Wanneer testen

09-01-2020 15:43 26 berichten
31 dec hebben wij gemeenschap gehad. Vanochtend werd ik ontzettend misselijk wakker, dit duurde tot +/- 10u. Ook soms pijn thv baarmoeder.

Ik weet niet wanneer mijn NOD is want ben zeer onregelmatig ongesteld. Laatste keer was 24 dec, maar dat was maar zeer weinig en bruinsig.

Ik heb net een digitale test van clearblue gedaan maar deze is negatief. Miss te vroeg nog, of toch echt negatief.

Ps. Ook geen idee wanneer ik ovuleer. Afgelopen maandag wel buikpijn maar ja
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 15:51
10.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan nog te vroeg zijn, over 2 dagen nog eens proberen (of een vroege/gevoelige test halen).

Ik kreeg 9/10 DPO een tuurstreepje.
Ik zou gewoon langs de action gaan heb je 2 testen voor 2.50 euro en zijn ontzettend goed.
Dan koop je er wat meer , het is jammer als je niet je cyclus weet om die dure digitale testen te gaan gebruiken.

Ze hebben daar normale testen maar ook extra vroeg.
Blijf in jezelf geloven !
dit vroeg je gisteren ook, toen deed je een ovulatietest, die positief was
Ik zou pas testen als je niet ongesteld wordt. Dus einde van deze maand.
lilalinda schreef:
09-01-2020 15:55
dit vroeg je gisteren ook, toen deed je een ovulatietest, die positief was
Die was volgens bijsluiter negatief
Als je 6 januari een positieve ovulatietest en ovulatiepijn had, dan kun je niet nu al positief testen.
Sowieso betekent een positieve ovulatietest niet dat je ei al springt maar dat je een LH piek hebt.
Je ei springt 24-48 uur na die piek.
Hoe onregelmatig je cyclus ook is: eitjes hebben echt even de tijd nodig om zich in te nestelen (als ze al bevrucht zijn) en het gele lichaam moet voldoende HCG aan gaan maken om positief te testen met een zwangerschapstest.
Gemiddeld duurt het nog een dag of negen na je eisprong voor er überhaupt een innesteling is (dit is een gemiddelde, kan al na 5 dagen of pas na 12 dagen, maar daarom mikt men in het midden).
Dat zou dus pas 17 januari zijn.
Na een succesvolle innesteling moet je ook zeker nog een dag of vier, vijf wachten voor je met zekerheid kan testen. Daarom wordt gemiddeld 14 dagen na de eisprong aangehouden (14 DPO, je NOD) als testdatum.
Soms kan het al wat eerder, met hele gevoelige testen, zoals die van het Kruidvat, twee voor vijf euro, kan het zo zijn (als je veel HCG aanmaakt en een vroege innesteling had) dat je al 10 DPO kunt testen.
De testen van CB zijn niet extra gevoelig, die kun je echt pas ná je NOD gebruiken en resultaat zien. Anders is het gewoon zonde van je geld.

Dus helaas kun je nu gaan testen tot je een ons weegt, maar er valt nog niets te zien een of twee dagen na je eisprong!
ik ken het gevoel om met terugwerkende kracht zwanger te willen worden hoor, maar reken nou even mee
Je was 24-12 ongesteld, je hebt 31-12 seks gehad, dan kun je nu toch nog niet zwanger zijn?
Je hebt eigenlijk ook wat vroeg onbeschermde seks gehad, eigenlijk was afgelopen weekend beter geweest

Succes!
Naatje2000 schreef:
09-01-2020 16:11
Als je 6 januari een positieve ovulatietest en ovulatiepijn had, dan kun je niet nu al positief testen.
Sowieso betekent een positieve ovulatietest niet dat je ei al springt maar dat je een LH piek hebt.
Je ei springt 24-48 uur na die piek.
Hoe onregelmatig je cyclus ook is: eitjes hebben echt even de tijd nodig om zich in te nestelen (als ze al bevrucht zijn) en het gele lichaam moet voldoende HCG aan gaan maken om positief te testen met een zwangerschapstest.
Gemiddeld duurt het nog een dag of negen na je eisprong voor er überhaupt een innesteling is (dit is een gemiddelde, kan al na 5 dagen of pas na 12 dagen, maar daarom mikt men in het midden).
Dat zou dus pas 17 januari zijn.
Na een succesvolle innesteling moet je ook zeker nog een dag of vier, vijf wachten voor je met zekerheid kan testen. Daarom wordt gemiddeld 14 dagen na de eisprong aangehouden (14 DPO, je NOD) als testdatum.
Soms kan het al wat eerder, met hele gevoelige testen, zoals die van het Kruidvat, twee voor vijf euro, kan het zo zijn (als je veel HCG aanmaakt en een vroege innesteling had) dat je al 10 DPO kunt testen.
De testen van CB zijn niet extra gevoelig, die kun je echt pas ná je NOD gebruiken en resultaat zien. Anders is het gewoon zonde van je geld.

Dus helaas kun je nu gaan testen tot je een ons weegt, maar er valt nog niets te zien een of twee dagen na je eisprong!
Bedankt voor jouw uitleg 😊. We hebben 31 dec voor het laatst gemeenschap gehad dus dan lijkt me niet dat dit iets gaat worden..
lilalinda schreef:
09-01-2020 16:20
ik ken het gevoel om met terugwerkende kracht zwanger te willen worden hoor, maar reken nou even mee
Je was 24-12 ongesteld, je hebt 31-12 seks gehad, dan kun je nu toch nog niet zwanger zijn?
Je hebt eigenlijk ook wat vroeg onbeschermde seks gehad, eigenlijk was afgelopen weekend beter geweest

Succes!
Dat denk ik ook. Alleen begrijp ik dat zaadcellen wel tot 7 dagen kunnen leven. Maargoed, dit zijn uitzonderingen denk ik
Carpe-diem93 schreef:
09-01-2020 16:28
Dat denk ik ook. Alleen begrijp ik dat zaadcellen wel tot 7 dagen kunnen leven. Maargoed, dit zijn uitzonderingen denk ik
7 dagen is alleen met heul heul goed zaad. Gemiddeld moet je uitgaan van drie dagen met gemiddeld zaad en vijf dagen met goed zaad.
Dan weet ik ook niet waarom ik vanochtend zo misselijk was, normaal nooit misselijk.

Bij eerste zwangerschap waren we na 1x zwanger. Toen was wel de dag na de geslachtsgemeenschap de ovulatie (veel dradige afscheiding), dus net op goede moment denk ik.
Dit is je derde topic hierover. Niet zo obsessief mee bezig zijn zou mijn advies zijn. Hoe gaat het met de sertraline?
Saivash schreef:
09-01-2020 16:35
Dit is je derde topic hierover. Niet zo obsessief mee bezig zijn zou mijn advies zijn. Hoe gaat het met de sertraline?
Heh? Mis ik iets.
Carpe-diem93 schreef:
09-01-2020 16:34
Dan weet ik ook niet waarom ik vanochtend zo misselijk was, normaal nooit misselijk.

er heerst van alles :)
Mijn jongste dochter was gisterochtend ook heel misselijk en mijn oudste vanochtend. Ze zijn 10 en 15 en absoluut niet zwanger. Ik was vorige week vaak misselijk en had een rare buikpijn en ik ben ook echt niet zwanger. Er heerst gewoon het een en ander, haal je nou niet van alles in je hoofd.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2020 17:11
Reden: Op de man
98.27% gewijzigd
Dit is je derde topic over hetzelfde onderwerp in een week.
Test over een week nog eens, en daarna een week later nog eens, mocht je niet ongesteld worden.

Misselijk is iedereen wel eens. Dat betekent (gelukkig) niet altijd dat je zwanger bent.
En als je zwanger wil worden zul je meer moeten seksen.
Ik heb een extreem onregelmatige cyclus en kocht in de tijd dat ik zwanger wilde raken een berg testen bij de Action. Had ik er 10 voor minder dan één CB test en kon ik om de paar dagen testen als dit nodig was.
Maar je was 16 dagen geleden ongesteld? Nee, dan lijkt testen me zinloos.
nachtvlinder1977 schreef:
09-01-2020 19:55
Maar je was 16 dagen geleden ongesteld? Nee, dan lijkt testen me zinloos.
Mijn menstruaties:
22 augustus
31 oktober
1 december
24 december

Ik heb PCOS in beiden eierstokken. Ovulaties voel ik wel duidelijk vaak. Dan zou die de 6e geweest zijn.
Carpe-diem93 schreef:
09-01-2020 20:15
Mijn menstruaties:
22 augustus
31 oktober
1 december
24 december

Ik heb PCOS in beiden eierstokken. Ovulaties voel ik wel duidelijk vaak. Dan zou die de 6e geweest zijn.
En je bent de vorige keer meteen zwanger geraakt? Dan heb je heel veel geluk gehad.

Als je denkt dat je de 6de een eisprong hebt gehad kun je nu nog niet testen. Ik zou een dag of 14 na die datum testen. Verder is het niet onmogelijk, maar als je voor het laatst sex hebt gehad op 31 december is de kans klein dat je daar nu nog zwanger van raakt. Zijn jullie wel bezig met zwanger raken? Dan denk ik dat je vaker moet vrijen.
nachtvlinder1977 schreef:
09-01-2020 23:50
En je bent de vorige keer meteen zwanger geraakt? Dan heb je heel veel geluk gehad.

Als je denkt dat je de 6de een eisprong hebt gehad kun je nu nog niet testen. Ik zou een dag of 14 na die datum testen. Verder is het niet onmogelijk, maar als je voor het laatst sex hebt gehad op 31 december is de kans klein dat je daar nu nog zwanger van raakt. Zijn jullie wel bezig met zwanger raken? Dan denk ik dat je vaker moet vrijen.
Jep echt na 1x!
Nee niet echt mee bezig. We zouden wel een tweede willen maar niet dat het nu persee moet. Daarom gewoon eenmalig nu onveilig gemeenschap gehad. Ik ben wel nog steeds ontzettend misselijk en honger tegelijkertijd!
Bedankt voor jouw reactie
Na ontzettende honger en misselijk. Nu 1 druppel bloed in mijn onderbroek. Daarna niets meer gekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven