Zwanger, twijfels [OP verwijderd]

07-02-2024 10:22 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
.
lampjelampje wijzigde dit bericht op 11-02-2024 22:44
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
maar hij wil het dus echt, echt, echt niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ook wel even benieuwd hoe partner er nu in staat.
Bij jou lees ik vooral praktische problemen, maar volgens mij wil je het liever wel dan niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees eigenlijk alleen maar redenen om het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou. Hij is eigenlijk tegen abortus in dit soort gevallen, maar dat is makkelijker als het niet om jezelf gaat hè, principes hebben. Dus hij weet ook echt niet wat ie nu wil, hij voelt veel verwarring en paniek net als ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je paniekgevoel. Toch ben ik ervan overtuigd dat een tweede ook voor jullie een waardevolle toevoeging aan jullie gezin kan zijn. Je dochter is 2 lees ik. Bijna 3 als de baby zou komen? Dan is er na, je bevalverlof nog max een klein jaartje voordat ze naar school gaat? Misschien wil je familie wel op de eventuele baby passen als jullie dochter (bijna) geen oppas meer nodig heeft. Op de langere termijn biedt een tweede vaak ook juist wel rust qua belasting voor jou: je dochter heeft iemand om zich mee te vermaken, met een beetje geluk worden het goede vriendjes en dat is ideaal met uitstapjes, vakanties etc.
Maar jullie staaan voor een beslissing die je bijna niet beredeneerd krijgt. Het is een gevoelskwestie en daarover kunnen jullie alleen zelf beslissen. Sterkte
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook gehad! Drie maanden na de geboorte van de jongste. Bij de huisarts nog een test gedaan, die was negatief. Moeder natuur had mijn probleem op gelost.
Was ik erg dankbaar voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja precies. Dat is het ook echt. Wat een gedoe he, het leven!
Alle reacties Link kopieren Quote
In een heel vroeg stadium zou ik het voor mezelf niet echt als abortus zien. Misschien kun je het zien als zwangerschapsonderbreking met medicatie, dat die zware term “abortus” eraf is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige dingen die je noemt, zou ik niet mee laten wegen in je keuze. Die kun je gewoon uitstellen. Dus het kickboksen, de baan en het huis.

Kosten kinderdagverblijf; volgens mij krijg je bij de tweede flinke korting. Kost weinig meer, als ik het me goed herinner. Zou je uit kunnen zoeken. En voor de eerste jaren, heb je de meeste spullen waarschijnlijk al. Ik vond de tweede niet echt duurder.

Het belangrijkste is het willen en het aankunnen. Dat kunnen alleen jullie bepalen. Misschien is het de tweede keer makkelijker, omdat je weet wat je kan verwachten en ook waar je grenzen liggen. Maar je hebt geen garanties. Probeer ook verder te kijken dan de eerste 2 jaar.

Succes TO
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom gaan jullie pas volgende week naar de huisarts? Dan moet je je daarna nog bij een abortuskliniek melden mocht je een abortus willen. Ik zou meteen een afspraak maken voor een consult met een kliniek. Zij kunnen ook de opties met je/jullie doornemen. Je hoeft niet al perse een abortus te willen om in een kliniek een gesprek te hebben.

Als je nog korter dan 9 weken zwanger bent kan je de abortuspil nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe weet je dat familie niet op 2 kinderen wil oppassen? Is dat echt al zo uitgesproken?

En, wat jullie beslissing ook gaat zijn.... laat man er alsjeblieft een knoop inleggen als hij nooit meer wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Floortje_7 schreef:
07-02-2024 10:46
Ik heb dat ook gehad! Drie maanden na de geboorte van de jongste. Bij de huisarts nog een test gedaan, die was negatief. Moeder natuur had mijn probleem op gelost.
Was ik erg dankbaar voor.
Ja dat snap ik, 3 maanden…
Dat kan hier natuurlijk ook nog gebeuren, maar laten we daar niet op gaan rekenen…
Alle reacties Link kopieren Quote
.
roos92782 wijzigde dit bericht op 12-02-2024 06:42
Reden: Openingspost verwijderd
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
07-02-2024 10:53
Hoe weet je dat familie niet op 2 kinderen wil oppassen? Is dat echt al zo uitgesproken?

En, wat jullie beslissing ook gaat zijn.... laat man er alsjeblieft een knoop inleggen als hij nooit meer wil.

Nou precies. Al die mannen die niet even langs de huisarts willen voor een knoopje... ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
07-02-2024 10:52
Waarom gaan jullie pas volgende week naar de huisarts? Dan moet je je daarna nog bij een abortuskliniek melden mocht je een abortus willen. Ik zou meteen een afspraak maken voor een consult met een kliniek. Zij kunnen ook de opties met je/jullie doornemen. Je hoeft niet al perse een abortus te willen om in een kliniek een gesprek te hebben.

Als je nog korter dan 9 weken zwanger bent kan je de abortuspil nemen.
Dit inderdaad.
Overigens kan het nog alle kanten op in deze fase. Vriendin van mij bleek bijvoorbeeld onlangs bij de 1e echo slechts een leeg vruchtzakje te hebben. Ook zij hadden hevige twijfels, wilden het wel laten doorgaan maar dat ging het uiteindelijk niet.
Haar partner heeft zich direct erna laten steriliseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan niet kiezen voor jullie natuurlijk. Maar denk dat je de mentale gevolgen van een abortus ook niet moet onderschatten. De situatie is nou eenmaal anders dan eerst.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
07-02-2024 10:53
Hoe weet je dat familie niet op 2 kinderen wil oppassen? Is dat echt al zo uitgesproken?

En, wat jullie beslissing ook gaat zijn.... laat man er alsjeblieft een knoop inleggen als hij nooit meer wil.
Haha die knoop komt er zeker, de deur stond nu gewoon nog op een kier en deze 2Streepjes kickt hem even hard open nu.

Ja dat is uitgesproken, en ook heel begrijpelijk en helemaal oké hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt genoeg valide redenen om het niet door te zetten en dat mag gelukkig.
En laat je man steriliseren dan kom je niet meer in zo’n vervelende situatie. Sterkte hoor.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mauski schreef:
07-02-2024 11:08
Ik kan niet kiezen voor jullie natuurlijk. Maar denk dat je de mentale gevolgen van een abortus ook niet moet onderschatten. De situatie is nou eenmaal anders dan eerst.
Er is geen verhoogd risico op psychische aandoeningen na een abortus (Van Ditzhuijzen, 2017). Als vrouwen na een abortus wel psychische klachten krijgen, heeft dit te maken met eerdere psychische aandoeningen, een instabiele relatie of een ingrijpende levensgebeurtenis voor de abortus. Onder vrouwen die een abortus hebben meegemaakt, had een groot deel al psychische problemen voordat zij ongewenst zwanger raakte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
07-02-2024 10:49
In een heel vroeg stadium zou ik het voor mezelf niet echt als abortus zien. Misschien kun je het zien als zwangerschapsonderbreking met medicatie, dat die zware term “abortus” eraf is.
Zo zie ik het idd ook niet, zijn ruim op tijd voor een pil dus dat maakt het wel minder heftig, als we dat kiezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Mariejan schreef:
07-02-2024 10:52
Waarom gaan jullie pas volgende week naar de huisarts? Dan moet je je daarna nog bij een abortuskliniek melden mocht je een abortus willen. Ik zou meteen een afspraak maken voor een consult met een kliniek. Zij kunnen ook de opties met je/jullie doornemen. Je hoeft niet al perse een abortus te willen om in een kliniek een gesprek te hebben.

Als je nog korter dan 9 weken zwanger bent kan je de abortuspil nemen.
Advies assistente: laat het heel even bezinken, je bent pas 4 weken, genoeg tijd. Praat er dit weekend even samen over en kom sowieso volgende week dan samen langs, beslissing of niet. Dan is de paniek wat gedaald.

Prima advies vond ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zeg niet doorzetten deze zwangerschap als er zoveel twijfel is. Je bent het aan je dochter verplicht de relatie met je partner goed te houden. Hij wil niet dus dan weten jullie genoeg. Het is ook echt takkezwaar vind ik zelf, een tweede baby, ook als die erg gewenst is. Je wil daarbij geen ongunstige omstandigheden. Je partner kan je trouwens niks verwijten want hij is kennelijk vergeten zelf te handelen naar zijn wensen. Maar je zal het jezelf verwijten als je risico's neemt. Mochten jullie er over een paar maanden weer anders over denken mag dat ook natuurlijk, dan ga je alsnog voor een tweede kindje, zonder garanties weliswaar....maar die heb je nu ook niet.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Mauski schreef:
07-02-2024 11:08
Ik kan niet kiezen voor jullie natuurlijk. Maar denk dat je de mentale gevolgen van een abortus ook niet moet onderschatten. De situatie is nou eenmaal anders dan eerst.
Die onderschat ik zeker niet. Het is hoe dan ook heel heftig. Maar ik ben wel altijd van mening geweest dat spijt hebben van een kind erger is (maar dat maakt de beslissing niet makkelijker)
Alle reacties Link kopieren Quote
als je tzt wat wil weten over de procedure, mag je me pb-en hoor

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven