Miskraam en nu zwanger..

19-06-2018 22:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ik moet het even kwijt want durf het nog niet te geloven. Afgelopen februari ontdekte ik dat ik zwanger was. Ongepland maar ontzettend welkom. Mijn partner moest even wennen maar was na korte tijd ook helemaal enthousiast. Ik zat bij het zien van de positieve test al op een roze wolk. Na wat rekenen met data kwamen we uit op 6 weken. Omdat ik een licht verhoogd risico had en we midden in een verhuizing zaten werd ik uit voorzorg verwezen naar de gyn in het ziekenhuis. Daar bleek na 4 afspraken met bloedprikken en echo's in 2 hele stressvolle weken dat wat er zat niet voldoende groeide.. 95% kans op een miskraam. Die kwam 2 weken later inderdaad in alle hevigheid.
Ontzettend verdrietig en een rollercoaster van emoties. We ondergingen al een stressvolle periode en dit maakte het extra zuur.

Sindsdien ben ik enorm van slag qua menstruatie. Waar ik voorheen keurig 28 dagen cyclus was en 6 a 7 dagen ongesteld, wisselt het nu qua cyclus tussen 21 en 28 dagen en minstens 10 dagen ongesteld.
Afgelopen maand ben ik 10 dagen ongesteld gsweest vervolgens 4 dagen niet, toen 5 dagen wel (ik gok bloeding bij eisprong maar was veel helder bloedverlies) en nu al 6 dagen niet. Ik zou a.s. vrijdag weer ongesteld moeten worden (bij 28 dagen cyclus).

Ik was afgelopen donderdag bij de huisarts met deze klachten en deze raadde een echo aan. Toen ik vandaag belde voor de afspraak vroeg de assistente of ik zwanger kon zijn. Ik lachte dat weg onder het mom dat dat met zoveel bloedverlies niet kon. Toch voor de zekerheid een test gedaan en binnen minder dan 1 minuut had ik 2 hele heldere lijnen..
Ook de andere 2 testen later op de dag hadden de bekende blauwe plus binnen no time in beeld. In tegenstelling tot de vorige keer waar ik bij 5 dagen over tijd voor het eerst testte en moest turen voor een lijntje/plusje.

Voorafgaand aan de miskraam voelde ik me enorm zwanger. Met name pijnlijke buik en borsten. Nu voel ik eigenlijk niets behalve vermoeidheid.

Ik maak me nu gewoon enorm zorgen. Vooral vanwege het heftige bloedverlies (hoeveelheid en aantal dagen). Ik heb geen idee hoelang ik precies onderweg ben ("menstruaties" wel bij gehouden) en heb recent antibiotica gehad en momenteel de griep. Ik heb aanstaande maandag een afspraak bij de verloskundige.. maar dat lijkt nu nog eeuwen weg.
Moest dit even van me afschrijven en hoop op soortgelijke ervaringen van jullie waaebij het toch goed is verlopen.

Lieve groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Dat je je compleet anders voelt dan de vorige keer zegt niks. En dan bedoel ik dat het niet perse hoeft te betekenen dat het niet goed zou kunnen zijn.
Mijn zwangerschappen waren echt niet met elkaar te vergelijken. Bij de eerste heb ik letterlijk 40 wkn gekotst. Bij de 2e slechts 2 keer.

Succes!!! Ik hoop dat alles goed komt!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Geen ervaring maar wel een dikke :hug: en een voorzichtige gefeliciteerd. Ik hoop dat deze mooi blijft plakken!!

Bloedverlies zonder ernstige krampen schijnt vaker voor te komen en hoeft geen negatieve gevolgen te hebben voor de zwangerschap! Hopelijk krijgen jullie goed nieuws maandag!!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je je zorgen maakt maar twee stevige lijnen is super positief! En griep maakt niets uit! Ik lag met 28 weken een week met super hoge koorts op bed gaf niets is me verzekerd.

Waarom moest je de vorige keer naar de gyn en nu naar de vk?
In elk geval gefeliciteerd!
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Check je wel even of de antibiotica een goed idee is nu? Morgen ff ha bellen
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de positieve woorden. Ik ben ook wel aan het stijgen maar durf nog niet op die roze wolk te klauteren haha.

@skawa; ik heb diabetes wat heel goed met minimale medicatienonder controle is. Omdat ik de vorige keer eerder in het ziekenhuis terecht kon dan bij de VK gezien de verhuizing is daar toen voor gekozen. Achteraf wel fijn. Ik hoop dat de VK wel maandag al wat kan zeggen.. zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
19-06-2018 22:24
Ik snap dat je je zorgen maakt maar twee stevige lijnen is super positief! En griep maakt niets uit! Ik lag met 28 weken een week met super hoge koorts op bed gaf niets is me verzekerd.

Waarom moest je de vorige keer naar de gyn en nu naar de vk?
In elk geval gefeliciteerd!
Hoge koorts aan het begin van de zwangerschap kan wel degelijk een probleem zijn. Bij koorts boven de 38,5: neem contact op met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
19-06-2018 22:29
Gefeliciteerd! Check je wel even of de antibiotica een goed idee is nu? Morgen ff ha bellen
Die is nu ruim een week geleden afgerond. Helaas wel allergische (huid)reactie op gehad maar is dus al even over.
Alle reacties Link kopieren
Is er na de miskraam gekeken of alles leeg was? Voor deze positieve testen ook een keer negatief getest na je miskraam?
Alle reacties Link kopieren
Symptomen die je wel of niet hebt zeggen niks over het verloop van de zwangerschap. De zwangerschappen die uiteindelijk een miskraam werden voelde ik me heel erg zwanger, de zwangerschap die uiteindelijk wel goed gingen wisselde het heel erg.

Heb je de assistente nog teruggebeld dat je idd zwanger bent? Anders dit morgen even doen en vraag dan even hoe het zit met die ab die je gehad hebt. Miss kan ze je wat geruststellen. Verder moet je echt tot maandag wachten, ik zou de vk ook niet eerder bellen voor een echo, miss ben je nog niet zo ver en is er op echo (te) weinig te zien.

Qua griep, let iig op dat je voldoende drinkt en rust goed uit! Neem voedingsmiddelen die licht verteerbaar zijn en gezond.
Hoelang heeft de koorts geduurd, is die nu weg? Vraag dat ook even bij de huisarts voor de zekerheid/ je eigen geruststelling.

Oh en hoelang je zwanger bent kan de vk straks zeggen dmv een termijnecho, dan word alles uitgebreid opgemeten.
cookie84 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 00:07
Reden: Edit
6.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
19-06-2018 23:05
Is er na de miskraam gekeken of alles leeg was? Voor deze positieve testen ook een keer negatief getest na je miskraam?

Nee, de miskraam heeft in totaal 2 weken geduurd en heb daarna dus meerdere menstruaties gehad. Juist daarom ben ik de tel kwijtgeraakt en weet ik dus niet van wanneer dit is en of het wel "echt" is. Er schiet vanalles door mijn hoofd nu wat me onzeker maakt.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
20-06-2018 00:05
Symptomen die je wel of niet hebt zeggen niks over het verloop van de zwangerschap. De zwangerschappen die uiteindelijk een miskraam werden voelde ik me heel erg zwanger, de zwangerschap die uiteindelijk wel goed gingen wisselde het heel erg.

Heb je de assistente nog teruggebeld dat je idd zwanger bent? Anders dit morgen even doen en vraag dan even hoe het zit met die ab die je gehad hebt. Miss kan ze je wat geruststellen. Verder moet je echt tot maandag wachten, ik zou de vk ook niet eerder bellen voor een echo, miss ben je nog niet zo ver en is er op echo (te) weinig te zien.

Qua griep, let iig op dat je voldoende drinkt en rust goed uit! Neem voedingsmiddelen die licht verteerbaar zijn en gezond.
Hoelang heeft de koorts geduurd, is die nu weg? Vraag dat ook even bij de huisarts voor de zekerheid/ je eigen geruststelling.

Oh en hoelang je zwanger bent kan de vk straks zeggen dmv een termijnecho, dan word alles uitgebreid opgemeten.
Ja de assistente verwees me naar de VK. Dus die weet er van. Ik heb een dag waarschijnlijk koorts gehad bij de griep maar slik standaard pijnstillers vanwege een chronische ziekte. Daar ben ik natuurlijk meteen mee gestopt. Dat is pittig maar heb ik er graag voor over. Deze pijnstillers werken ook koortsremmend dus weet niet hoe hoog de koorts is geweest, maar gezien het maar 1 dag was viel het wel mee. Zit nu alleen nog met keelontsteking..

Wachten tot maandag is echt killing haha..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en een dikke knuffel! Dat je je anders voelt zegt niks. Ik ben nu voor de vijfde keer zwanger en iedere keer voelde ik me anders. En ja het is spannend, zeker na een miskraam. Ik heb in januari 2014 en in maart dit jaar een miskraam gehad. Nu ben ik ongeveer 7 weken zwanger en ik durf er ook nog niet zo van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
ladyjaney schreef:
20-06-2018 11:40
Gefeliciteerd en een dikke knuffel! Dat je je anders voelt zegt niks. Ik ben nu voor de vijfde keer zwanger en iedere keer voelde ik me anders. En ja het is spannend, zeker na een miskraam. Ik heb in januari 2014 en in maart dit jaar een miskraam gehad. Nu ben ik ongeveer 7 weken zwanger en ik durf er ook nog niet zo van te genieten.
Dank je wel en jij ook gefeliciteerd!
Ik merk dat ik echt onzeker ben over mijn lijf en dat ik extra alert ben bij alles wat ik denk te voelen.
Heb vandaag wel een zeurend gevoel in mn onderbuik wat normaal een beginnende ongesteld aankondigd. Ik hoop maar dat het guppie lekkr blijft zitten en deze keer wel groeid.. maar de spanning zit erin..
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel erg om een clear blue test te halen die aangeeft hoe ver je onderweg bent.. aan de ene kant wil ik, hoe moeilijk ook, het geduld hebben om tot maandag te wachten. Aan de andere kant is enige indicatie van hoe ver ik zou kunnen zijn ook wel erg fijn.
Zoals jullie merken heb ik weinig geduld en weet ik heeeel graag waar ik aan toe ben (geld eigenlijk voor alle aspecten in mn leven haha).

Ook hoor ik graag nog een goede tip voor een complete zwangerschapsvitamine. Ik slik nu davitamon mama, maar ben benieuwd of het "beter" kan?

Alvast bedankt..
Alle reacties Link kopieren
Haal gewoon die clearbleu test, dan is dat uit je hoofd iig.
Ik had de davitamon mama met visolie, lus geen vis dus dacht dat dat wel nodig zou zijn.
Ze zijn trouwens regelmatig in de aanbieding (etos oa), 2de gratis :idee: hoop geld!
Alle reacties Link kopieren
Nou vanmorgen nog een keer getest met de 2e test die ik nog had liggen.. maar ook deze een dikke plus. Ik durf er bijna in te gaan geloven maar ik moet wel. Want ondanks alle twijfel merk ik de eerste symptomen ook aan mijn lijf. Borsten zijn gevoelig en ben met vlagen een beetje misselijk.
Alleen de angst of het wel echt is en goed ontwikkeld zit er flink in. Ik probeer het ee beetje los te laten tot maandag, maar het speelt veel door mijn hoofd..
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het (al) maandag. Veel plezier met de echo, hoop voor je dat alles goed is! Laat je het nog ff weten?
Alle reacties Link kopieren
Maansag inderdaad echo gehad bij de VK, maar er was alleen een verdikt baarmoederslijmvlies te zien. Ben wel doorverwezen naar de gyn en daar mag ik volgende week donderdag zijn. Ondanks al het bloedverlies kunnen we wel uitgaan van 26 mei als datum dus zou ik nu 4.5 week zijn. We weten alleen niet waarom mijn test 5 dagen vóór nod al zo positief was. Blijkbaar doen mn hormonen het goed.
Nog steeds rete nerveus maar ik heb wel last van alle kwaaltjes (zit nu flink misselijk in de auto). Grappige is dat ik de kwaaltjes erg geruststellend vind.
Hopelijk is we volgebse week iets te vinde. Op de echo bij de gyn. T blijft spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven