Uitgerekend in maart 2024

05-07-2023 10:13 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag nog geen groepje voor maart dus hierbij.
Op basis van mijn menstruatie kom ik uit op 29 februari maar aangezien mijn cyclus wat langer is denk ik eerder dat ik begin maart ben uitgerekend.
Wie nog meer?
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
The Doctor3429/2228/7
-April-3616/32?
Cookiemonster291/328/8
Dierenvriend972611/3131/7
Kokosrotsje2913/338/8
Salopette29/2110/8
Kenij2921/3110/8
HartjeJinx2817/323/8
GlowGirl3526/31
Liefleventje2824/3110/8
Titania3623/314/8
Smousie3312/323/8
Juno87 :rose:
Bailey26 :rose:
thedoctor wijzigde dit bericht op 27-07-2023 09:49
53.32% gewijzigd
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal mezelf ook even voorstellen.

The Doctor, 34 jaar en heb een zoontje van 1,5. Iets sneller dan verwacht weer zwanger (wel gepland, maar dacht dat het wat langer zou duren). Vrij recent begonnen aan een nieuwe baan dus dat is nog wel spannend.
Ook merk ik nu al dat ik het moeilijk vind om het nog onder de radar te houden. Vorige keer was het nog corona dus weinig sociale momenten en bovendien wisten onze ouders het al binnen een week na de test omdat we aan de paaslunch (incl wijn) aanschoven.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag 16 maart 2024 ook?
Ik ben heeeeel pril zwanger, morgen is m’n NOD pas.
Maar ik had eergister al een duidelijk positieve test.

Ik ben april en heb een zoontje van 21 maanden. Ookal is hij nog geen 2 hebben we een jaar geprobeerd (ik heb pcos, het ging niet makkelijk).

Nu dus toch wel een spannende tijd. Ik heb voor mijn zoontje een miskraam gehad, ik hoop dat dat me bespaard blijft.
Ik heb de verloskundige nog niet gebeld. Ik denk dat ik pas bij 6 weken in beweging ga komen
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa leuk! Ik zit ook in de 'uitgerekend in februari' groep, maar de kans is groter dat het maart wordt (1 maart). En aangezien ik bij mijn eerste flink overtijd was, ga ik er vanuit dat dit nu weer gebeurt.

Cookiemonster, 29, dochter van 15 maanden. Hier ging het ook vrij vlot. We hadden het wel gehoopt, maar toch hielden we er ook rekening mee dat het wat langer zou duren, dus daarom alvast begonnen. En toen ging het best snel. Dus straks even 2 under 2 :lol:

Ik heb 11/7 de eerste echo, met 6+4.

Trouwens, misschien is het wel leuk om een 'geheel maart' topic te maken ipv alleen de eerste helft? Of wordt de groep dan snel te groot? :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook wel voor heel maart!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom April en Cookiemonster! Ik zal jullie aan de tabel toevoegen als ik weer achter de computer zit.

Ik had de eerste helft gedaan omdat ik dat bij mijn eerste kindje ook had en vond het leuk dat het echt heel dicht op elkaar zat.
Maar het lijkt nu (nog) niet heel druk te worden dus dan is misschien de hele maand inderdaad beter.
Ik zal eens vragen of de mods het aan kunnen passen.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster, wat heb jij al vroeg je echo, bij mij pas bij 9+2.
Al vermoed ik dat dat dus eerder rond de 8 weken is.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
En April, gefeliciteerd met je prille test! Ik snap dat je wat voorzichtiger bent maar we gaan er vanuit dat deze gewoon blijft plakken.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies! Jullie ook allemaal gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Stille meelezer op het forum, maar vind het toch leuk om mee te schrijven nu ik pril zwanger ben.
Was 3 dagen overtijd en gisteren positief getest. Uitgerekend om en nabij 13 maart volgens berekening van laatste menstruatie.

Ik ben koko, 29 jaar.
Heb al 2 kinderen. Mijn oudste wordt 4 en de jongste is net 2 geworden.
Ik heb begin vorige maand mijn spiraal laten verwijderen tijdens menstruatie, dus eigenlijk was juni mijn eerste vruchtbare maand. Ik had na de verwijdering wel een beetje koudwatervrees :clown: , mijn man mocht me niet vaak aanraken deze maand omdat ik het toch wel spannend vond, blijkbaar toch een ei dat haast had, want ik had echt niet verwacht direct de eerste maand al zwanger te worden. Nu is het nog vroeg en kan het natuurlijk nog alle kanten op gaan, maar stiekem hoop ik dat het blijft plakken

Ik hoop dat het met de klachten mee gaat vallen want was bij de andere 2 echt enorm misselijk 🤢

Ik vind het leuk om hier dus met jullie mee te schrijven en wens jullie een voorspoedige zwangerschap!
kokosrotsje wijzigde dit bericht op 10-07-2023 10:15
1.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven, had zaterdag een positieve test in handen!
Totaal niet verwacht, voor ons de 1e ronde.

Ik ben 26 jaar, mijn man 29 jaar en het is ons eerste kindje.
Ik denk dat ik zo'n 4 - 5 weken zwanger ben, mijn app zegt dat ik 11 maart uitgerekend ben.
Heb me gister ingeschreven bij de verloskundige praktijk, ze zullen contact met mij opnemen voor een afspraak.
Ik vind het super spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd allemaal!

TheDoctor, ja de verloskundige kwam zelf met deze datum voor de eerste echo. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook zo'n vroege echo gehad, dus weet gelukkig wel dat er bijna niks te zien valt :-D Ik heb de termijnecho ook al staan, op 3 augustus, dan ben ik 9+6.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom ook Dierenvriend!
Ik heb de tabel inmiddels aangevuld en de titel verandering aangevraagd.

Ik heb het trouwens inmiddels al aan 1 collega verteld en aan mijn coach/psycholoog. Heel fijn om het toch even te kunnen delen.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de tabel, ik ben 36!
Hebben jullie al kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Klein beetje weeig zo nu en dan, waardoor mijn eetlust ook nogal verschilt door de dag(en) heen. Maar echt misselijk kan je het niet noemen.
Vorige keer had ik daar gelukkig ook niet echt last van.
Ik had toen wel erg gespannen borsten maar dat voel ik nu ook niet echt dus maak me soms wel een beetje zorgen of dat iets negatiefs is.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn eerste echo staat op 31/7 gepland!

Ik heb het gister aan mijn beste vriendin verteld, het voelde een beetje dubbel omdat zij al 1,5 jaar probeert zwanger te worden.
We hebben boekjes besteld opa en oma pluis (Nijntje) en Dribbel bij opa en oma, daarmee willen we deze week het nieuws aan onze ouders gaan vertellen. Verder zullen we het nog even geheim houden.

Qua klachten vooral veel buikpijn, soms heel laag en soms meer m'n darmen. En ook zere borsten.
Alle reacties Link kopieren Quote
TheDoctor schreef:
11-07-2023 12:00
Klein beetje weeig zo nu en dan, waardoor mijn eetlust ook nogal verschilt door de dag(en) heen. Maar echt misselijk kan je het niet noemen.
Vorige keer had ik daar gelukkig ook niet echt last van.
Ik had toen wel erg gespannen borsten maar dat voel ik nu ook niet echt dus maak me soms wel een beetje zorgen of dat iets negatiefs is.
Ik heb precies hetzelfde! En ik lees dit vaker bij tweede zwangerschappen. Eerste zwangerschap hele pijnlijke borsten, en bij de tweede helemaal niet. Ik dacht zelf dat het er misschien mee te maken kan hebben dat je borsten als het ware al een keer geactiveerd zijn, en je soms ook borstvoeding hebt gegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh goed om te lezen! Ik voel ook soms een soort heel lichte versie van toeschietreflex gevoel maar dan is het zo gauw weer weg dat ik denk dat ik het me inbeelt (en snel voelen of ik niet lek :proud: ). Dus misschien is er toch iets aan het reactiveren ;-)
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest heel lang wachten tot goedkeuring omdat ik nieuw ben maar zie dat mijn bericht is geplaatst een stukje terug! Lees en schrijf nog steeds graag mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster schreef:
11-07-2023 13:38
Ik heb precies hetzelfde! En ik lees dit vaker bij tweede zwangerschappen. Eerste zwangerschap hele pijnlijke borsten, en bij de tweede helemaal niet. Ik dacht zelf dat het er misschien mee te maken kan hebben dat je borsten als het ware al een keer geactiveerd zijn, en je soms ook borstvoeding hebt gegeven.
Ik heb nooit wat aan mijn borsten gevoeld tijdens alle zwangerschappen, heel raar. Voel ze ook niet.
Wel zoveel borstvoeding gegeven dat ik soms nog steeds een druppeltje melk heb terwijl ik al een jaar ben gestopt.

Ik heb nog geen kwaaltjes, behalve buikpijn. Dat heb ik ook altijd gehad bij m’n zwangerschappen
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd allemaal!

Ik schrijf ook graag mee. Ben nu een dikke 6 weken zwanger (denk ik, ik ben nogal onregelmatig ongesteld. Ik denk dat ik uitgerekend ben op 2 maart). 24 Juli heb ik de eerste echo.
Dit is mijn 2e zwangerschap en deze gaat me een stuk slechter af dan de eerste tot nu toe. Ik ben sinds een goede week de hele dag door kotsmisselijk, moe en m'n borsten zijn ontzettend pijnlijk. Mijn darmen zijn compleet in de war en het steekt soms pijnlijk in m'n onderbuik en heb verder daar vaak het bekende ongesteldheidsgevoel. Ook al last van iets dat op bandenpijn lijkt.
Mijn man heeft het zijn ouders al verteld, verder houden we het nog stil tot op zijn minst de eerste echo.
Gaan jullie het op een speciale manier vertellen? Leuk die boekjes, Dierenvriend. En moeilijk om het dan aan je vriendin te vertellen. Hoe reageerde ze?

Cookiemonster, wat heerlijk dat jouw eerste echo zo vroeg is! Je hebt hem nu gehad? Hoe was het?

Kokosrotsje, wat ben je snel zwanger geworden zeg. Wel spannend dat je de vorige zwangerschappen zo misselijk bent geweest. Ik hoop voor je dat het deze zwangerschap mee valt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Salopette!!

De eerste echo was goed, ik heb een mooi kloppend hartje gezien en vooralsnog staat de uitgerekende datum op 02/03. De termijnecho heb ik 8 augustus :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo dat gaat snel cookiemonster! De eerste echo al in dit topic. En wat fijn dat er een mooi kloppend hartje was.

Jij ook hartelijk gefeliciteerd salopette
Supernaar dat je zo misselijk bent. Ik hoop dat het niet lang aanhoudt
Alle reacties Link kopieren Quote
Salopette gefeliciteerd!
Hier gaan we het niet op een speciale manier vertellen. Ik wacht wel even de eerste echo af. Deze staat op 8 augustus gepland!


Cookiemonster wat een goed nieuws, fijn dat je die bevestiging al hebt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Kokosrotsje en Salopette!

En gefeliciteerd met de goede echo Cookiemonster! :heart:

Ik heb een shirtje met 'broer' voor zoontje geregeld dus daar zal hij gewoon bij opa en oma mee binnen lopen. Kijken of ze het zien.
I'll be kept away

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven