Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Aviv2810 schreef op 11 november 2015 @ 22:01:

Niburu zou ik niet zo snel gebruiken als bron...altijd handig als je wilt melden dat je ontvoerd bent door aliens
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 november 2015 @ 22:03:

[...]



altijd handig als je wilt melden dat je ontvoerd bent door aliensIk zag er vannacht nog 1 ;')
Alle reacties Link kopieren
Dat verdrag stamt uit 1975. Was het in die tijd ook al onrustig in het Midden-Oosten? Was er toen ook al sprake van geradicaliseerde moslims?
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:gewiekst schreef op 11 november 2015 @ 22:22:

Dat verdrag stamt uit 1975. Was het in die tijd ook al onrustig in het Midden-Oosten? Was er toen ook al sprake van geradicaliseerde moslims?Om met Gerard Cox te spreken: "Toen was 't geluk nog heel gewoon."
Alle reacties Link kopieren
quote:Aviv2810 schreef op 11 november 2015 @ 22:01:

Niburu zou ik niet zo snel gebruiken als bron...Jij misschien niet, maar ik wel. Ik laat mij liever niet voorliegen door een politiek-correcte reguliere media. Ieder zijn meug.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 november 2015 @ 22:03:



altijd handig als je wilt melden dat je ontvoerd bent door aliens

Heb je ook het filmpje gekeken, Sabbaticalmeds?

Speciaal nog een keer voor jou:



With Open Gates: The forced collective suicide of European nations [Extended Cinematic 1080p]



Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 november 2015 @ 22:24:

Om met Gerard Cox te spreken: "Toen was 't geluk nog heel gewoon."



Maar als één en ander destijds vreedzaam verliep, dan is het toch ook niet gek dat Europa open stond voor moslims en hun cultuur?



Overigens is het natuurlijk ook zo dat nu we een heel ander gezicht van die cultuur gezien hebben, wij van onze politieke leiders mogen verwachten dat zij beleid gaan maken en uitvoeren die ons beschermt tegen alle ellende die de moslim-cultuur met zich meebrengt.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:gewiekst schreef op 11 november 2015 @ 22:22:

Dat verdrag stamt uit 1975. Was het in die tijd ook al onrustig in het Midden-Oosten? Was er toen ook al sprake van geradicaliseerde moslims?Nou de arabieren die in 1 klap de oliekraan dichtdraaiden, waren zeer zeker radicaal! Het veroorzaakte wereldwijd de oliecrisis........hoewel achteraf was dat een peuleschilletje vergeleken met de crisis waar we heden ten dage mee te maken hebben.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:gewiekst schreef op 11 november 2015 @ 22:54:

[...]





Maar als één en ander destijds vreedzaam verliep, dan is het toch ook niet gek dat Europa open stond voor moslims en hun cultuur?





We hadden al spaanse en italianse gastarbeiders hier gehad, die gingen gewoon weer naar huis. Ze eisten nooit spaans of italiaans onderwijs, en bouwden geen moskeeen.

Toen kwamen de turken en marokanen, die wilden ineens hun vrouwen laten overkomen, we begrijpen nu dat we daartoe eigenlijk gedwongen zijn door de arabieren, maar toendertijd wist niemand dit.





Overigens is het natuurlijk ook zo dat nu we een heel ander gezicht van die cultuur gezien hebben, wij van onze politieke leiders mogen verwachten dat zij beleid gaan maken en uitvoeren die ons beschermt tegen alle ellende die de moslim-cultuur met zich meebrengt.We kunnenhet wel verwachten, maar of we het gaan krijgen.....?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren






http://www.destentor.nl/r ... ldoorn-1.5430512#comments

Migranten mekkeren in Apeldoorn



Nu is Apeldoorn een echte knuffelstad, ze zongen het welkomslied, maar als je de commentaren onder dit artikel leest lig je dubbel.

39 x donder maar op en 1x ze zijn zielig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk dat wij met betrekking tot het vluchtelingenprobleem door de minderheid geregeerd worden. Het zou mij benieuwen hoeveel stemmers geenpeil voor een referendum zou kunnen krijgen met de vraag of je deze gasten met open armen wil ontvangen of dat je wil dat mensen hier niet welkom zijn.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Alle reacties Link kopieren
http://www.geenstijl.nl/m ... /bye_bye_zwaai_zwaai.html



Geen stijl heeft er ook aandacht aan besteed Gijs. Lachen ook die reacties:



"Syrian People

Help Us

Go away"



Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Fargo schreef op 11 november 2015 @ 22:45:

[...]



Heb je ook het filmpje gekeken, Sabbaticalmeds?

Speciaal nog een keer voor jou:



With Open Gates: The forced collective suicide of European nations [Extended Cinematic 1080p]



Succes ermee



Allemachtig, wat een drama in Europa.

Het lijken wel beesten, zo gaan ze tekeer, heb goed gekeken en goh, het zijn toch echt mensen.

En dan die klappers in de rij. Dan ben je voor mij echt alle realiteitszin van het werkelijke leven kwijt.

En dan op 16.min. van het filmpje. Dat staat ons te wachten en de knuffelaars willen het echt niet zien.

Daar wordt gewoon gezegd dat men 4 vrouwen heeft en daardoor soms wel 22 kinderen.

Krijgen ze daar allemaal Kinderbijslag voor?? Zal echt wel. Zo gek zijn wij wel en zij nog niet wat dat betreft. Velen komen voor het geld, en niets anders.

Dus tel maar uit hoeveel moslims erbij komen. Het zijn er vele malen meer als wat we nu denken.

De islamisering in volle gang. En dat vind ik echt vreselijk..

Ik snap ook echt niet dat er mensen zijn die de ernst hier niet van inzien. De gevolgen zijn op den duur niet haalbaar voor ons eigen land.

Nederland is verkwanseld en het is inmiddels Nederabië geworden.

En ik ben er zeker niet blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:gewiekst schreef op 12 november 2015 @ 00:24:

Ongelofelijk dat wij met betrekking tot het vluchtelingenprobleem door de minderheid geregeerd worden. Het zou mij benieuwen hoeveel stemmers geenpeil voor een referendum zou kunnen krijgen met de vraag of je deze gasten met open armen wil ontvangen of dat je wil dat mensen hier niet welkom zijn.



Toch zie ik wel wat licht aan de horizon.

De toon is ook onder de EU leiders omgeslagen.



Was het in juni / augustus nog "welkom" und "wir schaffen es" gaat het nu over: terug sturen, grensbewaking en hoe voorkomen we dat ze deze kant op komen.



Zelfs mutti Merkel hoor ik dit soort taal uitslaan.



Dat is het grote voordeel van deze grote hoeveelheden, dit is niet op te vangen ook omdat er geen einde aan komt en er miljoenen ongeschoolde Afrikanen staan te popelen om deze kant op te komen.



Ik hoorde vanmorgen op radio1 dat Nederland dit jaar 8000 personen heeft uitgewezen, daarvan zijn er 4000 vertrokken (Joost mag weten waarheen) en van 4000 weten ze niet waar ze gebleven zijn.

Ik ga eens kijken of ik online iets meer van kan vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Docu, al van een jaar geleden.

met professor Ruud Koopmans, (hoogleraar sociologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam) jammer dat Koopmans niet vaker te zien is op tv.... ...of is ie een beetje doodgezwegen??





http://brandpunt.kro.nl/s ... ongemakkelijke-boodschap/
Alle reacties Link kopieren
Een deel van de afgewezen vluchtelingen verdwijnt in de illegaliteit, hier hangt ook een groepje rond dat de benen neemt bij het zien van politie of stadswacht.
verba volant, scripta manent.
Ik zie geen vluchtelingen en ik woon notabene in Amsterdam. Want als ik naar jullie luister kroelt het hier van de vluchtelingen en de moslims en de boerka's, en dat je geen nederlanders op straat ziet alleen maar moslims. Niks gezien en ook niet opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 12 november 2015 @ 00:07:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... quosfd.png[/IMG]





http://www.destentor.nl/r ... ldoorn-1.5430512#comments

Migranten mekkeren in Apeldoorn



Nu is Apeldoorn een echte knuffelstad, ze zongen het welkomslied, maar als je de commentaren onder dit artikel leest lig je dubbel.

39 x donder maar op en 1x ze zijn zielig.Goh ze zijn wel snel tevreden ;') echte vluchtelingen, ze zijn echt blij dat ze veilig zijn.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Fargo schreef op 11 november 2015 @ 22:40:

[...]



Jij misschien niet, maar ik wel. Ik laat mij liever niet voorliegen door een politiek-correcte reguliere media. Ieder zijn meug.Soms staan er misschien wel nuttige dingen op, maar vaak is het angstzaaien. Ze hadden al 2 keer verklaard dat het einde eraan zou komen, maar we zijn er nog steeds!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 11 november 2015 @ 23:10:

[...]





Nou de arabieren die in 1 klap de oliekraan dichtdraaiden, waren zeer zeker radicaal! Het veroorzaakte wereldwijd de oliecrisis........hoewel achteraf was dat een peuleschilletje vergeleken met de crisis waar we heden ten dage mee te maken hebben.Pardon? Een peuleschilletje? Destijds dreigde een tekort aan energie voor ziekenhuizen, openbaar vervoer, woningen in de winter? En dat vind jij minder erg dan vluchtelingen of een schreeuwende Imam, waar de doorsnee burger niets van merkt. Ik in ieder geval niet, en ik woon notabene in een volkswijk in Rotterdam.
Erg grappig dat mensen aan het protesteren zijn tegen de komst van vluchtelingen. Maar als er op de zorg bezuinigd word of dat de eigen risico hoger wordt. Dan zijn ze in geen wegen te bekennen. Dan denk ik van voor je eigen brood ren je niet. Maar als een ander voor zijn brood rent hou je hem tegen en wil je hun hier niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 09:15:

Erg grappig dat mensen aan het protesteren zijn tegen de komst van vluchtelingen. Maar als er op de zorg bezuinigd word of dat de eigen risico hoger wordt. Dan zijn ze in geen wegen te bekennen. Dan denk ik van voor je eigen brood ren je niet. Maar als een ander voor zijn brood rent hou je hem tegen en wil je hun hier niet hebben.Mensen kunnen beter protesteren tegen het verdrag en de politiek. Deze mensen zijn ook maar pionnen.
Alle reacties Link kopieren
De verhoging van de AOW- en pensioenleeftijd. Die voor de huidige groep 50plussers heel snel is gegaan. Is ook nooit tegen geprotesteerd en heft grote gevolgen voor deze groep (waartoe ik ook behoor).
quote:amarna schreef op 12 november 2015 @ 09:28:

De verhoging van de AOW- en pensioenleeftijd. Die voor de huidige groep 50plussers heel snel is gegaan. Is ook nooit tegen geprotesteerd en heft grote gevolgen voor deze groep (waartoe ik ook behoor).



Ja idd





Het is natuurlijk makkelijk om de zwaksten te pakken. Arme vluchtelingen die krijgen alles over zich heen denkje veilig te zijn heb je een stel huillerds die zeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 09:32:

[...]





Ja idd





Het is natuurlijk makkelijk om de zwaksten te pakken. Arme vluchtelingen die krijgen alles over zich heen denkje veilig te zijn heb je een stel huillerds die zeuren.Arme vluchtelingen zeg je? Whahaha. Niemand die hier die op deze pijler meeschrijft heeft problemen met arme vluchtelingen, en dat is nou net wat jij misschien niet begrijpt. Het gaat ons om diegene die geen arme vluchteling is, maar enkel hier naar toe komt om er financieel beter van te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven