Uitgerekend in maart 2024

05-07-2023 10:13 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag nog geen groepje voor maart dus hierbij.
Op basis van mijn menstruatie kom ik uit op 29 februari maar aangezien mijn cyclus wat langer is denk ik eerder dat ik begin maart ben uitgerekend.
Wie nog meer?
NaamLeeftijdUDHoeveelste kindjeJ/MEcho/ afsprakenbijzonderheden
The Doctor3429/2228/7
-April-3616/32?
Cookiemonster291/328/8
Dierenvriend972611/3131/7
Kokosrotsje2913/338/8
Salopette29/2110/8
Kenij2921/3110/8
HartjeJinx2817/323/8
GlowGirl3526/31
Liefleventje2824/3110/8
Titania3623/314/8
Smousie3312/323/8
Juno87 :rose:
Bailey26 :rose:
thedoctor wijzigde dit bericht op 27-07-2023 09:49
53.32% gewijzigd
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah Juno, wat verdrietig..sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokosrotsje, ja maandag de echo! Vind het niet heel spannend. Heb zóveel last van kwaaltjes dat het wel goed moet zitten denk ik. En daardoor vind ik het toch wel een beetje spannend omdat je wel hoort dat je bij tweelingen vaak ook zo'n last van die kwaaltjes hebt haha.
Bloedingen heb ik nu al 3 dagen niet gehad gelukkig!
Wat ontzettend leuk dat je schoonzusje ook zwanger is en maar zo weinig scheelt met jou! Super gaaf om alles te kunnen delen met iemand die exact door dezelfde periode gaat. En zo leuk dat neefjes/nichtjes dan dezelfde leeftijd hebben.

Cookiemonster, wat leuk dat je tussendoor misschien nog een pretecho gaat doen! Blijft iets heel bijzonders, je kindje via een echo zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed te horen! Ik was 2 keer doodziek en was steeds maar 1 baby hier haha.
Zitten meerlingen in je familie??

Hier al aan 1 kant vd familie 9 kleinkinderen en veel rond zelfde leeftijd dus dat is super leuk
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben het vanochtend aan mijn ouders en zus verteld.
Niet een enorme verrassing maar ze hadden het volgens mij niet op dit moment verwacht, dus nog steeds heel leuk.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokosrotsje schreef:
22-07-2023 20:43
Goed te horen! Ik was 2 keer doodziek en was steeds maar 1 baby hier haha.
Zitten meerlingen in je familie??

Hier al aan 1 kant vd familie 9 kleinkinderen en veel rond zelfde leeftijd dus dat is super leuk
Dan hou ik me daar maar aan vast haha. Tweelingen zitten ook niet bij ons in de familie. Mijn vorige zwangerschap ging ik fluitend doorheen. Ik kon nog 3x per week sporten, op vakantie gaan, werken. Ik was af en toe wel een beetje misselijk bij bepaalde geuren, maar meer ook niet.
Ach ja. Na week 16 zal het wel over zijn.
Wat leuk dat jullie zoveel kleinkinderen van ongeveer dezelfde leeftijd hebben.

TheDoctor, had je zoon het t-shirt aan of was dat de bedoeling voor jouw opa en oma? Voelt het al een stuk echter nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hij had het shirt aan. Was bij m’n zus dus die zag het meteen toen ze de deur open deed. Ouders kwamen later en toen riepen m’n nichtjes al: Oma! Kijk naar het shirt van XX! Doctor heeft een baby in haar buik! :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt verdrietig! Heel veel sterkte Juno :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
TheDoctor schreef:
22-07-2023 21:54
Ja hij had het shirt aan. Was bij m’n zus dus die zag het meteen toen ze de deur open deed. Ouders kwamen later en toen riepen m’n nichtjes al: Oma! Kijk naar het shirt van XX! Doctor heeft een baby in haar buik! :proud:
Heerlijk dat enthousiasme!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thedoctor wat leuk!!

Salopette
Hier tot week 14/15 echt ziek en daarna voelde ik me hartstikke fit weer! Kon gelukkig ook nog alles en ben dan nu ook van plan 🤣 hier wordt de misselijkheid steeds erger en door dit topic toch maar getest met een Kruidvat test die ik nog had liggen. En gelijk een knal streep dus ik ben er weer even gerust op! 😇

Dacht de tijd deze vakantie wel makkelijk uit te zitten nu ik zo lang op de echo moet wachten, maar met dit weer kun je bijna niks doen zeg, regen regen regen.
Iemand nog leuke tips voor peuters voor indoor speeltuinen door Nederland?
Alle reacties Link kopieren Quote
Juno :hug:. Wat een verdrietig bericht. Wees extra lief voor jezelf.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig om te Lezen Juno87. Sterkte gewenst en zorg goed voor jezelf :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Juno, wat een verdrietig nieuws. Ik leef met je mee, sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Juno, heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel sterkte juno!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig Juno, heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Salopette,
Heb je je echo al gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
TheDoctor schreef:
22-07-2023 21:54
Ja hij had het shirt aan. Was bij m’n zus dus die zag het meteen toen ze de deur open deed. Ouders kwamen later en toen riepen m’n nichtjes al: Oma! Kijk naar het shirt van XX! Doctor heeft een baby in haar buik! :proud:
Vorig weekend hadden we onze dochter ook zo'n shirt aangetrokken. Duurde echt heeeel lang voordat ze het door hadden na een aantal hints van ons :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster schreef:
24-07-2023 20:14
Vorig weekend hadden we onze dochter ook zo'n shirt aangetrokken. Duurde echt heeeel lang voordat ze het door hadden na een aantal hints van ons :lol:
Haha grappig zeg, zal je altijd zien.

Wij hebben het nog niemand verteld en houden het voorlopig nog even voor ons. Grappig want de vorige keer wilde ik het van de daken schreeuwen! Nu zien we het wel haha.

Ik heb woensdag 2/8 al mn vitaliteitsecho en 4/8 intake bij vk. Erg vroeg (zie ik ook hier aan het lijstje), maar ze wilde het vroeg checken imv vorige miskramen enzo. Ik had de vorige x niet zo goede ervaring met mn vk, dus erg fijn dat ze nu juist zo voortvarend zijn.

Salopette hoe was de echo?

En de rest die ook volgende week of eind deze week gaan, hoe voelen jullie je?
glowgirl wijzigde dit bericht op 25-07-2023 08:22
Reden: Aanvulling
1.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Cookie, de spanning werd bij jullie dus ook opgebouwd omdat er maar geen reactie op kwam 😀

Glowgirl, blijf je weer bij dezelfde verloskundige? Fijn dat ze het zo willen aanpakken, ook voor jezelf dat je niet zo lang hoeft te wachten! Hoe voel je je verder, veel ‘klachten’ of valt het mee’?

Ik heb zojuist de huisarts gebeld voor medicijnen tegen de misselijkheid. Ik kom niet uit de voeten zo en met 2 peuters thuis vind ik het echt wel heftig. We gaan deze week ook 2 keer naar een pretpark dus ik wil toch kijken of ik iets kan krijgen tegen de scherpe randjes zodat ik een beetje van de vakantie met ze kan genieten. Meeste zorg komt toch ook op mij aan hier en dat vind ik echt lastig als ik me zo beroerd voel :sick:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag voor het eerst m'n ontbijt niet binnen kunnen houden, zo fijn... :sick:
Verder was ik gister echt super moe.

Komende maandag eerste echo, kan niet wachten :)
Alle reacties Link kopieren Quote
GlowGirl schreef:
25-07-2023 08:21
Haha grappig zeg, zal je altijd zien.

Wij hebben het nog niemand verteld en houden het voorlopig nog even voor ons. Grappig want de vorige keer wilde ik het van de daken schreeuwen! Nu zien we het wel haha.

Ik heb woensdag 2/8 al mn vitaliteitsecho en 4/8 intake bij vk. Erg vroeg (zie ik ook hier aan het lijstje), maar ze wilde het vroeg checken imv vorige miskramen enzo. Ik had de vorige x niet zo goede ervaring met mn vk, dus erg fijn dat ze nu juist zo voortvarend zijn.

Salopette hoe was de echo?

En de rest die ook volgende week of eind deze week gaan, hoe voelen jullie je?
Ik had 11/07 al mijn eerste echo (8/8 in het lijstje is de termijnecho), dus was ook erg vroeg haha. Fijn dat je zo vroeg kan in ieder geval!! En dat geeft je misschien ook weer wat vertrouwen met je vk.

Ik hoop dat iedereen deze week goede echo's heeft :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
@salopette, heb je je eerste echo gehad? Lijkt me super spannend. Hopelijk is alles goed gegaan!

Ik heb zelf toch eerder een echo ingepland op eigen kosten, omdat ik toch wat meer zekerheid wil, gezien ik best veel gedronken, gerookt en medicijnen heb gebruikt die niet geschikt zijn tijdens een zwangerschap. Uiteraard wel meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger ben.
Gelukkig begreep ze het en kan ik a.s. donderdag alvast terecht met 6 weken. 10 augustus heb ik dan de 8 weken echo en de week erop de intake bij de verloskundige. Beetje vreemde volgorde als je het mij vraagt, maar is schijnbaar normaal.

Verder voel ik mij wel goed, nog niet echt misselijk, af en toe een vlaag misselijkheid, maar tot nu toe prima te doen. Hopelijk blijft het hierbij, al lees ik dat dit vaak met 6-7 weken erger wordt. Even afwachten dus. Geuren komen wel heftig binnen. Heb nooit echt een goede reuk gehad, maar nu wel haha.

Wel erg moe, doe bijna iedere dag even een dutje. Werk meestal vanuit huis en heb het geluk dat ik een eigen bedrijf heb, dus pauze kan nemen wanneer ik wil.

Hoe gaat het met jullie verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kenji, fijn dat je al een echo hebt as donderdag! Het is inderdaad normaal dat de intake vaak na de vitaliteitsecho is (die per praktijk wisselt qua week, bij mij was het tussen de 6e en 7e week, maar soms is het ook de 9e week). Volgens mij doen ze dat ook omdat de intake best even duurt en als je dan een leeg vruchtzakje blijkt te hebben, was het eigenlijk niet nodig..dus ook om hun agenda's wat minder onnodig vol te maken. Klinkt een beetje cru zo, maar je snapt vast wat ik bedoel haha.

Hier weinig klachten. Heel soms een klein beetje misselijk, maar meer dat ik dan echt iets moet eten. Ik kan niet meer tot 10:00 wachten met ontbijt :-D Maar ik mag echt niet klagen. Bij m'n dochter ook amper klachten gehad, dus ik hoop dat het zo blijft.

Verder ben ik een jaartje ouder geworden vandaag, dus m'n leeftijd kan aangepast worden in de tabel :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
De echo ging goed! Het is er 1 haha. Je kon al heel duidelijk alles zien. Hoofdje, buikje en 4 stompjes en een goed kloppend hartje. Eigenlijk mag ik hier niet meer meeschrijven, want de voorlopige uitgerekende datum is 29 februari. Een schrikkelkindje als het die datum wordt. Iemand erop tegen als ik toch hier blijf meeschrijven? 10 Augustus de volgende echo.

Kokosrotsje, wat naar dat je nu zo misselijk bent geworden. Ik hoop dat je vandaag nog medicijnen kunt ophalen. En dat ze wat doen.

Glowgirl, fijn dat de VK zo snel een afspraak voor je heeft ingepland, dat geeft dan toch al wat vertrouwen.

Dierenvriend, vreselijk dat je ontbijt eruit is gekomen. Ben je verder ook erg misselijk of kwam dit ineens zo opzetten?

Kenji, wat goed dat je zelf een afspraak in hebt gepland om jezelf gerust te stellen dat alles goed is.

Cookiemonster, gefeliciteerd! Je gaf eerder aan dat je jezelf misschien op een pretecho trakteert als je jarig bent. Ben je daar al uit? En wat heerlijk dat je zo weinig klachten hebt! Ik hoop dat dat zo blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Coockiemonster gefeliciteerd met je verjaardag!
Fijn dat je weinig klachten ervaart, hopelijk blijft dat zo.

Salopette wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Kenij Fijn dat je je nog goed voelt. Hopelijk krijg je donderdag een mooie echo. En gaat dit ook wat onzekerheid wegnemen.

Dierenvriend Ik hoop voor je dat het eenmalig was dat overgeven.

Glowgirl wat fijn dat je nu een vroege echo kan krijgen. Heb je de zelfde verloskundige als waarbij je een mindere ervaring had?

Ik heb gisteren weer contact opgenomen met het ziekenhuis want mijn testen lopen nog steeds niet op. Arts vindt het niet nodig om mij te laten bloedprikken. Moest donderdag en zondag maar opnieuw testen en eventueel maandag terug bellen. Maar denk niet dat ik dat doe.
Verloskundige vond het wel vervelend en begrijpt ook mijn onzekerheid. Zij wilde wel alvast een echo inplannen, deze staat pas op de 16e en moet dan 8 weken zijn.
Worden voor mij lange, pittige wachtweken.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven