BLOKKER gaat bezuinigen

16-04-2016 10:22 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
BLOKKER gaat bezuinigen, reorganiseren, mensen ontslaan, winkels opnieuw inrichten, nieuw logo gebruiken en een eigen huismerk introduceren.



Wat denken jullie? Maakt dat kans van slagen of wordt BLOKKER de volgende grote winkelketen die gaat omvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stripverhaal schreef op 16 april 2016 @ 11:12:

[...]





Tja, daar maken winkels het zelf ook een beetje naar hè.

Ik moest pas een bepaalde bakvorm hebben. En volgens de website van de blokker hadden ze die. Dus ik zes kilometer naar de blokker gefietst "nee, die hebben wij niet". Oké, nou dat kan gebeuren dat het op is, dus gevraagd of ze die voor mij konden bestellen. "nee, dat kan niet, die verkopen we alleen online". Vervolgens heb ik nog gevraagd of ze het konden bestellen en dat ik het dan in de winkel op kon halen, aangezien ik regelmatig langs de winkel kom en als je zelf via de website bestelt je voor minimaal 15 euro moet bestellen en de bakvorm was minder dan 15 euro, dus dan zou ik verplicht zijn om er dingen bij te moeten bestellen die ik niet nodig had.

Nee, dat artikel was alleen te bestellen via de webshop en dat konden ze in de winkel niet voor mij regelen. Maar als ik het zelf via de webshop bestelde (plus nog een paar extra dingen zodat ik aan die minimale 15 euro zou zitten) zou ik het wel in de winkel op kunnen halen.



Nou toen heb ik hem gewoon via de goedkoopste webshop bestelt, als de fysieke winkel zo weinig service biedt dan maar online.

6 kilometer naar Blokker gefietst?

Waar woon jij in hemelsnaam. Blokker zit op iedere straathoek.
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 11:41:

[...]



6 kilometer naar Blokker gefietst?

Waar woon jij in hemelsnaam. Blokker zit op iedere straathoek.Die zijn in de dorpen al wegbezuinigd.
Alle reacties Link kopieren
een bericht uit augustus 2015:



Afgelopen juni bleek dat het moederbedrijf Blokker Holding – dat naast de Blokker-zaken ook de formules Marskarmer, Xenos, Bart Smit, Intertoys en Big Bazar omvat – in de eerste helft van dit jaar een verlies van 20 miljoen euro heeft geleden. Een jaar daarvoor werd nog een winst behaald van 61 miljoen euro.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 april 2016 @ 11:22:

Toch is het jammer dat er steeds meer winkels uit het straatbeeld verdwijnen. Dikwijls komt er een vreetschuurtje voor in de plaats of een Eurowinkel die het na een paar maanden ook niet meer redt. Het schijnt dat de huurovereenkomsten voor winkelpanden enigszins zijn aangepast, een winkelpand huur je in pricipe voor drie jaar maar er zijn niet veel nieuwkomers die die drie jaar halen. In de 32 jaar die ik hier woon heb ik in het centrum al zo veel winkels zien vertrekken dat ik de tel ben kwijtgeraakt.

Precies. Het is wishfull thinking dat er leuke aparte winkeltjes terugkomen.

Belwinkels, dönnerzaken, nagelstudio's, eurozooi. Daar worden we mee opgescheept.

Verpauperde winkelstraten is het gevolg.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 16 april 2016 @ 11:35:

[...]



Om die reden heb ik een tijdje terug voor drogisterijartikelen de Kruidvat verruilt voor Etos. Wat een verademing! Het personeel -in mijn filiaal althans- is heel netjes, vraagt of ik alles kan vinden en of ik hulp nodig heb. Ze spreken me bij Etos zelfs met U aan, dat is bij Kruidvatweekendhulpen ook niet meer het geval. En als ik iets wil weten, komt er een degelijk antwoord. Zo fijn!

Daar komt bij dat Kruidvat hier een soort hindernisbaan is geworden de laatste jaren. Je kunt bijna niet bij de tandenborstels zonder over speelgoed of andere troep te struikelen. Ze worden een soort Action onder de drogisterijen, daar pas ik voor.Heel herkenbaar. Ik vind Kruidvat echt een gruwel.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 16 april 2016 @ 11:42:

[...]





Die zijn in de dorpen al wegbezuinigd.Oh ja, er wonen ook nog mensen in dorpen ja.
Alle reacties Link kopieren
De leegkomende winkels zouden dienst kunnen doen als etalages, afgehuurd door fabrikanten om hun producten te showen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 11:47:

[...]

Oh ja, er wonen ook nog mensen in dorpen ja.

Willem, doe even niet zo denigrerend. Je opent een leuk topic, laten we het bij de insteek daarvan houden.

Ik vind de Blokker een beetje de V&D van de huishoudelijke artikelen geworden. Er worden teveel zaken verkocht die ergens anders ook verkocht worden maar dan in speciaalzaken. Bepaalde woonasseccoires bijvoorbeeld of benodigdheden voor een computer. En inderdaad, er staat personeel dat niet weet wat waar in de winkel staat. Er wordt niet geinvesteerd in het personeel. Ze kunnen veel leren van personeel in de ANWB winkels. Daar staat soms ook jong grut, maar die weten wat ze verkopen en kunnen goed adviseren, groeten iedereen bij binnenkomst en denken mee. De Emte hier idem. En uiteraard de Bijenkorf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik vind de Blokker verschrikkelijk, behoorlijk blijven steken in de tijd.
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 10:53:

Maar goed, blijf vooral lekker online kopen hoor.

Of bij Action-achtige zaken met een heel klein assortiment.

Een beetje goed gesorteerde winkel kun je straks niet meer vinden.



Jullie schuld.Ik haat de Action. Die mag nog eerder weg dan de Blokker.
Kan niet rouwig zijn als de Blokker echt weggaat. Abnormaal hoge prijzen en alles wat ze verkopen is elders veel goedkoper. En als je er echt iets wilt hebben dan hebben ze het niet, dan kun je het alleen maar online bestellen. En hoewel ik erg van bestellen hou wil ik sommige dingen eerst gewoon zien. Vorige week nog in de Blokker gestaan voor een bepaalde Senseo. Hadden ze niet, ze konden het wel voor mij bestellen maar ben maar de mediamarkt ingelopen en hem daar gehaald.
quote:torch schreef op 16 april 2016 @ 11:26:

[...]



Service in winkels is sowieso bar en boos, afgezien van de Bijenkorf dan misschien. Personeel wordt niet of nauwelijks getraind, zijn niet geïnteresseerd in klant en assortiment, zijn niet betrokken. Dus voor je lol een rondje blokker, hema, of een van die andere inwisselbare meuk ketens, dat laat je dan wel uit je hoofd.De Hema hier is geweldig qua klantvriendelijkheid.
quote:Star schreef op 16 april 2016 @ 12:08:

[...]





Ik haat de Action. Die mag nog eerder weg dan de Blokker.Wat mij betreft ook. Wat een rotwinkel is dat.
Ik zal Blokker niet missen. Bij ons staat geen behulpzaam of gezellig personeel, en ik heb altijd het gevoel dat ik het er niet echt kan vinden. Geef mij de action maar, of xenos.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 16 april 2016 @ 11:29:

Ze hadden moeten investeren in personeel. Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel lui en onvriendelijk personeel gezien als bij de Blokker. Voor mij de reden om daar zo weinig mogelijk te kopen.Mee eens! Ik vind het personeel er erg onvriendelijk en daarom kom ik er nooit. Ik heb zelf ook als 15-jarige bij de blokker gewerkt. Je kreeg 3,05 per uur en dan moest je ook nog onbetaald wat eerder komen en wat langer blijven.
quote:willem1959 schreef op 16 april 2016 @ 11:47:

[...]



Precies. Het is wishfull thinking dat er leuke aparte winkeltjes terugkomen.

Belwinkels, dönnerzaken, nagelstudio's, eurozooi. Daar worden we mee opgescheept.

Verpauperde winkelstraten is het gevolg.In de grote steden misschien. Ik was vandaag in een kleinere stad, daar zijn juist allemaal luxere zaken bij gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Het boeit me trouwens niet echt dat die grote ketens verdwijnen. De enige winkels waar ik echt hart voor heb zijn boekhandels en kleine zelfstandigen.
Alle reacties Link kopieren
Het personeel bij Blokker en Marskramer vind ik over het algemeen waardeloos. Ze hebben zelden productkennis, weten niet of iets op voorraad is of gewoon niet meer verkrijgbaar, kunnen dingen niet vinden, laatst eentje, bij de Marskramer, die het verschil niet zag tussen een thermoskan en een waterkoker. Ooit een thermoskan gezien met een snoer eraan? Een snoerloze waterkoker misschien?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Nederlanders kopen alleen nog maar aanbiedingen/ zo goedkoop mogelijk en geven daar de regering dan van de schuld want hoge belastingen etc.. Iedereen massaal naar de Action waar je minder dan de helft dan bij Blokker betaalt. Het is allemaal zo goedkoop bij de Action dat de slechte kwaliteit niet meer uitmaakt. Gaat het kapot dan koop je weer een nieuwe, en met die 2e aanschaf ben je nog steeds voordeliger uit dan bij Blokker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 16 april 2016 @ 12:24:

[...]





In de grote steden misschien. Ik was vandaag in een kleinere stad, daar zijn juist allemaal luxere zaken bij gekomen.

Ik woon in een kleine stad in het westen en inderdaad: hier doen de kleine ondernemers het in de binnenstad erg goed. De grote A-locatie winkelstraat vertoont veel lege panden, maar juist in de zijstraten floreren de kleine speciaalzaken. Ik kom er graag.

En ja, het is dan soms heel iets duurder, maar zolang het verschil tussen online en fysieke winkels niet een enorm gapend gat wordt (zeg: meer dan 20% van de prijs), kies ik voor de kleine ondernemer.
Alle reacties Link kopieren
quote:ibbeltje12 schreef op 16 april 2016 @ 12:23:

[...]



Mee eens! Ik vind het personeel er erg onvriendelijk en daarom kom ik er nooit. Ik heb zelf ook als 15-jarige bij de blokker gewerkt. Je kreeg 3,05 per uur en dan moest je ook nog onbetaald wat eerder komen en wat langer blijven.Je moest trouwens ook een Blokker-cursus doen. Onbetaald. En een kassacursus waar je 3 uur voor betaald kreeg terwijl die 10 uur duurde. Maar wel gezeur als je 20 minuten pauzeerde in plaats van 15.
quote:Boogschutter10 schreef op 16 april 2016 @ 12:30:

Tja, Nederlanders kopen alleen nog maar aanbiedingen/ zo goedkoop mogelijk en geven daar de regering dan van de schuld want hoge belastingen etc.. Iedereen massaal naar de Action waar je minder dan de helft dan bij Blokker betaalt. Het is allemaal zo goedkoop bij de Action dat de slechte kwaliteit niet meer uitmaakt. Gaat het kapot dan koop je weer een nieuwe, en met die 2e aanschaf ben je nog steeds voordeliger uit dan bij Blokker.Over kwaliteit gesproken. Ik hoef geen dweil van 10 euro te hebben want ik gooi hem na een maand toch weg en haal ik weer een nieuwe, dan liever naar de action en voor een euro een dweil hebben. En waarom een wasrek van 60 euro kopen als diezelfde bij de action te koop is voor een tientje? Zoveel kan er niet aan kapot gaan dus kwaliteitsverschil is er niet. En in de action wordt je vriendelijker behandeld dan in de Blokker.
quote:ibbeltje12 schreef op 16 april 2016 @ 12:33:

[...]



Je moest trouwens ook een Blokker-cursus doen. Onbetaald. En een kassacursus waar je 3 uur voor betaald kreeg terwijl die 10 uur duurde. Maar wel gezeur als je 20 minuten pauzeerde in plaats van 15.elk groot bedrijf werkt helaas zo. Zelf lang bij de gamma gewerkt. Eerst een cursus ( die wel werd betaald) en daarna dagelijks een uur langer werken wat niet uitbetaald werd. En die cursus stelde ook niets voor.
quote:stippensokken schreef op 16 april 2016 @ 12:32:

[...]



Ik woon in een kleine stad in het westen en inderdaad: hier doen de kleine ondernemers het in de binnenstad erg goed. De grote A-locatie winkelstraat vertoont veel lege panden, maar juist in de zijstraten floreren de kleine speciaalzaken. Ik kom er graag.

En ja, het is dan soms heel iets duurder, maar zolang het verschil tussen online en fysieke winkels niet een enorm gapend gat wordt (zeg: meer dan 20% van de prijs), kies ik voor de kleine ondernemer.Ik ook. Doe mij maar een goeie boekwinkel, kookwinkel en groenteboer bijvoorbeeld.
quote:Boogschutter10 schreef op 16 april 2016 @ 12:30:

Tja, Nederlanders kopen alleen nog maar aanbiedingen/ zo goedkoop mogelijk en geven daar de regering dan van de schuld want hoge belastingen etc.. Iedereen massaal naar de Action waar je minder dan de helft dan bij Blokker betaalt. Het is allemaal zo goedkoop bij de Action dat de slechte kwaliteit niet meer uitmaakt. Gaat het kapot dan koop je weer een nieuwe, en met die 2e aanschaf ben je nog steeds voordeliger uit dan bij Blokker.Spreek voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven