Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,


Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
D0ris schreef:
04-10-2019 09:29
Haha geen probleem ;).
Ik zit echt te duimen dat mn eisprong zal plaatsvinden volgens de voorspelling. Het gaat er om hangen. Vandaag weg naar het buitenland, dinsdag pas terug. Woensdag eisprong volgens de app. 😂 gaat krap worden
Ik duim met je mee! Hoop dat het gaat volgens plan 😊
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat wordt inderdaad krap Doris maar ik duim ook mee!

Voor de tabel: ik ben 25 en dit wordt ons eerste kind.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook voor je Doris!

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en die heeft me voor mijn lange cycli toch doorverwezen naar de gynaecoloog. Het voelt wel fijn dat ze het serieus neemt en ik hoop dat de gynaecoloog iets kan zeggen over of ik wel of niet ovuleer. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Jasmijn. Wanneer kun je terecht? 😘

Dank voor de meeduimers hier ;). Geen signaal van ovulatie nog.. maar goed dat zegt ook niet altijd wat 😛
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en voor de tabel; kindje nr. 1
Hoe is het met iedereen?
@ D0ris; en, nog geen ovulatie? Gebruik je ovulatietesten of niet? Hoop dattie komt volgens de berekeningen...

@ Jasmijn; fijn dat je wordt doorverwezen, dan wordt er iig iets in gang gezet. Hopelijk kun je er snel terecht!

Als het goed is moet ik woensdag ongesteld worden. En dan kunnen we hierna echt aan de slag:)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Luca. Leuk!

Hier is de ovulatiepijn begonnen en eerste vruchtbare slijm al gespot.
Gebruik niet altijd ovulatie testen, maar aangezien die miskraam nasleep 4,5 maand heeft geduurd, mijn eerste cyclus hiervoor wel even. Heb ze nu ook bij me. Ik heb weinig zin te hopen op een kans als dat nihil is;). Begin avond was de test nog negatief, bijna geen tweede streep te zijn. Dus ik hoop morgen ook nog negatief en dan netjes op cd 13 wel positief met op cd 14 een eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Luca spannend! Dan gaat het echt beginnen.

D0ris Ja, het is fijn om van te voren te weten wat de kans is. 2 weken wachten op een uitslag is behoorlijk lang!

Ik heb behoorlijk last van het ontpillen. Al een paar dagen misselijk, moe en hangerig.
Heb ook het gevoel dat ik de komende dagen ongesteld ga worden. Wat wel fijn is, want dat betekend dat mijn cyclus in dezelfde regelmaat doorgaat als toen in de pil slikte.
Alle reacties Link kopieren
Doris, spannend zeg! Ik kan me zo voorstellen dat je dan elke verandering in je lichaam opmerkt en daar heel erg op gaat letten! Ik duim voor je mee!
Heftig nog zeg, van jouw miskraam. Een moeilijke tijd lijkt mij! Ik hoop op een mooiere periode voor je de komende tijd!

Leuk dat we een tabel hebben, ik ben 26.

Roze-Roos, dat klinkt niet fijn! Heb je vaker last van die klachten als je ongesteld moet worden? Er heerst ook echt van alles dus wie weet kan dat het ook nog zijn...

Ik slik mijn pil nu iets langer door dan gebruikelijk (6 ipv 4) zodat we in januari hopelijk van start kunnen gaan, maar ik voel me nu gewoon ongesteld omdat ik eigenlijk nu een stopweek had moeten hebben, maar dan zonder de bloederige toestand! het maakt voor mijn cyclus verder toch niet uit omdat die zo onregelmatig is, dus misschien toch maar alvast stoppen met de pil, want dit is ook niks.. Ik kijk het nog even 1 dag aan en anders voeg ik me ook alvast bij het ontpillennde groepje ;)
Dag dames, kan ik nog meeschrijven? Wij hebben ook recent besloten om voor ons eerste kindje te gaan. We zijn al een jaar 'minder voorzichtig' maar we gaan nu dan eindelijk "voor het eggie". Volgens mijn cyclus-app had ik afgelopen weekend mijn ovulatie, en mijn NOD is 20 oktober. In het weekend kregen we ineens behoorlijke koudwatervrees, en nu zijn we beide vreselijk zenuwachtig. Over twee weken weten we het! :P

Het ontpillen is voor mij alweer een aantal jaren geleden, maar ik kan me herinneren dat ik daar inderdaad ook veel last van had! Veel hoofdpijn en ontzettend vermoeid!
Alle reacties Link kopieren
oktovrouw schreef:
07-10-2019 14:59
Dag dames, kan ik nog meeschrijven? Wij hebben ook recent besloten om voor ons eerste kindje te gaan. We zijn al een jaar 'minder voorzichtig' maar we gaan nu dan eindelijk "voor het eggie". Volgens mijn cyclus-app had ik afgelopen weekend mijn ovulatie, en mijn NOD is 20 oktober. In het weekend kregen we ineens behoorlijke koudwatervrees, en nu zijn we beide vreselijk zenuwachtig. Over twee weken weten we het! :P

Het ontpillen is voor mij alweer een aantal jaren geleden, maar ik kan me herinneren dat ik daar inderdaad ook veel last van had! Veel hoofdpijn en ontzettend vermoeid!
Ha, welkom! Leuk dat je mee komt schrijven.
Maar wat ontzettend spannend dan. Hoe komt het dat jullie toch een beetje last van koudwatervrees kregen? Omdat het nu heel echt wordt misschien? Lijkt mij ook een gek idee hoor, en heel af en toe denk ik niet ook: moeten we niet toch nog even wachten...
Gelukkig heb je 8 maanden om aan het idee te wennen🤭
Ja, volgens mij is het die gedachte die ons beide overviel: Het wordt nu inderdaad ineens heel echt. Heel gek, want we praten hier al twee jaar over, en gebruiken sinds een jaar geen anticonceptie meer. Toch dat besef van "We hebben misschien écht een baby gemaakt" voelt nu heel anders dan het "Als het gebeurt dan is dat zo" en het "We gaan binnenkort wel eens beginnen" van daarvoor.
Gelukkig inderdaad tijd genoeg om eraan te wennen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Oktovrouw!
Spannende Tijd, nu twee weken afwachten!
Ik ken het koudwatervrees wel. Mijn vriend en ik zijn 8 jaar samen en hebben het al 3 jaar serieus over kinderen. Nu het moment daar is is het wel toch wel heel spannend!
Zo lang de wens in mijn hoofd uitgesteld, dat het raar is me er helemaal aan over te geven.
Hoi Oktovrouw, welkom, leuk dat je mee wilt schrijven!
Ik herken de spanning van het stoppen met de anticonceptie dat je dan bij elke x seks denkt: "Misschien hebben we een baby gemaakt". Hoe oud ben je?
Ik vond het ook erg spannend. Ondanks dat wij nu voor een 2e kindje gaan en ik natuurlijk weet hoe het gaat, blijft het spannend.
Wat fijn dat het herkenbaar is! Ook wel geruststellend :mrgreen:
Ik ben 31 trouwens, leuk dat je me in de tabel hebt toegevoegd Luca!
Alle reacties Link kopieren
Welkom oktovrouw. (Ik moet bij jouw nick aan die octomom denken haha)

Spannend dat jullie er echt voor gaan! Snap dat het opeens “eng” is, ik had dat ook. Logisch toch, toch een flink stap in je leven! + je hebt nergens invloed op. Hopelijk 20 oktober mooie testen. Mijn NOD ligt ook rond die tijd!

Roze roos, hoe voel je je nu? Al een sein van aankomende menstruatie gehad?

Pip, wil je indd nog niet stoppen met de pil ivm je reis? Of gewoon geen zin in voorzichtig zijn;)?

Luca, ik ben nieuwschierig! Hoe oud is je eerste kindje? Hoelang deed je er toen over?

Hier was gisterenochtend 11:00 de ovulatietest bijna positief, duidelijk een tweede streep, net ietsje lichter. Vandaag een dikke knalstreep. Dus ik verwacht dat mn eisprong vandaag is. Gelukkig zie ik mn vriend vanavond weer. Dus vanavond en morgenochtend feest. Misschien maken we nog een kansje 😂
Alle reacties Link kopieren
D0ris yes! Is dus allemaal zo gegaan als je gehoopt had! Dat is in ieder geval een goed begin.

Bij mij nog geen sein van aankomende menstruatie. Wel al flinke buikkrampen. Zit vandaag op 14 dagen na ovulatie, dus verwacht het een dezer dagen.

Ben trouwens blij dat ik er hierover kan schrijven. Ik probeer mijn vriend niet iedere dag lastig te vallen met baby updates. Hij is een stuk nuchterder dan ik :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@Doris, wat goed, gewoon goed getimed! Veel plezier vanavond en morgen dan :cheer2:

Beiden geld voor mij eigenlijk. Ik heb geen zin in dat gedoe met condooms en omdat ik mijn eisprong nooit weten zouden we het dan technisch gezien elke keer veilig moeten doen. Ergens is dat natuurlijk onzin, maar misschien is het ook nog koudwatervrees en stel ik het uit 😜

@roze-roos, zou je ook zwanger kunnen zijn of hebben jullie het nog veilig gedaan?
Oh en heel herkenbaar hoor, vriend staat er zo nuchter in en lijkt er verder niet echt mee bezig te zijn. Terwijl ik gewoon sowieso al van dit onderwerp hou maar nu mijn mond moet houden 🙈
Alle reacties Link kopieren
Haha pip en roze roos, heerlijk toch dat we hier ons verhaal kwijt kunnen. Mijn vriend was nuchter, maar na al die ellende merk ik dat hij er ook wel meer mee bezig is. Gelukkig is hij een positieve denker (en ik denk altijd t ergste) ;)

Pip, ik snap dat je er geen zin in hebt. Lekker niet doen dan! Enige nadeel is natuurlijk dat je moet ontpillen, maar goed bij de 1 is na het stoppen de cyclus direct weer opgepakt en bij de ander duurt het mega lang. Geen touw aan vast te knopen.

Roze roos, hopelijk zet t dan snel door. Zo’n lange aanloop is irritant. Ik voel me dan altijd 1,5 week ongesteld, 1 week PMS en een halve week wel t echte werk.

Haha yes, iig niet helemaal slecht getimed. Liever gehad dat de test gister nog niet dichtbij positief zat, want hij was echt bijna gelijk. Nu maar hopen dat t nog op tijd is. Anders op naar de volgende ronde. 😝
Alle reacties Link kopieren
Hoi, zou ik ook mogen meeschrijven? Ik was eigenlijk aangesloten bij het okt/nov topic maar daar gaat iedereen al voor zijn tweede. Wij gaan zelf voor ons eerste kindje dus een gemengde groep lijkt me net wat leuker met ervaringen uitwisselen! Ik ben 28 en begin september gestopt met de pil. Het is nog wachten op mijn eerste menstruatie maar ik heb wel mijn ovulatie gevonden, dus ik verwacht over ongeveer een week ongesteld te worden. Vanaf dan gaan we het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Blauweschijn!
Spannenddddd. Veel mensen aan de pil geweest hier! Volgens mij ben ik 1 van de weinige die van de spiraal af komt!
Welkom Blauweschijn!

Spannend Doris, fijn om zo lastminute nog een extra ronde mee te kunnen krijgen! Veel plezier :P

RozeRoos dat lijkt erop dat je cyclus zich snel herstelt van de pil toch? Hopelijk zet het snel door.

Pip, lastig inderdaad met de pil, al zijn de andere opties zijn ook vaak maar zo-zo. Een onbezorgde vakantie is natuurlijk ook wel lekker..

Herkenbaar ook om babypraatjes te bewaren, ben ook blij met dit topic. Kan het ook nog niet echt bij anderen kwijt, die weten nog niks. Weten bij de mensen rondom jullie dat jullie ermee bezig zijn?

Mijn dag was een beetje hysterisch. Ik voelde de hele dag wat krampen, als een soort ongesteldheid-light. Ben dus de halve dag zoet geweest met dokter Google. Bij alles denk ik dat het een symptoom is. Gelukkig is mijn vriend wel nuchter, ik voel me nu al compleet doorgedraaid :bonk:
Inmiddels begint de koudwatervrees bij ons beide wel weg te zakken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Blauweschijn!

Haha, fijn dat het zo herkenbaar is. Het is ook zo'n leuk onderwerp om over te praten. Ik heb het wel aan mijn zusje verteld dat ik er mee bezig ben, maar zij zit in een hele andere levensfase. Met haar heb ik het af en toe over de grote lijnen, maar geen wekelijkse updates.

Ook in voel me compleet doorgedraaid, heb heel Google uit uitgespeeld met alle mogelijke symptomen :bonk:
Maar de symptomen voor ontpillen en zwanger zijn, zijn zo'n beetje hetzelfde. Dus ik ben daar maar mee gestopt, al is dat lastiger gezegd dan gedaan. Vandaag is dag 15 na ovulatie. Niet meer iedere dag misselijk en de buik krampen zijn ook gestopt. Nog geen menstruatie gezien, maar ik (of eigenlijk voornamelijk vriend) wil wachten tot zaterdag met testen. Heeft hij ook wel gelijk in, want met dagelijks testen zou ik mezelf helemaal gek maken.

Doris jou dag kan vast niet meer stuk vandaag ;-) nu afwachten!

Pip ik begrijp het heel goed, dat zijn precies de redenen waarom ik ben blijven doorslikken. Het is ook wel fijn om tijdens de vakantie te weten waar je aan toe bent en geen pak condooms mee hoeft te nemen...
Ja ik zou mogelijk als zwanger kunnen zijn, maar ik hou er zelf rekening mee dat het niet in een keer lukt.

Oktovrouw ja, zodra je eenmaal er echt voor gaat gaat die koudwatervrees wel weg. Ik herken die krampen, tijd zal het leren wat het betekent! Dokter Google heeft helaas niet overal een antwoord op...
Alle reacties Link kopieren
Haha okto-vrouw; “ongesteldheid-light”. Ik heb die dus altijd (as in bijna geen bloed verlies).
Maar ik gok dat je krampen nog niet met innesteling of zwangerschap te maken kunnen hebben als je NOD pas 20 oktober is 😉.
Ik snap hoe gek je ervan kunt worden, en dr. Google is de slechtste dokter ooit. Ik raak er altijd alleen maar van in de stress.

Spannend roze-roos. En knap dat je wacht. Heb je een idee wat je cyclus was voor je de pil slikte? Als je je ovulatie hebt gespot en nu zo’n 15 dagen verder bent is er wel een aannemelijke kans namelijk. Normaal gesproken is het juist de eisprong die op zich laat wachten na het stoppen van de pil, maar die heb je inmiddels gehad. Ik zou er een test tegenaan gooien. Als je zwanger bent moet ie inmiddels op 15 dpo echt wel positief uitslaan en zo niet, dan is het wachten op een menstruatie.

Over die babytalk, ja ik vind dit forum/topic ook wel fijn. Goed om het te hebben over geplande seks, slijm en test-stress (al heb ik van dat laatste eigenlijk geen last). Mn vriend zit hier niet altijd op te wachten, laat staan collega's of vrienden ;). Een aantal vriendinnen weten dat ik er mee bezig ben, gezien die vier maanden hel waar ik door hen ben gegaan. Ik moest dat echt wel aan een aantal personen kwijt (vooral de vriendinnen die zwanger zijn). Een groot aantal weet het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Doris kan me voorstellen dat het een hele nare periode geweest moet zijn. Fijn dat er dan mensen om je heen staan die je erbij steunen :hug:

Zojuist is mijn menstruatie alsnog op gang gekomen.
Volgende NOD op 6 november.

Welke app of tool gebruiken jullie om je NOD en evolutie te berekenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven