Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
quote:Dreamer schreef op 19 september 2014 @ 08:06:

[...]





En dan? Die broers en vrienden moeten het terugdoen? Dan doe je toch hetzelfde? Rare gedachtengang.



Dat kan jij een rare gedachtengang vinden, maar van een paar uurtjes per week een tuintje aanharken leren ze dit gedrag niet af.

Wel als je hun poten breekt. Wat moet je met dit soort etters dan?
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 08:55:

[...]



Klopt. Ze pompen hun koters vol met haat, en als deze opvoeding dan hartstikke aangeslagen blijkt en ze beroven 'ongelovigen', schelden Joden, homo's en vrouwen uit, stampen meisjes in elkaar, of reizen af naar Syrië, wordt er gejankt dat 'de overheid' niks doet.



Zoals in deze video. Moeder (van top tot teen ingepakt en nauwelijks Nederlands sprekend), beklaagt zich over de Nederlandse overheid. Haar opvoeding is zó goed aangeslagen dat zoonlief geradicaliseerd is, en nu heeft de Nederlandse regering het gedaan:



http://youtu.be/4V0VaR2xd1sWat heeft reizen naar Syrië hiermee te maken? Het in elkaar slaan van wie dan ook, is in mijn ogen ziek gedrag. Maar ik denk wel dat het soms niet eens aan de opvoeding hoeft te liggen, maar dat het een kwestie van leeftijd, gek zijn en meeloopgedrag is. Maar wat de reden van deze daders is, dat kunnen wij helemaal niet benoemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 19 september 2014 @ 08:57:

Geweld is niet OK en mag van mij zwaar gestraft worden.



Agressief taalgebruik op internetfora is een vorm van geweld. Het zorgt voor een omgeving waarin het zo gewenste respect voor elkaar onmogelijk wordt.



Ik zou iedereen willen oproepen zijn of haar eigen reacties eens onder de loep te nemen.eens
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 19 september 2014 @ 09:03:

[...]



Wat heeft reizen naar Syrië hiermee te maken? Het in elkaar slaan van wie dan ook, is in mijn ogen ziek gedrag. Maar ik denk wel dat het soms niet eens aan de opvoeding hoeft te liggen, maar dat het een kwestie van leeftijd, gek zijn en meeloopgedrag is. Maar wat de reden van deze daders is, dat kunnen wij helemaal niet benoemen.

Waarom kunnen we dat niet benoemen, of waarom mogen we daar geen poging toe doen? Jij doet het hier zelf ook.

Van mondsnoeren wordt ook niemand wijzer.



Feit blijft dat veel moslimkinderen opgevoed worden met een flinke portie haat vanuit de koran (tegen 'ongelovigen'/kafirs, Joden, homo's en vrouwen), en dat dit zijn weerslag heeft op onze maatschappij. Dit ontkennen heeft geen zin, de bewijzen stapelen zich steeds meer op.

Dus ja, ook Syrië heeft hier mee te maken. Het zijn allemaal vormen van radicalisme.
quote:Sylphide75 schreef op 19 september 2014 @ 08:42:

[...]



Nee, zij zien westerse vrouwen als hoeren. Die kerels kleden je ook met hun ogen uit ( ja, nu generaliseer ik, maar ik maak het dagelijks mee, woon ook in een grote stad met veel islamitische allochtonen). Ik zie dagelijks als ik mijn dochters naar school breng op de fiets hoe uitdagend sommige jongens en meiden van bepaalde afkomst zijn. Plotseling op de rem trappen in de hoop dat jij er wat van zegt, dan hebben ze een aanleiding om ruzie te zoeken. Je uitschelden als ze er langs willen, slingeren over het fietspad en smerig kijken. Ik mag het niet zeggen maar ik doe het toch, dergelijk tuig mogen ze van mij uitzetten, terug naar het land van hun ouders die er blijkbaar een potje van hebben gemaakt in de opvoeding.Het punt is dat veel van dit soort jongens en meiden,simpelweg in Nederland geboren zijn. Waarom wil je ze terugsturen naar een, feitelijk, onbekend land voor ze? En wat doe je met de overige Nederlanders die zulk ontspoord gedrag vertonen? Die mogen dan wel blijven omdat de ouders toevallig wel in Nederland zijn geboren, ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet echt, past toch prima bij deze tijd? Blijkbaar heeft gisteren BNN de 'documentaire' van Tim Zom uitgezonden. Dat is precies zo'n gajeskop en daar wordt met publiek geld dus een 'documentaire' over gemaakt. Als je even googled lees je waarom er beelden uit deze 'documentaire' geknipt zijn van deze 'skater'. Dat mensen het nog gek vinden dat we dit soort filmpjes te zien krijgen als dit soort superhelden bij een publieke omroep een soort cultstatus krijgen aangemeten. Al die losertjes zitten toch te wachten op hun five minutes of fame? Nou, deze twee jongens hebben vandaag hun minute of fame, net zoals Tim Zom.



Tim's oma vindt het inderdaad een goeie jongen en het is de schuld van de overheid dat die arme jongen uit stelen moest. Zolang ze haar maar mee rust lieten. Naar dit soort bagger kijken kinderen tegenwoordig en dit wordt vrolijk betaald van ons belastinggeld.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat sommigen er meteen een moslimdiscissie van maken. Je hebt er geen idee van wat deze jongens bezielt. Dit idioot agressieve gedrag èn het op internet plaatsen van fimpjes gebeurt door jongeren met allerlei achtergronden. Het kan inderdaad aan de opvoeding liggen, maar ook foute vrienden, frustratie, haantjesgedrag, wraak en het idee dat dit soort dingen cool zijn omdat je er veel hits mee op internet krijgt, kunnen meespelen. Als je daar je ogen voor sluit, kom je nooit tot een oplossing.
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 09:12:

[...]



Waarom kunnen we dat niet benoemen, of waarom mogen we daar geen poging toe doen? Jij doet het hier zelf ook.



Van mondsnoeren wordt ook niemand wijzer.

Feit blijft dat veel moslimkinderen opgevoed worden met een flinke portie haat vanuit de koran (tegen 'ongelovigen'/kafirs, Joden, homo's en vrouwen), en dat dit zijn weerslag heeft op onze maatschappij. Dit ontkennen heeft geen zin, de bewijzen stapelen zich steeds meer op.

Dus ja, ook Syrië heeft hier mee te maken. Het zijn allemaal vormen van radicalisme.

Je mag het van mij benoemen, maar je weet het niet en je doet alsof je nu al weet dat het te maken heeft met de Islam. Ikzelf doe geen poging, want ik weet de achtergrond van de jongens niet. Het kan echt zoveel oorzaken hebben.



Ik ga er geen 'moslims doen dit en dat en het is de schuld van de Islam'-topic van maken. Het gaat om het feit dat een meisje van 15 in elkaar is geslagen en dat is echt verschrikkelijk, maar over de daders weet je gewoonweg niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:scorpid schreef op 19 september 2014 @ 08:56:

[...]





Dus als een jongen van 15 jaar mishandeld wordt is het minder erg?Het gaat erom dat jongens (fysiek sterker) geen meisjes horen te mishandelen. In de vechtsport houden ze ook niet voor niks de seksen gescheiden.
Alle reacties Link kopieren
Als we dan toch bezig gaan, wil ook graag even benoemen dat veel Hollandse kinderen worden opgevoed met een flinke portie haat richting klasgenoten met een andere culturele achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 19 september 2014 @ 09:18:

[...]



Je mag het van mij benoemen, maar je weet het niet en je doet alsof je nu al weet dat het te maken heeft met de Islam. Ikzelf doe geen poging, want ik weet de achtergrond van de jongens niet. Het kan echt zoveel oorzaken hebben.



Ik ga er geen 'moslims doen dit en dat en het is de schuld van de Islam'-topic van maken. Het gaat om het feit dat een meisje van 15 in elkaar is geslagen en dat is echt verschrikkelijk, maar over de daders weet je gewoonweg niks.Jouw insteek, prima. Ik denk er iets anders over en dat mag ik uiteraard ook hardop doen.
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 09:20:

[...]



Het gaat erom dat jongens (fysiek sterker) geen meisjes horen te mishandelen. In de vechtsport houden ze niet voor niks de seksen gescheiden.En daardoor is het gros van de vechtsporten dus totaal zinloos, onrealistisch en niets meer dan een kunstvorm. In echte gevaarlijke situaties heb je (blijkt maar weer) dus echt alleen wat aan een sport waarin de seksen gewoon gemengd zijn. Blij met mijn Krav Maga kennis en dat zou ik mijn eventuele dochter in de toekomst ook meegeven. Ik had die jochies mores geleerd en de afkomst maakt me dan geen fuck uit, al waren ze paars.
Alle reacties Link kopieren
"Woorden doen veel meer pijn dan fysieke mishandeling.."



Je bent lekker bezig denk Xbird??



Ik word liever voor klootzak uitgescholden dan de tyfus ingeslagen hoor!!
Wat knap dat velen weten wat er in veel gezinnen speelt. Men vergeet gewoon dat kinderen niet alleen door ouders worden opgevoed. Je hebt school, de buurt, vrienden/vriendinnen, media. En toch zijn het altijd die ouders. Vele moeders kunnen niet eens uit de Koran lezen, het zijn vaak analfabeten. Moeders van die rotgozers weten helemaal niet wat hun zonen uitspoken. En dat ze meekrijgen dat ongelovigen 'hoeren' en weet ik veel allemaal zijn, wat een onzin. Dat soort gesprekken worden niet gevoerd. Als het klopt wat jullie schrijven, dan was er toch allang een burgeroorlog? Het is echt belachelijk om ouders de schuld te geven. Het zijn gewoon vieze gewetenloze losers. Individuen. Niemand met een beetje hersenen zal dit goed keuren. Maar ja, laten we lekker weer de islam erbij halen.
Toch weer niet door medelanders?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 08:17:

[...]



"Volgende keer neuk ik je!", roept hij tegen het meisje als hij klaar is met de mishandeling.

Dat is precies wat die jongens van hun ingepakte moeders meekrijgen, 'ongelovige' meisjes zijn hoeren, en sowieso zijn 'ongelovigen' inferieur aan moslims.

Geloof maar niet dat hij een moslima met hoofddoek tegen de vlakte gewerkt zou hebben.Maar dat mag je niet zeggen dat is racisme Zucht. Ondertussen IS het wel zo maar ja, tis racisme hé.
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora schreef op 19 september 2014 @ 09:39:

En dat ze meekrijgen dat ongelovigen 'hoeren' en weet ik veel allemaal zijn, wat een onzin. Dat soort gesprekken worden niet gevoerd.

Hoe kom je daarbij? Wensdenken is wat anders dan de realiteit. Dat soort gesprekken worden dus wél gevoerd.

Bovendien gaan vrijwel alle moslimkinderen op zaterdag naar koranschool in de moskee, waar ze dit soort dingen leren van imams die ervoor doorgeleerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 19 september 2014 @ 08:22:

Begrijp echt niet waarom er niet door omstanders ingegrepen werd.

Er werd wel ingegrepen hoor, door 2 personen.

En de daderS waren met z'n tweeën .
Alle reacties Link kopieren
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallenMeevallen? een meisje dat zo'n knal in haar gezicht krijgt dat ze achteruit vliegt en met haar hoofd tegen een muurtje knalt? Dat ze daarna nog een paar flinke trappen na krijgt op haar heup en maagstreek??

Het is dat die twee er voor gingen staan maar wie weet hoeveel trappen ze nog gehad zou hebben anders. Vind een duw meevallen, met de vlakke hand een klap kan meevallen. Dit viel NIET mee.

En anders wil ik het wel even bij je demonstreren hoor, als het toch zo meevalt volgens jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 19 september 2014 @ 09:16:

Jammer dat sommigen er meteen een moslimdiscissie van maken. Je hebt er geen idee van wat deze jongens bezielt. Dit idioot agressieve gedrag èn het op internet plaatsen van fimpjes gebeurt door jongeren met allerlei achtergronden. Het kan inderdaad aan de opvoeding liggen, maar ook foute vrienden, frustratie, haantjesgedrag, wraak en het idee dat dit soort dingen cool zijn omdat je er veel hits mee op internet krijgt, kunnen meespelen. Als je daar je ogen voor sluit, kom je nooit tot een oplossing.En jammer dat er altijd weer mensen zijn die het willen vergoelijken. Wat zijn het dan? Het gros van dit soort "overtredinkjes" word nu eenmaal door een bepaald slag mensen begaan. En laten dat nu net niet de engelsen zijn of de nederlandse kaaskoppen. Doe je ogen open voor de waarheid, zoek de cijfers op en ga daar nu eens van uit ipv de geitenwollensokken en alleskomtgoed mentaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 19 september 2014 @ 09:23:

Als we dan toch bezig gaan, wil ook graag even benoemen dat veel Hollandse kinderen worden opgevoed met een flinke portie haat richting klasgenoten met een andere culturele achtergrond.Ach mens rot toch op. Je word als kind hier juist opgevoed met dat je tolerant moet zijn. Ok niet tolerant maar dat je alles maar toe moet laten als het maar met een bepaald accent praat. Ik ken echt geen enkel westers gezin die de zoons opvoed met het idee dat ze beter zijn dan meisjes en dat meisjes die er niet conform bepaalde regels uit zien hoeren zijn, geen inspraak hebben en dat je daar alles maar mee kunt flikken.
Mijn nekharen gaan overeind bij het zien van dit soort filmpjes.

En vind het zeker wel zware mishandeling.

Iemand slaan is al 1 maar nog na trappen als ze op de grond ligt.. Walgelijk!

Het heeft niks met moslims te maken. De afgelopen tijd zijn er meer van dit soort filmpjes verschenen waar geen moslim in te zien is.



Mijn bloed kookt al bij deze filmpjes. Laat staan dat het je eigen kind betreft. Die kreeg van mij dezelfde behandeling. Ga ik graag voor harken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 09:49:

[...]



Hoe kom je daarbij? Wensdenken is wat anders dan de realiteit. Dat soort gesprekken worden dus wél gevoerd.

Bovendien gaan vrijwel alle moslimkinderen op zaterdag naar koranschool in de moskee, waar ze dit soort dingen leren van imams die ervoor doorgeleerd hebben.Ach ja natuurlijk. Toevallig bij die imam die aanzette tot haat? Ja hoe kon ik idd denken dat het alleen de moeders zijn. Je hebt helemaal gelijk. Ze leren het idd niet alleen thuis maar ook van de imams ed.
Nog meer onzin. Ga eens naar een paar moskeeën. Daar wordt op zaterdag (of zondag) geen les gegeven door de imam. Die mannen kunnen 10 schoolkinderen niet aan, laat staan 30/40. Dat zijn van de 10 keer, 9 keer hbo of universitaire studenten die lesgeven in het Arabisch. Meiden/vrouwen en mannen. Maar inderdaad, die preken dat alles en iedereen verkeerd is en dat doden goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallen



Sorry? Ik heb de beelden ( helaas) gezien en werd er misselijk van. Ik ben als kind ook wel in elkaar getrapt, door klasgenoten overigens, ik heb er zelfs een tijdje voor in het gips gezeten. Maar deze beelden zijn van een mishandeling en dat is nooit op geen enkele manier ok of minder erg omdat een ander wel erger in elkaar is geslagen. De term zware mishandeling is wat mij betreft wel van toepassing.



Oh en voor wat betreft de mensen die roepen weer die marrokanen, moslims what ever ik ben in elkaar gerost door een stel kaaskoppen en ben er zelf ook één. Kleur en afkomst hebben er niets mee te maken dit soort idioten vind je overal.
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven