Zwanger worden in de MMM

12-08-2018 22:55 255 berichten
Hoi meiden,

Na 1 jaar proberen om zwanger te worden zijn mijn man (33) en ik (26) de MMM in gestapt. Inmiddels zijn we al 1,5 jaar bezig en nog steeds niet zwanger. Het lijkt me leuk om ervaringen te lezen van meiden die al zwanger zijn en gevoelens te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten en net als ik ook graag zwanger willen worden. :-]

Groetjes Nina
anoniem_6394aaaa7c183 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 23:02
11.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Nina!

Ik ga donderdag niet testen. Ook met Clomid heb ik een onregelmatige cyclus, dus ik geef mezelf altijd een paar extra dagen om teleurstellingen te vermijden. Dit weekend krijgen we familiebezoek uit het buitenland, mooie afleiding mocht het nodig zijn (al durf ik er niet op te hopen merk ik)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net ongesteld geworden. Ik baal er zó van. Had deze keer echt een beetje hoop, meer dan normaal en anders dan de andere keren in de afgelopen 2.5 jaar.

Oók nog afgewezen voor die leuke functie én een klotedag op mn werk.

Ga vanavond even lekker janken denk ik.
Aah lieverd! Wat een rotdag voor jou! Pfff wat is het toch naar als het maar niet wil lukken. Het is bij mij ook niet veel beter. Ik heb vandaag een potje gejankt nadat ik een negatieve test in handen had. Ik had zoveel hoop deze maand. Als ie nu al niet positief is zal het ook niet meer gaan komen denk ik. Ik ben erg verdrietig. Wil eigenlijk nu al terug naar het ziekenhuis om te kijken of we toch door mogen voor ICSI waar de slagingskansen hoger liggen met slecht zaad.

Ik waag zondag nog een testje als ik dan nog niet ongesteld ben. Maar heb eigenlijk geen hoop meer.....
Alle reacties Link kopieren
Oh Nina en Pergamon wat verdrietig weer. Leef met jullie mee..
Nina ik wil je geen hoop geven natuurlijk maar het was nog vroeg het testen toch?
Ik hoop dat het alsnog goed voor je uit zal pakken, maar ik snap dat je hoop flink gedaald is.
Pergamon jij gaat nu nog een ronde clomid doet toch? Word je dan gevolgd door het ziekenhuis?
Sterkte meiden, het is zo oneerlijk allemaal..
Ik heb zelf geen hoop meer voor deze maand, borsten doen steeds minder pijn. Test vanmorgen was spierwit, maar met deze zaadkwaliteit moet ik natuurlijk eigenlijk helemaal niks verwachten.
Alle reacties Link kopieren
He, verder ook geen goed nieuws hier.... zo rot! En ook zo balen voor jullie. Ik merk dat ik mezelf bewust geen hoop meer aan ga praten als ik het eigenlijk al wel weet. Hebben jullie dat ook?

Ik heb gisteren even gehuild en mijn vriend heeft me heel goed opgevangen. En ook realistisch: het is nog steeds heel goed mogelijk. We staan nog maar aan het begin van het traject. Ik merk wel dat ik vanwege onze leeftijd (34-41) druk ervaar. In een volgende gesprek ga ik dit bij de gyn ook aankaarten. Er is een mogelijkheid voor gesprekken met maatschappelijk werk, en ik denk dat ik dat eigenlijk wel prettig zou vinden om een paar keer te doen.

Net gebeld naar fertiliteit. Niet gezegd dat ik nog een ronde heb staan, maar gewoon een afspraak gepland. Kan maandag 29 oktober terecht. 20 oktober zou ik ongesteld moeten worden, dus de 29ste weet ik zeker hoe ronde 7 is afgelopen. Ben blij dat ik nu al heb gebeld voor een afspraak.
Dat klopt Saartje beetje te vroeg. Ik heb op 12 dpo getest en net op 13 dpo weer met ochtend urine. Omo wit. Dank je dat je toch probeert om me een beetje moed in te praten :) het kan bij jou ook nog alle kanten op. Ik heb een keer een verhaal gelezen van iemand die IUI deed met telkens meer dan 20 mln zaadjes en bij de laatste poging met 200.000 zaadjes zwanger is geworden. Volgens het ZK zitten de kansen in de herhaling van IUI. Maar t voelt gewoon vreselijk dat tijd verliezen...

Vreselijk gevoel he Pergamon
Ik ervaar de druk ook maar dan meer omdat ik een hele planning had om voor mn 30ste 3 kids te hebben. En steeds meer vragen krijg he he wanneer komen de kids?? Bleghhhh
Fijn dat je hebt gebeld en een afspraak hebt kunnen maken. We staan nog aan het begin en echt!!! het gaat lukken het is gewoon een kwestie van tijd


Borsten beginnen nu weer pijn te doen. T was begin van de week al zo goed als weg. Af en toe hele lichte buikkrampen en lichtelijk misselijk alsof ik ongesteld moet worden. Heb geen hoop meer. Eerst maar eens even wachten of ik ongesteld word morgen.
Na mn vorige bericht ging ik naar de wc. Ja hoor al wat roze verlies. Mn menstruatie is aan het doorkomen. Het ZK gebeld morgen mag ik langskomen voor een gesprek. We gaan deze maand de verder met een gestimuleerde cyclus. Met hormonen. Fijn dat het kan en mag :)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon, Saartje en Nina, balen weer... Heb er geen woorden voor, ja weer eens oprapen en doorgaan. We kennen het maar al te goed.

Hier een beetje een moeilijke maand, want normaal was ik nu uitgerekend... Dit uit zich in vreetbuien, dus dat is niet oké...

Ben nu aan het wachten op mn ongesteldheid. Ik had begin deze week wat krampen, dus ik dacht dat het niet meer lang ging duren, maar nog niks. Ben nu al twee dagen na het laatste pilletje. De dokter zei dat het tot 3 weken! kon duren, hopelijk niet zo lang...

Fijn dat je meteen langs kan gaan Nina, welke hormonen zul je nemen? Waarom zijn jullie niet meteen aan de slag gegaan met ICSI?

Pergamon, ik herken de druk. Ik word er 31 en had graag al een kind gehad voor mn 30ste. Mijn dokter benadrukt dat ik nog jong ben en nog alle kanten uitkan... Dat is wel fijn te horen. Fijn dat jij volgende maand ook naar de dokter dan.

Saartje, wat is de volgende stap voor jullie? Je spreekt ook van een slechte zaadkwaliteit?
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Nina! Fijn dat er meteen een plaatsje voor je is.

Herkenbaar verhaal, het voor je 30 kinderen willen hebben. Dat had ik ook heel graag gewild. Helaas had ik toen geen partner. Met mijn huidige partner heb ik het heel bewust vrijwel direct gehad over kinderen en hoe hij daar in stond. Omdat hij 7 jaar ouder is, zijn we na 2 jaar relatie al gestart. Nu al weer 2,5 jaar verder. Gek idee. Mijn grootste angst is altijd geweest dat ik geen kinderen zou krijgen. Gelukkig hebben we nog een aantal jaar, al is dat niet wat ik voor mezelf had gehoopt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, plots ging het snel. Deze nacht ongesteld geworden en heb daarnet al uitgangsecho gekregen, alles netjes.
Zondag start ik met prikken en dan heb ik op 1 oktober een follikelmeting en bloedprikken.

Spannend, ik hoop meteen op twee mooie eitjes. Dan maken we weer echt een kans!

Pergamon, bij de meesten komt het uiteindelijk wel goed hoor, de vraag is alleen, wanneer...
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat spannend Elionora! Duimen voor mooie eitjes binnenkort.

Ik vond de echo toen ik ongesteld was trouwens zelf vervelender dan de andere echo’s, zo’n bloederige bedoeling. Hadden jullie daar ook wat moeite mee?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon, neen, ben ondertussen over alle schaamte heen. Gelukkig was het dag 1, dus mijn ongesteldheid is nu nog niet zo hevig... En diegene die de echo neemt, ziet dit wel vaker...
Alle reacties Link kopieren
Grappig, dag 1 is bij mij vaak het ergst. Ik dacht ook over de schaamte heen te zijn, maar merkte dat ik me die keer toch echt opgelaten voelde.
Dank jullie wel Pergamon en Elianora! De zaadkwaliteit is erg wisselend maar toch iets verbeterd ten opzichte van de eerste keer. 1 keer zelfs zo goed geweest dat wij eigenlijk spontaan zwanger konden worden volgens de arts. Helaas was dat maar eenmalig. Nu zou het dus wel met IUI moeten lukken. Mocht dit niet lukken door naar ICSI of IVF. Ik kan nu dus ook wennen aan al dat spuiten. Vanaf morgen start ik met Gonal-F.

Fijn dat je toch snel ongesteld geworden bent meis. Spannend hoor de folikelmeting. Ik wacht in spanneng met je mee.

En wat betreft de 'rode' echo's... je hebt er alles voor over haha! Gewoon lekker ontspannen gaan liggen en hun hun gang laten gaan :P
Alle reacties Link kopieren
Na een (zeer ingrijpende) medische misser kan ik helaas nooit meer écht ontspannen liggen in een medische situatie. Heb er 10x EMDR voor gehad (heeft goed geholpen) en zelfs bekkenbodem therapie om bewust de spieren te ontspannen (spande onbedoeld alles aan bij onderzoeken, was lastig). Het gaat stukken beter, maar helemaal zorgeloos gaat het bij mij helaas nooit meer worden.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook mogen meeschrijven?

Wij zijn nu bezig met de tweede IUI poging. Afgelopen zondag weer de eerste Gonal-f spuit gezet, vandaag was het eitje 14.6 en dinsdag is dan weer de inseminatie.

Wij zijn nu 2.5 jaar bezig, en zijn beide helemaal ok, maar toch is het dus nog niet gelukt tot nu toe.

Mijn man heeft een hersteloperatie gehad (na 12 jaar) en slikt, op advies van wat ik hier ooit las, ook mee met selenium, vit C en folium, en heeft echt een hoop zaadjes! Zowel de herstelarts, als de fertiliteitsartsen vinden het bijzonder na al die jaren. Ik weet niet of jullie mannen dit ook slikken, maar misschien helpt het :)

Na de eerste mislukte IUI poging had ik een soort mental breakdown, maar verder baal ik wel als ik weer ongesteld word, maar is het wat het is.....

Maar maakt de wens zeker niet minder....
Oh jeehtje Pergamon, ik begrijp je angst. Fijn dat de EMDR toch geholpen heeft. En hopelijk is het snel niet meer nodig.

Hoi Irish, leuk dat je mee wilt schrijven.
Super spannend. Wat zijn jouw eitjes snel gegroeid. Was dat de vorige keer ook zo?

Oh handig zulke vitaminen. Heb er alleen nog nooit van gehoord. Waar kan je dat halen?
Alle reacties Link kopieren
He, wat lijkt me dat naar, Pergamon! Wel goed dat je met EMDR er aan gewerkt hebt, en dat het in ieder geval iets van de angst heeft kunnen wegnemen.
Alvast succes met prikken voor zondag!

Ik was zelf altijd heel erg bang voor zo'n intiem onderzoek. Maar ik trof gelukkig een hele prettige gynaecoloog, en daardoor viel het mij heel erg mee. Hetzelfde geldt voor de injecties; grootste angst voor naalden, en het blijft raar jezelf te injecteren, maar wat viel mij dat 100% mee zeg!

Nina; ik weet niet zo precies meer wat de grootte van het eitje was de vorige keer (zowel toen als nu rijpt er maar één) maar ik weet wel dat ik de vorige keer 9x heb moeten injecteren, en nu kom ik op 7x uit.

En die vitamines zijn gewoon te koop bij Kruidvat en dergelijke! Wij gebruiken die van De Tuinen (oh nee, Holland&Barrett....) en het is dus gewoon vitamine C, foliumzuur, en selenium. Wel drie aparte pillen.
Volgens onze arts was er (nog) geen gedegen onderzoek naar gedaan, en kon ze dus niet zeggen of het hielp, maar schaden zou het niet doen in ieder geval.
Jij ook sterkte met prikken morgen!
Alle reacties Link kopieren
Elianora fijn dat je kunt beginnen!
Spannend ook!

Pergamon, ik ken die spanning die jij voelt tijdens de onderzoeken. Ik heb het niet zo erg als jou maar bij de inseminatie stond ik ook helemaal stijf van de spanning, moest gewoon letterlijk bijna huilen.
De echo tijdens menstruatie vind ik ook vreselijk hoor, de laatste keer zat de vloer de stoel werkelijk alles onder het bloed...

Nina voor jou ook spannend weer! Nu voor het eerst de gonal f toch? Wel fijn dat jullie nog een goede kans maken met iui.

Irish welkom hier. Fijn dat de zaadkwaliteit bij jou man goed is! Het injecteren bij mezelf zag ik zo tegenop maar het verbaasd mij eigenlijk hoe “makkelijk” ik het doe. Fijn dat het jou ook mee viel!

Hier nog steeds aan het wachten tot de menstruatie door breekt, dan kunnen wij ook weer door. Nog steeds zoveel pijn aan mijn borsten, heb geen enkele passende bh meer. Hoop dat dat wel snel weer af gaat nemen.
Dank je wel Irish. Wat fijn dat je zo snel de inseminatie hebt. Ik vraag het omdat het de eerste keer is dat ik ga spuiten met een onregelmatige en soms best lange cyclus. Ik mag volgende week vrijdag terug voor een echo.

He wat vervelend van die pijnlijke borsten Saartje. Heel herkenbaar! A.s. dinsdag is jouw NOD toch?

Succes met prikken Elianora!
Alle reacties Link kopieren
Ja aanstaande dinsdag indd Nina!
Mijn borsten doen sinds vanmorgen geen pijn meer. Denk dat mijn menstruatie er dan nu echt aankomt.
En heb je al wat meer duidelijkheid Saartje ?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben gisteren ongesteld geworden. Mag donderdag langskomen voor een uitgangsecho.
Hoe is het verder met jou? En met de rest?
Ah balen! Jij ook op 13 dpo dus.

Met mij gaat het op moeheid na prima hoor. Ik zet vanavond mn 4e spuit en vrijdag mag ik langskomen voor de FM.


Irish hoe ging de inseminatie vandaag? Hoeveel zaadjes hebben ze ingebracht als ik vragen mag? :-O$

Ben je inmiddels ongesteld geworden Elianora?

Hoe gaat het met jou Pergamon?
Alle reacties Link kopieren
He wat balen Saartje!! Tis ons allemaal zo gegund, maar t is iedere keer wel balen :(

Ja, vandaag was de inseminatie idd! Het was weer een mooie score, mn man zat weer te glunderen van trots :facepalm:
Volgens mij 21 miljoen ingebracht. :high5:

T viel mij weer reuze mee qua “werk”. Het zijn echt lieve fertiliteitsverpleegkundigen hier :) veel humor ook, en dat hebbben wij ook, dus dat maakt het dan weer wat makkelijker, en dus voor mij ook iets ontspannener :)
En nu weer twee weken proberen gedachtes te verzetten en duimen draaien.....

Hoe gaat het spuiten? Valt t je mee of tegen? En heb je je man al aan de vitaminen en foliumzuur gezet?

En hoe is het idd met de andere dames?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven