Zwanger worden vanaf januari 2020

26-12-2019 00:16 751 berichten
Lieve meiden,

Volgens mij is er nog geen nieuw topic aangemaakt voor de dames die zwanger willen worden vanaf januari 2020.

Is er animo om een nieuw topic aan te maken? Ik zag dat er al wel topics lopen, met mensen die elkaar inmiddels al wel even kennen, misschien is een nieuw topic voor de nieuwelingen fijn?

Oh ja, voelt iemand zich geroepen dit topic over te nemen? Ik heb helaas niet de tijd om de topic te leiden.

Hierbij de tabel, met dank aan Blue :)
viewtopic.php?f=28&t=454808&p=30781872&start=#p30781872
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 16:24
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel beterschap @liefkleinmuisje! :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Muisje, Sterkte! Hopelijk gaat het snel weer beter :rose:

@Mila, hier ook, dus deze week hopelijk iets betere timing dan vorige maand. Heb ook ovulatietesten gehaald om ovulatie te bevestigen.


Edit: ik las op een of andere manier het woord 'mijn dochters' in de post van Muisje, maar het ging om haarzelf, dus even aangepast!
friction-90 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 21:26
29.98% gewijzigd
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
@liefkleinmuisje: Sterkte! Ik hoop dat je aandoening snel onder controle is. Dat jullie vervolgens snel een kindje mogen verwachten.
@liefkleinmuisje veel sterkte... 😔😔 hopelijk gaat het snel beter met je.
Alle reacties Link kopieren Quote
@liefkleinmuisje, sterkte gewenst! Hopelijk is alles snel onder controle :rose:

Hier nog steeds geen verandering... word er gek van. Ga morgen nog maar een test doen denk ik? Snap er niets van. Kan ook niet bedenken wat ik gedaan heb waardoor mijn lichaam op de hobbel is..

—-net getest, negatiever word het niet.

Als ik ooit weer is ongesteld word weet ik de juiste NOD hopelijk weer :)
even an end has a start
Bedankt lieve dames :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen ab! Ik hoop dat je snel je volgende ronde in kan.
@ab. Niet leuk... hopen dat het binnenkort weer op de rit is.

Hier als het goed is vandaag ongeveer eisprong. Let natuurlijk erg veel op allerlei kwaaltjes nu, ben benieuwd of ik er iets van merk. Maar we hebben deze week nuttig gebruikt, dus maar afwachten. Ik ben niet zo goed in wachten en geen controle, niks voor mij dit...😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Liefkleinmuisje, wat heftig zeg! Hopelijk gaat het snel weer goed en hopelijk zien we je hier snel terug in het topic.

Ab, wat vervelend dat je nog steeds geen menstruatie hebt gehad. Kan dit ook door je pcos komen?

Hier vandaag precies na 28 dagen weer mijn menstruatie. Vooral blij dat ik meteen zo’n mooie cyclus lengte heb. Daar was ik niet vanuit gegaan.

Nieuwe nod mag op 27 februari gezet worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie ik?

https://www.mupload.nl/img/ykr8zqcy.jpg

https://www.mupload.nl/img/vhe40fe3nb9l.jpg
blueitis wijzigde dit bericht op 01-02-2020 09:06
Reden: linkjes werkte niet
82.35% gewijzigd
Hoi dames daar ben ik weer even.
Sinds de laatste menstruatie niet meegeschreven vanwege een verhuizing en een 50 urige werk week (wat nu nog loopt)
Vanaf ongeveer 10 dagen na m’n laatste menstruatie ben ik ovulatie testen gaan gebruiken..
Vorige keer was het precies 2 weken na mijn menstruatie en liepen de testen op.
Nu had ik afgelopen donderdag ochtend geen streep, vrijdag ochtend een duidelijkere streep (niet mega donker ofzo) en vanmorgen een veel lichtere streep dan vrijdag ochtend..

Betekent het dan dat mijn eisprong al geweest is of is mijn lichaam in de war? We hebben het bewust donderdag gedaan en wouden het vanavond weer doen maar vraag me nu af of dat nut heeft voor de eisprong.
Zou het zo jammer vinden nu een maand ‘weg te gooien’ , sorry dat ik het zo formuleer maar zo voelt het dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh blue ik vind het lastig met die testen. Bij sommige zie je altijd al heel licht de streep. Maar je ziet inderdaad wel een streep. Ik zou maandag nog een keer testen, met ochtend urine (of morgen als je dat vandaag niet hebt gedaan). Dan moet de streep donkerder zijn als het goed is.
Ik had bij mijn eerste ook zo’n lichte test dus het kan zeker! Voor nu een voorzichtige gefeliciteerd.

Onzeker, als de test positief is heb je je eisprong geloof ik binnen 24 uur, als ik het ooit goed begrepen heb. Test je op dezelfde tijden? Ik denk niet dat je deze maand hebt weggegooid als je donderdag sex hebt gehad hoor!
Ja dat is dus een beetje het probleem met mijn testen haha ik vraag me af hoe donker ze moeten zijn om positief te zijn.

Vorige keer liepen ze op dat vond ik fijn, nu was het binnen 1 dag zo’n groot verschil..
Maar donderdag was de enige keer deze week dat we het gedaan hebben dus zou dan wel extreem goed zaad moeten zijn haha..
Alle reacties Link kopieren Quote
@NM1717: ik heb vandaag getest met ochtend urine. 2 dagen voor NOD omdat mijn man vanmiddag een week weg moet voor werk. Test gedipt en gelijk urine weggespoeld, want ik wist zeker dat die toch wit zou zijn. Complete shock, deze zag ik ff niet aankomen. Ik ga idd maandag nog een keer testen. Ik kan het gewoon niet geloven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Onzeker, ik zou gewoon vanaf dag 10 elke dag testen, de testen lopen dan op en op een gegeven moment weer af. De donkerste is dan je eisprong. Je moet ze dus even bewaren. Maar sommigen hebben m heel vroeg en mijn gynaecoloog zei dat het beter was om gewoon om de dag gemeenschap te hebben na de menstruatie want dan is de kwaliteit van het sperma het beste. Als die productie even “stil” ligt of juist te snel gaat wordt de kwaliteit minder.

Blue, wat spannend!!!! Mijn test was zo licht op 2 dagen na nod. Dus ik heb goede hoop voor jullie!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Blue, spannend hoor, hopelijk positief dus maandag!

@Onzeker, ik zat de afgelopen dagen met precies hetzelfde probleem met die ovulatie testen, ik snap er echt de ballen van. Ik had donderdagochtend, gisterochtend en vanochtend een duideiljke rode streep die even rood was als de controlestreep. Maar zodra ik de test later in de middag deed was de streep op alle dagen heel vaag of bijna weg. Heb ook gelezen dat sommige vrouwen een hele uitgestrekte LH piek hebben of juist 2 LH pieken per cyclus vlak op elkaar, dus het zegt niet alles. Want als het zou kloppen dat je 24 uur na een positieve test de ovulatie zou moeten hebben had ik dus al 3x een ovulatie moeten hebben, haha...

Hoe dan ook, ik denk (en hoop) dat ik mijn ovulatie vandaag goed heb ingeschat (slijmdraad e.d.) dus hoop morgen of maandag de temperatuurshift. Dan hebben we het in ieder geval op 1 of 2 vruchtbare dagen gedaan als het goed is. Dus nu op het wachtbankje... spannend!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Blue: ik zie een streepje! Voorzichtig gefeliciteerd :rose:

@Onzeker: misschien was je LH dan donderdag op z'n plek, maar dan zou je eisprong gisteren of vandaag zijn. Dus ik zou zeker een poging doen vanavond!

Hier nog steeds geen cyclus dus weinig nieuws. Ik zit er aan te denken om maar gewoon een paar maanden helemaal pauze te nemen en in april of zo de draad weer op te pakken, want ik vind het wachten op een cyclus maar frustrerend en we willen liever niet nog een decemberkindje.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, ik kon me vanmorgen niet beheersen:

https://www.mupload.nl/img/rjp32a.jpg

Ik moet het nog een beetje laten bezinken en wat dingen gaan plannen geloof ik.

@Friction: spannend, je heb geen ovulatie testen gebruikt begrijp ik? Succes op het wachtbankje!

@Gioia: wat vervelend dat je nog geen teken van cyclus hebt. Ik snap wel dat je het even wil loslaten, hopelijk helpt dat met de frustratie en ben je in april gelijk zwanger!
Alle reacties Link kopieren Quote
Woohoo gefeliciteerd Blue! Mooie streep voor 1 dag voor NOD. Geen twijfel mogelijk, je bent zwanger :heart:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gioia, wat vervelend dat je nog geen teken hebt van je cyclus. Hoe lang ben je nu gestopt met de anti conceptie?

Blue, nu durf ik je wel echt volop te feliciteren! Wat super leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
NM1717 schreef:
02-02-2020 11:06
Gioia, wat vervelend dat je nog geen teken hebt van je cyclus. Hoe lang ben je nu gestopt met de anti conceptie?
2 jaar :P Maar tussendoor wel een kind gekregen en 10 maanden borstvoeding gegeven. Ik ben in oktober gestopt met borstvoeding geven, dus zo'n 4 maanden geleden. Ik sprak een huisarts in de familie en zij zei dat het wel vaker voorkomt dat de cyclus niet op gang komt na het geven van borstvoeding, al vond ze het ook wel lang duren. Zij raadde aan om nog 2 maanden te wachten en dan naar de huisarts te gaan, zij zou zelf namelijk pas vanaf 6 maanden na het volledig stoppen met borstvoeding gaan testen of er iets aan de hand is. Tot die tijd zou ze me laten wachten. Dus dat doe ik dan maar. Ik heb jaren geleden ook eens 8 maanden moeten wachten op mijn menstruatie toen ik was gestopt met de pil, dus blijkbaar reageert mijn lichaam wat heftig op de hormonen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, dat wachten duurt lang he!
Ik heb precies het tegenovergestelde gehad. 2 jaar de prikpil, en vanaf het moment dat ik weer een nieuwe had moeten halen was ik 3 van de 4 weken ongesteld, wel heel licht maar wel continu. Mega vervelend. Ik had gelukkig een hele lieve huisarts die mij na 4 maanden doorstuurde naar de gynaecoloog. Maar dat was voornamelijk omdat ik zo lang bloedverlies had. Duurde ook 8 maanden voor ik een gewone cyclus had. Daarom ben ik na de eerste zwangerschap overgestapt op implanon. Daar zitten een stuk minder hormonen in en voor nu lijkt het goed te gaan.
Daar heb jij nu niks aan natuurlijk. Ik ben na 5 dagen gestopt met de borstvoeding. Knap dat jij het zo lang hebt volgehouden zeg!
Ik wilde het wel, voeding was goed, kleine dronk goed maar ik had door de laatste weken zwangerschap en de keizersnede al mn energie nodig voor mn herstel. Ik heb weinig last gehad maar werd met de dag witter. Dus verloskundige had even ingegrepen. Gelukkig, want mijn kraamhulp..........
Ook wat dingen die qua voeding in het ziekenhuis gewoon niet zijn gegaan zoals ik wilde. Dus ik heb al besloten dat het deze keer gewoon alleen flesvoeding wordt. Maar heb er zoveel respect voor dat mensen het zo lang volhouden!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Blue, zo haha, dat zijn drie mooie replicaties, duideiljk dus! Gefeliciteerd :cheer2:

Ja wel ovulatiestrips gebruikt (nog niet eens es de extra gevoelige) en toch 3 dagen achter elkaar iedere ochtend (wel na 10:00 dus) een positieve test). Maar ovulatie was gister of vannacht ergens denk ik dus dan is het nu afwachten.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat is ook vervelend van het bloedverlies na die prikpil. Vreemd dat het zo kan verschillen per persoon. Jammer dat je moest stoppen met de borstvoeding, suf dat zo'n kraamhulp dan niet ingrijpt. Ik kan me goed voorstellen dat je je energie nodig had voor je herstel. En ik snap ook wel dat je dan een volgende keer voor flesvoeding gaat.
Ik heb het zelf helemaal niet ervaren als volhouden, ik vond het juist zoveel makkelijker dan flesvoeding. Altijd bij de hand, 's nachts lekker liggend voeden, vaak sliep ik zelf gewoon door. En ik had een makkelijke bevalling met nauwelijks bloedverlies, en een geweldige kraamhulp die alle tijd nam om me te helpen. Dus daar heb ik veel geluk mee gehad. Alleen dat kolven vond ik echt vreselijk, het kolven zelf viel mee maar ik vond het moeilijk te combineren met werk en sociale activiteiten, ik heb regelmatig met pijnlijke borsten op een etentje gezeten of op vervelende plekken gekolfd. Maar ik had nog best door willen gaan met borstvoeding, alleen dochter was er zelf klaar mee dus het was gewoon mooi geweest.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Wow Blue! Gefeliciteerd!🍀

En Gioia, wat rottig dat het zo langzaam op gang komt allemaal...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven