Kinderwens

19-04-2024 16:40 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve allemaal,

Hierbij wil ik even mijn hart luchten en graag wat meningen horen van anderen, omdat ik er tot nu toe, alleen mee loop.

Sinds augustus 2022 ken ik mijn vriend en in september 2023 hebben we samen een huis gekocht waar we december 2023 zijn gaan samenwonen. Ik heb hiervoor al een relatie gehad van zes jaar en mijn vriend een veel langere tijd terug van ongeveer twee jaar. We hadden het als grap toen we elkaar net kenden weleens over kinderen en dan zei hij vaak wel, ja als we een vaste plek hebben wordt het allemaal makkelijker.
Alleen ik merk dat ik er steeds meer klaar voor ben, alleen mijn vriend noemt dan weleens redenen van we kennen elkaar nog niet zo lang, en hij wil afwachten wanneer ie meer zekerheid heeft op werk. Hij was jarenlang ZZP-er en nu sinds maart in loondienst. Ik werk al zes jaar ergens en al een tijdje een vast contract. En ergens snap ik dat we elkaar nog niet zo lang kennen en hij miss financiële zekerheid wil hebben, hij zei dat kan jij miss daardoor wat minder gaan werken (ik heb nu een lange reistijd en met kinderopvang tijden, hij woont wel op kwartier van werk).
Alleen het is zo dat ik volgende week 36 jaar wordt, en ik had het nooit verwacht maar ergens voel ik nu toch ook die biologische klok steeds meer tikken en hangt die verjaardag met gemengde gevoelens boven mijn hoofd.