Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
quote:impala schreef op 18 januari 2017 @ 12:03:

Ik begrijp het heel goed hoor. Maar ik zie geen probleem.

En dit:





[...]



zeg ik ook nergens.



De leden van de partij worden natuurlijk wel gevraagd mee te stemmen over alle wetsvoorstellen. Ook over voorstellen die niks te maken hebben met het bevorderen van gelijke behandeling of het tegengaan van racisme en discriminatie. Dan kunnen er twee dingen gebeuren: de partij verbreedt zich, en gaat standpunten innemen over deze kwesties, die dan ook in een partijprogramma kunnen worden opgenomen. Dat is bv gebeurd met de Partij voor de Dieren.

Of de partij spreekt zich niet uit over zaken die geen raakvlakken hebben met hun doelstellingen. De Tweede Kamerleden kunnen dan blanco stemmen of afwezig zijn. Of afspreken om dan gewoon in te stemmen met het regeringsvoorstel - de regering is immers ook op democratische wijze tot stand gekomen. Of om gewoon naar persoonlijke voorkeur te stemmen.





Je vergeet mogelijkheid 3: dat men stemt over zaken waar men welgeteld 10 minuten over heeft nagedacht, omdat men last heeft van zelfoverschatting.



Mocht Simons in de 2e kamer komen ben ik benieuwd hoe vaak ze aanwezig zal zijn. Ik neem aan dat de presentielijstjes goed bijgehouden worden. Kennelijk niet, vreemd. Men is zelfs niet verplicht te tekenen voor presentie. Jammer.



Onderzocht in 2013: http://www.eerlijkemedia.nl/aanwezig



Marianne Thieme was het minst aanwezig. Goh.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 18 januari 2017 @ 20:34:

[...]





Je vergeet mogelijkheid 3: dat men stemt over zaken waar men welgeteld 10 minuten over heeft nagedacht, omdat men last heeft van zelfoverschatting.



Mocht Simons in de 2e kamer komen ben ik benieuwd hoe vaak ze aanwezig zal zijn. Ik neem aan dat de presentielijstjes goed bijgehouden worden. Kennelijk niet, vreemd. Men is zelfs niet verplicht te tekenen voor presentie. Jammer.



Onderzocht in 2013: http://www.eerlijkemedia.nl/aanwezig



Marianne Thieme was het minst aanwezig. Goh.



Je vergeet een stukje tekst!



Quote: Marianne Thieme reist veel, richt overal ter wereld partijen voor de dieren op, schreef afgelopen jaar een boek en maakt bovendien documentaires. “Daarvoor bedenk ik het format en ik zit ook zelf in een aantal van die documentaires.” Je zou bijna vergeten dat Thieme eigenlijk Kamerlid is, en ook nog de fractievoorzitter van haar partij.

Het is niet toevallig dat Thieme van alle fractievoorzitter het minst aanwezig is in de Tweede Kamer. Sinds 2006 was ze op 71 procent van de vergaderdagen present. Die relatief lage opkomst is een politieke keuze, zegt ze aan de telefoon. “Wij zijn een emancipatiebeweging en een getuigenispartij en we hebben ervoor gekozen om juist veel buitenparlementair te doen. We willen agenderen en zowel binnen als buiten de Kamer het bewustzijn over dierenrechten vergroten.”

Dan past het niet om bij alle vergaderingen aanwezig te zijn. Thieme probeert er wel te zijn bij alle fractievoorzittersdebatten. Ook is ze present als de Kamer onderwerpen bespreekt waarover grote maatschappelijke verontwaardiging bestaat. Om de parlementaire verantwoordelijkheden niet te verwaarlozen is in de tweehoofdige PvdD-fractie een taakverdeling afgesproken: Esther Ouwehand doet de debatten. Zij is dan ook fors meer aanwezig, namelijk 83 procent.
quote:humanista schreef op 19 januari 2017 @ 09:13:

[...]





Je vergeet een stukje tekst!



Quote: Marianne Thieme reist veel, richt overal ter wereld partijen voor de dieren op, schreef afgelopen jaar een boek en maakt bovendien documentaires. “Daarvoor bedenk ik het format en ik zit ook zelf in een aantal van die documentaires.” Je zou bijna vergeten dat Thieme eigenlijk Kamerlid is, en ook nog de fractievoorzitter van haar partij.

Het is niet toevallig dat Thieme van alle fractievoorzitter het minst aanwezig is in de Tweede Kamer. Sinds 2006 was ze op 71 procent van de vergaderdagen present. Die relatief lage opkomst is een politieke keuze, zegt ze aan de telefoon. “Wij zijn een emancipatiebeweging en een getuigenispartij en we hebben ervoor gekozen om juist veel buitenparlementair te doen. We willen agenderen en zowel binnen als buiten de Kamer het bewustzijn over dierenrechten vergroten.”

Dan past het niet om bij alle vergaderingen aanwezig te zijn. Thieme probeert er wel te zijn bij alle fractievoorzittersdebatten. Ook is ze present als de Kamer onderwerpen bespreekt waarover grote maatschappelijke verontwaardiging bestaat. Om de parlementaire verantwoordelijkheden niet te verwaarlozen is in de tweehoofdige PvdD-fractie een taakverdeling afgesproken: Esther Ouwehand doet de debatten. Zij is dan ook fors meer aanwezig, namelijk 83 procent.Ik vergeet helemaal niets. Ik ben er niet voor, zoals ik al eerder aangaf: begin dan een stichting of organisatie en laat je daar horen. Totaal onzinnig om daar het tweede kamer lidmaatschap voor te misbruiken.
Alle reacties Link kopieren
Zozo juffrouw Simons heeft een schadeclaim van 30.000 eurrie aan haar broek hangen van haar voormalige werkgevers.

En die meeloper moet 40.000 betalen

Ze hebben de partij schade berokkend.

Bron NRC
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 22 januari 2017 @ 23:20:

Zozo juffrouw Simons heeft een schadeclaim van 30.000 eurrie aan haar broek hangen van haar voormalige werkgevers.

En die meeloper moet 40.000 betalen

Ze hebben de partij schade berokkend.

Bron NRCKuzu zegt dat Simons contractbreuk heeft gepleegd. Ze was in loondienst tot 15 maart, daarna zou zij bij voldoende stemmen voor Denk in de Tweede Kamer gaan. Ook heeft ze volgens hem het relatiebeding, het concurrentiebeding en de geheimhoudingsplicht die in het contract waren opgenomen geschonden.



Denk wil volgens de krant 30.000 euro van Simons, die na haar vertrek haar eigen politieke partij oprichtte, Artikel 1. Simons zou een boegbeeld van de partij zijn bij de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart.



Ook van voormalig campagneleider Ian van der Kooye eist Denk een schadevergoeding. Van hem wil de partij 40.000 euro.



http://nos.nl/artikel/2154407-denk-wil- ... imons.html
Ik geef ze voor de eerste keer groot gelijk
Alle reacties Link kopieren
Haha de brutaliteit van die zetelrovers kent geen grenzen. Op de rug van de PvdA in het parlement gekomen, die partij genaaid, en nu janken over 'contractbreuk'...
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
En ondertussen hebben we voor nitwit Simons een draadje met meer dan 1080 bijdragen.... Ze hoeft niets te doen om in de top5 van actuele onderwerpen te blijven staan. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben nog steeds niet voldoende steunverklaringen.

Er zijn 20 kieskringen, per kieskring hebben ze er 30 nodig.

Ik had verwacht dat in de grotere steden wel animo zou zijn, maar begrijp dat zelfs Utrecht nog niet voldoende heeft.

Ik verwacht dat ze, áls ze al meedoen, niet veel stemmen zullen binnen harken.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
En weer een nieuw hoofdstuk in deze inmiddels lachwekkende soap. Waar blijft het programma? Hoe kun je nou steun verwachten als je niet eens, zes weken voor de verkiezingen, kunt melden waar je partij zich mee bezig gaat houden? Ik blijf me verbazen over zoveel knulligheden.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:Eindeloos schreef op 22 januari 2017 @ 23:20:

Zozo juffrouw Simons heeft een schadeclaim van 30.000 eurrie aan haar broek hangen van haar voormalige werkgevers.

En die meeloper moet 40.000 betalen

Ze hebben de partij schade berokkend.

Bron NRCMijn god, wat zal ik blij zijn als het 15 maart is en al die enge clubjes van Kuzu en SS weer uit het nieuws zijn. Het ene schandaal na het andere. Het is echt een poppenkast geworden met al die kleine fracties met bijbehorende enge leiders. Je kan je toch niet voorstellen dat er 1 weldenkend mens op deze clubjes stemt?!
quote:aidem schreef op 23 januari 2017 @ 15:00:

[...]





Mijn god, wat zal ik blij zijn als het 15 maart is en al die enge clubjes van Kuzu en SS weer uit het nieuws zijn. Het ene schandaal na het andere. Het is echt een poppenkast geworden met al die kleine fracties met bijbehorende enge leiders. Je kan je toch niet voorstellen dat er 1 weldenkend mens op deze clubjes stemt?!Tja, ik kan me ook niet voorstellen dat er óók maar iemand op Trump of Wilders zou stemmen en kijk hoe dat loopt...
Silvana is natuurlijk weer erg teleurgesteld.

Zij zal van de week wel worden uitgenodigd door dwdd om te reageren....

quote:MaryCrawley schreef op 23 januari 2017 @ 15:05:

[...]



Tja, ik kan me ook niet voorstellen dat er óók maar iemand op Trump of Wilders zou stemmen en kijk hoe dat loopt...Ik kan me er helemáál niets bij voorstellen dat je SS, Denk, Trump of Wilders stemt. Maar dit topic gaat over SS met haar Artikel 1 'partij'. Het is alleen te hopen dat er niet zoveel idioten zijn zodat ze nog een zetel krijgt ook. Dat is meer mijn angst. Ze zal ongetwijfeld een paar stemmers meekrijgen met haar gekke gedachtes...
Mijn punt is dat wat je zelf niet kan voorstellen helaas niet zoveel zegt. De wereld kan je verrassen.



Ik vind overigens Sylvana niet beangstigend hoor. Ze heeft meestal een goed verhaal. Wat vind jij 'eng' aan haar?



Denk vind ik een totaal ander verhaal, ik vind Erdogan namelijk wél bijzonder eng.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 17 januari 2017 @ 20:52:

[...]





Nee, en daar wacht ik dan ook rustig op voor ik een (definitieve) mening/oordeel over de partij vorm.



echt? nee, sorry. ik vind de persoon ook belangrijk. als een partij tommie van sesamstraat geschikt vindt als gezicht van de partij dan zegt mij dat genoeg over de partij. hoe eens ik het misschien ook ben met de standpunten.



en ik vind dat mevrouw simons in het rijtje kan naast tommie. al zegt ze de meest geweldige dingen, deze vrouw is niet in staat om daadkrachtig op te treden, ze is niet in staat op een andere manier te communiceren waardoor de mensen waar ze compromissen mee zal moeten sluiten haar niet serieus gaan nemen etc. ongeschikt dus. oorzaak-gevolg.
En doooooor!
quote:MaryCrawley schreef op 23 januari 2017 @ 15:19:

Mijn punt is dat wat je zelf niet kan voorstellen helaas niet zoveel zegt. De wereld kan je verrassen.



Ik vind overigens Sylvana niet beangstigend hoor. Ze heeft meestal een goed verhaal. Wat vind jij 'eng' aan haar?



Denk vind ik een totaal ander verhaal, ik vind Erdogan namelijk wél bijzonder eng.Artikel 1 neem ik absoluut niet serieus als politieke partij. Ze heeft geen partij programma. Alleen 1 of 2 populistische punten, namelijk zwarte piet en het 'racisme van de witte mens'. Ze zit gewoon te stoken. En bepaalde groepen in Nederland zijn er nog gevoelig voor ook. Dat vind ik eng.
quote:aidem schreef op 23 januari 2017 @ 15:00:

[...]





Mijn god, wat zal ik blij zijn als het 15 maart is en al die enge clubjes van Kuzu en SS weer uit het nieuws zijn. Het ene schandaal na het andere. Het is echt een poppenkast geworden met al die kleine fracties met bijbehorende enge leiders. Je kan je toch niet voorstellen dat er 1 weldenkend mens op deze clubjes stemt?!Die DENK is achter de schermen flink aan het promoten,ze lopen diverse moskee's af in het land.Ik denk dat ze wel minimaal 2 zetels krijgen helaas.
quote:aidem schreef op 23 januari 2017 @ 15:47:

[...]





Artikel 1 neem ik absoluut niet serieus als politieke partij. Ze heeft geen partij programma. Alleen 1 of 2 populistische punten, namelijk zwarte piet en het 'racisme van de witte mens'. Ze zit gewoon te stoken. En bepaalde groepen in Nederland zijn er nog gevoelig voor ook. Dat vind ik eng.

Populistisch? Het is juist het tegenovergestelde van populistisch. Het zijn waanzinnig onpopulaire ideeen.



Verder is er inderdaad nog geen partijprogramma, dus daar valt weinig over te zeggen. Maar eng vind ik het niet. Ik vind de dingen die ze zegt meestal genuanceerd en zinnig.
quote:MaryCrawley schreef op 23 januari 2017 @ 16:19:

[...]



Populistisch? Het is juist het tegenovergestelde van populistisch. Het zijn waanzinnig onpopulaire ideeen.



Verder is er inderdaad nog geen partijprogramma, dus daar valt weinig over te zeggen. Maar eng vind ik het niet. Ik vind de dingen die ze zegt meestal genuanceerd en zinnig.Haar doelgroep vindt het geweldig wat ze zegt, die slikken het als zoete koek. Dat noem ik populistisch. Het zijn uiteraard onpopulaire ideeën bij de normaal denkende Nederlander maar er zijn zeker mensen hier die er maar wat graag graag in meegaan. Laten we hopen dat het er minder dan 65.000 zijn
Elke politicus zegt zaken die bij sommige groepen beter valt dan bij anderen. Dan kun je alles wel populistisch noemen.



En het zijn in mijn optiek juist onpopulaire ideeen bij de kortzichtige Nederlanders. Zo zie je maar weer, ook je visie van weldenkend kan behoorlijk verschillen.



Ik begrijp ook niet zo goed wat "hierin meegaan" betekent. Dat er maatschappelijke patronen zijn die racisme en seksisme ondersteunen is geen losse mening waar je 'in meegaat' hoor. Dat is heel uitgebreid gedocumenteerd en overduidelijk als je maar om je heen kijkt. Daar wordt ook al héél lang over gesproken en geschreven, het is niet iets nieuws wat Sylvana heeft bedacht of wat ineens er niet meer is als zij geen stemmen haalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 23 januari 2017 @ 16:19:

[...]



Populistisch? Het is juist het tegenovergestelde van populistisch. Het zijn waanzinnig onpopulaire ideeen.



Verder is er inderdaad nog geen partijprogramma, dus daar valt weinig over te zeggen. Maar eng vind ik het niet. Ik vind de dingen die ze zegt meestal genuanceerd en zinnig.Het feit dat er geen partijprogramma is vind ik nu wel echt heel raar. Eng vind ik haar niet. Wel wat naïef.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:MaryCrawley schreef op 23 januari 2017 @ 16:19:

[...]



Populistisch? Het is juist het tegenovergestelde van populistisch. Het zijn waanzinnig onpopulaire ideeen.



Verder is er inderdaad nog geen partijprogramma, dus daar valt weinig over te zeggen. Maar eng vind ik het niet. Ik vind de dingen die ze zegt meestal genuanceerd en zinnig.De parrallele wereld......
quote:tanteslankie schreef op 23 januari 2017 @ 16:59:

[...]





Het feit dat er geen partijprogramma is vind ik nu wel echt heel raar. Eng vind ik haar niet. Wel wat naïef.Dat ben ik met je eens. Het is best wel raar dat er nog geen spoor van een programma is.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 23 januari 2017 @ 19:09:

[...]



Dat ben ik met je eens. Het is best wel raar dat er nog geen spoor van een programma is.Ach waarom zou je de moeite nemen om een programma te bedenken als je niet eens de benodigde handtekeningen in alle kiesdistricten haalt.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven