Uitgerekend okt/nov ‘24

05-03-2024 10:53 602 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meer dames die het leuk vinden om in dit topic mee te schrijven? Ik hoor graag van jullie 💖 💙
WieLeeftijdHoeveelste kindje?UD geschat💙❤️
Desipardesi?2e
Merel90332e22-10❤️
Assiral283e21-10❤️
Estrella311e18-10❤️
Isabel25354e26-10❤️
Florence301e12-10💙
Livs303e11-10❤️
Rosalini301e5-11💙
Maaike-92312e29-10
xLuminous5291e6-11
Rosie2020332e16-10💛
Donut331e15-11❤️
isabel25 wijzigde dit bericht op 18-05-2024 13:57
82.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Livs, wat een heerlijke vakantie! Ik herken je gevoel van nu is het zo rustig nu ze wat ouder worden haha

De hoofdpijn herken ik ook sinds 1 a 2 weken. Vooral als ik moe ben kan het ineens opzetten. Het is hormonaal denk ik. En ik ben veel sneller emotioneel terwijl ik me bij de jongens juist zo steady voelde.

@ Estrella, heb je misschien iets verkeerds gegeten? Of komt het echt door de zwangerschap. In beide gevallen super vervelend!

@ Donut, een hele mooie echo gewenst dit weekend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa jullie hadden het goed! We krijgen een meisje :heart: Ik vind het zooo leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aahh zo leuk!! Gefeliciteerd Donut.
De meisjes zijn hier in de groep in meerderheid dus😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat enorm leuk Donut, gefeliciteerd ❤️
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Donut! Een meisje! Hier gaan we nog steeds uit van een jongetje, maar we wachten rustig af tot de 20-weken echo op 4 juni.

Weinig spannends te melden hier. Ik heb nu heerlijk 3 weken vakantie. We zijn afgelopen week een midweekje naar de Veluwe geweest en ik kom heerlijk tot rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Donut een meisje!
Spannend Maaike! De Veluwe is inderdaad een heerlijke plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk Maaike, snap helemaal dat je daar lekker van tot rust komt.

Hier ook niet veel bijzonders momenteel. Ik kijk uit naar de 20 weken echo.
Verder is mijn buik echt weer gegroeid, ik denk een groeispurtje.
En ik hou m’n suikers zo af en toe even bij met het apparaat wat ik nog thuis heb, en die lijken tot nu toe helemaal goed te zijn. Gezond eten gaat me prima af, met af en toe een lekkere uitschieter.
Gister de hele dag naar een pretpark geweest met de kinderen, heerlijk genoten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen weken!! Is een beetje druk geweest.

Wat leuk al die meiden zeg! En fijn dat je bloedsuikers goed zijn @Assiral.

Hier net de 20-weken echo gehad, alles helemaal goed gelukkig. :heart: Kindje gedroeg zich voorbeeldig, dus alles was snel in beeld. Zo fijn dat alles goed is!!
Enige is dat mijn placenta voor de baarmoedermond ligt. Op de een of andere manier had ik dit gevoel al en vroeg het dus zelf ook actief aan de echoscopiste. Volgens protocol word ik nu doorverwezen naar de gynaecoloog. Hoop heel erg dat het nog anders trekt met het groeien van de baarmoeder...
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat kindje goed lag Florence! Zag de echoscopist dit ook al zelf?
Ze gaan dan ook kijken hoeveel cm het voor de uitgang ligt inderdaad. Hopelijk trekt deze nog omhoog
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaa toen ik het vroeg zei ze dat ze het inderdaad wilde gaan checken maar dat moest weer met een inwendige echo, en daar zag je echt een flapje erover, dus niet helemaal. Kan het dus zo zijn dat als het niet teveel cm is dat bevallen gewoon vaginaal kan?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Florence ik heb dit ook gehad, en bij onze vorige echo lag die er ook nog voor. Onze VK deed er niet zo moeilijk om omdat het in principe meestal voor 32 weken vanzelf weer voor de uitgang vandaan is.
Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is!
Wat fijn dat de echo verder goed was!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh fijn om te horen Assiral, dat geeft hoop. Bedoel je dat je het bij een eerdere zwangerschap hebt gehad ook (naast bij deze?)?

Ik vind het jammer dat wij sowieso al naar de gyn worden doorverwezen, lees online inderdaad dat het met 32 weken wordt opgevolgd normaal, en dat je dan pas evt naar gynaecoloog wordt gestuurd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ook bij de vorige inderdaad sorry wat onduidelijk en snel geschreven.
Wij hebben volgende week de 20 weken echo, dus ik zal er dan ook weer naar vragen.

Doorsturen naar de gynaecoloog mag nooit zonder jouw toestemming, dus als jij aan geeft gewoon tot 32 weken bij de VK te willen blijven (wat ik snap) mogen ze dat niet weigeren. Ze kunnen bij de VK tijdens echo’s gewoon checken hoe het tegen die tijd met je baarmoeder staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohnee ik ben helemaal akkoord hoor, als het protocol is ga ik ervanuit dat dit het beste is. Hoop snel weer terug verwezen te worden naar de VK :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Florence, wat fijn dat alles met jullie kindje goed is! Maar het lijkt me ook schrikken als je dit hoort van de placenta. Was dat op eerdere echo’s niet te zien? En kon ze ook meer vertellen hoe vaak dit nog verschuift? Hoe voelt het nu voor jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop het ook Florence. Niet teveel over in zitten. Volgens mij komt het heel vaak voor.

Hier was vanacht de jongste aan het spoken dus die heb ik bij ons in bed genomen. Uiteindelijk geen oog dicht gedaan dus heb haar voor een vervroegd dutje op bed gelegd, en plof zelf ook even neer. Ben ook wat snotterig en hoofdpijn.
Gisteravond nog wel lekker een half uurtje wezen wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Isabel, ik heb hier bij eerdere echo's niets over gehoord! Weet ook niet of ze daarop al zo goed de placenta checken. Heb bij 13-weken bijvoorbeeld alleen gehoord dat de placenta voor ligt.
Had afgelopen vrijdag wat licht bloedverlies, en had dat in het begin van de zwangerschap ook, zonder dat er echt aanleiding voor was. Dus daarom had ik al zo'n vermoeden.
Heb net de gynaecologie gebeld en kan donderdag al terecht, dus over een weekje. Wel heel fijn en hoop dat zij wat getallen geven, dat hebben de VK en de echoscopiste niet gedaan namelijk. Maar heb inderdaad goede hoop dat het goedkomt @Assiral :)
Het voelt een beetje dubbel, want vooral heel veel blijdschap dat met het kindje alles goed is, maar dit is beetje zuur. Ging gisteren echt uit van een keizersnede, maar ben nu wat rustiger en heb dus hoop dat het gewoon nog wegtrekt!

Ah vervelend Assiral, hopelijk word je niet ziek!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat stom Florence, ik snap helemaal dat dat dubbel voelt! Ik heb dit vanaf de zijlijn bij een vriendin meegemaakt en weet van haar dat de placenta inderdaad nog kan gaan verschuiven zodat-ie voor de uitgang weg is. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook.

Wat heerlijk drie weken vakantie Maaike! Geniet ervan!

Hier: gaat het een beetje minder. Met de uk is alles volgens mij goed hoor en dat is het belangrijkste! Maar ik ben afgelopen dagen weer zo vreselijk moe en ik heb al dagen barstende hoofdpijn. Vorige week ook al. Het enige wat eventjes helpt zijn 2 paracetamol (eentje doet niets), maar die werken ook niet langer dan een uurtje helaas. En ik wil ze niet te vaak nemen natuurlijk. Werken is bijna onmogelijk zo :( herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Florence ooooh jeetje die placenta! Ik hoop dat 'ie nog verschuift.

@Assiral hopelijk zet je verkoudheid niet door!

@Donut Heb je je verloskundige toevallig gebeld? Misschien kunnen zij meedenken, zeker als je bijna niet meer kan werken zou ik dat toch wel even willen melden. Hoop dat het snel beter gaat!

Hier gaat alles oke. Ben vijf daagjes op vakantie geweest, deed me vooral mentaal heel goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind toch wel bijzonder dat ze je gelijk doorverwijzen naar de gynaecoloog. Misschien dat ze nog iets zagen of was dat niet het geval? Zou eerder verwachten dat ze dan bijv nog een echo over aantal weken eerst voorstellen.
Vervelend Donut die hoofdpijn. Was verder alles goed, bloeddruk enz?
Hier gaat nog steeds wel goed maar merk wel dat het zwaarder wordt. Wandelen ging me altijd goed af maar merk dat het nu wat vermoeiender is. Zelfde met bukken en tillen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Donut en @Rosalini, ik hoop inderdaad dat hij verschuift!

En @ Donut, wat vervelend van je hoofdpijn, ik herken het zelf niet. Ik zou inderdaad ook contact opnemen met de verloskundige! Was je voor de zwangerschap al bekend met hoofdpijn?

@Merel90 nee k weet zeker dat ze niet iets anders zagen! Ze moest zelf ook even opzoeken of het nou nodig was me al te verwijzen, of dat ze gewoon zelf het vervolg konden doen en dan bij een latere termijn nog eventueel verwijzen. Maar ze noemde toen dat ik naar de gynaecoloog moet. Nieuw protocol dus helaas... Maar ik krijg zo volgende week wel weer een extra kansje om naar de kleine te kijken :) (positieve eruit halen haha)

Zelf merk ik ook dat dingen zwaarder worden en ik echt minder energie heb, naar boven lopen is echt vermoeiend etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Florence, hier werd mij verteld dat als dit het geval zou zijn, er een grote kans is dat het nog verschuift. Blijf bij je gevoel zou ik zeggen. Fijn dat de rest van de echo goed was.

@ donut, leuk een meissie. Wel vervelend dat je je niet best voelt! Hopelijk gaat het snel beter en inderdaad, anders aan de bel trekken?

@rosalini, heeerlijk om even weg te zijn!

Hier alles oke. Drukke week met de avond4daagse. Vandaag hadden we de 20 weken echo. Ze lag als een balletje opgerkruld, dus de echoscopiste kon veel dingen niet goed zien. Over anderhalve week moet ik weer terug. Ze zei nog wel dat ze een wat groter buikje heeft dan gemiddeld. Mogelijk dat ik een suikertest moet doen. Ik zie het allemaal wel, volgens de echo had mijn zoon een giga hoofd, dochter een té kleine buik.. uiteindelijk bleek er niks aan de hand toen ze eruit kwamen.

Wel heel leuk dat ik haar zag bewegen op het beeld van de echo, terwijl ik haar voelde bewegen in mijn buik. Het wordt steeds gezelliger daarbinnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@donut ik herken het zeker, ik heb ook al weken lang elke dag mega hoofdpijn (geen migraine waar ik ook bekend mee ben). Gaat inderdaad voor heel even weg met 2 paracetamol.
Ik kreeg als tip om magnesium te slikken, die slikte ik al maar was even gestopt dus ik begin daar nu weer mee.
Mijn bloeddruk is verder goed, en die van jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Isabel geen idee of het aan het eten lag of niet, ook meerdere dagen achter elkaar nog draaierig geweest maar gelukkig nog wel de laatste dagen kunnen genieten van de vakantie.

@Donut leuk een meisje wel vervelend dat je je zo blijft voelen.

@Florence fijn dat de echo verder goed is.

@Livs lijks mij wel ergens wel vervelend dat ze elke keer iets zeggen dat ze zien op de foto en dat er dan achteraf niks aan de hand blijkt te zijn.

Maandag hebben wij de 20 weken echo ben wel nieuwsgierig hoe het nu gegroeid is. Verder zijn we nu een beetje aan het oriënteren wat voor kleuren we op de muren willen hebben in het slaapkamertje.
We wouden eerst een ladekast die we hadden gebruiken als commode maar ben bang dat die te hoog gaat worden voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke ladekast heb je in gedachten Estrella?
Ik weet bijv dat die Hemnes van Ikea vaak gebruikt wordt als commode.
Wij zitten er ook aan te denken om die te bestellen.

Volgende week weer bezoek aan de VK en heb een gesprek met leidinggevende (is bij ons standaard elke maand hoe het gaat etc).
Ik wil gaan aangeven dat de reistijd me op begint te breken en of ik meer van thuis kan werken. Daarnaast is de werkdruk echt te hoog momenteel. We hebben een personeelstekort (door bepaalde beslissingen vanuit management zijn er veel mensen weggelopen) en zit de rest met de gebakken peren.Nu met de vakantieperiode zal het nog veel erger gaan worden. Maar leidinggevende is niet echt een heel empathisch type, en ziet zwangere werkneemsters eerder als een last :geek:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven