Uitgerekend december 2020

29-03-2020 13:33 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die mee willen schrijven over het wel en wee wanneer je uitgerekend bent in december 2020.

Allereerst: gefeliciteerd!
Wees welkom

Ik zal een tabel (proberen te) maken voor wie daarin zou willen staan.
naamlftkindjeUDJ/Mafspraakbijzonderheden
melon302e29 novm3 aug :heart: MA, MK, MA
Maillootje281e02 decm6 aug 3D :heart: MA
Blonde83372e03 decj19 aug :heart: 3 MK gehad
Paddie88321e05 decm- :heart: 2 MK
brownie84361e10 dec?- :heart:
Stipje284e12 decj14 sept groeiecho :heart:
voorspelling89301e12 decj19 aug 24w :heart: diab I
Moon468282e13 decm- :heart: 2 MK
Summerday251e15 decm- :heart:
Sophie2020362e16 decj25 aug :heart: wens van 3 jaar
fien91281e :redrose:
adventkalender311e- - :redrose:
Dépayser312e-- :redrose:
anoniem_396789 wijzigde dit bericht op 18-08-2020 13:19
78.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Depayser nee niet zo hoog bij m'n navel maar juist iets van 3 vingers boven de aanhechting van m'n linker been. Afwachten weer maar dan.

Net een inwendige echo gehad en hij zat gewoon in m'n baarmoeder!
1 vruchtje, (we waren nog aan het grappen over een tweeling) en het hartje klopte! Dacht zelf op 6.6 of zelfs 7.1 te zitten maar de echoscopist heeft hem nu gezet op 6.1, 5 dagen later dus. Maar straks ook nog een termijn echo die nu ook weer een week opgeschoven is. Was net blij dat het minder dan 4 weken was, zijn het er weer 5 :facepalm:

Kramp is er nog steeds maar verloskundige wijt het dan toch aan de veranderingen in m'n lichaam.
Ik ga denk ik maar opgeven dat ik ooit nog gerust ben. Het begin van moederschap toch? Altijd ongerust zijn :rolling:
summerday
welkom, zal je straks in de tabel zetten. misschien met je hoofd meer bij je afstuderen gezeten dan bij de pil ;-)
gefeliciteerd.

moon468
gefeliciteerd, wat verdrietig dat ook jij mk mee hebt moeten maken. fijn dat je gevoel nu positief is. onbezorgd zal het nooit meer zijn...

sophie2020
wat fijn na zo’n lange tijd toch nog zo’n fijne verrassing. gefeliciteerd.

depayser
wat rot van je bruin/rood verlies. hadden we maar een luikje in ons buikje om te kijken hoe we ervoor stonden hé!? sterkte.

maillotje
ook een welkom voor jou! spannend weer hè?!

melon
wat ontzetten crap van je verschrikkelijke misselijkheid. hoop dat de medicatie ietsepietsie voor je kan doen.

adventkalender
wat fijn dat je nu gerustgesteld bent. op naar de volgende echo.

ik ga zo de tabel bijwerken, met alle nieuwe van de laatste dagen erbij zitten we al op een groot cluppie. de tabel wil ik graag sluiten, anders wordt het niet te doen om iedereen z’n verhaal bij te houden. er zullen er geheid nog afvallen, er zijn nu al mensen die nooit meer gereageerd hebben. meeschrijven mag wat mij betreft altijd.
Adventkalender schreef:
15-04-2020 17:53
Depayser nee niet zo hoog bij m'n navel maar juist iets van 3 vingers boven de aanhechting van m'n linker been. Afwachten weer maar dan.

Net een inwendige echo gehad en hij zat gewoon in m'n baarmoeder!
1 vruchtje, (we waren nog aan het grappen over een tweeling) en het hartje klopte! Dacht zelf op 6.6 of zelfs 7.1 te zitten maar de echoscopist heeft hem nu gezet op 6.1, 5 dagen later dus. Maar straks ook nog een termijn echo die nu ook weer een week opgeschoven is. Was net blij dat het minder dan 4 weken was, zijn het er weer 5 :facepalm:

Kramp is er nog steeds maar verloskundige wijt het dan toch aan de veranderingen in m'n lichaam.
Ik ga denk ik maar opgeven dat ik ooit nog gerust ben. Het begin van moederschap toch? Altijd ongerust zijn :rolling:
Wat fijn!! Hele opluchting denk ik! Ik denk inderdaad dat je nooit meer echt zorgeloos bent, tijdens de zwangerschap, maar vooral daarna.. Gelukkig nu alles goed!
Yay, Adventkalender! Fijn!
Alle reacties Link kopieren
blonde83 schreef:
15-04-2020 18:34


ik ga zo de tabel bijwerken, met alle nieuwe van de laatste dagen erbij zitten we al op een groot cluppie. de tabel wil ik graag sluiten, anders wordt het niet te doen om iedereen z’n verhaal bij te houden. er zullen er geheid nog afvallen, er zijn nu al mensen die nooit meer gereageerd hebben. meeschrijven mag wat mij betreft altijd.
Dat lijkt me een goed idee en als mensen toch nog actief meeschrijven kunnen ze altijd nog in de tabel als er weer 'ruimte' komt door niet reageerders.

Adventkalender wat een super nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Maillootje schreef:
14-04-2020 19:23
Fijn dat ik mee mag schrijven! :)


Ik ben Maillootje en afgaande op mijn laatste menstruatie zou ik vandaag precies 7 weken moeten zijn (maar ik heb het idee dat mijn eisprong iets later was, dus zal denk ik iets korter zijn).

Hiervoor na een goede eerste echo helaas in januari een MA gehad bij 10 weken (vruchtje was 7+3). Daarna 1 volledige cyclus en toen weer zwanger.

Gezien de vorige keer, krijgen wij wel een vitaliteitsecho. Eerste afspraak staat gepland op 24 april, dus gelukkig al bijna.

Qua kwaaltjes mag ik verder niet écht klagen denk ik... maar oooooo wat ben ik moe! Véél meer dan de vorige zwangerschap, ik voel me echt een dweil! Verder ben ik wel vaak misselijk, ruik ik alles echt ontzettend heftig en ben ik 's avonds soms zo opgeblazen dat ik wel 5 maanden zwanger lijk...

Morgen bloedprikken op schildklier- en ijzerwaardes gezien de extreme vermoeidheid en subklinische hypothereoïdie in het verleden (wat ook miskramen kan veroorzaken, dus toch maar even checken).

Behalve mijn partner en beste vriend weet niemand het nog. Gezien de vorige keer willen we het eigenlijk pas na de termijnecho "wereldkundig" maken.

Hoe gaat het hier verder met jullie dames? Al rare cravings? (Ik drink me ziek aan Fristi, en dat lustte ik niet eens!)


O, voor de tabel:
- 28
- eerste kindje
- 1 december uitgerekend
- 24 april eerste echo
- MA in januari
Welkom 😊.

Hier nog geen cravings, had bij m'n vorige zwangerschappen dat ik overal waar kon ketchup bij wilde 😅.
Heb dat moeten halen, want had dat niet eens in huis.

Qua kwaaltjes:
Nu heb ik toch iedere morgen wel een rommelig gevoel in m'n buik, van niet zo lekker zijn. Maar hoef (nog) niet over te geven.

Was er nog wat uitgekomen bij jou met het bloedprikken? Of is dat nog niet bekend?
Jaaa adventkalender wat een goed nieuws!

stipje1992 haha, ik zou er echt niet aan moeten denken om nou overal tomatenketchup bij te willen..
Alle reacties Link kopieren
Het tempo binnen dit topic loopt wel op zeg, wat betreft reageren.

Dépayser: Spannend nog steeds, ook die onzekerheid. Wel fijn dat de VK je een heel klein beetje meer gerust kon stellen. Sterkte met het afwachten :redrose:

Adventkalender, wat een fijn nieuws!

Blonde83
Dankje. Anticonceptie ben ik echt niet vergeten, ben daar tot op het irritante af heel secuur in, maar blijkbaar hoor ik bij die ..% die toch zwanger wordt ondanks goed gebruik :-O$ . Ik twijfelde nog of ik hier überhaupt wilde melden dat het nog niet helemaal gepland was, ik wil mensen die al langer aan het proberen zijn niet tegen het zere been schoppen door te gaan lopen kwaken over dat het hier zomaar spontaan gebeurde.

Hier geen cravings eigenlijk, niet meer dan normaal in ieder geval :lol:
Wel echt veel trek, maar daar wil ik maar niet te veel aan toegeven omdat ik eigenlijk nog wat wilde afvallen, maar dat staat nu on hold.
Verder nu eigenlijk weinig te melden. Ben superdruk met studie, dus nu dit studieontwijkend gedrag maar weer stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Mag ik nog met jullie meeschrijven? :-)

Aller eerst allemaal van harte gefeliciteerd 🥳, met mooie nieuws!

Zelf heb ik gisteren positief getest 😃.
Totaal niet verwacht dat het in de eerste ronde al raak zou zijn.
Het wordt mijn tweede kindje (andere zoon is 8), maar wel eerste met m’n huidige vriend.
Als de ‘planning’ klopt ben ik 25 dec uitgerekend 🎄.

Ik hoop dat ik mag mee doen hier!
Zo de tabel is weer aangevuld.
Mocht je een foutje zien of ik heb wat gemist, even dikgedrukt aangeven svp, dat zoekt wat makkelijker voor mij.
Ook voor nieuwe gegevens die in de tabel mogen.

Hier loopt de spanning wat op voor de echo volgende week.
Ben wel voor t eerst misselijk (rare gewaarwording, ben voor de 5e keer zwanger, nooit eerder gehad). Maar als dat de prijs is voor een goeie zwangerschap...
Weet niet of ik het wereldkundig wil/durf te maken na de goeie echo. Hoe kijken jullie daarnaar? En dan vooral de vrouwen die al slechte zwangerschappen hebben meegemaakt.
Blonde Dankjewel voor het toevoegen! Mijn uitgerekende datum is eigenlijk 15, maar grote kans dat die bij de termijnecho toch nog verandert, dus kan best blijven staan nu.

Ik snap dat je zenuwachtig wordt voor de echo. Het is bijna een soort examen waar je heen moet. Je voelt van alles en het lijkt nu allemaal zo mooi en echt, maar straks krijg je misschien toch opeens een klap op je neus. (tenminste, zo voel ik het als ik aan mijn echo straks denk)

Ik heb geen ervaring met misgelopen zwangerschappen. Bij mij zat het probleem in het überhaupt zwanger raken. Maar ook daarbij veel moeilijke en verdrietige momenten. Tot nu toe heb ik deze zwangerschap alleen met mijn man en beste vriendin gedeeld. Gewoon, omdat ik alles met hen deel. Als de 8-weken echo goed is, vertel ik het waarschijnlijk wel aan mijn moeder en zus. Tot ik voorbij die 12 weken-grens ben eigenlijk alleen met mensen bij wie ik ook terecht kan met mijn verdriet als het niet goed zou zitten. Niet dat ik vind dat je verdriet en miskramen moet verstoppen. Dat hoort nu eenmaal bij het leven en er mag best (veel) minder taboe op dat onderwerp komen. Maar omdat ikzelf me niet tegenover iedereen kwetsbaar op wil stellen.

SanSan Gefeliciteerd!

SummerDay Ja, mensen hebben soms een heel ander traject hè? Maar je schopt mij absoluut niet tegen een been aan hoor. Ik ben blij voor jou, want je vertelde dat je dit stiekem al heel lang wilt!
Alle reacties Link kopieren
blonde83 schreef:
16-04-2020 15:17

Hier loopt de spanning wat op voor de echo volgende week.
Ben wel voor t eerst misselijk (rare gewaarwording, ben voor de 5e keer zwanger, nooit eerder gehad). Maar als dat de prijs is voor een goeie zwangerschap...
Weet niet of ik het wereldkundig wil/durf te maken na de goeie echo. Hoe kijken jullie daarnaar? En dan vooral de vrouwen die al slechte zwangerschappen hebben meegemaakt.
Ah wel toevallig, ik ben ook voor de 5de keer zwanger. Er komt veel overeen :redrose:

ALS ik het vol kan houden, wordt mijn eerste echo meteen de termijnecho. Dan bloedprikken voor de NIPT en als die uitslag goed is maken we het denk ik wereldkundig. Mijn telling zegt dat we dan ongeveer eind mei/begin juni zullen zitten. We zijn 1 juni 9 jaar samen, wie weet komt het zo uit dat we het dan kunnen doen.

Ik vind het heel moeilijk om nu niks tegen m'n moeder en tante te zeggen, maar ik zie ze toch niet en dat maakt het wel wat makkelijker. Gelukkig ook maar, dat ik ze niet zie, want ik heb 's avonds echt zo'n opgepofte buik. Het zou m'n broer bijv. nu meteen opvallen, met de zwangerschap van dochter vroeg hij zich bij 8 weken al af hoe ik het nog langer ging verbergen. :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Welkom SanSan1988, leuk een kerstbaby haha. Welkom!
Alle reacties Link kopieren
@ Melon: hè getsie, wat vervelend dat je je zo naar voelt! Hou je nog wel iets binnen, of gaat het helemaal niet? Wel fijn dat je zonder allerlei omwegen thuis kunt blijven nu, hopelijk trekt het snel weg en duurt het niet zo lang als bij je vorige zwangerschap!

@ Advent: fijn dat je zo snel terecht kon. En natuurlijk gefeliciteerd met het goede nieuws! Lijkt me een hele opluchting.

@ Depayser: hoe gaat het nu bij jou? Klinkt in ieder geval nog wel hoopgevend van wat ik er van begrijp :)

@ Stipje (& Depayser): bloedprikken is (gelukkig) niks uitgekomen, dus geen hypothereoïdie en ijzerwaardes waren ook goed! Lief dat je het vraagt.

@ Summerday: o jeetje, wat bijzonder zeg! Zo door de pil heen bij goed gebruik. Dat hoor je inderdaad niet vaak. Maar wel gewenst begrijp ik? (En inderdaad, no shame! Ieder heeft zn eigen weg en daar is niks mis mee)

@ Sansan: welkom! En natuurlijk ook gefeliciteerd!

@ Blonde: bedankt voor het toevoegen! En wat betreft het vertellen: de vorige keer hebben we het na de eerste echo aangekondigd. Maar we zijn daar nu toch iets terughoudender mee merk ik. Heb er achteraf wel veel steun aan gehad dat veel mensen het wisten, want daardoor kreeg ik opeens ook erg veel ervaringsverhalen te horen die anders verborgen waren gebleven en dat was voor mij heel steunend, maar deze keer zou ik het toch liever kleiner houden áls het weer niet goed gaat... hopelijk is dat natuurlijk niet het geval, en ik denk dat ik het na de eerste echo wel aan één of twee vriendinnen zal vertellen, maar het grote nieuws willen we toch echt bewaren tot na de termijnecho. Mag ik vragen wat bij jou de "volgorde" is geweest (ik zie 1 kindje en 3MK)? Of heb ik er overheen gelezen?

@ Sophie: mooi gezegd, over dat taboe en kwetsbaar opstellen! En fijn dat het voor jullie na zo'n lange weg ook eindelijk raak is :)

@ Melon nog een keer: oooo hahaha, jij ook al? Als ik late dienst hebt, móet ik echt wijde kleren aan! Na het avondeten blaas ik zo gigantisch op dat ik wel 4 maanden zwanger lijk :hihi:



Ik heb deze zwangerschap trouwens veel meer last van kwaaltjes dan de vorige keer. En ik weet wel dat dat eigenlijk niks zegt, maar ergens stelt het me tóch wel gerust ofzo... voelt beter. Herkent iemand dat??
Alle reacties Link kopieren
voorspelling89 schreef:
16-04-2020 09:42
Jaaa adventkalender wat een goed nieuws!

stipje1992 haha, ik zou er echt niet aan moeten denken om nou overal tomatenketchup bij te willen..
voorspelling89 uiteraard wel waar het bij kon. Normaal nooit ketchup bij m'n frikadel, maar toen ineens wel 😂.
Alle reacties Link kopieren
SanSan1988 welkom! en wat leuk een kerstkindje :-D !

blonde83 ik kan me heel goed voorstellen hoe spannend het voor je is! Hoe ga je om met die spanning? Ik merk zelf dat ik gewoon totaal nog niet blij kan zijn. Na (meerdere) miskramen heb je toch het vertrouwen in je lijf niet meer.
Toevallig ben ik deze keer ook (kots)misselijk al vanaf 6 weken zwangerschap. Dat heb ik ook nooit bij mijn eerdere (fout gelopen) zwangerschappen gehad.
Zou het dan toch een goed teken zijn??! :fortune: :daisy:
Ik duim voor je dat de echo goed zit!!

Maillootje Ook ik heb veeel meer kwaaltjes dan eerdere zwangerschappen. Durf er voor nu nog niet op te vertrouwen. Hopelijk komt dat nog
Alle reacties Link kopieren
Ik duim enorm met jullie mee dat jullie baby’tjes blijven zitten 🍀🤞🏻..
Lijkt mij vreselijk om mee te maken..
Schrijf hier lekker van je af..
En voor een ♥️ onder de riem..

Mag ik ook in het schema?

Geniet van de heerlijke lente zon!☀️
_melon & maillootje oh man, ik heb dat dus sinds 2 dagen! Na het avondeten ben ik echt enorm opgeblazen, lijk inderdaad wel 4 maanden zwanger... Ik moet dan ook zoveel scheetjes laten :biggrin: fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!

stipje1992 haha muffin met ketchup of iets lijkt me inderdaad wel erg ver gezocht :P

Hebben jullie ook een app om de zwangerschap te volgen? Ik wel en ik vind het zo gek om te bedenken dat er van alles in je baarmoeder gebeurd en dat er een kindje aan het groeien is. Komt misschien ook omdat het mijn eerste zwangerschap is, maar ik vind het nog steeds allemaal erg surrealistisch.

Ik heb na vandaag 2 weken "vakantie", want ik werk in het onderwijs. Zo'n gek idee dat als de scholen langer dichtblijven, ik zometeen op mijn werk kom en meteen kan mededelen dat ik zwanger ben :P
Alle reacties Link kopieren
Blonde83, hier geen slechte zwangerschappen meegemaakt gelukkig, maar wij hebben wel besloten te wachten met vertellen tot ca. 15 weken. Is lang, misschien dat we er tzt vanaf wijken en het toch iets eerder doen, maar veel eerder zal het niet zijn. Termijnecho is pas eind mei en daarvoor is er nog veel te veel onzekerheid vind ik. Bovendien willen we een geschikt moment uitkiezen om het te vertellen :)

SanSan1988: Welkom :-D

Maillootje: Zeker héél gewenst. Dat we eigenlijk van plan waren een paar maanden langer te wachten, heeft puur met mijn studie te maken. Stel dat ik 9 maanden ziek zou zijn, dan zou mijn afstuderen in gevaar komen, vandaar de keuze om nog even te wachten. Oh en onze nieuwe woning zou waarschijnlijk opgeleverd worden rond december (al wordt dat toch wel later), maar goed, daar maken we nu het beste van en dat komt vast goed. :biggrin:

Voorspelling89 Ik herken wat je zegt over het surrealistische. Ik kan het ook nog amper bevatten allemaal. Ik heb een paar leuke boeken gekocht, dat geeft ook heel veel nieuwe inzichten, maar naar een leuke app ben ik ook nog zoekende. Ik gebruikte voor mijn menstruatie etc de Flo app, die heeft ook een zwangerschapsmodus die wel bijhoudt hoe ver je bent, incl. plaatjes, maar buiten dat om is die niet zo interessant, dus ik lees graag mee voor een alternatief.
Alle reacties Link kopieren
@ Voorspelling: hahaha o jaaa, ik ook! :hihi: Alleen vind het altijd lastig om dat bij mn vriend te doen... maar ik moet er toch maar aan geloven want dit is geen doen zo! :bonk:

En ik gebruik Zwangerschap+, vind het een hele leuke app omdat er zo'n 3d-babytje in zit haha.

Flo gebruikte ik ook voor mijn cyclus, gebruik hem nu om symptomen bij te houden maar verder idd niet super boeiend...
Alle reacties Link kopieren
Nog meer tips voor leuke apps?
Heb zelf nu Baby 24.. is wel grappig..
Staat ook dmv groente/fruit erbij hoe groot je kindje is..
Alle reacties Link kopieren
Ohh ja, leuk is dat! Mijne heeft dat ook; kun je kiezen uit fruit, snoepjes en dieren :biggrin: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Maillootje, Welke is dat? 😄
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschap+ :biggrin:
sansan
eigenlijk hadden we de tabel al gesloten. we moesten ergens de grens trekken.
maar omdat ik nou eenmaal van ronde getallen hou ben jij de laatste, nr 15 klinkt beter dan 14 🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven