Zwanger en continu dorst

27-03-2019 20:23 31 berichten
Hoi dames!

Ik heb vanaf de middag tot ik ga slapen continu een onstilbare dorst, ik word er gek van. Het is gewoon een kwaaltje, geen zwangerschapsdiabetes (is al onderzocht), maar wel erg hinderlijk.

Ik eet erg gezond, weinig zout, probeer vooral water en thee te drinken.

Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft het risico op water vergiftiging ook te maken met hoe snel je het achter elkaar drinkt. Niet dat je maar oneindig water kan drinken maar als je bijvoorbeeld in een hele korte tijd veel water drinkt is de kans daarop groter dan wanneer het gewoon verspreid is over de hele dag
NM1717 schreef:
27-03-2019 21:42
Oh aardbeien heb ik me ook helemaal ziek aan gegeten.. En appels (en dan nog een bepaald soort ook want de rest was niet lekker genoeg).
Maar vooral perenijsjes en raketjes. En ik nam in de avond ook vaak zo'n menthol "zuurtje" (net van die hoest snoepjes) maar dat deed ik vooral voor de vieze smaak die ik elke avond in mn mond had.
En overal gingen ijsklontjes in of ik at ze zo op.
Dit kan komen door ijzertekort en het is zeker goed om met een arts of vk te bespreken.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... bloed.html
Mijn ijzer was gewoon goed gelukkig! ben ondertussen al bijna 8 maanden mama. Het was gewoon bloedheet afgelopen zomer
hoeveel drink je dan? Bij meer dan 4 liever per dag zou ik toch naar je huisarts gaan en ook eens laten kijken of je hormoonbalans niet verstoord is. Er bestaan ook nog zoiets als Diabetes insipidus.
Dit is geen suikerziekte, maar heeft te maken met een verstoorde hormonale nierfunctie en kan ook in een zwangerschap ontstaan
Mamasdbj schreef:
27-03-2019 22:04
hoeveel drink je dan? Bij meer dan 4 liever per dag zou ik toch naar je huisarts gaan en ook eens laten kijken of je hormoonbalans niet verstoord is. Er bestaan ook nog zoiets als Diabetes insipidus.
Dit is geen suikerziekte, maar heeft te maken met een verstoorde hormonale nierfunctie en kan ook in een zwangerschap ontstaan
Oké goed om te weten, dan ga ik wel even informeren.

Ik drink sowieso op werk dus al 2 liter water en dan na werk gerust nog een liter, en dan blijft mijn lichaam vragen. Ik geef dus op een gegeven moment niet meer toe, als ik altijd toe zou geven kom ik zeker boven de vier liter.

Het is ook wat dubbel, ze zeggen altijd dat je lichaam vraagt waar ie behoefte aan heeft maar met hormonen klopt dat gewoon niet altijd...ik had in de eerste weken ook een onstilbare honger, zoveel dat het niets te maken had met hogere energieverbranding maar gewoon puur hormonen. Ik ben dus niet zo van het toegeven waar je lichaam om vraagt...
Op de site erfelijkheid.nl kun je wat betrouwbare informatie vinden.
Oa het volgende:
Gestagene diabetes insipidus: Deze vorm is er alleen tijdens een zwangerschap. Het gaat meestal na de bevalling weer weg. Het kan wel weer terug komen als de vrouw weer zwanger wordt. Gestagene diabetes insipidus is iets anders dan zwangerschapsdiabetes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven