Zwanger worden in de MMM

12-08-2018 22:55 255 berichten
Hoi meiden,

Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden. :-]

Groetjes Nina
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 23:02
11.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Nina, he dat zul je dan net zien!! Fijn dat er in elk geval een eisprong is. Wij vertrekken aankomende week. Ik zou overmorgen ongesteld moeten worden. Benieuwd of ik Clomid mee moet gaan nemen op vakantie.

@Harper, ik start ook met een sollicitatie. Gewoon doen hoor! Je moet je leven niet stilzetten omdat je in dit traject zit. Al begrijp ik de spanning er bij goed hoor ;-)
Gistere weer meting gehad. 1 eitje was goed doorgegroeid de andere iets minder en niet meer mooi gevormd. Het grotere eitje is te dominant.
Hij kon misschien nog wel meespringen.
Gistere avond pregnyl gezet en nu weer 2 lange wachtweken.

Hoe is het verder bij jullie?
Als signalen van een menstruatie?
Alvast een hele fijne vakantie!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Harper!

Hier is het eigenlijk D-Day, maar twijfel of ik niet een langere cyclus heb deze ronde omdat ik mijn ovulatie niet heb kunnen vinden. Kijk het nog even aan voordat ik ga testen, om teleurstellingen te voorkomen. (Al ben ik met Clomid nooit overtijd geweest) Voel me ook niet zwanger. Mijn borsten zijn wel wat voller en gevoelig, maar dat past bij mij bij een aankomende menstruatie. Voel me niet zwanger ofzo. Over een paar dagen gaan we op vakantie en had eigenlijk hoop dan net klaar te zijn met mijn menstruatie. Nouja, afwachten maar :)
Ooh wat spannend meiden! Hoop zo dat het dit keer goed uitpakt voor jullie !
Laat je weten wanneer je gaat testen Pergamon? :)

Hier zijn de eerste tekenen van mn menstruatie begonnen, krampen en bloedverlies.
Morgen het ZK bellen om mn cyclus te monitoren. Hopelijk is mn eitje nog niet gesprongen als we terug zijn van vakantie.. toch spannend zo'n eerste ronde IUI.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat kan ik me voorstellen Nina, toch weer een nieuw traject wat gaat starten. Hopelijk bied de vakantie rust én een mooi eitje bij terugkomst.

Ik twijfel heel erg wanneer ik moet testen. Wil teleurstellingen voorkomen, maar op vakantie gaan met onzekerheid is wellicht ook niet ideaal. Ik wacht in elk geval tot dinsdag, dan zie ik verder.
Ik snap dat je teleurstellingen wilt voorkomen inderdaad. Maar om op je vakantie rekening te houden met wat je wel/niet mag is wel handig denk ik. Tenzij je je levensstijl en eetpatroon al hebt aangepast natuurlijk.

Heb je ondertussen al wat kwaaltjes? Of nog steeds niks?
Alle reacties Link kopieren
Ik drink sowieso geen alcohol en eet weinig tot geen rood vlees, dus dat is al makkelijk. De gerookte zalm kan ik makkelijk nog even links laten liggen. De rauwmelkse kaas is het enige probleem. Tenzij ik verder nog wat mis?

Nog steeds niks, geen menstruatie én geen kwaaltjes (behalve die borsten), dus ik heb echt geen idee welke kant het op gaat (al ben ik inmiddels vrij nuchter en denk ik ‘mn menstruatie zal wel weer komen)
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ongesteld geworden, dus op naar de volgende ronde
Ah balen Pergamon. Wat kan je lichaam toch zo verschillend zijn. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik weet niet wat er is maar heb er echt een goed gevoel over. a.s maand word onze maand!!!!!

Nina hopelijk idd na de vakantie meteen weer door zou heel fijn zijn.

Succes dames en een fijne vakantie😎😎

Inmiddels alweer 2e week aan het werk en nu al toe aan vakantie😓😓
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Harper!
Aahw wat jammer Pergamon! Op naar de volgende ronde

Dank je Harper. Helaas vliegt zo'n vakantie altijd snel voorbij he.

Ik hoop met je mee. Het wordt onze maand! :hyper:
Hoi meiden,

Ik ben inmiddels weer terug van vakantie.

Hebben jullie nog nieuws of zijn jullie nog lekker vakantie aan het vieren?
Heej,

Helaas weer ongesteld geworden deze maand. Extra grote teleurstelling. Het voelde allemaal zo goed. 1 dag voor nod positief getest. Hoogswaarschijnlijk nog de pregnyl. Daardoor is het wel heftig binnen gekomen. Een hele emotionele week achter de rug. Per aug. zijn we al 2 jaar bezig. Ik was er ff helemaal klaar mee. Onverwachts paar daagjes kreta geboekt dus vanaf vrijdag ff gedachtes ergens anders. Hopelijk deze maand meer geluk.

Hoe was jullie vakantie???
En hoe staan jullie er nu voor???
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,
Mag ik hier meeschrijven?
Wij zijn inmiddels 2,5 jaar onderweg.. mei vorig jaar heb ik een vroege miskraam gehad met 6+2.
Onderzoeken gehad en eigenlijk niks gevonden.
Heb clomid gebruikt maar daar kreeg ik heel veel bijwerkingen van.
Nu de eerste maand iui met gonal f en ovitrelle.
Morgen een echo op dag 10. Ben echt heel benieuwd!

Harper wat zwaar zeg.. eerst een positieve test en dan toch ongesteld.. :(
Fijn dat je even een paar dagen weg gaat!
Nina doe jij ook iui met hormonen?
En pergamon?
Aah Harper super erg! Wat een teleurstelling. :hug:
Hopelijk kan je op Kreta eventjes je gedachte verzetten.


Welkom Saartje!
Balen van je miskraam!
Spannend hoor morgen. Hoe lang is je cyclus meestal? Door de hormonen kan je het waarschijnlijk beter inschatten.

Ik heb vandaag een echo gehad op dag 15. Ik gebruik geen hormonen. Moet woensdag terug. Waarschijnlijk vind de inseminatie aan het einde van de week plaats.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik met jullie mee mag schrijven Nina!
Ik heb meestal een cyclus van 31 dagen.
Geen idee wat het met deze hormonen gaat doen, want het is de eerste keer dat ik dit gebruik.
Met de clomid had ik een cyclus van 28 dagen?
Mag ik vragen waarom jullie ziekenhuis voor iui zonder hormonen gaat?
Ik vind het echt superspannend de echo van morgen, hoop dat alles er goed voor staat!
Ik heb een normale cyclus, daarmee bedoelen ze elke cyclus een eisprong. (Wel onregelmatig hoor maar dat kan geen kwaad als het gaat om zwanger worden) De reden dat wij voor IUI gaan is omdat de zaadkwaliteit van mijn man verminderd is. Hierdoor hopen we toch op een bevruchting.

Hoe ging je echo vandaag?
Ik heb gister voor het eerst Pregnyl gebruikt. Viel gelukkig erg mee. Morgen moet ik terug voor de inseminatie.

Spannend! En dan 2 lange wacht weken

Hoe gaat t met jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds aan het genieten van onze vakantie :) Heerlijk om jet hoofd even leeg te hebben. Ben ook (bijna) niet op social media geweest, gewoon écht weg. Fijn! Ik zit nu middenin mijn vruchtbare dagen. We hebben bewust geen ovulatietesten meegenomen, om er niet al te veel op te focussen, dus wanneer het nou precies is weet ik niet. Ook wel eens lekker eigenlijk. De seks voelt in elk geval minder als “een moetje”.

Werd vandaag gebeld dat ik op gesprek mag komen bij een baan die ik heel graag wil. Ben ik echt heel blij mee en zorgt in deze periode ook voor positiviteit ipv steeds afwijzigingen (naast het niet lukken van een zwangerschap)
Heerlijk Pergamon! Wat fijn allemaal.

Ik had vandaag een positieve ovulatietest. Morgen de inseminatie :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Spannend Nina, hoe is het gegaan?
Ik had afgelopen dinsdag 2 groeiende eiblaasjes, vandaag was het er nog 1 van 15mm De andere is niet doorgegroeid. Ik moet zondag weer komen voor controle!
Ben heel benieuwd!
Ik heb zelf ook een normale cyclus van 31 dagen met altijd een eisprong, vandaar mijn vraag. In mijn ziekenhuis doen ze niet aan iui zonder hormonen.
Oh wat gek inderdaad. Ach ja elk ZK is anders. Ik had een eiblaasje van 18 mm die dag ook de pregnyl gespoten. Zojuist de inseminatie gehad. Viel reuze mee. Wel heb ik vannacht ontzettende ovulatiepijn gehad. Dat hield een paar uur aan.

Wat grappig dat ze bij jou ook zondag de controles doen! Altijd handig, de cyclus kent geen weekend helaas haha. Ook spannend voor jou dus!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar van die ovulatiepijn Nina, fijn dat de inseminatie wel mee viel!
Gaat jou man/vriend altijd mee?
Ik heb gisteravond een flinke bloeding gehad. Echt helderrood. Vanmorgen meteen het ziekenhuis gebeld maar moet afwachten tot mijn afspraak van morgen..
Jeehtje wat vervelend meid, zo'n bloeding. Ook best vreemd op dag 13? Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid.

Mijn man gaat soms wel mee ja. Als het zo uitkomt. De eerste IUI vond hij spannend en ging mee. Of het de volgende keren ook zo zal zijn weet ik niet. Van mij hoeft het niet per se. Tenzij ik me echt niet lekker ga voelen ivm spuiten en hormonen. Dan zou het wel fijn zijn als ik iemand bij me heb.

Hier trouwens extreem moe op 3 dagen na pregnyl.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer geweest, 1 eiblaasje van 20,5mm en 1 van 15mm. Moet vanavond de ovitrelle zetten en dan dinsdagmiddag de inseminatie.
Het kleine eiblaasje was toch weer 3mm gegroeid dus die kon ook nog mee gaan doen zei ze.
Het bloedverlies kwam waarschijnlijk doordat ik flink ben wezen sporten en alles nu beter doorbloed is door de hormonen. Niks om me zorgen over te maken gelukkig!
Vind de inseminatie wel spannend, geen idee wat ik moet verwachten qua pijn of gevoeligheid.
Mijn man gaat mee als hij kan, maar doordeweeks doe ik alle controle echo’s wel alleen. De inseminatie wil ik hem wel graag bij hebben en daar doet zijn baas gelukkig ook niet moeilijk over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven