Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Janssann schreef:
20-01-2021 16:14
Ik heb toch de poli gyn even gebeld en het uitgelegd. Ze begrepen me gelukkig meteen en stelde eigenlijk zelf voor dat ik een HCG mag laten prikken. Dit ga ik morgenochtend doen en dan kan ik smiddags bellen voor de uitslag.. nog heel eventjes spannend dus
Succes!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren Quote
sammo schreef:
21-01-2021 10:09
Succes!
Dankje!
Heb er weinig vertrouwen in, vanmorgen nog even een test gedaan en die was weer wat lichter. Wellicht valse streepjes op de etos testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas een HCG waarde van 1.0.. dus niet zwanger. Het is me een raadsel hoe die streepjes dan ontstaan ..
Heel bizar Janssann. Je testte vanochtend nog een streepje? Ik wens je veel succes toe met de komende ronde :hug:!
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro schreef:
21-01-2021 13:48
Heel bizar Janssann. Je testte vanochtend nog een streepje? Ik wens je veel succes toe met de komende ronde :hug:!
Klopt..

https://ibb.co/SKH3GPP
https://ibb.co/wRyHzZN

Deze waren vanmorgen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Janssann schreef:
21-01-2021 13:20
Helaas een HCG waarde van 1.0.. dus niet zwanger. Het is me een raadsel hoe die streepjes dan ontstaan ..
Dat is echt heel raar ja. Heel jammer, maar ik kan me voorstellen dat het fijn is dat je nu duidelijkheid hebt omdat je de exacte waardes weet.

Hopelijk snel de uitslag van je stollingsonderzoek en een succesvolle zwangerschap! :rose:
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn de foto’s ook van vanmorgen? Die van Kruidvat lijkt een indroogstreep.. Het is iig super vage Shit en je kunt alleen maar afwachten :@@:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Uitslag onder hcg 5 is idd negatief, maar ik weet dat vrouwen die écht niet zwanger zijn geweest, eigenlijk altijd een hcg uitslag van <0.1 hebben. Zo staat het er dan letterlijk, incl < teken. Het klinkt als een heel heel vroege miskraam, een chemische zwangerschap :(.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 07:03
30.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Janssann schreef:
21-01-2021 13:20
Helaas een HCG waarde van 1.0.. dus niet zwanger. Het is me een raadsel hoe die streepjes dan ontstaan ..
De kruidvat 2v5 testen al heel vroeg positief. Fijn dat je duidelijkheid hebt maar dit is natuurlijk niet de uitslag die je wil :( Ik denk dat het al heel vroeg bij de innesteling is misgegaan. Dan stijgt je HCG wel iets maar niet veel. Ik zou niet meer voor je NOD testen, hoe moeilijk het ook is. Het gaat namelijk best vaak fout bij de innesteling. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel!
Ik baal er flink van, je krijgt toch hoop. Maar het is niet anders. Ik denk idd een héle vroege miskraam, wijze les. Niet meer testen voor NOD..
Janssann schreef:
21-01-2021 10:17
Dankje!
Heb er weinig vertrouwen in, vanmorgen nog even een test gedaan en die was weer wat lichter. Wellicht valse streepjes op de etos testen?
Ik weet niet welke Etos testen je deed, maar als het die van dr original zijn; daar heb je na wat drogen snel dat er een streepje lijkt te zijn, maar dan is het gewoon het gedeelte waar de kleurstof moet hechten bij zwangerschap zeg maar.

En sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
22-01-2021 10:59
Ik weet niet welke Etos testen je deed, maar als het die van dr original zijn; daar heb je na wat drogen snel dat er een streepje lijkt te zijn, maar dan is het gewoon het gedeelte waar de kleurstof moet hechten bij zwangerschap zeg maar.

En sterkte!
Ik gebruikte ze van etos eigen merk! De lijntjes waren ook echt roze.. toen ik niet zwanger was (geweest) heb ik ze ook helemaal wit gezien..
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren begon ik ineens te braken tijdens het tanden poetsen, misselijkheid is gebleven.
Nog steeds erg pijnlijke borsten. Nu wel lichte menstruatie kramp, maar 1 dag overtijd. Kon het niet laten, vanmorgen een testje van sensitest gedaan.. zie het resultaat. Zou het dan tóch nog kunnen? Of maak ik mezelf nu gek?

https://ibb.co/mtx0bRx
Poeh, ingewikkeld Janssan. Deze test is duidelijk positief, maar geen knalstreep.

Ik zou denk ik de gynaecologie vandaag nog bellen en vragen of ze het hcg willen herhalen. Dan kunnen ze precies ziet wat er tussen je vorige uitslag en nu is veranderd en daar een uitspraak over doen m.b.t. of het voldoende is gestegen of niet. Het kan zijn dat er toch iets groeit, misschien is er een 2e innesteling geweest, misschien groeit er iets maar zit het niet goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook denken dat het niet op de goede plek zit ofzo.. Zeker even je gyn bellen dat ze dit kunnen monitoren!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat raar Janssan.
Ik denk dat ik het advies van koroko even op zou volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@K0koro, ik heb even gebeld. Ze willen graag dat ik morgen nogmaals test, om te zien of de streep oploopt. Als dat zo is kan ik er volgens hen vanuit gaan dat ik zwanger ben, ookal was de uitslag van de bloedtest 1.0. Dat is volgens haar dan mogelijk te vroeg geweest.. lijkt mij dan weer sterk. Morgen nog een keer testen en dan bel ik gewoon nog een keer, ongeacht wat de uitslag is..
Kan je dan niet beter weer de testen gebruiken die je eerder ook gebruikte? Ik weet niet welke van sensitest dit is, maar die heb je ook van verschillende gevoeligheden. Wat lastig die onzekerheid, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sága schreef:
25-01-2021 12:03
Kan je dan niet beter weer de testen gebruiken die je eerder ook gebruikte? Ik weet niet welke van sensitest dit is, maar die heb je ook van verschillende gevoeligheden. Wat lastig die onzekerheid, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Heb net ook nog een etos test gedaan, zie het resultaat..

https://ibb.co/LCqKBqB

Nu wel licht roze/licht bruinige afscheiding. Heel minimaal en wat krampjes..
Ik vind het een beetje bijzonder dat ze je niet eventjes bloed laten prikken, maar goed. Morgen dan toch nog maar eens een test en goed vinger aan de pols houden qua klachten.

Ik hoop op een wondertje voor je :rose:.
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro schreef:
25-01-2021 13:04
Ik vind het een beetje bijzonder dat ze je niet eventjes bloed laten prikken, maar goed. Morgen dan toch nog maar eens een test en goed vinger aan de pols houden qua klachten.

Ik hoop op een wondertje voor je :rose:.
Vind het ook raar. Afgelopen week waren ze heel meegaand, maar de dame vandaag was vrij bot...

Ik hou het goed in de gate, als ik het niet vertrouw bel ik meteen.

Lief! Ik hoop het ook ☺️🍀
Maar ja je hoeft toch in een dag niet eens veel verandering te zien in een test... bij zulke lichte testen is het ook nog erg afhankelijk van urine die je gebruikt. Dus ik vind het wel bijzonder advies ook. Hopelijk morgen weer een vriendelijker iemand aan de lijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas vanmorgen ongesteld geworden..
He vrouw toch, wat een rollercoaster. Veel sterkte :hug:! Houd je wel in de gaten dat je test negatief wordt? Dat is belangrijk. Misschien over een dag of 5-6.
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro schreef:
26-01-2021 08:26
He vrouw toch, wat een rollercoaster. Veel sterkte :hug:! Houd je wel in de gaten dat je test negatief wordt? Dat is belangrijk. Misschien over een dag of 5-6.
Dankjewel 🤗

Ga ik doen! Zal na mijn menstruatie weer even testen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven