"genante" plekken waar je vliezen braken?

26-05-2017 17:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd!
Mijn eerste kwam te vroeg waarbij mijn vliezen spontaan braken in de badkamer. 2,5 uur later was ze er!
Nu ben ik bijna 37 weken zwanger en het houd mij toch bezig.

Dus wie oh wie? Ikea? Supermarkt? Terras vol mensen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide bevallingen begonnen met gebroken vliezen maar dat gebeurde toen ik op de bank zat en de tweede keer toen ik om 6.30 in bed lag. Mazzeltje dus.
Vond het trouwens wel 'genant' om richting ziekenhuis te gaan met een badhanddoek tussen mn benen. Het gutste eruit 😮
Alle reacties Link kopieren
bij mij zijn ze bij beide kinders pas in het ziekenhuis gebroken, maar bij mijn moeder in de supermarkt, toen ze in verwachting was van mijn broertje. ik was er niet bij maar ze is daarna zelf nog met de auto naar huis gereden, en heeft zelfs ook nog de autostoel bedekt met een plastic boodschappentas :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Zelf niet zwanger geweest (gelukkig) maar 1 keer zien gebeuren bij de pinautomaat. Alle omstanders waren alleen meer in paniek als die mevrouw zelf. Was eigenlijk best wel aandoenlijk.

En bij een goede vriendin gebeurde het toen ze aan het varen met een sloep. Was ook niet echt een aanrader als ik haar (en haar partner) mag geloven.
Niet, zelfs geen weeën. Geplande keizersnede :biggrin:

Ben overigens wel benieuwd naar de verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even! :roll:
Bij de oudste in ons bed. Maar het was meteen een hele vloedgolf, dusdanig dat het matras vervangen moest worden. :-$
Thuis op de wc.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de bevalling pas door de VK.

Een collega van mij: bij andere mensen op de bank. Ze ging haar oudste ophalen van een speelafspraakje, twee straten verder. Kreeg thee aangeboden, ging zitten en hoppa.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mijn vliezen waren spijkerhard. Ze moesten door de verlos worden gebroken, met zo'n haakje. De tweede keer wist man al precies welk haakje ze bedoelde :proud:
Alle reacties Link kopieren
Op m'n werk, om 5 uur 's middags. Had gelukkig al een maandverbandje in, ik weet niet eens meer waarom, maar dat kwam dus goed uit :-D Tegen niemand iets gezegd, gewoon rustig naar huis gereden.
Echt een goed idee minnim, een verband in te doen. Ik zat er net al aan te denken. Maar wist niet zeker of dat voldoet. Ik ga gewoon de laatste 2 weken voor mijn uitgerekende datum een verbandje in doen als ik buiten ben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vliezen zijn niet gebroken, met 36 weken scheurden ze en na controle vlos was het flinterdun.
Met plastic onderleggers en badhanddoek op de autostoel en tussen m'n benen naar t zkhuis want vlos dacht dat ze zouden breken tijdens het rijden. Viel mee dus achteraf
Tweede keer bleef madam heerlijk zitten en moesten de vliezen gebroken worden vanwege inleiden. Dus het kan de tweede keer heel anders zijn. :-d
Alle reacties Link kopieren
Op de meest handige plek. Verloskundige was net weer weg gegaan nadat ik gebeld had met nogal heftige en snel op elkaar volgende weeën. Ik had ook blaasontsteking wat niet echt prettig was. Ik ben ik bad gaan zitten om de pijn een beetje te verlichten. Toen dit niet snel genoeg hielp proberen op te staan. En flats....... Daar ging het vruchtwater. Betere plek kon ik me niet bedenken. Verloskundige was nog niet eens thuis en kwam linea recta terug :biggrin:

Bij de tweede zijn mijn vliezen gebroken in bed door de dienstdoende arts die kwam controleren.
Supersnelle bevalling bij de tweede :yes:
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Is het vaker een grote golf of vaker gedruppel?
TVP :popcorn:
Hier 2 x tijdens razendsnelle bevallingen door de vk. Wel jammer dat ik geen mooi verhaal heb hierover dat ik tot in lengte van dagen op iedere verjaardag mag vertellen :).

Een van mijn beste vriendinnen had dit geintje op een bbq waar onze hele vriendengroep was. Dus iedereen wist gelijk wat er stond te gebeuren.
rosings schreef:
26-05-2017 19:02
Is het vaker een grote golf of vaker gedruppel?
Bij mij gedruppel.
Rosings, Bij mij kwam er 1 keer wat uit en daarna niet meer.
Bij mij 2x gebroken door de VK bij 8 cm ontsluiting. Ging heel moeizaam, dus verwacht niet dat ze bij mij zo patsboem breken als ik ergens ben.
Alle reacties Link kopieren
Spontaan in het ziekenhuis. Ik dacht eigenlijk dat ik aan het plassen was :facepalm: Eerst viel het nog mee.. daarna liep het zo het bed af.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Bij mij op het bed in de hotelkamer. Zoontje kwam wat eerder dan gepland. We waren daarvoor naar de bioscoop geweest en met de trein en lopend naar het hotel gegaan. Wat ben ik blij dat het pas in het hotel gebeurde! En ik ging dus ook met een hotelhanddoek tussen m'n benen naar het ziekenhuis ;-)
rosings schreef:
26-05-2017 19:02
Is het vaker een grote golf of vaker gedruppel?
Bij mij in ieder geval een hele grote golf. Maar mijn zoontje lag in stuit en zijn hoofd werkte dus niet als stop.
Marie87 schreef:
26-05-2017 20:20
Bij mij in ieder geval een hele grote golf. Maar mijn zoontje lag in stuit en zijn hoofd werkte dus niet als stop.
Oeh in stuit.. keizersnede gehad of stuitbevalling?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven