Letrozol + matig semenonderzoek: ervaringen

22-02-2024 20:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Momenteel bezig aan ronde 4 met Letrozol.
Zekerheidshalve heeft mijn partner zijn sperma laten onderzoeken. Uitslag: oligospermie/te weinig zaadcellen.

Meer dames die in deze situatie zitten of gezeten hebben? Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan 1 semen onderzoek verbinden we op onze poli niet direct een conclusie.. dat wordt 3 maanden later nogmaals gecheckt.

Is je partner ziek (met koorts of covid) geweest de laatste 3 maanden? Rookt/blowt of drinkt hij? Gebruikt hij eiwitshakes of anabolen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Enigme schreef:
22-02-2024 20:57
Aan 1 semen onderzoek verbinden we op onze poli niet direct een conclusie.. dat wordt 3 maanden later nogmaals gecheckt.

Is je partner ziek (met koorts of covid) geweest de laatste 3 maanden? Rookt/blowt of drinkt hij? Gebruikt hij eiwitshakes of anabolen?
Hij heeft paar weken geleden 2 dagen koorts gehad, moet daarom over 6 weken het semenonderzoek herhalen.
Hij is een sociale drinker, alleen op zaterdag paar biertjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even loepen helpt wel voor de context.

Ik hoop niet dat je uit de ervaringen die je hier leest valse hoop krijgt. Ik denk dat je voor die vraag terecht kan bij de arts. Die kan ook het e.e.a. in perspectief zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke ervaringen er ook gedeeld worden, niet vergelijken. Iedere situatie is anders. Andersmans pech of geluk zegt niks over jouw kansen. Maakt niet weg dat dit superkut is. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met Enigme: een zaad afname is ook moment afhankelijk. Mijn man had een vergelijkbare diagnose. En daar kwam nog bij dat zijn zaad gefragmenteerd was. Er werd TESE voorgesteld overigens - uiteindelijk niet gebeurd. We zijn na een paar rondes uiteindelijk zwanger geworden via ICSI en onze dochter is 6. Was mentaal een zwaar traject, gelet op de teleurstellingen en onzekerheid, maar ik vermoed dat je man eerst nog een paar keer moet “produceren” en dat er aan de hand daarvan een behandelplan wordt opgesteld. Heel veel succes! Je mag altijd een PB sturen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
wanderlust schreef:
22-02-2024 21:37
Even loepen helpt wel voor de context.

Ik hoop niet dat je uit de ervaringen die je hier leest valse hoop krijgt. Ik denk dat je voor die vraag terecht kan bij de arts. Die kan ook het e.e.a. in perspectief zetten.
Ah. Ik zie nu dat ik al vaker op je gereageerd had/gelezen had. Maakt verder niet uit. Hoop dat je met je arts een goed behandelplan kan opstellen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koorts is funest voor de semen kwaliteit.. voordat de kwaliteit weer op het oude niveau is.. Ben je 3 maanden verder...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven