Algemeen vluchtelingentopic deel 4

09-11-2015 22:32 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, arme vluchtelingen. Bijv. uit Eritrea, bij wie in Steenbergen eerder deze week een steen door de ruit werd gegooid terwijl de moeder met baby op de bank zat.



Maar daar gaat dit topic dus niet over.

Waarom niet de naam veranderen dan? In Gelukzoekerstopic?
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 12 november 2015 @ 09:47:

Inderdaad, arme vluchtelingen. Bijv. uit Eritrea, bij wie in Steenbergen eerder deze week een steen door de ruit werd gegooid terwijl de moeder met baby op de bank zat.



Maar daar gaat dit topic dus niet over.

Waarom niet de naam veranderen dan? In Gelukzoekerstopic?Heel goed idee... ik stem voor!
Alle reacties Link kopieren
Als we één ding de afgelopen tijd wel geleerd hebben, dan is het wel dat protesteren niets helpt. Net als die brief in de krant. We moeten vooral onze bek mond houden.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 08:51:

Ik zie geen vluchtelingen en ik woon notabene in Amsterdam. Want als ik naar jullie luister kroelt het hier van de vluchtelingen en de moslims en de boerka's, en dat je geen nederlanders op straat ziet alleen maar moslims. Niks gezien en ook niet opgevallen.Oh natuurlijk, als je het niet ziet, dan is het er ook niet.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/buitenla ... atieproblemen-afrika.html



En hatsekiedee. Weer 1,8 miljard over de balk. Jarenlange ontwikkelingshulp van miljarden per jaar zet geen zoden aan de dijk in Afrika, maar deze 1,8 miljard moet de migratieproblemen in Afrika op gaan lossen. Feitelijk zal het weer een financiële injectie zijn voor corrupte personen en praktijken.



Hoe lang gaat het nog duren voordat onze politieke leiders inzien dat de enige oplossing "niet binnenlaten" is. Als je ze niet langer binnen laat, dan stoppen ze op een gegeven moment ook met komen.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 12 november 2015 @ 09:47:

.



Maar daar gaat dit topic dus niet over.

Waarom niet de naam veranderen dan? In Gelukzoekerstopic?



Prima idee

Als jij dat bij de mods voor elkaar krijgt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:EmmaSwan86 schreef op 12 november 2015 @ 09:32:

[...]





Ja idd





Het is natuurlijk makkelijk om de zwaksten te pakken. Arme vluchtelingen die krijgen alles over zich heen denkje veilig te zijn heb je een stel huillerds die zeuren.



Arme vluchtelingen





Een groot deel is geen vluchteling en van het wel vluchtelingen gedeelte heeft het gros gewoon geld anders hadden ze de overtocht niet kunnen betalen.



Wakker worden!!!
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 12 november 2015 @ 09:04:

[...]





Pardon? Een peuleschilletje? Destijds dreigde een tekort aan energie voor ziekenhuizen, openbaar vervoer, woningen in de winter? En dat vind jij minder erg dan vluchtelingen of een schreeuwende Imam, waar de doorsnee burger niets van merkt. Ik in ieder geval niet, en ik woon notabene in een volkswijk in Rotterdam.



Ik vergeleek de oliecrisis met de bankencrisis en al de bezuinigen sinds, deze crisis duurt nu al vanaf 2008.

Er zijn al die tijd weinig tot geen huizen gebouwd, de zorgkosten stijgen de pan uit. De kostenvaneten en onderhoud zijn gestegen maar bijna niemand krijgt salarisverhoging. Ze lopen te klagen dat de AOW te veel kost en ondertussen komen er steeds meer mensen in de bijstand, zodat het bijna niet meer op te brengen is voor degenen die nog een baan hebben.

De meeste vluchtelingen hebben nu nog geen toestemming om te mogen blijven, dus zal je er in je volkswijk nog niks van zien. Ze zitten in aZcs of sporthallen......dat betekent nog niet dat is allesniks kost!

Per persoon gebruiken ze gemiddeld E 6000 aan zorgkosten etc.

Maar goed ik geef de vluchtelingen niet de schuld van de crisis, maar ik vind het zuur dat er zoooo bezuinigd moet worden terwijl er nu ineens geld genoeg schijnt te zijn.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Mark Rutte haalde het vanmorgen op Radio1 ook nog een keer aan, het merendeel van de migranten vertrekt vanuit veilige landen met economische motieven.



Volgen mij gelooft alleen Vluchtelingen werk Nederland nog in het "verhaal" zielige vluchteling.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 12 november 2015 @ 11:54:

Mark Rutte haalde het vanmorgen op Radio1 ook nog een keer aan, het merendeel van de migranten vertrekt vanuit veilige landen met economische motieven.



Volgen mij gelooft alleen Vluchtelingen werk Nederland nog in het "verhaal" zielige vluchteling.En het COA en GL,en mevrouw Kuiken van de PvdA,en Pauw en dat echtpaar dat daar af en toe mag aanschuiven..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 12 november 2015 @ 11:56:

[...]



en dat echtpaar dat daar af en toe mag aanschuiven..



OMG



Dat griezelige echtpaar dat van sporthal naar sporthal reist om migranten te knuffelen, o nee ze willen vrienden worden.



Het mooie aan griezel & griezel is hun naïviteit, medewerkers van de IND hebben al moeite om de juiste identiteit en vluchtmotieven te bepalen en dat zijn professionals.

Het zou me niets verbazen als achteraf blijkt dat deze migranten stalkers contact hebben gehad met fortuin zoekers uit Pakistan, Iran of een Balkan land
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 12 november 2015 @ 11:54:

Mark Rutte haalde het vanmorgen op Radio1 ook nog een keer aan, het merendeel van de migranten vertrekt vanuit veilige landen met economische motieven.



Volgen mij gelooft alleen Vluchtelingen werk Nederland nog in het "verhaal" zielige vluchteling.Had hij nog plannetjes om die uit te zetten?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
De groep die in Bezuidenhout in het lege gebouw van Sociale Zaken is geplaatst, wil liever buiten slapen!





http://www.regio15.nl/nie(...)t-door-in-middenberm
anoniem_118070 wijzigde dit bericht op 12-11-2015 12:28
Reden: link werkt niet
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
http://www.regio15.nl/nie ... -nacht-door-in-middenberm
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig woon ik daar niet, mijn god, je zou nog liever krakers hebben....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
http://www.regio15.nl/nie ... -nacht-door-in-middenberm



Misschien doet deze het wel.



Te laat.
verba volant, scripta manent.
quote:mienietjefietje schreef op 12 november 2015 @ 12:30:

http://www.regio15.nl/nie ... -nacht-door-in-middenberm

Oppakken en de grens over knikkeren.!

Dahaag als het je niet bevalt dan ga je maar ergens heen waar het beter is..
Alle reacties Link kopieren
Hollebollegijs, Mientje, Pientjexx,gewiekst en consorten,



Jullie posten al 5 pagina's in het 4e deel van het vluchtelingentopic over hoe eens het jullie zijn met elkaar. Dat is fijn om te zien.

Ik heb in de afgelopen paar honderd pagina's nog niet één iemand gehoord die het oneens is met jullie inzake de 'gelukszoekers'. Die horen hier inderdaad niet en moeten eruit.

Het topic heet 'algemeen vluchtelingentopic'. Het zou interessanter zijn om daar de discussie over te hebben of ontkennen jullie dat er oorlog is in Syrie en dat mensenrechten geschonden worden in Eritrea?



Verder heeft het polariseren van mensen die een andere nuance willen aanbrengen natuurlijk niet echt veel toegevoegde waarde. Termen als linksmensch, gutmensch, knuffelaar, Frau Merkel en dergelijke dragen nergens tot bij in een constructieve dialoog met mensen die een andere mening hebben. En meteen in de verdediging schieten van: 'ja maar zij zeggen ook xenofoob tegen mij' helpt natuurlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 12 november 2015 @ 12:47:

Hollebollegijs, Mientje, Pientjexx,gewiekst en consorten,



Jullie posten al 5 pagina's in het 4e deel van het vluchtelingentopic over hoe eens het jullie zijn met elkaar. Dat is fijn om te zien.

Ik heb in de afgelopen paar honderd pagina's nog niet één iemand gehoord die het oneens is met jullie inzake de 'gelukszoekers'. Die horen hier inderdaad niet en moeten eruit.

Het topic heet 'algemeen vluchtelingentopic'. Het zou interessanter zijn om daar de discussie over te hebben of ontkennen jullie dat er oorlog is in Syrie en dat mensenrechten geschonden worden in Eritrea?



Verder heeft het polariseren van mensen die een andere nuance willen aanbrengen natuurlijk niet echt veel toegevoegde waarde. Termen als linksmensch, gutmensch, knuffelaar, Frau Merkel en dergelijke dragen nergens tot bij in een constructieve dialoog met mensen die een andere mening hebben. En meteen in de verdediging schieten van: 'ja maar zij zeggen ook xenofoob tegen mij' helpt natuurlijk ook niet.





In zijn algemeenheid met je eens.



Maar ik heb (niet in dit, maar wel de eerste drie delen van dit topic) al meermaals de zeer praktische vragen gesteld als:



Waar gaan we al die nieuwkomers huisvesten?

Hoe gaan die nieuwkomers in hun onderhoud voorzien?

Wie gaat er betalen voor alle kosten die samenhangen met (initiële) huisvesting, integratie, bijscholing, enz.?

Wie garandeert me dat dit niet nogmaals tot een versobering van de sociale voorzieningen gaat leiden, omdat er opeens een veel groter beroep op de algemene middelen wordt gedaan hierdoor?



Gewoon hele praktische vragen. Zonder verdere kwalificaties van wie dan ook. Maar die ik nu wel eens beantwoord zou willen zien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Rik78 schreef op 12 november 2015 @ 12:47:

Hollebollegijs, Mientje, Pientjexx,gewiekst en consorten,



Jullie posten al 5 pagina's in het 4e deel van het vluchtelingentopic over hoe eens het jullie zijn met elkaar. Dat is fijn om te zien.

Ik heb in de afgelopen paar honderd pagina's nog niet één iemand gehoord die het oneens is met jullie inzake de 'gelukszoekers'. Die horen hier inderdaad niet en moeten eruit.

Het topic heet 'algemeen vluchtelingentopic'. Het zou interessanter zijn om daar de discussie over te hebben of ontkennen jullie dat er oorlog is in Syrie en dat mensenrechten geschonden worden in Eritrea?



Verder heeft het polariseren van mensen die een andere nuance willen aanbrengen natuurlijk niet echt veel toegevoegde waarde. Termen als linksmensch, gutmensch, knuffelaar, Frau Merkel en dergelijke dragen nergens tot bij in een constructieve dialoog met mensen die een andere mening hebben. En meteen in de verdediging schieten van: 'ja maar zij zeggen ook xenofoob tegen mij' helpt natuurlijk ook niet.Kan het niet beter verwoorden de tegen geluid mensen zijn afgehaakt het heeft toch geen zin om discussie te voeren.
quote:pejeka schreef op 12 november 2015 @ 12:52:

[...]





In zijn algemeenheid met je eens.



Maar ik heb (niet in dit, maar wel de eerste drie delen van dit topic) al meermaals de zeer praktische vragen gesteld als:



Waar gaan we al die nieuwkomers huisvesten?

Hoe gaan die nieuwkomers in hun onderhoud voorzien?

Wie gaat er betalen voor alle kosten die samenhangen met (initiële) huisvesting, integratie, bijscholing, enz.?

Wie garandeert me dat dit niet nogmaals tot een versobering van de sociale voorzieningen gaat leiden, omdat er opeens een veel groter beroep op de algemene middelen wordt gedaan hierdoor?



Gewoon hele praktische vragen. Zonder verdere kwalificaties van wie dan ook. Maar die ik nu wel eens beantwoord zou willen zien.



En het Viva-forum is de aangewezen plek om die antwoorden te krijgen? Antwoorden die je bovendien in een half uur bij elkaar zou kunnen googelen?



Dit topic is veranderd in een klaaghoekje voor een handjevol werkeloze haatzaaiende jengelaars, die dag na dag, week na week, maand na maand in dezelfde onsympathieke termen hetzelfde gechargeerde leuterverhaaltje afdraaien, en elkaar wijsmaken dat ze met z'n vijven de 'stem van het volk' vertegenwoordigen.



Vandaar dat er niemand meer reageert. Het is gewoon te dom en te saai.
quote:pejeka schreef op 12 november 2015 @ 12:52:

[...]





In zijn algemeenheid met je eens.



Maar ik heb (niet in dit, maar wel de eerste drie delen van dit topic) al meermaals de zeer praktische vragen gesteld als:



Waar gaan we al die nieuwkomers huisvesten?

Hoe gaan die nieuwkomers in hun onderhoud voorzien?

Wie gaat er betalen voor alle kosten die samenhangen met (initiële) huisvesting, integratie, bijscholing, enz.?

Wie garandeert me dat dit niet nogmaals tot een versobering van de sociale voorzieningen gaat leiden, omdat er opeens een veel groter beroep op de algemene middelen wordt gedaan hierdoor?



Gewoon hele praktische vragen. Zonder verdere kwalificaties van wie dan ook. Maar die ik nu wel eens beantwoord zou willen zien.Wie betaald het nu dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 12 november 2015 @ 12:52:

In zijn algemeenheid met je eens.



Maar ik heb (niet in dit, maar wel de eerste drie delen van dit topic) al meermaals de zeer praktische vragen gesteld als:



Waar gaan we al die nieuwkomers huisvesten?

Hoe gaan die nieuwkomers in hun onderhoud voorzien?

Wie gaat er betalen voor alle kosten die samenhangen met (initiële) huisvesting, integratie, bijscholing, enz.?

Wie garandeert me dat dit niet nogmaals tot een versobering van de sociale voorzieningen gaat leiden, omdat er opeens een veel groter beroep op de algemene middelen wordt gedaan hierdoor?



Gewoon hele praktische vragen. Zonder verdere kwalificaties van wie dan ook. Maar die ik nu wel eens beantwoord zou willen zien.



Dat antwoord hebben we ook al gekregen. Iets met politieke keuzes enzo. Er is geld genoeg als we de juiste politieke keuzes maken.



En weet je, ik geloof eigenlijk best dat dat waar is. Maar...., als de politieke keuzes die de afgelopen twee decennia gemaakt zijn een voorbode zijn voor de keuzes die in de toekomst gemaakt worden, dan heeft dat tot gevolg dat onze sociale voorzieningen nog verder versoberd worden. Het binnenhalen van mensen die een beroep moeten en zullen doen op die sociale voorzieningen zal dat proces alleen maar versnellen lijkt me.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic al een hele tijd en ben het geheel eens met de vluchteling-kritische geluiden.



Ik reageer alleen niet vaak. Nu dus wel, om te laten zien dat niet-reageerders/afhakers niet allemaal pro-vluchteling zouden zijn.
quote:Crique schreef op 12 november 2015 @ 13:03:

[...]





En het Viva-forum is de aangewezen plek om die antwoorden te krijgen? Antwoorden die je bovendien in een half uur bij elkaar zou kunnen googelen?



Dit topic is veranderd in een klaaghoekje voor een handjevol werkeloze haatzaaiende jengelaars, die dag na dag, week na week, maand na maand in dezelfde onsympathieke termen hetzelfde gechargeerde leuterverhaaltje afdraaien, en elkaar wijsmaken dat ze met z'n vijven de 'stem van het volk' vertegenwoordigen.



Vandaar dat er niemand meer reageert. Het is gewoon te dom en te saai.Huh? Jouw posts dragen wel iets bij? Wordt toch eens echt goed wakker joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven