Bekentenis... Lezers Column Metro

16-09-2015 18:57 64 berichten
Ik vond dit dus echt een leuk stuk, is dit ook zo herkenbaar voor jullie? Of hoe denken jullie hier eigenlijk over?



http://www.metronieuws.nl ... ppij/2015/09/bekentenis-0
Alle reacties Link kopieren
Dan nog vind ik dat het er veel te dik bovenop ligt. Ook fictie kan geloofwaardig of totaal niet geloofwaardig zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 16 september 2015 @ 21:36:

Dan nog vind ik dat het er veel te dik bovenop ligt. Ook fictie kan geloofwaardig of totaal niet geloofwaardig zijn.Precies. Teveel cliches in te kort stukje naar mijn mening.
Ik vind het een leuk stuk of het nu waar is of niet,en t is voor iedereen volgens mij wel herkenbaar op de een of andere manier. Vind het ook een erg leuk meisje btw
Ik vind het matig geschreven en het is voor mij niet herkenbaar. Ook niet op de andere manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 16 september 2015 @ 21:58:

Ik vind het matig geschreven en het is voor mij niet herkenbaar. Ook niet op de andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, matig geschreven en totaal ongeloofwaardig. Het is veel te ver gezocht en zeker niet herkenbaar.
oh dus jullie reizen nooit met de trein...
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 16 september 2015 @ 22:04:

oh dus jullie reizen nooit met de trein...Ik reis zeer regelmatig met de trein, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er een plek werd opgeëist als er genoeg zitplaatsen waren. Jij wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 16 september 2015 @ 22:04:

oh dus jullie reizen nooit met de trein...



Jawel hoor. Maak soms ook best hilarische dingen mee, maar dit allemaal niet nee.

Hooguit het belletje in de stiltecoupe, maar dan weer niet dat die persoon er niet op aangesproken wordt en degene die 1 woord zegt wel, dus die situatie tel ik niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 16 september 2015 @ 22:04:

oh dus jullie reizen nooit met de trein...



Ik reis zeer regelmatig met de trein. Ook met de metro en bus. Al jaren. En ik herken alleen het bellen in een stiltecoupé.



Je zal me wel weer zuur vinden, maar ik reageer alleen maar op dit topic omdat ik je geloept heb nav je andere topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:mwa schreef op 16 september 2015 @ 22:04:

oh dus jullie reizen nooit met de trein...Elke dag. En?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:mwa schreef op 16 september 2015 @ 21:56:

Ik vind het een leuk stuk of het nu waar is of niet,en t is voor iedereen volgens mij wel herkenbaar op de een of andere manier. Vind het ook een erg leuk meisje btw



1. Het is niet waar.

2. Het is niet herkenbaar.

3. Ik heb geen mening over het meisje, want ik ken haar niet. Op basis van het geschreven stukje zou ik verder geen gesprek met haar willen voeren. Ook niet in een niet-stiltecoupé.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 16 september 2015 @ 23:31:

[...]





1. Het is niet waar.

2. Het is niet herkenbaar.

3. Ik heb geen mening over het meisje, want ik ken haar niet. Op basis van het geschreven stukje zou ik verder geen gesprek met haar willen voeren. Ook niet in een niet-stiltecoupé.Ik zou denk ik vragen of ik op haar plek mag zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik denk? Dat het niet waar is. Ik geloof de schrijfster niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook het idee dat de schrijfster nog nooit een kakkerlak in het echt heeft gezien, laat staan dat ze die regelmatig uit het raam gooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben degene die die verschrikkelijke column heeft geschreven en ik denk dat je er ook wel in kunt lezen dat ik dat nog nooit eerder heb gedaan. Hebben jullie het overbodige woord en de contaminatie al gevonden? Een heerlijk visitekaartje.

Ik heb even getwijfeld of ik hier zou reageren, want ik ben gewaarschuwd dat dit forum nogal hard uit de hoek kan komen. Maar aangezien ik vandaag de meest bijzondere reacties heb gelezen (veel seksueel getinte of interessante essays over mijn uiterlijk) en daar eigenlijk geen problemen mee heb, doe ik het toch.



Het is nooit mijn bedoeling geweest dat de column 'viral' zou gaan. Ik heb hem in tien minuten geschreven op zondagavond, hem niet overgelezen (dat was niet handig, zie de fouten die ik eerder noemde) en hem ingestuurd voordat ik het niet meer durfde. Mijn doel was om hem in Metro geplaatst te krijgen, zodat ik mijn magere schrijf-CV kon aanvullen. Dat lukte, maar ik had totaal niet ingeschat wat voor reacties dat zou opleveren. Mijn column was bedoeld als beschrijving van een opmerkelijke gebeurtenis in de trein. Luchtig, grappig. Ik neem mezelf niet te serieus (ik heb bijvoorbeeld een blog die Inhoudsloos gezwam heet, dat zegt wel wat, denk ik).



Ik lees dit topic al een paar uur mee en het leek me fair om te reageren. De column is echt gebeurd. Vreemd genoeg denken mensen vaker dat mijn non-fictie verzonnen is en dat mijn fictieve verhalen over mezelf gaan, misschien omdat de waarheid bizarrer (is dat een woord?) kan zijn dan fantasie. Ook heeft Metro een woordaantal van vierhonderd woorden voor een column, je mag tien woorden afwijken. Het is - voor mij, ik weet niet hoe anderen dat ervaren - heel moeilijk om een gebeurtenis, inclusief details en nuances, in precies vierhonderd woorden te beschrijven. Je moet dingen weglaten, zinnen schrappen, kiezen voor één woord in plaats van twee...



Het verbaast me enorm dat er discussies over de column zijn ontstaan, het is nooit mijn bedoeling geweest om een punt te maken of om sterke meningen los te maken. Ik vind het heerlijk om de discussie te lezen, er zijn zo veel hilarische reacties, en zo ben ik ook bij jullie forum gekomen. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik de column toegelicht heb. Ga vooral door met reageren en je mening geven, het is heerlijk om gelezen te worden, zelfs als je een slechte column hebt geschreven. Ik vind het fantastisch dat zo veel mensen, inclusief jullie, die moeite doen.



Een fijne avond nog!



Edit: ik heb precies een week geleden een Amerikaanse kakkerlak in een glas gevangen en uit het raam gegooid. Die beesten kraken enorm hard als ze de grond raken, brrr.
Alle reacties Link kopieren
Dat er een limiet is qua woorden lijkt me vrij logisch. Als jij daar moeite mee hebt, dan ben je niet geschikt als columnist.



Bizarrer is geen woord. Dat kan je spellingcontrole je ook vertellen.
Wat leuk dat je reageert!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je de moeite hebt genomen om je column toe te lichten hier op het viva forum. Scheelt weer een hoop gesuggereer en gekibbel over en weer...

Of zou dat nou juist de kracht zijn van zo'n column en dit forum? Dat iedereen het eigenlijk stiekem heerlijk vind zich op te winden over wat anderen schrijven... 😆
Alle reacties Link kopieren
quote:Meisje_in_de_trein schreef op 16 september 2015 @ 23:57:

Hoi allemaal,



Ik ben degene die die verschrikkelijke column heeft geschreven en ik denk dat je er ook wel in kunt lezen dat ik dat nog nooit eerder heb gedaan. Hebben jullie het overbodige woord en de contaminatie al gevonden? Een heerlijk visitekaartje.

Ik heb even getwijfeld of ik hier zou reageren, want ik ben gewaarschuwd dat dit forum nogal hard uit de hoek kan komen. Maar aangezien ik vandaag de meest bijzondere reacties heb gelezen (veel seksueel getinte of interessante essays over mijn uiterlijk) en daar eigenlijk geen problemen mee heb, doe ik het toch.



Het is nooit mijn bedoeling geweest dat de column 'viral' zou gaan. Ik heb hem in tien minuten geschreven op zondagavond, hem niet overgelezen (dat was niet handig, zie de fouten die ik eerder noemde) en hem ingestuurd voordat ik het niet meer durfde. Mijn doel was om hem in Metro geplaatst te krijgen, zodat ik mijn magere schrijf-CV kon aanvullen. Dat lukte, maar ik had totaal niet ingeschat wat voor reacties dat zou opleveren. Mijn column was bedoeld als beschrijving van een opmerkelijke gebeurtenis in de trein. Luchtig, grappig. Ik neem mezelf niet te serieus (ik heb bijvoorbeeld een blog die Inhoudsloos gezwam heet, dat zegt wel wat, denk ik).



Ik lees dit topic al een paar uur mee en het leek me fair om te reageren. De column is echt gebeurd. Vreemd genoeg denken mensen vaker dat mijn non-fictie verzonnen is en dat mijn fictieve verhalen over mezelf gaan, misschien omdat de waarheid bizarrer (is dat een woord?) kan zijn dan fantasie. Ook heeft Metro een woordaantal van vierhonderd woorden voor een column, je mag tien woorden afwijken. Het is - voor mij, ik weet niet hoe anderen dat ervaren - heel moeilijk om een gebeurtenis, inclusief details en nuances, in precies vierhonderd woorden te beschrijven. Je moet dingen weglaten, zinnen schrappen, kiezen voor één woord in plaats van twee...



Het verbaast me enorm dat er discussies over de column zijn ontstaan, het is nooit mijn bedoeling geweest om een punt te maken of om sterke meningen los te maken. Ik vind het heerlijk om de discussie te lezen, er zijn zo veel hilarische reacties, en zo ben ik ook bij jullie forum gekomen. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik de column toegelicht heb. Ga vooral door met reageren en je mening geven, het is heerlijk om gelezen te worden, zelfs als je een slechte column hebt geschreven. Ik vind het fantastisch dat zo veel mensen, inclusief jullie, die moeite doen.



Een fijne avond nog!



Edit: ik heb precies een week geleden een Amerikaanse kakkerlak in een glas gevangen en uit het raam gegooid. Die beesten kraken enorm hard als ze de grond raken, brrr.Natuurlijk was dat wel je bedoeling. Op je zwamsite schrijf je nog dat je er enorm trots op bent dat zelfs Linda het opgepikt heeft. Dat mag best hoor, er zijn volgens mij ook meer mensen die het helemaal fantastisch vinden dan dat er mensen zijn die het een matig stuk vinden. Ik vind dat je uitleg hier je eerder slecht dan goed doet eigenlijk. Er is een reden waarom columnisten doorgaans niet reageren op reacties over hun column om zich te verdedigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 16 september 2015 @ 22:08:

[...]



Ik reis zeer regelmatig met de trein, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er een plek werd opgeëist als er genoeg zitplaatsen waren. Jij wel?





En als iemand graag bij de deur wil zitten wegens bekkeninstabiliteit, dan zou je toch zeggen: "Mag ik hier zitten, ik heb bekkeninstabiliteit en elke stap doet pijn". Niet "Ik ben zwanger" als reden.



Ik geloof de collumn ook niet zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:frida_suarez schreef op 17 september 2015 @ 00:05:

Wat leuk dat je reageert!Dat vind ik dus ook. Je hebt gewoon een leuk stukje geschreven. Ik heb het idee dat het compleet uit zijn verband getrokken wordt nu. Beetje jammer want dat kan nooit de bedoeling van een collumn zijn.
Alle reacties Link kopieren
leuk dat je dit met ons wilde delen, mwa

tijdens het lezen zag ik het helemaal voor me.

gelukkig laat ik me altijd rijden door de taxi. de enige die aan het woord komen zijn hij, ik en mevr tomtom

Zolang je op een rechte doorgaande weg zit kan je een gesprek met twee voeren.
Alle reacties Link kopieren
leuk dat je zelf ook even kwam regeren columniste





ik heb zo een erremoeipasje, dan kost het weinig geld met de taxi.

hoop dat ze me die niet af gaan pakken met al die bezuinigen,

want ik ga echt niet met het ov reizen.

ik hou van status. dus ik vraag ook altijd om een sedan.

ja want voor je het weet staat er een busje voor je deur

En dan weet je wel wat ze over je denken.
Alle reacties Link kopieren
Gelijk heb je Elsa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven