Zwanger worden vanaf september/oktober ‘20

11-08-2020 10:07 1121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De knoop is doorgehakt, na deze strip stop ik (Teresita) met de pil. Er is al een september topic, maar die loopt al een tijdje dus het lijkt me leuk om met een nieuw groepje te starten. Wie schrijft gezellig mee?
[..]
NaamLeeftijdNODRondeHoeveelste kindje
Summer-942623 mei (start icsi)111e
Paranoid_Lawnmower27?101e
[..]
Zwanger! :yes: :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslacht
Boterkaaseitje262eMei 2021...
Liss_222eMei 2021Jongen
Diamantje123322eJuni 2021...
Fientje852271eJuni 2021...
Blackwater282eJuni 2021...
Phloxx291e26 Juli 2021Meisje
Wilgentak321eJuli 2021...
Waiting_Amanda291e......
Pokosla321eOktober 2021...
Teresita281eOktober 2021...
Accentoire321eNovember 2021
[..]
Test per DPO
Kans op gezonde zwangerschap
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 22-06-2021 06:15
76.22% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden!

Al
Een hele tijd niet actief geweest op
Het Corona. Onze jongste spruit is nu bijna 8 maanden en de broertjes zijn dol op
Elkaar. Hij kan nu sinds deze week kruipen en ook zelf gaan zitten.

@summer wat super om
Te lezen hoe verloopt je zwangerschap?

@phloxx en @accentoire hoe gaat het met jullie kleintjes?

@wilgentak de laatste baby vab de groep
Dit jaar schat ik hoe gaat alles?

Zo jammer dat we geen groepsapp zijn begonnen destijds we hadden zo n leuk klein klets groepje op
Het forum moest er ineens weer aan denken hoe het met jullie allemaal
Gaat ❤️ Het is best pittig en druk twee kleintjes in huis, maar ze geven je zoveel liefde!

@teresita woow wat een omschakeling met de 20 weken echo. Hoe gaat het met jou? De kleine is nu zo ongeveer ik alweer 2/3 maanden oud😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn spruit is alweer 6 maanden oud! Waar blijft de tijd, mijn kleine baby is al zo groot! Ze krijgt inmiddels tandjes. Alles erop en eraan, inclusief slopende slapeloze nachten. De wallen die ik heb vallen gelukkig mee.

Ik vind het af en toe erg pittig, ook al is ze echt de liefste baby :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee wat leuk weer een reactie! Ik zou het best leuk vinden om alsnog een app groepje te vormen, voor wie hier interesse in heeft?
Met onze kleine meid gaat het heel erg goed. Ze is 5 1/2 maand en is een ontzettend vrolijke blije baby.
Ik ben heel benieuwd hoe het met de rest is. Teresita is inmiddels bevallen, Summer is hoogzwanger. Hoop dat we ook nog ooit iets horen van Paranoid.
-
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk weer activiteit! Ik ben na de bevalling nog een keertje in het topic op viafora geweest, maar daarna ben ik zo weinig nog op de fora geweest!

Heel fijn om te horen dat het goed met jullie en je kleintjes gaat! Heel herkenbaar om te lezen dat het soms zo pittig is, maar ook zoveel liefde is.

Hoe gaat het nu met jou Phloxx? Wat een rot start hebben jullie gehad, ik heb zo met je meegeleefd!

Summer hoe gaat het nu met jou? Jij loopt nu bijna tegen het einde toch zeker?! Het laatste wat je schreef was dat je Corona had, ik hoop dat dat geen gevolgen heeft gehad voor jou en je kleintje!
Je vroeg op viafora hoe m’n bevalling is geweest. Ik heb een goede bevalling gehad. Ik heb zo’n 29u weeen om de 10 minuten gehad, die weeen waren goed te doen - maar de spanning en de pijn in m’n bekken werden me wel te veel na al die tijd. De verloskundige gaf aan dat m’n weeen wrs niks deden omdat ze volgens hem nog te zwak waren. Toen hij eindelijk toch kwam kijken bleek ik gelukkig wel al 3cm ontsluiting te hebben. Hij heeft toen m’n vliezen doorgeprikt en na een uur zou hij terugkomen om te kijken of dat wat opleverde. Zo niet, zou ik naar het ziekenhuis gaan om verder ingeleid te worden. Nou na 3 kwartier hebben we ‘m snel gebeld, want ik kreeg persdrang - bleek ik al op 9cm te zitten 😂. Vervolgens heb ik erg mazzel gehad dat ik maar 10 minuten heb hoeven persen en toen was de kleine man er al! Ik kijk terug op een hele mooie thuisbevalling, ik vond het een prachtige ervaring. Hopelijk ga jij die ook krijgen!

Ik ben ook mega benieuwd hoe het met de andere meiden gaat! Ik moet ook nog weleens aan Paranoid denken, wil je nog eens laten weten hoe het gaat meid?

Een appgroepje lijkt mij ook best leuk, dus als er meer mensen zijn dan doe ik ook graag mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haa meiden wat super leuk om van jullie te horen!!

@Liss wauw 8 maanden alweer. Jeetje wat vliegt de tijd voorbij! Dat voelt voor mij nog zoooo ver weg, maar ik hoor van iedereen dat het zo snel gaat als je een baby hebt haha!

@Wilgentak, ook bij jou vliegt de tijd dus! Kan me heel goed voorstellen dat het af en toe pittig kan zijn.

@Phloxx, hoe gaat het met jou en jullie gezinnetje?

@Teresita, 29 uur weeën klinkt heftig, maar het beloop daarna klinkt als een hele 'fijne' bevalling!

Ik ben inmiddels 35 weken zwanger! Ik had echt een droom zwangerschap met weinig klachten. Wel vanaf 23 weken veel harde buiken maar dit weet ik aan drukte op het werk. Bij 30 weken routinecontrole bij de gynaecoloog dit toch aangegeven, toen hebben ze mij baarmoederhals opgemeten en bleek deze verkort tot 4 mm! (Is normaal 4cm). Alles wees erop dat ik ging bevallen, 2 uur later bleek ik ook ontsluiting te hebben en ben ik naar een UMC met NICU gebracht. Het hele pakket met longrijping en weeënremmers gekregen, uiteindelijk bleek ik 4 cm ontsluiting te hebben (zonder 'n wee te hebben gevoeld) en moest ik blijven tot 32 weken. Ik heb mijn kerst dus gezellig in het ziekenhuis doorgebracht. Maar, het goede nieuws is dat hij er nog steeds in zit! Ik mag langzaamaan wat meer gaan ondernemen, dan is het afwachten wat er gebeurd (dus of hij wel of niet vroegtijdig geboren wordt). In ieder geval nu al een veeeel betere termijn dan die 30 weken😊.
Alle reacties Link kopieren Quote
29uur is een hele tijd Teresita, ik herken wel wat je zegt, de pijn is te doen maar op een gegeven moment is je rug/bekken gewoon doodmoe. Wat fijn dat kleine verder heeft mogen komen op een goede manier en dat je er zo prettig op terugkijkt!

Wauw Summer wat een verhaal zeg meid. Ik schrik ervan. Wat moeten jullie je zorgen hebben gemaakt. Godzijdank dat de kleine man nog lekker zit waar ie zit. 35 weken is echt al een hele goede termijn!! Hoe langer hoe beter natuurlijk maar hij kan nu de wereld in ieder geval aan!

Lief dat jullie ernaar vragen, met mij gaat het langzaamaan beter. Ik geniet heel erg van dochter en het gaat zo goed met haar - ze is mega vrolijk naar alles en iedereen, huilt zelden, slaapt de nachten door. Het is een droomkindje. Ik heb zelf wel nog moeite om los te laten wat er allemaal gebeurd is, ik kan er soms ook opeens door overvallen worden en heel verdrietig worden. Daar raak ik dan weer gefrustreerd van, ik heb zo'n perfect kindje en nu zijn wel allebei gezond, waarom kan ik dan die eerste paar maanden niet loslaten? Maar zo simpel werkt het blijkbaar niet. Ik ben inmiddels gediagnosticeerd met PTSS en heb EMDR gehad, dat was een drama, dus daar ben ik mee gestopt en heb onlangs mijn intake bij de POP poli gehad. Hopelijk gaat dat verbetering geven. De psychiater daar die mij diagnosticeerde gaf aan dat over 6 maanden het heel anders zal zijn voor me, dus daar ga ik van uit.

Ik stuur jullie even een PB. :heart:
-
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb overigens ook wel behoefte aan een app-groepje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat lijkt me super leuk een app groepje ik zal even reageren via privé bericht
Alle reacties Link kopieren Quote
@phloxx en @wilgentak ik heb jullie een privé bericht gestuurd. Mochten jullie al aan een app groepje begonnen zijn lijkt het mij leuk weer gezellig mee te kletsen! Zo niet en lijkt het jullie leuk mag je me altijd een privé bericht sturen dan kan ik hem voor ons aanmaken 😁 ben echt reuze benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat zo jammer dat het een beetje ophield na de bevallingen ook vanuit mijn kant. Vond het mega gezellig om alles samen te beleven
Alle reacties Link kopieren Quote
Pb terug gestuurd @Phloxx!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey lieve dames.

Ik heb (nog) niet terug gelezen, aangezien ik heeeeel veel heb gemist natuurlijk. Allereerst: aan iedereen die haar wens in vervulling heeft zien gaan: Van harte gefeliciteerd! :rose:

Ik heb al een heeeeeeele tijd niet meer ingelogd op Viva. Het hele zwanger worden verhaal heeft bij mij voor een enorme rollercoaster gezorgd en ik moest voor m'n eigen mentale toestand helaas afstand nemen.

Een maand of 2 geleden ben ik naar de huisarts gegaan om een onderzoekstraject te starten. Dat is gelukkig allemaal heel snel verlopen. Hoe het er nu voor staat:
Bij mijn partner is teratozoöspermie (afwijkende vorm van de zaadcellen) vastgesteld. Het liefste moet ongeveer 4% van de zaadcellen normaal gevormd zijn voor een succesvolle bevruchting, bij hem is dat nu 1%. Gelukkig zou dit in feite 'snel' zelf te verhelpen moeten zijn: Hij is nu bezig met stoppen met roken, afvallen en gezonder leven en allerlei supplementen. Hij heeft volgende maand een vervolgtest om te kijken of het al heeft geholpen.

Ik heb alle denkbare bloedonderzoeken gehad; alles is in orde wat dat betreft. Vandaag heb ik een HSG (baarmoederfoto met contrastvloeistof) gehad (auw!). Daaruit bleek dat mijn beide eileiders potdicht zaten, wat dus 100% verklaart waarom er nog steeds geen sprake is van zwangerschap. Gelukkig hebben ze de rechterkant volledig kunnen doorspuiten dus die is nu weer 'functioneel'. De linkerkant is helaas niet gelukt, maar dat zou in feite niet uit moeten maken.

Hopelijk was dit de grootste reden waarom we (nog steeds) niet zwanger zijn, en is het snel raak. Ik merk dat het veel met me doet, het besef dat we dus twee jaar 'voor niets' bezig zijn geweest. Maar ook dat het eigenlijk nu pas begint!

Fijn om hier even te kunnen ventileren, al heb ik geen idee of (een of meerdere van) jullie hier nog actief zijn. Ik zal proberen regelmatig te checken hier.

Veel liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik log sinds maanden weer eens in. Wat een ontwikkelingen, Paranoid! Heftig traject, lijkt me. En een spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wilgentak schreef:
21-05-2022 16:51
Ik log sinds maanden weer eens in. Wat een ontwikkelingen, Paranoid! Heftig traject, lijkt me. En een spannende tijd!
Hey Wilgentak! Wat leuk van je te horen.
Ik ervaar het nu nog vrij relaxed gelukkig, maar ik ga ervan uit dat dat nog wel verandert als er echt een traject gestart gaat worden. Maar we gaan het zien :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Paranoid, wat fijn dat je iets laat horen! Ik heb stiekem nog best vaak aan je gedacht. Wat een verhaal joh, heftig hoor. Wel goed dat je nu weet wat het is, en wat er aan te doen is.
Ik duim ontzettend voor jullie dat je heel snel mooi nieuws mag komen delen met ons :heart:
-
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey paranoid, ik ben heel benieuwd hoe het met jou gaat :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook heel benieuwd naar je Paranoid. Hoop zo dat je mooi nieuws met ons kan delen. Of gewoon je hart uitstorten kan natuurlijk ook altijd. :heart:
-
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey lieve meiden!

Alweer ruim anderhalf jaar geleden dat ik hier zelf iets postte. Inmiddels zijn wij terug verhuisd naar Nederland begin dit jaar.

En heb ik heel mooi nieuws te melden… Ik ben op dit moment 20 weken zwanger van ons eerste kindje! Zonder medische molen, ook dat nog eens. Zo intens bijzonder. We stonden op het punt de eerste stappen te gaan zetten, en toen bleek het ineens niet meer nodig!

Ik voel me goed, en sinds de 20-weken echo (die helemaal goed was) geniet ik intens. Sinds 19 weken voel ik de kleine ook, dus ik zit regelmatig hoog op m’n roze wolk.

Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat!♥️
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou Paranoid wat leuk om van je te horen, echt heel gek maar ik moest deze week aan je denken!

Wat fantastisch dat het is gelukt om zwanger te worden en dat alles goed gaat, gefeliciteerd! Het is je zo gegund!

Ik ben inmiddels 19 weken zwanger van een tweeling (toevallig dat we bijna gelijk lopen!), twee meiden! Heel pittige zwangerschap en kijk met hoop en vrees naar de toekomst. Maar ook wel heel bijzonder, ik kan er steeds meer van genieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhhh Teresita van harte gefeliciteerd, wat leuk!♥️

En dankjewel natuurlijk, super lief van je. Wij zijn ook intens blij! Ik kan me voorstellen dat een tweeling zwangerschap heel pittig is, waar heb je het meeste last van op dit moment? Oh en is er een ander groepje waar je toevallig in meeschrijft? Misschien sluit ik dan wel aan😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Thnx! Ik lever fysiek nogal in. Wandelen gaat steeds moeizamer en ben onwijs moe. Ik moet echt elke dag tijd nemen om te rusten op bed. Als ik dat trouw elke dag doe, dan voel ik me wel oké. Maar daaraan toegeven vind ik wel moeilijk 😬.

Ja! Ik schrijf nu mee in het uitgerekend in mei 2024 topic. Al zijn we nu hier wat stil, omdat er een appgroepje is gemaakt. Maar ik zou het heel gezellig vinden als je aan wilt sluiten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Paranoid en Teresita, van harte gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven