Wat betaal je een oppas meisje per uur?

22-11-2024 21:58 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo

Ik weet niet of ik dit onder de juiste pijler heb gezet maar probeer het maar even.
Ik heb een.goede vriendin met een dochter van 16. Die wil ik straks graag laten oppassen op m'n kindje als m'n kindje wat ouder is. Het is meer bedoeld voor.avonds.een.keer 2 uurtjes. Voor bijvoorbeeld uit eten. Of.sporten
Wat betaal.ik.zo'n meisje per.uur. ik dacht aan 7.50.per uur.of.is.dat te.weinig? Iemand tips? Liefssss
Ik heb ook weleens een veel ouder meisje gehad die vroeg inderdaad 7,50 per uur maar dat was last minute via een oppascentrale.
Am Yisrael Chai!
MissClooney schreef:
22-11-2024 22:23
Wie zegt dat TO ' s avonds oppas nodig heeft als een kind slaapt?
TO zelf. In de openingspost staat dat het bedoeld is voor 's avonds.
Jajaja schreef:
22-11-2024 22:22
https://supersalaris.nl/blog/albert-hei ... bert_Heijn
Bij de AH verdient iemand van 16 jaar 6,76 per uur.
Ik hoorde laatst 8 euro per uur voor een oppas. Volgens mij was ze 15.
Dan is 10eu een mooi bedrag vind ik zelf. Ik vind 12.50 teveel...
Sasje12 schreef:
22-11-2024 22:23
Vind ik weer heel veel. Lees dat het het minimum loon voor een 16 jarige 4.72 is.....dus ze verdient sws meer bij mij dan een supermarkt. En minder hard werken want m'n kleine slaapt en de oppas mag een vriendin meenemen en er staat genoeg eten en lekkers klaar. Vind mezelf dus best een goede werkgever
Ja hoor, hier op Viva betaalt iedereen zijn oppas altijd zogenaamd 10 euro of 15 euro per uur want o zo verantwoordelijk bladiebla.

In the real world is 5 euro heel normaal, dat vragen alle meiden van 15 a 16 hier.

Mijn eigen zoon paste trouwens ook weleens op, maar dat is dan op 3 of meer kinderen tegelijk die dan ook vermaakt moeten worden, en dan krijgt hij 10 euro p/u omdat het om zoveel kids gaat, Mijn zoon was toen 18 /19.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 22-11-2024 22:29
15.57% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
22-11-2024 22:25
Ik heb ook weleens een veel ouder meisje gehad die vroeg inderdaad 7,50 per uur maar dat was last minute via een oppascentrale.

Laat je dan echt vreemden oppassen op je kinderen?

Ik zou dat echt nooit doen. Nooit.
fashionvictim schreef:
22-11-2024 22:21
Wat een onzin, zeg. Oppassen is gewoon huiswerk maken of Netflixen terwijl er een kind slaapt.
Klopt en ze mag een vriendin meenemen, woont om de hoek en ik haal altijd wat lekkers en er is genoeg eten in huis. Ik vind 10eu per uur een leuk bedrag. Paar euro meer dan de supermarkt. 12.50 vind ik weer teveel
MissClooney schreef:
22-11-2024 22:18
Maar ga jij zelf ook verantwoordelijk werk doen voor €7.50 per uur?

Ik niet. Ik werk niet voor dat bedrag. Waarom iemand die oppast, wat erg verantwoordelijk werk is dat dan wel laten doen?
Nee niet, maar voor € 12,50 per uur ook niet. Dus wat het ‘faire’ bedrag is, is lastig te zeggen denk ik. Dus als beide partijen happy zijn met het bedrag en je het vertrouwen hebt in de oppas is het goed toch?

En als je oppastarief even op internet checkt dat je niet iemand uitbuit? 1ste hit bij Ouders van nu geeft €3.98-€6.64 aan voor 14-18 jarige in juli 2024.
fala1989 wijzigde dit bericht op 22-11-2024 22:31
0.08% gewijzigd
fashionvictim schreef:
22-11-2024 22:27
Ja hoor, hier op Viva betaalt iedereen zijn oppas altijd zogenaamd 10 euro of 15 euro per uur want o zo verantwoordelijk bladiebla.

In the real world is 5 euro heel normaal, dat vragen alle meiden van 15 a 16 hier.
Ja maar dit is een dochter van m'n vriendin en die vriendin zie ik als echt als familie. Ken haar al 25 jaar. Vandaar dat ik haar wat meer wil geven 😊
MissClooney schreef:

Dit was m'n vraag niet. Geen discussie hierover. Laten we het gezellig houden
Sasje12 schreef:
Klopt en ze mag een vriendin meenemen, woont om de hoek en ik haal altijd wat lekkers en er is genoeg eten in huis. Ik vind 10eu per uur een leuk bedrag. Paar euro meer dan de supermarkt. 12.50 vind ik weer teveel
10 euro is echt ruim genoeg hoor. 7,50 euro is wellicht ook prima.
Past dat meisje vaker op? Wat krijgt ze daar? Of wat krijgen haar vriendinnen?
Mijn 12-jarige past weleens op samen met een vriendinnetje. De kinderen slapen dan al, er is altijd lekkers in huis en de dames vermaken zich met tiktok-dansjes opnemen en wat pubermeisjes nog meer doen. Ze krijgen vaak 7,50 of 10 euro per persoon voor een hele avond oppassen (vaak van 8 tot 12 of 1 uur ‘s nachts en worden dan thuisgebracht). Zijn ze zelf erg tevreden over.

Toen onze kinderen wat kleiner waren kreeg de oppas 5 euro per uur, maar die kwam vaak als de kinderen nog wakker waren dus zij moest wel iets meer doen voor haar geld.
MissClooney schreef:

Geen vreemden (meervoud), 1 meisje dat ik nog niet kende maar die verschillende mensen die ik wel ken, wel kennen. Elke oppas is de eerste keer toch nog een vreemde?
Am Yisrael Chai!
Jajaja schreef:
22-11-2024 22:29
10 euro is echt ruim genoeg hoor. 7,50 euro is wellicht ook prima.
Past dat meisje vaker op? Wat krijgt ze daar? Of wat krijgen haar vriendinnen?
Nee ik ben haar eerste baantje en ze was heel blij dat ik haar vroeg. Ze werkt namelijk in de kruidvat voor ik denk rond het minimum. Los daarvan is dit natuurlijk een luizenbaantje
Kind slaapt en zij kan lekker met haar vriendin chillen en als er echt iets aan de hand is kan ze haar moeder (mijn vriendin) bellen en die woont om de hoek dus is er zo.
MissClooney schreef:
22-11-2024 22:13
Ik vind het ook niet heel veel €7.50 per uur. Maar €5.- per uur vind ik ook weinig hoor, ook al is het twintig jaar geleden.

Als het heel af en toe is en het meisje dat oppast een dochter van een vriendin is, zou ik voor twee uurtjes €25.- geven. Niet minder.

Tja, dat was toen best gangbaar, in mijn omgeving werd dat gevraagd en betaald. Mijn oppas vroeg dus zelf vijf euro en dat minimum van tien euro was ook haar voorstel. Ik zocht oppas voor ongeveer anderhalf uur per week. Man en ik hadden beiden iets op die avond. Soms kwam ze voor maar krap een uur omdat man dan eerder terug was. Ze kreeg altijd dat tientje zodat ze die avond voor ons vrij hield.
Sasje12 schreef:
22-11-2024 22:29
Dit was m'n vraag niet. Geen discussie hierover. Laten we het gezellig houden

Als we alleen maar antwoord mogen geven op jouw vraag, dan snap ik niet dat je dit topic opent.
Je beantwoordt je eigen vraag namelijk. . Je vindt 10 euro per uur goed.

Dan is het toch opgelost?
fashionvictim schreef:
22-11-2024 22:31
Geen vreemden (meervoud), 1 meisje dat ik nog niet kende maar die verschillende mensen die ik wel ken, wel kennen. Elke oppas is de eerste keer toch nog een vreemde?

Een oppas kan toch ook een opa, oma, vriendin of zoiets zijn?
MissClooney schreef:
22-11-2024 22:35
Een oppas kan toch ook een opa, oma, vriendin of zoiets zijn?
Dit topic gaat over oppasmeisjes. Hier in mijn omgeving is daar een levendige "handel" in van buurmeisjes, grote zussen van klasgenootjes, nichtjes e.d. die oppassen totdat ze oud genoeg zijn voor een echt bijbaantje. Dat gaat dus om meisjes van 14/15/16 die op basisschoolkinderen tot een jaar of 9 passen, als hun ouders gaan tennissen, uit eten, naar het theater, naar hun vrijwilligerswerk of hobby, dat soort dingen gaan.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 22-11-2024 22:39
11.92% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Thanks voor de leuke reacties. Hier kan ik wel wat mee. Ik ga ook.nog even overleggen met m'n vriendin. De moeder van de oppas :worship:
Ik denk dat ik haar zo'n 3x in de week nodig heb. Voor het sporten en uit eten gaan en voe als ik een keer andere plannen maak.
Mijn dochter (15) verdient 6a7 euro per uur met oppassen. Begrijp van haar dat dat een gangbaar bedrag is onder haar vriendinnen. (regio Utrecht)
fashionvictim schreef:
22-11-2024 22:38
Dit topic gaat over oppasmeisjes. Hier in mijn omgeving is daar een levendige "handel" in van buurmeisjes, grote zussen van klasgenootjes, nichtjes e.d. die oppassen totdat ze oud genoeg zijn voor een echt bijbaantje. Dat gaat dus om meisjes van 14/15/16 die op basisschoolkinderen tot een jaar of 9 passen.
Jij snapt het helemaal! Ik paste vroeger ook tijd.op in mijn buurt. Zo gaat dat gewoon
fashionvictim schreef:
Dit topic gaat over oppasmeisjes. Hier in mijn omgeving is daar een levendige "handel" in van buurmeisjes, grote zussen van klasgenootjes, nichtjes e.d. die oppassen totdat ze oud genoeg zijn voor een echt bijbaantje. Dat gaat dus om meisjes van 14/15/16 die op basisschoolkinderen tot een jaar of 9 passen.

Ja, oké. In dat geval snap ik dat je gewoon betaalt wat de norm is.
Superuser2023 schreef:
22-11-2024 22:39
Mijn dochter (15) verdient 6a7 euro per uur met oppassen. Begrijp van haar dat dat een gangbaar bedrag is onder haar vriendinnen. (regio Utrecht)
Bij ons is dat idd ook gangbaar maar dan voor 2 kinderen.
Am Yisrael Chai!
Superuser2023 schreef:
22-11-2024 22:39
Ok dat klinkt ook wel goed. Goed om te weten in ieder geval. Ik heb zelf geen ervaring namelijk.
Sasje12 schreef:
Thanks voor de leuke reacties. Hier kan ik wel wat mee. Ik ga ook.nog even overleggen met m'n vriendin. De moeder van de oppas :worship:
Ik denk dat ik haar zo'n 3x in de week nodig heb. Voor het sporten en uit eten gaan en voe als ik een keer andere plannen maak.

Succes dan maar .
fala1989 schreef:
22-11-2024 22:28
Nee niet, maar voor € 12,50 per uur ook niet. Dus wat het ‘faire’ bedrag is, is lastig te zeggen denk ik. Dus als beide partijen happy zijn met het bedrag en je het vertrouwen hebt in de oppas is het goed toch?

En als je oppastarief even op internet checkt dat je niet iemand uitbuit? 1ste hit bij Ouders van nu geeft €3.98-€6.64 aan voor 14-18 jarige in juli 2024.

Je betaalt toch in hele of halve euro's? Dit zou ik echt heel gek vinden. En ook belachelijk laag.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 22-11-2024 22:45
0.27% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven