Uitgerekend eerste helft november 2018

24-02-2018 01:18 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE: tabel gesloten i.v.m. overzichtelijkheid van het topic. Er is een topic 'Uitgerekend 10-20 november 2018'.

Hallo allemaal!

Eerder 'vandaag' er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Weliswaar nog een lichte streep, dus ik ben nog wat op mijn hoede. Toch wil ik hier graag van me afschrijven, zoals ik dit 2 jaar geleden ook gedaan heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon (nu 1,5). Tot op de dag van vandaag nog steeds een erg leuk contact met de meiden uit die groep.

Het lijkt me leuk wanneer meerdere zwangeren - die in de eerste helft van november 2018 uitgerekend zijn - zich hier aansluiten en gezellig meeschrijven!

Hieronder een tabel, die je zelf aan kunt passen.


Kom je er niet uit met de tabel, geef me dan een seintje!

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
AMommyToBe 28/31 Eerste 29 oktober
PaarseRuitjes 35/30 Tweede 1 november 03-04 eerste echo/intake
Stephanie26 33/36 Derde 1 november
Zoraa 25/28 Eerste 1 november :heart: 12-04 termijnecho
Chica-1983 34 Tweede 1 november :heart: 31-03 intake vk
Kaasplankje 33/28 Tweede 2 november :heart: 20-4 12wk echo
RainIsJustConfetti 26/31 Eerste 2/3 november :heart: 22/3 intake VK 5/4 termijnecho
Ella91 26/28 Tweede 2 november :heart: 26-5 echo geslachtbepaling
Buurvrouw93 25 Eerste 3 november :heart: 12-03 eerste echo
Ragdoll1991 26/27 Eerste 5 november
Charlie87 31/33 Eerste 5 november :heart: 14-03 eerste echo
S17 25/27 Tweede 5 November :heart: 23/4 echo+ gyn
Domninoz 28/28 Tweede 5 november :heart: 15 mei controle + geslachtsbep.
EveSP 34/35 Eerste 6 november :heart: 9-05 volgende echo MA juni 2017
Do-mi-ni-qu-e 31/35 Eerste 6 november :heart:
Vinootje 30/40 Eerste 9 november :heart: 31 mei Geslachtsbep.
Lany 30/31 Eerste 10 november :heart: 4/4 1e echo
Spraakwater :hug:, Thisisme1980 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Owh ja, lekker lomp, heel erg gefeliciteerd allemaal!

@Zoraa, als ik iets heb geleerd van mijn eerste zwangerschap is dat je er geen pijl op kunt trekken wat wel en niet goed is qua voortekenen. Dus ik probeer maar gewoon op mijn lichaam te vertrouwen en te bedenken dat het de vorige keer ook is blijven zitten.

@S17, zwangerschap was bij de eerste niet echt om over naar huis te schrijven. Daarom ook echt lopen twijfelen voor een tweede, maar we willen toch wel erg graag en ik ben ook al op leeftijd dus nu toch er voor gegaan, ik ga er vanuit dat ik weer de hele zwangerschap ziek thuis zal komen te zitten. Ik ben goed aan het bedenken hoe ik goed voor mezelf kan zorgen en we gaan het snel aan mijn ouders vertellen zodat die wat vaker bij kunnen springen om me te helpen op mijn zorgdagen en met de wat grotere taken die er nog liggen ivm verhuizing.
Bevalling was ook niet je van het, maar dit heeft mijn dochter allemaal gecompenseerd in de kraamtijd en de periode daarna. Ze is namelijk een super leuk kind, waardoor we toch nog maar 1 willen ;)

@Borrel, de vorige keer heb ik na drie weken op mijn werk verteld dat ik zwanger was en dat ik daarom nog maar halve dagen kwam werken (en na een maand was dat op therapeutische basis). Dus ik doe er niet heel moeilijk over. Iedereen die ik het ook vertel als het mis gaat mag nu weten dat ik zwanger ben. Al doen we nu nog even stil, want mijn ouders zijn nog op vakantie en die willen we het eerst even vertellen ;)
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden, zou ik mee mogen schrijven? Ik heb zaterdag positief getest, jeej!
Ik en man zijn 32, het is ons tweede kindje. Onze dochter is geboren in de zomer van 2016. Door omstandigheden was de vorige zwangerschap zeer stressvol. NU staan we er heerlijk onbezorgd in.
Nog niet echt kwaaltjes. Merk wel dat ik wat minder kan hebben en kattig ben.

Hebben jullie dat ook?

Daarnaast vind ik het heel spannend. Ik heb geen ervaring met miskramen maar ben er wel bang voor. Niet heel erg bang maar vind de eerste echo wel spannend! Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er nog meer zwangere dames zijn aangesloten bij de groep. Jullie ook gefeliciteerd natuurlijk!!
Ik merk aan mezelf nog niks qua verandering van humeur, weet niet hoe mijn vriend erover denkt natuurlijk haha. Voor de rest ook nergens last van. Af en toe een wat branderig gevoel in mijn barsten en wat steekjes onder in de buik. Had bij mijn vorige zwangerschap ook totaal geen klachten dus hoop dat het deze keer weer zo mag zijn.
Hebben jullie inmiddels al een afspraak staan bij de verloskundige? Ik denk dat ik zelf nog een paar dagen wacht. Vind het toch wel vroeg nu, kan nog van alles gebeuren. Maar aan de andere kant... dat kan ik de daaropvolgende weken ook nog natuurlijk. Weet wel van de vorige keer dat het onwijs lang duurdede eerste weken voordat je eindelijk je eerste echo hebt. Hoop dat dit nu wat sneller mag gaan aangezien er nu ook al een kleintje rond. Zit niks anders op als gewoon weer te wachten...
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk, een klachtvrije zwangerschap! Hopelijk deze keer ook voor jou Ella! Ik ga er nu vanuit dat de ellende rond week 6 begint. We wachten het af...

Nog geen afspraak bij de VK, wel al ingeschreven. Ze bellen me binnenkort als het goed is.
Bij ons krijg je de eerste echo met 9 weken, maar dat verschilt nogal per praktijk volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi! Wat leuk meiden! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@paarseruitjes: wat heftig! Hopelijk gaan de klachten wat minder heftig zijn, nu je het van te voren weet en je goed voorbereid aan je zwangerschap begint.

Mijn eerst zwangerschap is aardig goed verlopen. In de eerste weken flink misselijk geweest en echt eeeenorm moe. Ik weet nog dat ik dat vrij heftig vond omdat ik gewoon graag nog vanalles wilde doen. Halverwege mijn zwangerschap kreeg ik behoorlijke rugpijn. Met hulp van de fysio heb ik daar nog redelijk wat aan kunnen doen. Maar al met al vooral dus kwalen die veel voorkomen.
Ik heb me voorgenomen vanaf het begin zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen: gezond eten, regelmatig sporten en veel rust nemen.

Tot nu toe heb ik weinig klachten, alleen erg volle borsten. En idd erg herkenbaar: de vorige keer gingen de dagen zooooh traaaaag voorbij richting de eerste echo. Ik probeer mijn gedachte dus ook maar te verzetten zodat ik daar niet zo mee bezig ben. Ook blijf ik nog ‘matig blij’ ofzo. Het kan ook nog mis gaan.

Vandaag heb ik me aangemeld bij de verloskundige. Ik verwacht dat ik eerdaags wel gebeld wordt. Spannend weer hoor, allemaal!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik bij 7 weken een echo en was het vruchtzakje leeg. Een week later was het wel goed, maar dat gaf toen wel wat stress. Dus ik bel nu pas wanneer ik 7 weken ben en dat ik dan ongeveer rond de 9 weken eerste echo heb..
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies!

Graag zou ik mij bij jullie willen aansluiten, als dit oké is.
Mijn uitgerekende datum is 29 okt. alleen deze groep is helaas al vol.
Dit is mijn eerste zwangerschap, ik ben nu 5 weken zwanger en vind het allemaal erg spannend!
Ik heb tot nu toe 'last' van gerommel in m'n buik en pijnlijke borsten. Verder heb ik nergens trek in, dit ben ik echt niet van mijzelf gewend! 🙈

X Amommytobe
Alle reacties Link kopieren
Leuk al zoveel zwangeren en dat er behoorlijk wat mensen al een kleintje uit 2016 hebben! Bij ons hetzelfde leeftijdsverschil 😊.

Hier nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige, denk dat ik dat volgende week ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Allereerst allemaal gefeliciteerd!
Grappig om te zien dat er nog niemand bij zit waarvan het haar eerste kindje is.
Ik heb zondag positief getest en sprong een gat in de lucht!!!
Het wordt mijn derde. Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 3. Ons gezinnetje voelde nog niet helemaal compleet dus we zijn ontzettend blij!
Wel heel spannend want bij onze zoon hebben we best wat complicaties gehad. Hij is tevens ook geopereerd toen hij 5 maanden was. Daar vertel ik later misschien wel meer over.
Ik ben op de ene app uitgerekend op 1 nov en op een andere app waarbij ik mijn gemiddelde cyclus (31 dagen, best lang) door moest geven op 4 november.
15 maart staat de eerste echo gepland. En de geslachtsbepaling op 14 mei!

Ik ga de tabel even uitvogelen xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
stephanie26 schreef:
26-02-2018 18:55
Hallo allemaal!

Allereerst allemaal gefeliciteerd!
Grappig om te zien dat er nog niemand bij zit waarvan het haar eerste kindje is.
Ik heb zondag positief getest en sprong een gat in de lucht!!!
Het wordt mijn derde. Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 3. Ons gezinnetje voelde nog niet helemaal compleet dus we zijn ontzettend blij!
Wel heel spannend want bij onze zoon hebben we best wat complicaties gehad. Hij is tevens ook geopereerd toen hij 5 maanden was. Daar vertel ik later misschien wel meer over.
Ik ben op de ene app uitgerekend op 1 nov en op een andere app waarbij ik mijn gemiddelde cyclus (31 dagen, best lang) door moest geven op 4 november.
15 maart staat de eerste echo gepland. En de geslachtsbepaling op 14 mei!

Ik ga de tabel even uitvogelen xxxxxx
Het is mijn eerste kindje! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zo, eindelijk eens even bijlezen en fatsoenlijk reageren.

Wat een gezellige groep al! En natuurlijk allemaal van harte gefeliciteerd!

@Ella: FIjn om te lezen dat de herkenbare kwaaltjes aanwezig zijn. Heb je nog bloedverlies gehad? En inmiddels al getest? Zo ongrijpbaar deze periode. Konden we maar gewoon even naar binnen gluren.

@Kaasplankje: Hier geen alcoholmomenten. Ik drink eigenlijk ook maar eens per jaar, haha. Wel een weekend weg met mijn familie in april. Met mijn opa&oma, ouders, broer, man en zoon in een huisje. Als ik weer zo misselijk ben als bij mijn zoon (misselijkheid is al aanwezig, weliswaar mild), weet ik niet of ik het dan verborgen kan houden. Maar goed, dat is een 'zorg' voor later!
Wat fijn dat je toch spontaan zwanger bent geworden! Hoe ging dat bij jullie eerste?
Spannend wat betreft de verhuizing/nieuwe woning. Maar gelukkig had je dit zelf al deels overzien.

@S17: Leuk, ook iemand uit België! Ik was vorige zwangerschap vanaf 24 weken onder controle van de gynaecoloog en moest daar wel even aan wennen. Voelde me wel 'veilig' in het ziekenhuis.
Van zoon ook na 1 maand zwanger. Hiervoor een miskraam (al heel vroeg misgegaan, maar pas opgemerkt na 6 weken). Ben na de bloeding van de miskraam niet ongesteld geweest, maar meteen een eisprong en zwanger. Dat ging wel goed! Ik hoop dat er dit keer niet eerst een miskraam volgt. Tot nu toe voel ik me zoals bij onze zoon, wat ik maar als een goed teken zie.

@Zoraa: Groot gelijk dat je je plekje in de tabel inneemt. Wat leuk, een eerste kindje! Is erg spannend, je kunt het niet vergelijken. Gelukkig kun je hier lekker van je afschrijven en vanalles delen/schrijven. :)

@Paarsjeruitjes: Ook uit het midden van het land dus ;) Wat fijn dat het zo snel gelukt is! Heel spontaan ook dus, dat heeft zo moeten zijn!
Wat rot van je postnatale depressie. Ik had dit alleen ná de zwangerschap. Ik hoop van harte dat we er beiden geen of in ieder geval minder last van hebben. Heb er wel vertrouwen in... Dat je voor een tweede kindje durft te gaan zegt stiekem al genoeg. Ik hoop wel dat je zwangerschap wat minder zwaar zal zijn!

@verhuizen: Wij verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Oplevering is - als alles meezit - in juni dit jaar. Onze zoon is van september. We hopen dan helemaal over te zijn en de komst van kindje #2 af te kunnen wachten.

@Torenvalk Oef, ik ben heeeel kattig op het moment ja! Vind het zelf echt niet leuk. Kan me naar zoon toe goed inhouden, maar mijn man kan weinig goed doen...

@Verloskundige: Ik bel volgende week maandag, denk ik. Dan ben ik minstens een week overtijd. Eerste echo kan hier met 7 weken, als je eerder een miskraam hebt gehad. Anders vaak met 9 weken.

@Amommytobe: Je bent natuurlijk van harte welkom! Gek hè, wat die hormonen nu al met je doen!

@Stephanie: Wat leuk ook al een geslachtsbepaling! Heb je een voorgevoel? Klinkt pittig, complicaties en een operatie! Gaat het nu goed met hem?

@Eerste zwangerschap: MIjn zwangerschap was best zwaar. Ik was enorm onzeker en geen vertrouwen dat mijn lijf een kindje kon dragen (eetstoornis gehad en jaren geen menstruatie door extreem ondergewicht. Was heel bang dat mijn lijf niet meer zou werken...) Die angsten werden maar niet minder. Het hielp niet dat ik best misselijk was tot halverwege de zwangerschap, zwangerschapshypertensie en zwangerschapsdiabetes + insulinegebruik de laatste weken (daarvoor was een dieet voldoende). Ook bleef mijn ijzergehalte in het bloed erg laag, wat met ijzertabletten nog steeds niet heel denderend werd. Ingeleide bevalling viel me ook erg zwaar, maar ik doe het zo allemaal nog eens... Het klinkt wel heel zwaar zo, maar ik had ook echt geluksmomentjes en zoonlief is het beste wat ons is overkomen!

Sorry voor de lap tekst! Hihi
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat is er veel bij geschreven! Welkom alle nieuwe zwangeren! :cheer: Het wordt echt al een leuke club zo. Moet nog even de slag te pakken krijgen met bijhouden wie nou wie is hoor.

Wat vervelend dat sommige van jullie echt al zware zwangerschappen erop hebben zitten. Hopelijk is jullie deze keer een betere zwangerschap gegund! Ik heb zelf de eerste keer echt een super goede zwangerschap gehad en als ik sommige verhalen zo lees, dan word ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt dat dat dus niet vanzelfsprekend is.

Ik vond zelf bij de eerste het 'vierde' trimester echt mega zwaar. Er veranderde zoveel en niets ging zoals ik het me had voorgesteld toen dochter geboren was, dat ik echt heel veel moeite had om me aan te passen. Die eerste 3 a 4 maanden na de geboorte vond ik echt oprecht niet leuk. Dit keer hoop ik er beter op voorbereid te zijn en weet ik ook dat alles maar tijdelijk is, waar ik de bij de eerste echt het gevoel had voor altijd in die rotperiode te blijven zitten. Hopelijk kan ik dit keer wat meer genieten, of althans beter relativeren. Dus hoewel ik tegen de zwangerschap niet opzie, doe ik dat wel een beetje tegen die eerste maanden straks weer.

@verloskundige, hier 'mag' je pas bellen als je 6 weken bent, dus dat duurt nog even. Eerste afspraak is gewoon intake gesprek zonder echo (woon in een dorp en de enige verloskundige hier maakt zelf geen echo's). Eerste echo is dan ook pas de termijnecho zo tussen 10-12 weken. Gelukkig heb ik met 7 weken al een echo bij de kliniek waar ik de IUI heb gehad , dus die staat 15 maart gepland. Toevallig dus de zelfde datum als jou Stephanie!
Alle reacties Link kopieren
Amommytobe schreef:
26-02-2018 19:06
Het is mijn eerste kindje! :cheer:
Over het hoofd gezien sorry!! Je staat ook nog niet in de tabel.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg! En gefeliciteerd allemaal!
Grappig inderdaad dat de meesten al een kindje hebben uit 2016. En Amommytobe; eerste kindje. Spannend! En een derde kindje. Echt leuk!

Ik kan even niet goed zien wie de IUI had gehad. Ben je nu zwanger door de IUI? Verlopen de controles tijdens de zwangerschap dan anders?

Iemand enig idee wanneer de meeste klachten beginnen? Heeft met het HCG gehalte te maken geloof ik hè?

Ik ben overigens gebeld door de verloskundige. Eind maart eerste echo en intake.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een lekker baalmomentje, want ik had vanavond wat licht bloedverlies. Verder geen krampen, wel een licht zeurend gevoel in mijn onderbuik. 🙈 😢 duimen jullie met mij mee?
Alle reacties Link kopieren
Jaylee zelfs vier kinderen, wauw!
Alle reacties Link kopieren
@stephanie26: geeft niets :D ben gewoon enthousiast! Ik zal eens even uitvogelen of mij het lukt om mijzelf in de tabel te zetten hahaha

@kaasplankje: ik duim zeker met je mee! Dat is wel even schrikken! Zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oei kaasplankje, dat is naar. Stond er voor jou nou al een echo gepland? Ik ben druk aan het duimen!
Alle reacties Link kopieren
Even teruggelezen, jij moet nog worden teruggebeld geloof ik hè Kaasplankje
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden! Ja ik hoop idd dat het met de innesteling ofzo te maken heeft. Ik zit natuurlijk al weer het halve internet af te struinen naar informatie, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op.
Nee, mijn eerste echo staat nog niet gepland. Ik vermoed dat ik morgen of overmorgen wel gebeld zal worden door de vk voor de intake. Dan hoor ik van haar wel even hoe en wat (ik vermoed gewoon afwachten).

Ik hou jullie op de hoogte.
anoniem_364291 wijzigde dit bericht op 26-02-2018 21:54
Reden: Aanvulling
3.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heel hard voor je duimen Kaasplankje!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een boel reacties ineens weer! Wordt al een mooie groep zo. Moet wel eerlijk bekennen dat ik nu even de draad kwijt ben wat er nou allemaal door wie gezegd is🙈

@kaasplankje: dat is zeker even een baalmomentje. Was het echt helder bloed? En houdt het ook aan? Een licht zeurend gevoel in de onderbuik hoeft in elk geval niks verkeerts betekenen. Dat kan er gewoon bij horen.

Heb zelf geen last meer van bloedverlies meer gehad. Was bij mij ook alleen 'oud' bloed dus vermoed dat het met de innestelling te maken heeft gehad. Voor de rest zijn de symptomen niet echt duidelijk voor mijn gevoel. Heel af en toe een steekje in de buik en af en toe branderig gevoel in mijn borsten maar meer niet. Weet nog dat dit me de vorige keer ook onzeker maakte omdat ik bang was dat het niet goed ging met de zwangerschap. Aan de andere kant heerlijk natuurlijk als je nergens last van heb. Denk dat ik eind van de week afspraak ga maken met de verloskundige. Heb ik in elk geval een datum om naar toe te werken.
Alle reacties Link kopieren
Die eerste weken onzekerheid vind ik echt niet tof. Probeer niet teveel op te zoeken, het gaat geen antwoord geven Kaasplankje :(
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
26-02-2018 21:03
Ik kan even niet goed zien wie de IUI had gehad. Ben je nu zwanger door de IUI? Verlopen de controles tijdens de zwangerschap dan anders?
Dat ben ik.

Inderdaad zwanger door de IUI nu, ben alleenstaand dus zwanger van een donor. Bij deze kliniek is het zo dat ze met 7 en 10 weken een echo doen en als alles dan goed is wordt je overgedragen aan de vk. Vanaf dan dus regulier traject. Geen idee eigenlijk of dat altijd zo gaat na een IUI. Ik ben bij mijn eerste destijds na de echo van 7 weken zelf overgegaan naar de vk. Die doet namelijk ook rond 10-12 weken de termijnecho en ik vond 2 keer rond die tijd zo dubbel. En in de kliniek zijn de echo's altijd inwendig en das niet echt mn hobby zeg maar, dus de echo van 10 weken heb ik toen overgeslagen. Ben van plan om het nu weer op dezelfde manier te doen, als alles straks met 7 weken er goed uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het antwoord Chica! Ik ken iemand die overweegt alleenstaande moeder te worden. Hoe vind jij het om alleenstaand moeder te zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven