Hoge Raad verbiedt pedoclub Martijn.

18-04-2014 12:45 88 berichten
Hoge Raad verbiedt pedoclub Martijn

Gepubliceerd: Vandaag 10:36 Update: Vandaag 10:46



De Hoge Raad heeft pedovereniging Martijn verboden. Daarmee is een einde gekomen aan jarenlang juridisch getouwtrek rondom deze vereniging.

Het hoogste rechtsorgaan van ons land vindt dat de activiteiten die Martijn organiseert schadelijk zijn voor kinderen. En dat laat de Hoge Raad zwaarder wegen dan de vrijheid van vereniging. In 2012 werd Martijn ook al verboden, maar dat werd in hoger beroep terug gedraaid. De pedofielenvereniging bestaat sinds 1982 en pleit voor seksuele contacten tussen volwassenen en kinderen.



Het vonnis luidt als volgt:

De Hoge Raad heeft geoordeeld dat de vereniging de gevaren van seksueel contact met jonge kinderen bagatelliseert, dergelijke contacten zelfs verheerlijkt en haar opvattingen ook propageert. Seksueel contact van volwassenen met jonge kinderen is naar de in Nederland levende maatschappelijke opvattingen echter een daadwerkelijke en ernstige aantasting van de lichamelijke en seksuele integriteit van het kind, dat daardoor grote en blijvende psychische schade kan oplopen. Juist kinderen behoeven bescherming tegenover volwassenen die zulke handelingen verrichten, omdat zij in het algemeen door hun jeugdige leeftijd en de daarmee samenhangende kwetsbaarheid in een afhankelijke positie verkeren. Hoewel in het algemeen grote terughoudendheid moet worden betracht bij het verbieden en ontbinden van een vereniging, is het in dit zeer bijzondere geval in een democratische samenleving noodzakelijk dat de vereniging wordt verboden en ontbonden in het belang van de bescherming van de gezondheid en van de rechten en vrijheden van kinderen.

bron: bron

--------------------------------------------------------------------------------------

Goede zaak vind ik, het werd tijd dat deze club eindelijk eens werd verboden. Wat vinden jullie?
Het verbieden van Martijn is niet om pedofilie te verbieden of tegen te gaan, het is een signaal dat hier in Nederland promotie tot seks met kinderen niet is toegestaan, want dat deed deze club namelijk. En alleen al daarom vind ik het volkomen terecht dat deze club vanaf nu verboden is. En ondergronds gaan? Kom op, seksueel misbruik bij kinderen vind al decennia plaats, ver voordat deze stichting of vereniging bestond. Ondergronds zijn deze smerig praktijken al veel langer.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 18 april 2014 @ 21:41:





In dit geval wordt Martijn verboden, maar wat moet je met misbruikers die in het gezin hun kinderen misbruiken. Die zijn dan geen lid van Martijn, maar hebben wel elke dag hun lustobject onder ogen. Aangetoond is dat het misbruik nu ten enen male op grote schaal voorkomt. Hoe moet je dat verbieden? De katholieke kerk staat er bol van. Moet je de kerk dan ook maar verbieden? Internaten, gevangenis, scouting, scholen overal waar het voorkomt,het is nog al een lijst.





.



De Hoge Raad stelt ook niet dat je kindermisbruik oplost door de stichting Martijn te verbieden. In Jip & Janneke taal zegt de Raad dat Martijn een broeinest is waar Kindermisbruik verheerlijkt wordt.



Het vonnis luidt als volgt:

De Hoge Raad heeft geoordeeld dat de vereniging de gevaren van seksueel contact met jonge kinderen bagatelliseert, dergelijke contacten zelfs verheerlijkt en haar opvattingen ook propageert.



Dat zie je bij de scouting, de kerk e.d. niet, sterker nog steeds meer organisaties doen er alles aan om misbruik op te sporen en te voorkomen, denk hierbij bijvoorbeeld aan een verklaring omtrent gedrag dat steeds meer verenigingen vragen en interne onderzoeken binnen de katholieke kerk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 april 2014 @ 08:50:

[...]



steeds meer organisaties doen er alles aan om misbruik op te sporen en te voorkomen, denk hierbij bijvoorbeeld aan een verklaring ontremd gedrag
Alle reacties Link kopieren
quote:noesa schreef op 19 april 2014 @ 09:06:

[...]





Klopt, heb het veranderd, bedankt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geroldine schreef op 18 april 2014 @ 22:25:

Het verbieden van Martijn is niet om pedofilie te verbieden of tegen te gaan, het is een signaal dat hier in Nederland promotie tot seks met kinderen niet is toegestaan, want dat deed deze club namelijk. En alleen al daarom vind ik het volkomen terecht dat deze club vanaf nu verboden is. En ondergronds gaan? Kom op, seksueel misbruik bij kinderen vind al decennia plaats, ver voordat deze stichting of vereniging bestond. Ondergronds zijn deze smerig praktijken al veel langer.Maak hier maar eeuwen van......
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 april 2014 @ 09:10:

[...]





Klopt, heb het veranderd, bedankt.Is nog steeds niet goed. Het is 'omtrent'. Maakt mij niet uit verder hoor, vond alleen 'verklaring ontremd gedrag' in deze context grappig.
noesa wijzigde dit bericht op 19-04-2014 10:38
Reden: + link
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pedofilie is een afwijking. Een ziekte dus. Waarom worden die mensen niet gewoon en masse in een kliniek gestopt en behandeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 18 april 2014 @ 13:33:

Maar nu gaan ze lekker ondergronds verder en heb je er helemaal geen controle meer over.



Dus in dat opzicht heb ik liever een doorzichtige stichting dan een ondergronds netwerk.Ze deden toch niks met kinderen? Dus hoezo controle? En als ze wel iets willen doen, bespreken ze dat echt niet openlijk via inet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 19 april 2014 @ 09:41:

Pedofilie is een afwijking. Een ziekte dus. Waarom worden die mensen niet gewoon en masse in een kliniek gestopt en behandeld?Omdat het helemaal niet 100% zeker is of het een afwijking is, daarnaast doen sommige pedofielen niets met de gevoelens en kunnen ze er (blijkbaar) mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje, 4 uur geleden



Omdat het helemaal niet 100% zeker is of het een afwijking is, daarnaast doen sommige pedofielen niets met de gevoelens en kunnen ze er (blijkbaar) mee omgaan.Hoezo is het niet 100% zeker dat het een afwijking is?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 april 2014 @ 13:25:

[...]





Hoezo is het niet 100% zeker dat het een afwijking is?





Het ligt er maar net aan welke criteria je aanlegt.

We zijn het er allemaal wel over eens dat seks met kinderen in de babyleeftijd tot en met kinderen tot een jaar of 12, 13 heel verwerpelijk is. Maar, zoals met alles, is er een glijdende schaal. Want seks van een 14-jarige jongen met een jongen van 18? Of een meisje van 15 met een jongen van 20 jaar?

Zetten we dergelijke verhoudingen ook weg onder de noemer van pedoseksualiteit?
Alle reacties Link kopieren
Mooi Burger initiatief he?



Van de heer HENK BRES!



Ja dat is dezelfde heer Henk Bres die door de Linkse meuk hier werd vergruisd en bedreigd en als asociale Tokkie werd neergezet omdat hij minder, minder, minder zou hebben geroepen?



Hij bedoelde natuurlijk minder, minder, minder Pedofielen!



De Linkse politiek had dit allang op de kaart kunnen zetten, maar die dronk een glas, deed een plas en alles bleef zoals het was.



Henk Bres heeft zoveel moeite en eigen tijd erin gestoken om die pedofielenvereniging Martijn te laten verbieden en er helemaal geen enkele Eer daarvoor gekregen!



Hij zou daar een koninklijke onderscheiding voor moeten krijgen.



https://www.youtube.com/watch?v=pN8fUQzJp3Y
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 19 april 2014 @ 09:43:

[...]



Ze deden toch niks met kinderen? Dus hoezo controle? En als ze wel iets willen doen, bespreken ze dat echt niet openlijk via inet.



Walgelijk zo n opmerking. Typisch . . . . ze hebben toch niks gedaan



De ene veroordeling na de andere, maar ze hebben toch niks gedaan.



Ad van den Berg:



http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_van_den_Berg_(activist)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven