Wie waren er bij jouw bevalling?

19-10-2018 13:40 65 berichten
Gewoon omdat ik benieuwd ben wie jullie erbij hadden.

Las laatst op Facebook verhaal waarbij 3 jarige kind er heel de bevalling bij was. Ziu daar zelf niet aan gedacht hebben en plan is ook niet dat zoon erbij is als broertje geboren wordt.

Bij zoon was man erbij. En uiteindelijk volledige operatieteam aangezien het uitliep op een keizersnede. Volgende keer is man er ook uiteraard weer bij, hopelijk nu zonder operatieteam ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet bevallen maar plan is mn man en verloskundige.
Schoonmoeder had er graag bij geweest maar dat wil ik niet. Hoe lief ze ook is.
Alle reacties Link kopieren
1e bevalling: man, verloskundige en uiteindelijk ook klinisch verloskundige, aios gyn, gynaecoloog en 2 diensten aan verpleegkundigen.

2e bevalling: man, verloskundige, verpleegkundige.

Ik beval ook het liefst in/met mezelf, ik kon geen gewriemel aan mijn lijf hebben en had ook geen hand nodig om in te knijpen. Man is dus op mijn verzoek in een stoel gaan zitten en kwam er pas uit toen dochters bijna geboren werden, behalve toen hij bij nummer 1 achter mij en de baarkruk moest gaan zitten. Dat vond ik dus ook niks, dat ding. Overigens zijn we normaal gesproken best knuffelig, maar niet als ik aan het bevallen ben.
M’n moeder zou ik er eventueel nog wel bij willen hebben, ware het niet dat die compleet uit haar plaat zou gaan van de stress en zorgen als ze zou weten (ehh.. zien) dat ik aan het bevallen was.
Ik twijfelde over mijn moeder maar niet gedaan. Man en ik besloten dat het iets van ins samen was. Achteraf was ik zo in mezelf gekeerd dat het ook geen nut had gehad en was het achteraf fijn zo.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste mijn man en moeder. Bij de tweede alleen mijn man. Moet er niet aan denken om er nog anderen bij te hebben en al helemaal geen kinderen. Ik was zelf 10 jaar toen mijn broertje werd geboren en vond het heel eng allemaal. En ook heel erg om mijn moeder zo te zien lijden. Uiteindelijk moest ze ook nog maar het ziekenhuis omdat het thuis niet lukte. Daarom ben ik bij voorbaat al naar het ziekenhuis gegaan. Bij de tweede ook een ruggenprik gehad, wat een zegen!
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
19-10-2018 15:53
Ik vraag me dan af hoe die 3-jarige dat beleefd heeft? Mijn 3-jarige zou dat totaal niet trekken. Als ik een beetje niet lekker ben, komt ze al steeds kijken, fruit brengen (want gezond).

Mijn bevalling was heel rustig, maar alleen al het feit dat ik (emotioneel) onbereikbaar ben voor haar, zou ze moeilijk vinden.

Mijn vriend was erbij, verloskundige, gyn in opleiding en misschien nog meer maar geen idee.
Mijn kinderen zijn al bezorgd als ik een blauwe plek heb, dan zeggen Aah mama niet leuk he blauwe plek, kusje erop en als het dan niet over is naar het ziekenhuis hoor mama.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-10-2018 16:16
Was dat de bedoeling bij je tweede?

Mijn man was ook de enige aanwezige bij onze derde. De oudste twee kinderen sliepen. Hij trouwens ook. Tot ik me vijf minuten voor de geboorte afvroeg of ik misschien aan het bevallen was en hem wakker porde :sarcastic:
Nee, was niet de bedoeling maar het ging erg snel. Ik was hem de hele tijd aan het commanderen wat ie moest doen 😀.
Bij de eerste thuisbevalling met man en verloskundige. Kraamhulp kwam te laat omdat het zo snel ging. Bij de tweede alleen ik want toen ging het nog sneller. Gelukkig ging alles goed en heb ik na de bevalling 112 gebeld. Toen werd het heel snel heel druk in huis. Mocht gelukkig thuisblijven want alles was goed.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-10-2018 23:30
Mijn kinderen zijn al bezorgd als ik een blauwe plek heb, dan zeggen Aah mama niet leuk he blauwe plek, kusje erop en als het dan niet over is naar het ziekenhuis hoor mama.
Dohh :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
19-10-2018 13:40
Bij zoon was man erbij. En uiteindelijk volledige operatieteam aangezien het uitliep op een keizersnede. Volgende keer is man er ook uiteraard weer bij, hopelijk nu zonder operatieteam ;-).
Ja hoor dit dus ;-).
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter waren tijdens het thuisgedeelte mijn man, de verloskundige en de kraamhulp aanwezig. Helaas moest ik voor de uitdrijvingfase alsnog naar het ziekenhuis. Daar stonden op een gegeven moment ongeveer tien man ziekenhuispersoneel aan mijn bed.

Bij mijn zoon waren mijn man, de verloskundige van het ziekenhuis en een verpleegkundige aanwezig in het begin. En tijdens de uitdrijvingsfase kwam er een gynaecoloog, een kinderarts en een verpleegkundige bij.

Bij beiden dus meer dan genoeg mensen. Ik moet er niet aandenken om er behalve mijn man nog meer naasten bij te hebben. Het is nu al druk zat.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Inleiding in het ziekenhuis met man, moeder en zus. Zus heeft prachtige foto’s gemaakt. Volgende bevalling gaan man en ik samen beleven. Reden voor moeder en zus erbij was dat we erg close waren vanwege de ziekte van mijn moeder. Ook hebben moeder en zus een medische achtergrond en vond ik het fijn dat ze het proces een beetje in de gaten konden houden. Het was erg bijzonder om zo’n moment te delen. Had verwacht dat meer vrouwen hun moeder erbij hadden gehad trouwens.
Alle reacties Link kopieren
jokesloten schreef:
19-10-2018 23:33
Nee, was niet de bedoeling maar het ging erg snel. Ik was hem de hele tijd aan het commanderen wat ie moest doen 😀.
Gezellig!
Hier ging het ook vlot. Geen idee hoe, maar ik denk dat ik erdoorheen ben geslapen. Ik werd wakker uit die bevallingsroes. Het enige dat ik heb gecommandeerd, is dat mijn man ook wakker moest worden om even te kijken. Daarna was hij ineens klaarwakker. Hij belde geschrokken de verloskundige en was daar net op tijd klaar mee om zijn dochter op te kunnen vangen. Met een vloek. Ook best gezellig :D
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer : man, verloskundige, kraamzorg en uiteindelijk ook nog de gynaecoloog.

Tweede keer : man, verloskundige en kraamzorg.
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
19-10-2018 23:41
Bij de eerste thuisbevalling met man en verloskundige. Kraamhulp kwam te laat omdat het zo snel ging. Bij de tweede alleen ik want toen ging het nog sneller. Gelukkig ging alles goed en heb ik na de bevalling 112 gebeld. Toen werd het heel snel heel druk in huis. Mocht gelukkig thuisblijven want alles was goed.
Oh wow, je was helemaal alleen thuis en hebt je baby zelf opgevangen? :O
Fijn dat alles goed was!
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Alle reacties Link kopieren
Bij beide een medische bevalling gehad, dus klinisch verloskundige, verpleegster, stagiair en mijn man. Soms nog een extra binnenlopende verpleegster. Bij de eerste was onze eigen verloskundige ook nog even blijven hangen en die heeft foto's gemaakt. Maar ik vond 4 man om m'n bed eigenlijk wel meer dan genoeg...

Spraken in het ziekenhuis ook nog een man die in de recreatiekamer zat te wachten tot z'n kind geboren was. Mocht er van z'n vriendin ècht niet bij zijn. In plaats daarvan had ze haar moeder erbij. Hij leek er wel vrede mee te hebben, maar vond het toch ook wel een beetje sneu, dat die beslissing zo voor hem genomen was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven