EK 2016

10-06-2016 14:15 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
De uitslagen van de eerste ronde staan op pagina 72



1/8 Finale



25 juni

15.00 uur: Zwitserland - Polen 1-1 (4-5)

18.00 uur: Wales - Noord-Ierland 1-0

21.00 uur: Kroatië - Portugal 0-1



26 juni

15.00 uur: Frankrijk - Ierland 2-1

18.00 uur: Duitsland - Slowakije 3-0

21.00 uur: Hongarije - België 0-4



27 juni

18.00 uur: Italië - Spanje 2-0

21.00 uur: Engeland - IJsland 1-2
Alle reacties Link kopieren
Zooooooo, wat een goal!
Ik ben eigenlijk voor Roemenië deze wedstrijd merk ik nu, jammer dat doelpunt ^^. Ja ik ben eruit, ik ben dit toernooi voor degene waarvan men niet verwacht dat ze winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 10 juni 2016 @ 22:50:

Ik ben eigenlijk voor Roemenië deze wedstrijd merk ik nu, jammer dat doelpunt ^^. Ja ik ben eruit, ik ben dit toernooi voor degene waarvan men niet verwacht dat ze winnen.In dat geval geen maar
quote:Dormouse schreef op 10 juni 2016 @ 22:51:

[...]





In dat geval geen maar Dankjewel, hoewel Roemenië niet echt in de underdog positie zit zeg maar. Maar voor deze wedstrijd was ik voor dat land. Ik volg het ook niet helemaal nu, volgende wedstrijd (of nouja, de wedstrijden vanaf maandag, want dan is de Formule 1 afgelopen) die ga ik beter volgen .
Alle reacties Link kopieren
Wel mooi die emotie bij Payet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar vlak ze niet uit hoor die Roemenen, zeg ik met mijn voorspellende gaven. ^^
quote:Nouschi schreef op 10 juni 2016 @ 22:55:

Wel mooi die emotie bij Payet!Mooie naam, Paillet
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik naar Londen; 's avonds ergens Rusland - Engeland kijken en dan natuurlijk voor Engeland zijn
Alle reacties Link kopieren
Het was me een waar genoegen dames laten jullie de uitslag van de eerste wedstrijd hier achter morgen? Dan pas ik de OP aan zodra ik dan online ben. Ik hoop Wales net nog te kunnen zien maar ben sowieso van de partij voor Engeland
Alle reacties Link kopieren
quote:girasole3 schreef op 10 juni 2016 @ 23:00:

Morgen ga ik naar Londen; 's avonds ergens Rusland - Engeland kijken en dan natuurlijk voor Engeland zijn Slim in een Engelse pub Rusland aan gaan moedigen is net als Russian Roulette spelen haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 10 juni 2016 @ 22:55:

Wel mooi die emotie bij Payet!



+1!



ach dat ventje...

in 2010 speelde hij de laatste 5 minuten mee, zijn eerste keer meedoen aan een wedstrijd voor het Franse team. tegen Roemenië. gaf de voorzet aan Gourcuff die toen scoorde en Frankrijk won toen ook.



Op naar de volgende match!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 10 juni 2016 @ 23:02:

[...]



Slim in een Engelse pub Rusland aan gaan moedigen is net als Russian Roulette spelen haha.



Voor Rusland ben ik sowieso niet; dus dat komt goed!



Nog hele goede herinneringen aan een wedstrijd, in een inmiddels grijs verleden, van Italië die ik in Italië heb gekeken in een klein kroegje. Geweldige sfeer!
quote:tattou schreef op 10 juni 2016 @ 22:57:

[...]





Mooie naam, Paillet Ik heb bij de naam Payet toch elke keer de associatie met pallet, je weet wel, waar ze spullen op stapelen om te vervoeren. Terwijl het ergens toch als een leuke naam klinkt.
Ja dat kan ook Ik echt met Paillet.







Dit idee, maar dan niet oranje dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit dan lees snap ik, meteen weer dat mensen blij zijn dat NL niet meedoet, of in elk geval dat het niet hier wordt georganiseerd:



Even van nu.nl gekopieerd:



Engelse en Russische hooligans zijn vrijdag slaags geraakt met de politie in de Franse havenstad Marseille. 

Die zette traangas en de wapenstok in om de rivaliserende groepen voetbalsupporters uit elkaar te houden en hield zeven mensen aan, meldt de Franse nieuwszender BFM TV.

Net als in de nacht van donderdag op vrijdag trad de politie hard op tegen de veelal dronken fans. De Engelsen hadden zich bij de Queen Victoria Pub bij de oude haven verzameld, meldt het Britse persbureau Press Association. Ze gooiden onder meer flessen naar de agenten. Caféhouders in het uitgaansgebied sloten daarop snel hun deuren.

Zaterdag spelen Engeland en Rusland in Marseille tegen elkaar in de poulefase van het Europees kampioenschap voetbal.



Zo jammer dat er altijd van die malloten bijzitten
Teveel drank. En overtuiging van wat dan ook, een levensstijl. Het niet los kunnen zien van sport en wat je dan ook aanhangt. De Nlse fans zijn niet de ergste volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 11 juni 2016 @ 00:59:

Teveel drank. En overtuiging van wat dan ook, een levensstijl. Het niet los kunnen zien van sport en wat je dan ook aanhangt. De Nlse fans zijn niet de ergste volgens mij.

Klopt. De Engelsen zijn er ook wel een beetje berucht om.

Aan de ene kant is het heerlijk als iemand zo'n passie voor iets heeft. Maar als die passie omslaat in je als een idioot gedragen na een paar bier zit er toch echt een steekje bij je los
Ik moet echt zeggen, dit gevoel mis ik echt wel nu hoor. Dat gevoel is zo mooi om als land te hebben. Slaat nergens op eigenlijk als je er goed over nadenkt, maar toch.



Halve Finale WK 2010
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje dubbel al dat mallotige overdreven gedoe is niet zo mijn ding, maar de samenhorigheid die ermee gepaard gaat is wel erg mooi. Ik vind het ook altijd wel een beetje jammer als het over is en iedereen (zo lijkt het dan) weer chagerijnig van A naar B reist en in zichzelf gekeerd de dag doorloopt. Op een of andere manier bindt het mensen en nodigt het uit tot meer spontane gesprekken dan in de periodes eromheen

Net als koningsdag



Maar gelukkig hebben we straks de Spelen nog Zodra we weer gaan zwemmen komt het allemaal wel weer goed (al vind ik het persoonlijk dood-saai om te zien haha).



Edit: al moet ik niet teveel zeggen over mallotig en overdreven want in ben een paar jaar geleden zwaaaar in stijl opgemaakt naar Alice Cooper geweest hahaha. Ieder z'n ding dan maar denk ik lol.
Dubbel vind ik het niet. Die uitbundigheid vind ik geweldig en die verwacht ik ook echt niet elke dag (beetje zoals carnaval in de zuidelijke provincies ) . Maar als het verdient is (EK 88 en deze halve finale of de overwinning van Max Verstappen laatst) dan kan je toch niet anders dan springen en juichen en feesten? Ik niet hoor iig ^^.



De Spelen vind ik altijd anders aanvoelen ofzo, misschien omdat het daar niet draait om 1 sport. Hoewel ik zwemmen dan altijd weer juist geweldig vind, net als schaatsen bij de winterspelen (alles wat met snelheid heeft te maken vind ik leuk volgens mij, behalve wielrennen. Heel gek).
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, finales zijn anders he! Haha. Met dubbel bedoelde ik ook meer alle heisa eromheen, beetje lastig uit te leggen, zo'n gevoel, maar zeg maar dat hele alsof het al de finale is idee met de kwalificaties enzo. Ik vind het heus allemaal gezellig, maar wel een beetje over the top. Net als met die wedstrijd van vanavond dat 2 uur van re voren de voorbeschouwing al is zeg maar



En Spelen zijn inderdaad anders, maar nu we het EK missen moeten we het er maar mee doen vrees ik



Ik vind met de winterspelen ijshockey zo leuk wordt hier anders zo weinig uitgezonden. Uberhaupt qua spelen dat je echt hele wedstrijden van andere sporten kan zien
Oh ik zit echt ineens filmpjes te bekijken die ik, nu we niet mee doen, niet zou moeten bekijken.



Dennis Bergkamp!!!



Die comments eronder hahaha, zo had ik het nog nooit gehoord
Ik ben als Nederbelg eigenlijk voor Belgie. Maar ik gun het Frankrijk heel erg na zo'n rotjaar.
Ik vind de Oranjekoorts ook heel leuk! Heel veel straten versierd en 'iedereen' is ineens bondscoach. Dat mis ik juist wel!



Ben blij voor de Fransen! Die hebben inderdaad wel even een feestje verdiend na zoveel spanning om het EK.



Welke wedstrijden kijken jullie naar uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven