Was het gepland?

17-06-2019 16:12 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat ik hier mee wil bereiken maar ik wil het van mij afschrijven.

Even wat info: mijn vriend is 25 jaar, ik ben 23 jaar en wonen 3 jaar samen zijn iets meer dan 3,5 jaar bij elkaar.

Sinds augustus 2018 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag zwanger wilde worden. Eindelijk in april 2019 een positieve test, god we zijn zo blij!

Nu hebben wij het vorige week bekend gemaakt aan vrienden en familieleden omdat de 12 weken echo goed was. Nu is het alleen dat overal waar wij komen de vraag krijgen: Was het gepland of niet? Je bent dan wel jong moeder. ( Ik vind dat ik niet té jong ben of iets, ik ben al tante van 4 mooie meiden. Twee van mijn broer van 26 jaar en twee mijn zus van 28 jaar.)

Ene kant snap ik de vraag maar ik vind het best asociaal. Hebben meer mensen deze vraag naar hun hoofd gehad toen ze zwanger waren? En zo ja, wat zeggen jullie tegen diegene?
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
17-06-2019 16:25
ik vind de vraag ook raar en ongepast. maar een zwangere buik is voor veel mensen op de een of andere manier een reden om ongepaste vragen te stellen of ongepast gedrag te vertonen.
bij mijn eerste kreeg ik wel eens de vraag of ik wel zeker wist of het er wel een was.... ik heb wel eens verontwaardigd gereageerd met; noem je me nou dik??!! :proud:
Ben dan heel benieuwd! En die reactie is goud! :)
Ikheetannoniem schreef:
17-06-2019 16:32
Ja alsof mensen maar 2 a 3 kinderen mogen krijgen.. vroeger was het toch ook normaal om 11 kinderen te baren? Tsja..
Nu blijkbaar niet meer. De huisarts verslikte zich nog net niet toen ik het melde. Daarna de vraag of het gepland was en vervolgens kreeg ik een verhaal over anticonceptie na de bevalling.

Tsja misschien wil ik er wel 5 of 6. Dat is mijn eigen keuze toch.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
17-06-2019 16:20
Ik vind 23 trouwens helemaal niet te jong. 15 jaar geleden was het zelfs nog vrij normaal en was je met 30 oud.
Nou, nee hoor. De gemiddelde leeftijd ligt al jaren op 29 en een beetje. 30 is dan echt niet oud, slechts een jaar boven het gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Bij nieuwe mensen vaker wel dan niet. Zoon is 2, ik 29. Ze vragen ook regelmatig of ik uit religieuze overwegingen ben getrouwd (op mijn 24ste).

Mijn antwoorden: ‘geplander dan IVF wordt het niet geloof ik’ en ‘Nee, en als je me 2 jaar eerder had verteld dat ik op m’n 24ste getrouwd zou zijn had ik je uitgelachen.’

In mijn omgeving is het absurd jong, hoe ik het heb gedaan. Denk dat de eerste neefjes en nichtjes voor mijn zoon pas komen als hij tiener is. Maar het liep zoals het liep. Wij zijn gelukkig zo dus als een ander er wat van vindt lig ik daar niet wakker van.

Die vragen raakten me vroeger wel meer, ik was onzekerder denk ik. Maar als je eenmaal een kind hebt krijg je zo’n emmer betweters over je heen dat je algauw immuun wordt, dat scheelt ;)

Gefeliciteerd en geniet ervan!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
17-06-2019 16:33
Nu blijkbaar niet meer. De huisarts verslikte zich nog net niet toen ik het melde. Daarna de vraag of het gepland was en vervolgens kreeg ik een verhaal over anticonceptie na de bevalling.

Tsja misschien wil ik er wel 5 of 6. Dat is mijn eigen keuze toch.
omg. Jouw huisarts is té erg. Ja is jouw eigen keuze meis!
Alle reacties Link kopieren
Ik was 27 toen ik zwanger was en toen vroegen ze dat ook. Volgens mij maakt de leeftijd niet altijd uit, vinden mensen dat gewoon interessant om te weten.

Ik heb zelfs een iemand aan een lesbisch stel horen vragen of het gepland was. Ja uhm... Zonder een beetje planning was een van de twee niet zwanger geworden haha
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
17-06-2019 16:35
Ja. Bij nieuwe mensen vaker wel dan niet. Zoon is 2, ik 29. Ze vragen ook regelmatig of ik uit religieuze overwegingen ben getrouwd (op mijn 24ste).

Mijn antwoorden: ‘geplander dan IVF wordt het niet geloof ik’ en ‘Nee, en als je me 2 jaar eerder had verteld dat ik op m’n 24ste getrouwd zou zijn had ik je uitgelachen.’

In mijn omgeving is het absurd jong, hoe ik het heb gedaan. Denk dat de eerste neefjes en nichtjes voor mijn zoon pas komen als hij tiener is. Maar het liep zoals het liep. Wij zijn gelukkig zo dus als een ander er wat van vindt lig ik daar niet wakker van.

Die vragen raakten me vroeger wel meer, ik was onzekerder denk ik. Maar als je eenmaal een kind hebt krijg je zo’n emmer betweters over je heen dat je algauw immuun wordt, dat scheelt ;)

Gefeliciteerd en geniet ervan!
Jeetje wat een verhaal. Wat mensen allemaal wel niet zeggen hé.

Ja ben heel benieuwd, ik ben zelf onzeker aangelegd. Maar ik weet hoe graag mijn vriend en ik zwanger wilde worden en hoe ongelooflijk blij we nu zijn. Dus dat pakt niemand van ons af!

Dankjewel meis.
Djiez wat een domme reactie. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ikheetannoniem schreef:
17-06-2019 16:29
Jeetje dus eigenlijk is de vraag niet leeftijd verbonden.
Nope, ik was ook 37. En ik kreeg die vraag zelfs nog wel eens nadat ik de omstandigheden had uitgelegd (dochter is van een donor, dus via ziekenhuis). Alsof ik per ongeluk door de heel selectie gegaan was, en oepsie, inseminaties had gehad :P .
Ach ja.
Alle reacties Link kopieren
Javadeel schreef:
17-06-2019 16:38
Ik was 27 toen ik zwanger was en toen vroegen ze dat ook. Volgens mij maakt de leeftijd niet altijd uit, vinden mensen dat gewoon interessant om te weten.

Ik heb zelfs een iemand aan een lesbisch stel horen vragen of het gepland was. Ja uhm... Zonder een beetje planning was een van de twee niet zwanger geworden haha
Nee dat denk ik ook na al deze reacties.

Omg, te erg! Beetje verstand kwijt..?
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
17-06-2019 16:43
Nope, ik was ook 37. En ik kreeg die vraag zelfs nog wel eens nadat ik de omstandigheden had uitgelegd (dochter is van een donor, dus via ziekenhuis). Alsof ik per ongeluk door de heel selectie gegaan was, en oepsie, inseminaties had gehad :P .
Ach ja.
Ja ze wilde een operatie bij je uitvoeren en in een keer was je zwanger? zoiets? o_o

Sommige mensen he...
Ik zou dat ook vragen. Vooral als je het er in het afgelopen jaar niet eens over hebt gehad dat je bewust met de pil gestopt bent. Maar dat zou ik dus evengoed aan een 35-jarige vragen als die nooit gezegd heeft bewust voor een kind bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook de vraag, van héél veel mensen. Ik was 32.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 16:47
Vooral als je het er in het afgelopen jaar niet eens over hebt gehad dat je bewust met de pil gestopt bent.
Oh, dat zijn dingen die ik niet deel hoor. Gaat niemand ene bal aan hoe wij de anticonceptie regelen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 16:47
Ik zou dat ook vragen. Vooral als je het er in het afgelopen jaar niet eens over hebt gehad dat je bewust met de pil gestopt bent. Maar dat zou ik dus evengoed aan een 35-jarige vragen als die nooit gezegd heeft bewust voor een kind bezig te zijn.
Het was al rond gegaan in de vrienden groep dat wij al wél bezig waren. We hebben het uiteindelijk gezegd tegen goede vrienden en zo is het balletje gaan rollen en uiteindelijk zagen ze dat ik niet meer rookte en toen wisten ze al wel genoeg zeg maar. Vele wisten dus al wel dat we bezig waren. (Was geen geheim voor ons dat ze dat wisten.)
Alle reacties Link kopieren
Ja bij de eerste 25 en bij de 2e 32 beiden keren vroegen mensen het. Zou me er niet druk om maken.

Veel erger vond ik als mensen zeiden nou je wordt lekker dik nu.. Of eh nu ga je het ook echt aan je bolle toet zien dat je zwanger bent. Of idd is het er maar 1?
staafmixer wijzigde dit bericht op 17-06-2019 17:46
45.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Herkenbaar hoor, ik ben 25 en zwanger en heb deze vraag ook al een paar keer gehad. Maar er zijn ook mensen die al aan me hebben gevraagd of mijn borsten al groter zijn geworden, hoeveel kilo ik ben aangekomen tot nu toe, of ik wel zeker weet dat het er geen 2 zijn/of ik de uitgerekende datum wel goed heb (ik heb al een vrij forse buik voor deze termijn terwijl ik amper aan kom, maarja daar doe je niets aan) dus een zwangerschap roept bij sommige mensen nu eenmaal vragen op die ze ook gewoon gelijk stellen bedenk ik me dan maar :)
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een onbeleefde vraag.. je mag zulke dingen best denken maar om ze ook te vragen vind ik wel ver gaan.

Overigens vind ik dat je een kind ook best kunt vertellen als het niet gepland was, zo lang het maar wel gewenst was. Wij hebben vier kinderen waarvan 2 'ongelukjes' en de oudste daarvan zal mettertijd wel snappen dat hij niet gepland was (we waren nog niet getrouwd en zijn inmiddels van mening dat seks voor het huwelijk niet zo'n goed idee was, en geven dat ook aan onze kinderen mee dus hij weet al wel dat papa en mama een beetje dom waren en dat God in plaats van ons op onze donder te geven, ons een prachtig kind gaf). Zo lang je kind maar weet dat hij altijd zeer gewenst was (en dat was ook echt zo), daar gaat het om. Alsof je kinderen alleen volgens planning kunt krijgen, pff..

Sorry dat moest me even van het hart. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
krokusvm schreef:
17-06-2019 16:59
Pff wat een onbeleefde vraag.. je mag zulke dingen best denken maar om ze ook te vragen vind ik wel ver gaan.

Overigens vind ik dat je een kind ook best kunt vertellen als het niet gepland was, zo lang het maar wel gewenst was. Wij hebben vier kinderen waarvan 2 'ongelukjes' en de oudste daarvan zal mettertijd wel snappen dat hij niet gepland was (we waren nog niet getrouwd en zijn inmiddels van mening dat seks voor het huwelijk niet zo'n goed idee was, en geven dat ook aan onze kinderen mee dus hij weet al wel dat papa en mama een beetje dom waren en dat God in plaats van ons op onze donder te geven, ons een prachtig kind gaf). Zo lang je kind maar weet dat hij altijd zeer gewenst was (en dat was ook echt zo), daar gaat het om. Alsof je kinderen alleen volgens planning kunt krijgen, pff..

Sorry dat moest me even van het hart. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je kunt ze beter meegeven zorgvuldig met hun anticonceptie om te gaan. Sommige mensen trouwen nooit (of hebben uberhaupt geen kinderwens), maar hebben evengoed wel seks natuurlijk.
Belachelijk om te vragen. Maar jij bent zwanger.



Dat gezegd hebbende vraagt men mij of ik zwanger ben .
En ze zeggen me terwijl ze naar mijn buik kijken dat er een kleintje op komst is.


Eeeehhhhhh nee, ik ben plaatselijk dik. :@@:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 16:47
Ik zou dat ook vragen. Vooral als je het er in het afgelopen jaar niet eens over hebt gehad dat je bewust met de pil gestopt bent. Maar dat zou ik dus evengoed aan een 35-jarige vragen als die nooit gezegd heeft bewust voor een kind bezig te zijn.
Dat gaat toch werkelijk helemaal niemand wat aan? Of iemand ac gebruikt of niet en met welke reden vind ik echt volledig privé informatie. Je gaat toch niet eerst met iedereen delen dat je vanaf dat moment voor een kindje gaat?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-06-2019 16:47
Ik zou dat ook vragen. Vooral als je het er in het afgelopen jaar niet eens over hebt gehad dat je bewust met de pil gestopt bent. Maar dat zou ik dus evengoed aan een 35-jarige vragen als die nooit gezegd heeft bewust voor een kind bezig te zijn.
Het kan best dat er zoiets achter zit. Maar dat is dan eigenlijk ook wel een rare veronderstelling. Wij hebben het nooit verteld als we hadden besloten het (weer) te proberen. Ik vind dat privé.
Ik denk dat heel veel mensen niet zeggen dat ze “ ermee bezig zijn. “

Eenmaal zwanger is vroeg genoeg en zelfs dan wachten de meesten tot minimaal 12 weken.
Minik schreef:
17-06-2019 17:20
Dat gaat toch werkelijk helemaal niemand wat aan? Of iemand ac gebruikt of niet en met welke reden vind ik echt volledig privé informatie. Je gaat toch niet eerst met iedereen delen dat je vanaf dat moment voor een kindje gaat?
Waarom niet? Vind het niet meer dan normaal dat je dingen die in je leven spelen deelt. Ook als je van plan bent een hond te gaan nemen bijv. Dan heb je het daar toch ook wel 'ns over en koop je alvast een en ander wat je daarvoor nodig hebt. Zo raar om van een kind een groot geheim te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ohja - mensen schijnen alles te mogen vragen.
Was het gepland (naja, was nogal duidelijk na 12 x hormonen etc) maar vervolgens kwam de vraag tijdens de kraamvisite - wil je er nog één?
(Niet mijn vriendinnen hoor - maar bijv de buurman 🙈)

Oftewel: baby's & zwangerschappen zijn schijnbaar een vrijbrief tot allerhande vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven