Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 04 mei 2017 @ 15:01:

[...]



Goed dan mengen 'we' ons niet meer in conflicten en dan begint het geschreeuw dat het daar een chaos is etc iedereen kijkt toe en niemand doet iets..





Dat is ook een punt, in Bosnië, de enclaves waaronder Screbrenica greep het westen eerst niet en uiteindelijk TE LAAT in.



De kritiek daarop is volkomen terecht, 7.000 Bosniaken liggen begraven tegenover de voormalige conpound van DUTCHBAT
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 04 mei 2017 @ 14:43:

[...]





Hoe dan? Westerse inmenging in conflicten elders om olie- en handelsbelangen te beschermen.

!



Ik durf zelfs te stellen dat we IS gedeeltelijk te danken hebben aan de Tweede Golfoorlog

Die oorlog waar we door Bush junior ingerommeld zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 14:32:

[...]





Grappig, hij legt de schuld voor het verdrinken van boot- migranten bij " ons" niet bij de mensen smokkelaars of bij de mensen zelf die op een half gammele boot kruipen.



Aandacht heeft hij genoeg.



Ook voor hem geld

#hoedan



Daar sloegen ze - enigsinds terecht - Wilders mee om de oren.



Hij roept veel maar heeft geen oplossingen.Natuurlijk is dat onze schuld, wij moeten ze allemaal een 1e klasse ticket voor het vliegtuig geven.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
http://www.elsevier.nl/ne ... lhoppende-migrant-499529/
Alle reacties Link kopieren
http://www.elsevier.nl/ne ... e-nareizigers-mee-488736/

Het familielid moet wel financieel stabiel zijn, als er een famielid overkomt. Valt een bijstandsuitkering daar ook onder?
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 16:03:

[...]





Ik durf zelfs te stellen dat we IS gedeeltelijk te danken hebben aan de Tweede Golfoorlog

Die oorlog waar we door Bush junior ingerommeld zijn.Ben ik met je eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 04 mei 2017 @ 16:46:

http://www.elsevier.nl/ne ... lhoppende-migrant-499529/



Pfffff het is wat, vreemdelingendetentie is nauwelijks mogelijk en voor je ze uit kunt zetten zijn ze verdwenen.







Dit is ook aftellen tot het mis gaat, kinderen kunnen hun ouders laten overkomen.



Het wachten is op boten vol alleen reizende kinderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 04 mei 2017 @ 16:43:

[...]





Natuurlijk is dat onze schuld, wij moeten ze allemaal een 1e klasse ticket voor het vliegtuig geven.





Ja........... En op de vraag hoe gaan we dit uitvoeren hoor je meestal niets.



Beetje roeptoeteren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 20:11:

[...]





Ja........... En op de vraag hoe gaan we dit uitvoeren hoor je meestal niets.



Beetje roeptoeteren.Als vluchtelingen 3000 euro betalen voor een plek in een lekke boot. Kunnen ze beter een ticket kopen, maar ja dan heb je een paspoort nodig hè
Help iedereen een handje
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 19:10:

[...]





Pfffff het is wat, vreemdelingendetentie is nauwelijks mogelijk en voor je ze uit kunt zetten zijn ze verdwenen.



[afbeelding]



Dit is ook aftellen tot het mis gaat, kinderen kunnen hun ouders laten overkomen.



Het wachten is op boten vol alleen reizende kinderen.

Precies, het is al tijden een incentive om je leven te wagen (nou ja, dat wordt ook steeds minder gevaarlijk om dat de Europese boten steeds dichter bij de kust liggen maar goed), dat open deur beleid.



Ik vind het gewoon af gezien van andere beren op de weg het vreemdst dat mensen gewoon aan je grens op dagen en dat het in eens jouw probleem wordt. Als een zwerver aan belt om er mogen te eten en te slapen en een deel van je geld wil, is dat toch ook niet jouw probleem of verantwoordelijkheid? Zo nuchter zou men er wel naar moeten kijken is mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 19:10:

[...]





Pfffff het is wat, vreemdelingendetentie is nauwelijks mogelijk en voor je ze uit kunt zetten zijn ze verdwenen.



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... k7uwkz.jpg[/IMG]

Dit is ook aftellen tot het mis gaat, kinderen kunnen hun ouders laten overkomen.



Het wachten is op boten vol alleen reizende kinderen.





Dat hebben we 16 jaar geleden toch ook gehad, zo'n hele stroom AMA's (alleenstaande minderjarige asielzoekers).

Zie artikel uit Trouw, april 2011; https://www.trouw.nl/home/instroom-ama- ... ~aed4973f/
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 04 mei 2017 @ 22:10:

[...]



Precies, het is al tijden een incentive om je leven te wagen (nou ja, dat wordt ook steeds minder gevaarlijk om dat de Europese boten steeds dichter bij de kust liggen maar goed), dat open deur beleid.



Ik vind het gewoon af gezien van andere beren op de weg het vreemdst dat mensen gewoon aan je grens op dagen en dat het in eens jouw probleem wordt. Als een zwerver aan belt om er mogen te eten en te slapen en een deel van je geld wil, is dat toch ook niet jouw probleem of verantwoordelijkheid? Zo nuchter zou men er wel naar moeten kijken is mijn idee.Is ook vreemd, een stap in een Europees land en dan hoeven ze alleen "asiel" te zeggen en een heel circus van internationale verdragen - uit de jaren 50 - treed in werking.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 04 mei 2017 @ 22:10:

[...]



Precies, het is al tijden een incentive om je leven te wagen (nou ja, dat wordt ook steeds minder gevaarlijk om dat de Europese boten steeds dichter bij de kust liggen maar goed), dat open deur beleid.



Ik vind het gewoon af gezien van andere beren op de weg het vreemdst dat mensen gewoon aan je grens op dagen en dat het in eens jouw probleem wordt. Als een zwerver aan belt om er mogen te eten en te slapen en een deel van je geld wil, is dat toch ook niet jouw probleem of verantwoordelijkheid? Zo nuchter zou men er wel naar moeten kijken is mijn idee.Als je zelf vlucht uit een land dan ben je ook blij dat een ander land je op wil nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 04 mei 2017 @ 22:50:

[...]





Als je zelf vlucht uit een land dan ben je ook blij dat een ander land je op wil nemen.





Het is toch wel fijn als je als land zelf mag bepalen wie je opneemt in je asielprocedure.



Blijft toch vreemd dat iemand die op zijn luchtbed vanuit het veilige Turkije richting Griekenland dobbert zo de asielprocedure in kan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 16:03:

[...]





Ik durf zelfs te stellen dat we IS gedeeltelijk te danken hebben aan de Tweede Golfoorlog

Die oorlog waar we door Bush junior ingerommeld zijn.Er zijn wel meer dingen waar we als Westerse landen uiteindelijk zelf schuldig aan zijn. De gigantische hoeveelheid Noord-Afrikanen in Frankrijk (met alle ellendige gevolgen die we nu zien) is het gevolg van de kolonisatie. Als je andere landen gaat zien als onderdeel van je eigen land is het niet vreemd dat de mensen daar hetzelfde doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 02 mei 2017 @ 13:08:

Tenenkrommend dit. Waarom wordt ons 'blanke ' westerlingen altijd een schuldgevoel aangepraat? En waarom de nationale dodenherdenking hier voor gebruiken? Dat is toch onze geschiedenis waar we bii stilstaan. Voor vluchtelingen is er jaarlijks De Nacht van de Vluchteling.





[...]

Door verhalen van vluchtelingen mee te nemen bij de jaarlijkse dodenherdenking maak je het, zeker voor de jongere generatie, een stuk tastbaarder. Als je bijvoorbeeld het verhaal van de gitarist van De Staat hoort (die is in zijn jeugd als vluchteling naar Nederland gekomen om de oorlog in Joegoslavie te ontvluchten), dan bereik je makkelijker mensen dan als je alleen nog maar wat vage verhalen van >70 jaar geleden hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 04 mei 2017 @ 23:01:

[...]





Er zijn wel meer dingen waar we als Westerse landen uiteindelijk zelf schuldig aan zijn. De gigantische hoeveelheid Noord-Afrikanen in Frankrijk (met alle ellendige gevolgen die we nu zien) is het gevolg van de kolonisatie. Als je andere landen gaat zien als onderdeel van je eigen land is het niet vreemd dat de mensen daar hetzelfde doen.





De oorzaak is helder alleen is het onmogelijk en onwenselijk al deze mensen asiel te verlenen.

Daarom heeft ieder land inmiddels hele strenge criteria waar je aan moet voldoen om een verblijfsvergunning te krijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 04 mei 2017 @ 23:07:

[...]





Door verhalen van vluchtelingen mee te nemen bij de jaarlijkse dodenherdenking maak je het, zeker voor de jongere generatie, een stuk tastbaarder. Als je bijvoorbeeld het verhaal van de gitarist van De Staat hoort (die is in zijn jeugd als vluchteling naar Nederland gekomen om de oorlog in Joegoslavie te ontvluchten), dan bereik je makkelijker mensen dan als je alleen nog maar wat vage verhalen van >70 jaar geleden hoort.De doelstelling van 4 mei is de oorlogsslachtoffers te herdenken.

https://nl.m.wikipedia.or ... al_Comit%C3%A9_4_en_5_mei

Per koninklijk besluit nog wel.



Dan moet je de doelstelling veranderen.

En dan zou ik er nog eerder voor kiezen om bijvoorbeeld gesneuvelde Nederlandse militairen NA de oorlog te herdenken.



Verdronken Afrikanen hebben natuurlijk weinig met Nederland te maken al mag je ze best herdenken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 15:57:

[...]





Dat is ook een punt, in Bosnië, de enclaves waaronder Screbrenica greep het westen eerst niet en uiteindelijk TE LAAT in.



De kritiek daarop is volkomen terecht, 7.000 Bosniaken liggen begraven tegenover de voormalige conpound van DUTCHBATIk bemoei me hier verder nooit mee zeg maar, maar wil je deze eens uitleggen?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik herroep mezelf. Ik wil niet eens weten wat je bedoelt. "Bosniaken", hoe durf je.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 05 mei 2017 @ 00:38:

Ik herroep mezelf. Ik wil niet eens weten wat je bedoelt. "Bosniaken", hoe durf je.





Als je voor je begint te gillen even Bosniakken had gegoogled had je gelezen dat ik daarmee de Bosniers bedoel of de wat langere naam Bosnische moslims.



Het is een wat verouderde term maar nog wel in gebruik.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bosniakken



Overigens ook in het Engels

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bosniaks



Ik zie trouwens dat ik het verkeerd geschreven had, het is met dubbel K



Bosnië is / was verdeeld in 3 bevolkingsgroepen

1) Bosniakken / Bosniers / Bosnische moslims

2) Serviërs

3) Kroaten



De 2 grootse / bekendste etnische zuivering waren:



Screbrenica

Daders de Bosnische Serviërs de slachtoffers Bosnische moslims



En de minder bekende:

https://en.m.wikipedia.or ... a_Valley_ethnic_cleansing

Waar Kroaten Bosnische moslims vermoordden.



Ik heb zowel Screbrenica als de Lašva Vallei bezocht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:viva1966 schreef op 04 mei 2017 @ 23:07:

[...]





Door verhalen van vluchtelingen mee te nemen bij de jaarlijkse dodenherdenking maak je het, zeker voor de jongere generatie, een stuk tastbaarder. Als je bijvoorbeeld het verhaal van de gitarist van De Staat hoort (die is in zijn jeugd als vluchteling naar Nederland gekomen om de oorlog in Joegoslavie te ontvluchten), dan bereik je makkelijker mensen dan als je alleen nog maar wat vage verhalen van >70 jaar geleden hoort.

De nacht van de vluchteling op 20 juni lijkt mij een prima gelegenheid voor wie dat wil om verdronken vluchtelingen en asielzoekers te herdenken.!

Op 4 mei hoort het niet thuis.!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 04 mei 2017 @ 23:07:

[...]





Door verhalen van vluchtelingen mee te nemen bij de jaarlijkse dodenherdenking maak je het, zeker voor de jongere generatie, een stuk tastbaarder. Als je bijvoorbeeld het verhaal van de gitarist van De Staat hoort (die is in zijn jeugd als vluchteling naar Nederland gekomen om de oorlog in Joegoslavie te ontvluchten), dan bereik je makkelijker mensen dan als je alleen nog maar wat vage verhalen van >70 jaar geleden hoort.



Sorry wat?

Een groot gedeelte van de mensen vluchtelingen ,maken misbruik van de benaming. Het zijn arbeidsmigranten.



Iemand die voor de oversteek wil maken van Afrika naar Europa en geen slachtoffer is van honger, of oorlog, hoort niet herdacht te worden op 4 mei.



Het gaat inderdaad om een leven, het is ook verschrikkelijk maar niet op 4 mei.



Alle andere vluchtelingen daar denk je aan ze zijn vaak slachtoffer van geweld en oorlog, dus daar denken we wel degelijk aan op 4 mei.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 04 mei 2017 @ 23:22:

[...]





De doelstelling van 4 mei is de oorlogsslachtoffers te herdenken.

https://nl.m.wikipedia.or ... al_Comit%C3%A9_4_en_5_mei

Per koninklijk besluit nog wel.



Dan moet je de doelstelling veranderen.

En dan zou ik er nog eerder voor kiezen om bijvoorbeeld gesneuvelde Nederlandse militairen NA de oorlog te herdenken.



Verdronken Afrikanen hebben natuurlijk weinig met Nederland te maken al mag je ze best herdenken.





Volgens mij loop je een paar jaar achter, het gaat allang niet meer enkel en alleen om de 2e wereldoorlog.

De tweede wereldoorlog is de main focus,dat wel, maar niet de enige focus.
quote:ardni schreef op 05 mei 2017 @ 11:09:

[...]





Volgens mij loop je een paar jaar achter, het gaat allang niet meer enkel en alleen om de 2e wereldoorlog.

De tweede wereldoorlog is de main focus,dat wel, maar niet de enige focus.Klopt inderdaad,we herdenken ook de omgekomen slachtoffers van andere oorlogen en vredesmissies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven