Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juni 2016 @ 20:57:

[...]





Draai het eens om,dat er nu MAAR 50.000 migranten in de opvang zitten ( dat is de oogst van vorig jaar) is te danken aan het verzet door mensen zoals hier in deze draad.



Kijk naar de puinhoop in Duitsland

De tellingen lopen nogal uiteen maar tussen de 1 miljoen en 1.5 miljoen omdat ze NIET in het verzet kwamen, of in ieder geval erg laat maar als malle eppies op het station stonden te juichen voor vermoedelijk Albanezen en Pakistanen



Dat de Balkanroute nu potdicht zit is mede te danken aan het totaal weggevallen draagvlak voor de asiel eisers .

Je weet zelf ook wel, regeringen doen nooit iets uit zichzelf, enige "aansporing" is soms noodzakelijk



joh. Je hebt last van grootheidswaanzin.



Het is de wetgeving sinds jaar en dag die er voor zorgt dat mensen wel of geen asiel krijgen? Of heb je zelf een nieuwe wet er bij de eerste kamer er door heen gekregen?
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:03:

[...]





???????????????? joh. Je hebt last van grootheidswaanzin.



Het is de wetgeving sinds jaar en dag die er voor zorgt dat mensen wel of geen asiel krijgen? Of heb je zelf een nieuwe wet er bij de eerste kamer er door heen gekregen?Nou inderdaad. En ondertussen zitten in griekenland kleine kinderen met niks. Zag van de week zo'n verzameling sneue hondjes uit Griekenland aankomen toen ik iemand ophaalde van het vliegveld. Oh oh wat zijn we begaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:02:

[...]





Onvoorstelbaar. Je hebt helemaal geen bron of wat dan ook en je roept gewoon maar wat. Het erge is dat je zelf ook nog overtuigd bent dat het waar is. Je leeft in een bubbel.



Er is namelijk onderzoek gedaan.



http://www.rtlnieuws.nl/n ... endum-meerderheid-voor-eu



De meerderheid wilt gewoon in de EU blijven en slechts 30% wilt dat niet meer.



Dus waar heb je het over?Toch wel apart dat de stembussen en peilingen andere resultaten te zien geven dan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 21:11:

[...]





Toch wel apart dat de stembussen en peilingen andere resultaten te zien geven dan...Welke peilingen? Toon eens betrouwbare statistieken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:02:

[...]





Onvoorstelbaar. Je hebt helemaal geen bron of wat dan ook en je roept gewoon maar wat. Het erge is dat je zelf ook nog overtuigd bent dat het waar is. Je leeft in een bubbel.



Er is namelijk onderzoek gedaan.



http://www.rtlnieuws.nl/n ... endum-meerderheid-voor-eu



De meerderheid wilt gewoon in de EU blijven en slechts 30% wilt dat niet meer.



Dus waar heb je het over?Dat de meeste mensen laffe meelopers zijn, is een feit. Er is mij heel veel aan gelegen om uit die ondemocratische EU te stappen. Weg met de zonnekoningen in Brussel. Die zijn alleen maar bezig met de belangen van multinationals en de elite. Het welzijn van de Europese bevolking zal hun worst zijn. En daarom gebeurt er wat er gebeurt. Massa-immigratie en de verzorgingsstaat, die gaan niet samen en (bijna) iedereen gaat daar de gevolgen van ondervinden. Op de elite na natuurlijk, dat spreekt voor zich.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:03:

[...]





joh. Je hebt last van grootheidswaanzin.



Het is de wetgeving sinds jaar en dag die er voor zorgt dat mensen wel of geen asiel krijgen? Of heb je zelf een nieuwe wet er bij de eerste kamer er door heen gekregen?





Lees eens wat ik schrijf, de Balkanroute is onder druk van landen als Nederland, Hongarije en Polen afgesloten.



Als het draagvlak niet totaal was verdwenen was de migranteninvasie gewoon doorgegaan.



Tijdens het afsluiten van de Turkije deal wilde Merkel de route open houden maar daar heeft Rutte een stokje voor gestoken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tresmarias schreef op 30 juni 2016 @ 21:18:

[...]





Dat de meeste mensen laffe meelopers zijn, is een feit. Er is mij heel veel aan gelegen om uit die ondemocratische EU te stappen. Weg met de zonnekoningen in Brussel. Die zijn alleen maar bezig met de belangen van multinationals en de elite. Het welzijn van de Europese bevolking zal hun worst zijn. En daarom gebeurt er wat er gebeurt. Massa-immigratie en de verzorgingsstaat, die gaan niet samen en (bijna) iedereen gaat daar de gevolgen van ondervinden. Op de elite na natuurlijk, dat spreekt voor zich.



De meelopers zie je nu in het VK waar mensen nu spijt hebben en het meer een anti stem bleek te zijn.



En ik respecteer je persoonlijke mening maar die is niet representatief voor de rest van Nederland.



Integendeel zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juni 2016 @ 21:22:

[...]





Lees eens wat ik schrijf, de Balkanroute is onder druk van landen als Nederland, Hongarije en Polen afgesloten.



Als het draagvlak niet totaal was verdwenen was de migranteninvasie gewoon doorgegaan.



Tijdens het afsluiten van de Turkije deal wilde Merkel de route open houden maar daar heeft Rutte een stokje voor gestoken.Ik lees zeker wat je schrift. Je hebt het over Albanezen en Pakistanen. Die krijgen sowieso geen asiel hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 30 juni 2016 @ 21:11:

[...]





Nou inderdaad. En ondertussen zitten in griekenland kleine kinderen met niks. Zag van de week zo'n verzameling sneue hondjes uit Griekenland aankomen toen ik iemand ophaalde van het vliegveld. Oh oh wat zijn we begaan





Is dat onze schuld?



Ze vragen vaak geen asiel aan in Griekenland omdat ze door willen naar een rijker land.

Daarbij komt dat het niet slim is van het rijkere Turkije naar het failliette Griekenland te gaan.



En als derde zitten er veel Afghanen, Pakistanen etc. tussen die in veel landen niet eens asiel krijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:25:

[...]





Ik lees zeker wat je schrift. Je hebt het over Albanezen en Pakistanen. Die krijgen sowieso geen asiel hier.Het grote probleem is dat ze hun paspoort wegmikken, krijg ze maar weer eens weg en als je ze uit wilt zetten "verdwijnen" ze.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 30 juni 2016 @ 21:26:

[...]





Is dat onze schuld?



Ze vragen vaak geen asiel aan in Griekenland omdat ze door willen naar een rijker land.

Daarbij komt dat het niet slim is van het rijkere Turkije naar het failliette Griekenland te gaan.



En als derde zitten er veel Afghanen, Pakistanen etc. tussen die in veel landen niet eens asiel krijgen.



Je hebt gelijk nu er betere voorzieningen zijn in Turkije. Vorig jaar, want daar heb je het over, waren die voorzieningen er helemaal niet. De kampen puilden uit, Griekenland was nog ellendiger en daarom zijn mensen verder moeten gaan.



Niemand zegt hier tegen lokale opvang te zijn. Daar zijn we het allemaal eens over. Het liefst heb ik ook zo min mogelijk asielzoekers in Nederland maar als mensen in nood zijn dan moeten we ze kunnen opvangen. En nee geen Albanezen en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:31:

[...]





Je hebt gelijk nu er betere voorzieningen zijn in Turkije. Vorig jaar, want daar heb je het over, waren die voorzieningen er helemaal niet. De kampen puilden uit, Griekenland was nog ellendiger en daarom zijn mensen verder moeten gaan.



Niemand zegt hier tegen lokale opvang te zijn. Daar zijn we het allemaal eens over. Het liefst heb ik ook zo min mogelijk asielzoekers in Nederland maar als mensen in nood zijn dan moeten we ze kunnen opvangen. En nee geen Albanezen en dergelijke.





Mensen vertrokken uit Turkije niet omdat de situatie in de kampen slecht waren, de meningen daarover verschillen, maar omdat ze door kregen dat in Noord Europa een huis en uitkering wachtte.



Vervolgens ging mutti-dokter-Merkel iedereen uitnodigen en dat versterkte de stroom.



Vervolgens verdween het draagvlak ook door aanslagen in Parijs en de massa aanrandingen in Keulen



Wat mij betreft mag er best extra geld naar Griekenland al las ik ergens dat er wel potjes zijn waar de Grieken gebruik van kunnen maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 21:16:

[...]



Welke peilingen? Toon eens betrouwbare statistieken?Bekijk de uitslagen van de referenda in de verschillende landen, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 22:18:

[...]





Bekijk de uitslagen van de referenda in de verschillende landen, zou ik zeggen.Dit is toch geen spoorzoeken? Dit is een discussieforum. Als jij verwijst naar data, kun je die ook zelf verstrekken. Beetje omgekeerde wereld, anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 30 juni 2016 @ 22:31:

[...]





Dit is toch geen spoorzoeken? Dit is een discussieforum. Als jij verwijst naar data, kun je die ook zelf verstrekken. Beetje omgekeerde wereld, anders.Ach... de uitslagen van de diverse referenda inzake EU-gerelateerde issues zijn dusdanig onduidelijk, dat nadere bronduiding nodig is, want iedereen heeft onder een steen gelegen toen die uitslagen bekend werden gemaakt, zodat verdere bronverwijzing noodzakelijk is? Echt, als je nú al niet eens meer weet wat die uitslagen waren, hou dan op met discussiëren...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 22:34:

[...]





Ach... de uitslagen van de diverse referenda inzake EU-gerelateerde issues zijn dusdanig onduidelijk, dat nadere bronduiding nodig is, want iedereen heeft onder een steen gelegen toen die uitslagen bekend werden gemaakt, zodat verdere bronverwijzing noodzakelijk is? Echt, als je nú al niet eens meer weet wat die uitslagen waren, hou dan op met discussiëren...



Dit valt me zwaar van je tegen.

Maar echt. Wat een nare manier van discussiëren. Erg onladylike ook, overigens.

Ik vroeg je alleen welke referenda je bedoelde en waar ik dat kon vinden. Best spijtig dat je op deze manier reageert.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 30 juni 2016 @ 22:37:

[...]





Dit valt me zwaar van je tegen.

Maar echt. Wat een nare manier van discussiëren. Erg onladylike ook, overigens.

Ik vroeg je alleen welke referenda je bedoelde en waar ik dat kon vinden. Best spijtig dat je op deze manier reageert.Je bent niet serieus, neem ik aan. Ik heb verschillende malen verwezen naar welke referenda ik verwees in mijn postjes aan Rik. En dan krijg ik te horen dat ik dingen verzin of verdraai? Of dat ik verkeerd reageer? Het is Rik die om de hete brij heendraait, niet ik.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 juni 2016 @ 22:43:

[...]





Het is Rik die om de hete brij heendraait, niet ik.Oh om welke brij draai ik dan volgens jou?
Barbara en Rik, jullie vragen telkens om linkjes en bronnen, maar zelf zijn jullie daar ook niet bepaald scheutig mee. Ik plaats zelf vaak linkjes, maar als je de kranten en opiniebladen leest of nog eenvoudiger Google gebruikt, dan kun je zelf ook al heel veel informatie terugvinden.
quote:Rik78 schreef op 30 juni 2016 @ 23:31:

[...]





Oh om welke brij draai ik dan volgens jou?De hete natuurlijk!
Het maakt ondertussen niet eens meer uit of iemand een echte vluchteling is of niet. Het uitzetten van mensen die geen recht op verblijf hier hebben, is bijna onmogelijk. Of ze hebben geen papieren en liegen over hun identiteit of ze verdwijnen in de illegaliteit of het land van herkomst neemt ze niet terug. Dat betekent dat veruit de meeste vreemdelingen die hier binnenkomen nooit meer teruggaan. Als je dan ziet dat er nu honderdduizenden Afrikanen deze kant opkomen, waarvan vrijwel niemand een echte vluchteling is, dan krijgen wij er hier nog heel veel probleemgevallen bij. Dan is het ook niet gek dat het draagvlak om hier nog mensen op te nemen in een rap tempo verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juni 2016 @ 23:32:

Barbara en Rik, jullie vragen telkens om linkjes en bronnen, maar zelf zijn jullie daar ook niet bepaald scheutig mee. Ik plaats zelf vaak linkjes, maar als je de kranten en opiniebladen leest of nog eenvoudiger Google gebruikt, dan kun je zelf ook al heel veel informatie terugvinden.



Ik heb toch heel duidelijk een link naar het artikel met onderzoek gepost waar duidelijk is dat de meerderheid van Nederland in de EU wilt blijven. Pejeka beweert het tegenovergestelde maar kan dat niet met cijfers aantonen zoals ze wel meerdere zaken niet kan aantonen wat ze beweert. Dat maakt het voeren van een discussie onmogelijk.



Verder is het de taak van de poster om informatie te voorzien als daar om gevraagd wordt. Dus als jij vindt dat ik te weinig informatie geef om mijn posts te onderbouwen, dan laat me het alsjeblieft weten en zal ik je voorzien van deze informatie. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juni 2016 @ 23:33:

[...]





De hete natuurlijk!Een non antwoord. Welke hete brij draai ik heen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 01 juli 2016 @ 06:56:

[...]





Ik heb toch heel duidelijk een link naar het artikel met onderzoek gepost waar duidelijk is dat de meerderheid van Nederland in de EU wilt blijven. Pejeka beweert het tegenovergestelde maar kan dat niet met cijfers aantonen zoals ze wel meerdere zaken niet kan aantonen wat ze beweert. Dat maakt het voeren van een discussie onmogelijk.



.



Vooropgesteld dat ik betwijfel of de meerheid van Nederland uit de EU wil hebben de onderzoeken/peilingen van de laatste jaren en ook weer met het referendum in het VK aangetoond dat de kiezer zich moeilijk laat peilen.



Nu zal dit in veel gevallen geen tientallen procenten afwijken maar een paar procent al gauw en dat is bij een nek aan nek race net het verschil tussen winst en verlies.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 juli 2016 @ 07:21:

[...]





Vooropgesteld dat ik betwijfel of de meerheid van Nederland uit de EU wil hebben de onderzoeken/peilingen van de laatste jaren en ook weer met het referendum in het VK aangetoond dat de kiezer zich moeilijk laat peilen.



Nu zal dit in veel gevallen geen tientallen procenten afwijken maar een paar procent al gauw en dat is bij een nek aan nek race net het verschil tussen winst en verlies.



Daar ben ik het eens mee. Hoewel slechts 30% echt voor is, 56% echt tegen de uittreding uit de EU is, en 14% weet het niet. Daarmee kun je toch echt stellen dat veruit de meerderheid wilt blijven.

Het is interessant wat het effect van Brexit is voor de normale Brit. Dat zal ook de stemming in Nederland worden



Ergo: Pejeka's stelling klopt van geen kant en kan het niet onderbouwen met feiten en cijfers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven