Dank zij Rutte is het minder minder minder

03-04-2014 20:09 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank zij minister Rutte gaan de verzorgingshuizen, (waar hulpbehoevende ouderen in hun laatste kamertje wonen), dicht.



Verzorgingstehuizen moeten sluiten want Rutte roept "ik wil minder minder minder ouderentehuizen". Oudjes moeten hun kamer UIT en thuis gaan/blijven wonen,met kans op vereenzaming enz.



Zal hij de oudere hulpbehoevende nu ook gerust stellen dat ze er niet uit hoeven? Zij hebben vast maar één paspoort.

Door de sluitingen ook nog eens tig werkelozen erbij, terwijl Assher met de miljoenen leurt om de werkeloosheid te bestrijden vallen de werkelozen met meer meer meer.



En jaarlijks 900 miljoen naar Turkije gaat. Ten koste van...???



Waar kan ik een discriminatieformuliertje invullen?
LOEP ME MAAR aub.
@Daisy, wat een rotsituatie



Maar zonder daar iets aan af te willen doen, vraag ik me toch af hoe jullie al die mensen kennen, die niet willen werken, je uitlachen als je toch wilt werken, en van alles voor elkaar krijgen waar ze geen recht op hebben. Echt waar, ik ken niemand die nog nooit van zijn leven gewerkt heeft of die zo denkt. En ik leef niet onder een steen; ik ken verschillende mensen in een uitkeringssituatie. Geloof me: niemand staat te juichen. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die hun arbeidsongeschiktheidsuitkering verliezen, omdat de arbeidsdeskundige nog een werkje bedacht heeft dat ze wel zouden kunnen doen. Daarbij doet het er niet toe of er vraag naar is; het feit dat ze dit werk zouden kunnen doen als het er was, is voldoende. (Ik zeg niet dat ik het hier niet mee eens ben, maar het toont aan dat je in de huidige tijd je uitkering echt niet houdt voor zweetvoeten).



Natuurlijk lopen er klaplopers rond, daar ben ik niet blind voor. Maar fraudeurs vind je in alle lagen van de bevolking, van artsen die onterechte declaraties indienen, hoge ambtenaren die sjoemelen met onkostenvergoedingen tot koningshuizen die de belasting ontduiken. Ik ben helemaal vóór het aanpakken van fraudeurs. Maar niet iedereen die ten onrechte een uitkering lijkt te krijgen, is een fraudeur. Het is niet makkelijk om als buitenstaander te beoordelen hoe het echt met iemand gaat, ook al lacht hij nog zo hard zijn zorgen weg.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Meivogel. De mensen waar ik naar refereer is familie van vrienden van mij die zelf niets anders als gewerkt hebben ( ook in de zorg) en juist voor gek werden verklaard als ze vroeg opstapte. Echt geen een heeft ooit gewerkt!



Die meneer van het UWV was uiterst vriendelijk en bood hulp aan ivm het vinden van werk maar kon ook niets anders als beamen dat ik er hoeveel duizend voor me heb en de kansen op dit moment minimaal zijn. Erge vind ik dat het werk niet stopt, enkel maar meer wordt en groepen/ instellingen echt nog veel mensen nodig hebben maar afgeknepen worden.



Ik zit mijn tijd wel uit en hoop vroeg of laat NL helemaal achter me te kunnen laten.
Alle reacties Link kopieren
Ben het overigens wel met je eens hoor dat we in elke laag van de bevolking klaplopers of fraudeurs hebben. Hoeven de krant maar open te slaan of de tv aan te zetten. Iets wat ik liever niet meer doe omdat het me met de dag beroerder/ misselijker maakt. Kijk tegenwoordig liever programma's als Klokhuis om mijn gedachten te verzetten
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 15 december 2014 @ 13:04:

@Daisy, wat een rotsituatie



Maar zonder daar iets aan af te willen doen, vraag ik me toch af hoe jullie al die mensen kennen, die niet willen werken, je uitlachen als je toch wilt werken, en van alles voor elkaar krijgen waar ze geen recht op hebben. Echt waar, ik ken niemand die nog nooit van zijn leven gewerkt heeft of die zo denkt. En ik leef niet onder een steen; ik ken verschillende mensen in een uitkeringssituatie. Geloof me: niemand staat te juichen. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die hun arbeidsongeschiktheidsuitkering verliezen, omdat de arbeidsdeskundige nog een werkje bedacht heeft dat ze wel zouden kunnen doen. Daarbij doet het er niet toe of er vraag naar is; het feit dat ze dit werk zouden kunnen doen als het er was, is voldoende. (Ik zeg niet dat ik het hier niet mee eens ben, maar het toont aan dat je in de huidige tijd je uitkering echt niet houdt voor zweetvoeten).



Natuurlijk lopen er klaplopers rond, daar ben ik niet blind voor. Maar fraudeurs vind je in alle lagen van de bevolking, van artsen die onterechte declaraties indienen, hoge ambtenaren die sjoemelen met onkostenvergoedingen tot koningshuizen die de belasting ontduiken. Ik ben helemaal vóór het aanpakken van fraudeurs. Maar niet iedereen die ten onrechte een uitkering lijkt te krijgen, is een fraudeur. Het is niet makkelijk om als buitenstaander te beoordelen hoe het echt met iemand gaat, ook al lacht hij nog zo hard zijn zorgen weg.



Wees blij dat je ze niet kent. Ik zou willen dat ik ze niet kende. Maar in mijn vakgebied ontkom ik er niet aan helaas. Helaas weet ik daardoor ook dat fraude niet of nauwelijks aangepakt wordt en dus loont. Ondanks dat veel fraude gemeld wordt door onder mijzelf en ook collega's.



Daarnaast wordt zelfs medewerking verleend aan fraude door hulpverlenend Nederland. De groeiende groep mensen waar hulpverlenend Nederland geen raad mee weet wordt massaal de hand boven het hoofd gehouden, desnoods door middel van een (gedrags)stoornis.



Aan de andere kant draaien we de duimschroeven voor de rest van samenleving verder aan. Zo werd ikzelf afgelopen zomer nog zo'n beetje gelynchd, omdat ik per ongeluk ¤ 58 aan wegenbelasting over had gemaakt in plaats van ¤ 85.
Ben je nou helemaal gek?
Ik zag gisteren bij nieuwsuur de enorme aantallen nieuwe daklozen. De meeste waren ouderen die altijd hebben gewerkt.

Worden gewoon op straat gegooid. Ik begrijp niet dat geen van hen niet aanklopt bij een AZC. Natuurlijk met bijbehorende zakgeld. Nee in plaats daarvan ligt een man die altijd een kapperszaak heeft gehad met zijn oude hondje in de bosjes. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijke situatie en aantallen. Mogen we ons echt voor gaan schamen, of de overheid tenminste.
Deze overheid schaamt zich nergens voor mia.
Alle reacties Link kopieren
In Limburg was vorige winter een dakloze. Hij was zijn baan kwijt geraakt, daardoor ook nog zijn huwelijk, de maandlasten, huur of schulden kon hij niet meer betalen. Van de gemeente kreeg hij het advies om naar een daklozenopvang te gaan, maar daar was hij te trots voor en ging daarom in een tentje in het bos wonen. In de sneeuw woonde hij onder een stoffen zeiltje.



Ik hoor geregeld de trein toeten in de verte,als het niet mistig is weet ik wat er aan de hand is, en lees de volgende dag dat er alweer iemand voor de trein is gesprongen vanwege uitzichtloze situatie.



In Duitsland was vorig jaar geconstateerd dat het aantal criminele-ouderen gestegen is. Ouderen gaan massaal op het dievenpad.



Oudere die zelfstandig wonen vervuilen steeds vaker.
LOEP ME MAAR aub.
Maar waarom gaan zij dan ook niet naar zo'n asielzoekerscentrum. Eigen mensen leven op straat dat kan toch nooit de bedoeling zijn....

Of vind men dat minder erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 17 december 2014 @ 11:58:

Maar waarom gaan zij dan ook niet naar zo'n asielzoekerscentrum. Eigen mensen leven op straat dat kan toch nooit de bedoeling zijn....

Of vind men dat minder erg.



Er is opvang voor eigen mensen, voor mensen.

Dat mensen daar niet heen willen is een ander verhaal.
quote:missie_m schreef op 17 december 2014 @ 11:52:

[fgcolor=#2f52d1 en lees de volgende dag dat er alweer iemand voor de trein is gesprongen vanwege uitzichtloze situatie.



[/fgcolor]Zelfmoorden komen niet in de krant. Ik zet je onder de negeerknop, ik heb het helemaal gehad met jouw topicdiarree.
Alle reacties Link kopieren
quote:deepspace schreef op 19 december 2014 @ 13:26:

[...]



Zelfmoorden komen niet in de krant. ..................Ze staan er wel in, van uitzichtloze situaties tot pubers die gepest zijn.Het zal niet in de rouwadvertentie staan maar wel berichten "wegens een ongeval tussen ...en ....had het treinverkeer ernstige vertraging.." en later lees of hoor ik wat er gebeurd is.



Ik heb geen zin om berichten te plaatsen, tik zelf op google.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Is niet helemaal waar wat je zegt. De uitzonderingen komen in de krant zoals bij pubers die gepest worden.

Bepaalde treintrajecten staan er bekend om, doordat er bijvoorbeeld instellingen in de buurt zijn.

Alsnog hebben we een lager aantal percentage dan andere landen.



Overigens aanschouw het verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers.

Mensen die verwachtten dat het geld zou regenen in Europa, bij aankomst vielen de centen echter niet uit de lucht

http://www.npo.nl/holland-doc/06-11-2013/EO_101207608
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 20 december 2014 @ 01:50:

..................................



Overigens aanschouw het verschil tussen gelukszoekers en asielzoekers.

Mensen die verwachtten dat het geld zou regenen in Europa, bij aankomst vielen de centen echter niet uit de lucht

http://www.npo.nl/holland-doc/06-11-2013/EO_101207608



Wo 6 nov 2013 23:00

Calling for Koney



In de Bijlmer leeft een zo goed als onzichtbare grote groep Afrikaanse mensen. Ze zijn vaak illegaal en houden zich meestal onder de radar. Integreren nauwelijks. Ze zijn hier tenslotte alleen om geld te verdienen voor thuis en de toekomst. Dominee Koney van de Afrikaanse kerk, die ooit begonnen is in een parkeergarage, is raadgever in allerlei mogelijke kwesties. Van contact met de IND tot huwelijksperikelen. Van opvoedingskwesties tot advies aangaande werk. Zoals in de jaren vijftig Nederlandse dominees dat in onze dorpen deden. Een oer-Nederlands verhaal met Afrikaanse actoren.



Ik heb het filmpje bekeken en de tekst er naast gelezen. Ik vind het een zeer sympathieke dominee /pastoor. Vooral als hij het volgende zegt:



"Je krijgt mijn volledige steun om je doel te bereiken" tegen de man die een negatieve reactie had gekregen van de immigratiedienst."Tegen een negatieve beslissing kun je hier in beroep gaan".



Ook weet hij precies wat de mannen denken als ze naar Europa komen.



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 20 december 2014 @ 01:50:

Is niet helemaal waar wat je zegt. De uitzonderingen komen in de krant zoals bij pubers die gepest worden.

Bepaalde treintrajecten staan er bekend om, doordat er bijvoorbeeld instellingen in de buurt zijn.

Alsnog hebben we een lager aantal percentage dan andere landen.



............................ Ik ken geen percentages van andere landen. Wil ze niet weten. Maar ze worden in dit land wel hoger. Tik op google twee woorden in en de berichten kun je lezen. Er zijn niet voor niets hekken en lampen geplaatst op plekken waar geregeld een ongeval gebeurd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Misschien past dit stuk beter op dit topic:





Nieuws.nl

24 december 2014 14:10

Laatste update: 24-12-2014 14:35



Foto: AP



Woedende reacties op vertraging wet topinkomens



“Schandalig. Over de rug van medewerkers. Een politieke afrekening en vereffening.” Woest is er gereageerd op de met een jaar vertraagde invoering van de wet die topinkomens in de (semi)publieke sector aan banden moet leggen.



Vakbond Abvakabo FNV noemt het uitstel schandalig en vindt dat het gebeurt over de ruggen van zorgmedewerkers die de topsalarissen in de zorg zat zijn. De SP wil meteen na het kerstreces een debat met premier Mark Rutte.



Zie ook:



Senaat bijeen over topinkomens

Senaat in reces bijeen over topinkomens

VAkbond noemt vertragen wet topinkomens is schande





De aanscherping van de wet op de topinkomens in de publieke sector werd maandag met een nipte meerderheid aangenomen in de Eerste Kamer. Een dag later werd bekend dat de VVD-ministers Edith Schippers (Volksgezondheid) en Stef Blok (Wonen) het te kort dag vinden om de vernieuwde wet op de topinkomens per 1 januari aanstaande in te voeren.



SP-Kamerlid Ronald van Raak is daar laaiend over. “Ministers die wetten frustreren moeten maar eens nadenken of ze wel minister kunnen zijn. Hier is sprake van een politieke afrekening en vereffening door de VVD en dat is heel erg slecht voor het landsbestuur. Als ze niet op hun schreden terugkeren moet de premier na het reces maar komen uitleggen hoe het kan dat binnen zijn regering aangenomen wetten niet worden uitgevoerd.”



‘Grote wijzigingen kunnen wel snel doorgevoerd’

Abvakabo-onderhandelaar Lilian Marijnissen laat zich uit in soortgelijke bewoordingen. “Het lijkt erop alsof Schippers een sneer terug wil geven aan de PvdA die haar wet tot afschaffen van de vrije artsenkeuze in de Eerste Kamer blokkeerde.”



Dat er te weinig tijd zou zijn om de wet zorgvuldig uit te voeren is volgens Abvakabo FNV vreemd. Grote wijzigingen in het zorgstelsel kunnen wel snel doorgevoerd worden, terwijl die duizenden werknemers hun baan kosten, aldus de bond.



Het uitstel geldt voor bestuurders van woningcorporaties, de zorginstellingen en – zo werd woensdag duidelijk – voor bestuurders van universiteiten. De wet van minister Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) bepaalt dat de maximumsalarissen van topfunctionarissen in de (semi)publieke sector omlaag gaan van 130 procent van een ministerssalaris tot 100 procent daarvan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 25 december 2014 @ 18:07:

Misschien past dit stuk beter op dit topic:





Nieuws.nl

24 december 2014 14:10

Laatste update: 24-12-2014 14:35



Foto: AP



Woedende reacties op vertraging wet topinkomens



“Schandalig. Over de rug van medewerkers. Een politieke afrekening en vereffening.” Woest is er gereageerd op de met een jaar vertraagde invoering van de wet die topinkomens in de (semi)publieke sector aan banden moet leggen.

.



Ach de VVD is een beetje boos dat hun zorgwet NIET en de wet topinkomens WEL door de eerste kamer komt.

Erg kinderachtig maar het zal Blok en Schippers misschien wat tijdwinst opleveren maar de wet wordt echt uitgevoerd en terecht...............



Met belastinggeld moet je goed en vooral zuinig omgaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:deepspace schreef op 19 december 2014 @ 13:26:

[...]



Zelfmoorden komen niet in de krant. Ik zet je onder de negeerknop, ik heb het helemaal gehad met jouw topicdiarree.Wel op bijv. de NS-berichten op bijv. twitter. Treinen uitgevallen wegens "aanrijding met een persoon". Soms wel een paar keer per dag.
Alle reacties Link kopieren
Straks gaat er weer voor een recordbedrag aan vuurwerk de lucht in. Al die klagende tokkies knallen er lustig op los. Grote herdershond op de bank, superflatscreen op SBS6, pakjes sigaretten in de hand en bierfles aande mond. En de volgende dag maar weer klagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 25 december 2014 @ 23:54:

[...]





Ach de VVD is een beetje boos dat hun zorgwet NIET en de wet topinkomens WEL door de eerste kamer komt.

Erg kinderachtig maar het zal Blok en Schippers misschien wat tijdwinst opleveren maar de wet wordt echt uitgevoerd en terecht...............



Met belastinggeld moet je goed en vooral zuinig omgaan.Niks kinderachtig, gelukkig dat er mensen eindelijk hun mond opentrekken.



Dat jij het allemaal maar goed vind betekend niet dat het allemaal maar goed is. Jij en ik hebben nou eenmaal een andere "kijk"op de zorg en de VGZ. En ik ben niet de enige die het ziet zoals ik het zie. Heel veel huisartsen/dokters verzorgenden/zorgverleners, vakbonden, ministers vinden het schandalig.



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 26 december 2014 @ 11:52:

Straks gaat er weer voor een recordbedrag aan vuurwerk de lucht in. Al die klagende tokkies knallen er lustig op los. Grote herdershond op de bank, superflatscreen op SBS6, pakjes sigaretten in de hand en bierfles aande mond. En de volgende dag maar weer klagen.Klaag jij nou over een grote groep mensen? Wat zijn dat voor mensen die klagen?



http://youtu.be/Pskv0Pvd9_A aug.2013 Hoogleraar Overheidsfinancien zegt dat Rutte een schokkend gebrek heeft aan economische kennis. Door Rutte heeft Nederland een grote economische schade opgelopen. Problemen in Nederland zijn te vergelijken met Spanje.
LOEP ME MAAR aub.
Wat een onzin. De huidige problemen zijn deels ontstaan doordat er een wereldwijde crisis uitbrak en doordat er generaties lang meer werd uitgegeven dan er binnenkwam.
Alle reacties Link kopieren
Nummer47zoveel, Je vind het onzin? Er werd generaties lang teveel uitgegeven?



Ja ze gaven jaarlijks 900 miljoen euro aan Turkije....o nee dat is iets van de laatste jaren



Oekraïne kreeg nov. 2013 610 miljoen euro en een half jaar later 11 miljard...en pas geleden vroegen ze om meer meer meer...Uhh dat was niet generaties-geleden dat was nu.



Er werd voor 95 miljoen euro geknoeid, dat geld ging aan fraude op in Bulgarije, die generatie liet zich hier op één adres inschrijven, kregen daarom een uitkering, maar woonden in Bulgarije...Oeps dat was deze generatie want dat werd ontdekt in mei 2013.



Juni 2013 vertelde Assher in Luxemburg dat hij 800 miljoen uittrok om banen te scheppen voor Roemen en Bulgaren maar dat was niet de generaties-van-lang-geleden want dat was 2013



Griekenland,Spanje en Italië kregen ook heel veel miljoenen maar ook dat was geen generaties-lang-geleden maar de huidige tijd.



Een paar maanden geleden was onze generatie-Mark-Rutte in rep en roer want Nederland kon nooit die grote vluchtstroom asielzoekers aan. Heeft hij het voorkomen? Nee.



Egypte kreeg miljoenen maar die zijn verdwenen in een zwart gat. Polen kreeg miljoenen en was erg blij. De JSF kosten miljarden en deugen niet.



Laat ik je dit vertellen, mijn ouders en hun leeftijdsgenoten draaiden elk dubbeltje om voordat het uitgegeven werd. Waren je voetbalschoenen versleten dan kreeg je met Sinterklaas nieuwe, En als het september of oktober was dan had je tot 6 december versleten voetbalschoenen aan je voeten en geen dag korter.

En kleren droeg je van je oudere zusjes of broertjes, er werd niets weggegooid of verknoeit. Zat er een groene rand aan de kaas werd de rand weggesneden zodat de kaas opgegeten kon worden tot de laatste plak.Brood werd opgegeten of aan de kippen gegeven. Niets werd weggegooid.

In ziekenhuizen en verpleegafdelingen anno onze generatie' komt er elke dag vers brood op tafel. De sneetjes van de dag ervoor worden weggegooid in de vuilnisbak. En het zijn niet de ouderen die het brood weggooien.



Ja ze gingen vroeger naar de dokter en kregen een hoestdrankje als ze verkouden waren....maar alle hoestdrankjes bij elkaar zijn niet te vergelijken met al die miljoenen/miljarden die de laatste jaren worden weggegeven/in zwarte gaten verdwijnen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 26 december 2014 @ 12:06:

[...]





Niks kinderachtig, gelukkig dat er mensen eindelijk hun mond opentrekken.



Dat jij het allemaal maar goed vind betekend niet dat het allemaal maar goed is. Jij en ik hebben nou eenmaal een andere "kijk"op de zorg en de VGZ. En ik ben niet de enige die het ziet zoals ik het zie. Heel veel huisartsen/dokters verzorgenden/zorgverleners, vakbonden, ministers vinden het schandalig.







Hoezo goed, die wet is ingevoerd ze voeren nog wat achterhoede gevechten over de invoerdatum.

Uiterlijk december 2015 zijn de laatste salarissen extra aan banden gelegd, want daar gaat het over,

de salarissen zijn al aan banden gelegd afgerond op ¤230.000 per jaar en gaat nu naar ¤170.000
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven