij je temperatuurt of een aantal ovulatietesten hebt gedaan (dus eerst negatief getest vóór een positieve LH test), weet je gewoon niet zeker wanneer je eisprong is geweest. Nog even in limbo dus...

Succes en sterkte met wachten!
Hoeft niet, ik heb bij mijn oudste nooit knalstrepen gehad en er loopt hier toch echt wel een kleuter rond. De range van een normale hCG-waarde tijdens een zwangerschap is nogal groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
07-02-2024 16:28
Hoeft niet, ik heb bij mijn oudste nooit knalstrepen gehad en er loopt hier toch echt wel een kleuter rond. De range van een normale hCG-waarde tijdens een zwangerschap is nogal groot.
Zeker waar, maar gemiddeld genomen verwacht je dus wel duidelijkere strepen. De kans voor de poster is absoluut niet verkeken, ben ik met je eens. Maar ik zou zelf nauwlettend de stijging vervolgen.

https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... php?dpo=14
(Zie breakdown by result)
Alle reacties Link kopieren Quote
Claudia86 schreef:
07-02-2024 15:01
Dank voor je reactie! Mijn ovulatie was op woensdagavond 24 januari, ik had afgelopen zaterdagavond 2 februari rozige afscheiding en gevoel dat er toen innesteling plaatsvond….

Het kan.. De tijd zal het leren. Hoop voor je dat jouw ervaring gelijk zal zijn aan die van Miek!
Alle reacties Link kopieren Quote
Claudia86 schreef:
07-02-2024 13:20
Hoi dames, wij zijn al een tijdje bezig met zwanger raken en vorig jaar heb ik een BBZ gehad… nu lijkt het erop dat ik opnieuw zwanger ben:
https://imgur.com/a/EIJPMFe
Alleen ben ik vandaag 14DPO (innesteling was denk ik afgelopen zaterdag, toen had ik opeens roze afscheiding). Zou dit een chemische zwangerschap zijn? Het zijn geen mooie donkere lijnen die je wel zou verwachten :(
Waarom zou je denken dat het een chemische zwangerschap zou zijn?
Geef jezelf even rust en ruimte.
Het kan ook zomaar wel raak zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
10-02-2024 15:51
Waarom zou je denken dat het een chemische zwangerschap zou zijn?
Geef jezelf even rust en ruimte.
Het kan ook zomaar wel raak zijn.
Omdat mijn eerste zwangerschap een bbz was ben ik wat huiverig en pessimistisch geworden. Ik zit ook in vruchtbaarheidstraject vanwege endo. Maar mijn HCG loopt gelukkig goed op, vrijdag 76 en vandaag (maandag) 469!
Alle reacties Link kopieren Quote
Claudia86 schreef:
12-02-2024 22:14
Omdat mijn eerste zwangerschap een bbz was ben ik wat huiverig en pessimistisch geworden. Ik zit ook in vruchtbaarheidstraject vanwege endo. Maar mijn HCG loopt gelukkig goed op, vrijdag 76 en vandaag (maandag) 469!
Wat ontzettend fijn voor je.
Probeer een klein beetje vertrouwen te hebben. Het kan ook WEL goed gaan!
Voor mij was zowel zwanger worden als zwanger worden ontzettend moeilijk. Maar op een dag is het gewoon gelukt en gebleven...
Die 2e is weer een nieuw ding maargoed...
Voor nu duim ik voor jou!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven