Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 19 september 2014 @ 07:46:

Ik heb niet gekeken en zal dat ook niet doen, maar laat me raden; de daders zijn van 'Noord-Afrikaanse afkomst'?



Dat dacht ik ook meteen toen ik de OP las. Als de afkomst wordt verzwegen dan weet je doorgaans al genoeg.....
Alle reacties Link kopieren
quote:nnora schreef op 19 september 2014 @ 10:28:

Nog meer onzin. Ga eens naar een paar moskeeën. Daar wordt op zaterdag (of zondag) geen les gegeven door de imam. Die mannen kunnen 10 schoolkinderen niet aan, laat staan 30/40. Dat zijn van de 10 keer, 9 keer hbo of universitaire studenten die lesgeven in het Arabisch. Meiden/vrouwen en mannen. Maar inderdaad, die preken dat alles en iedereen verkeerd is en dat doden goed is.

Nou, kijk es an. Moderne universitaire studenten die haat prediken aan kinderen in moskeeën.

En iedereen zich maar afvragen waarom er toch zoveel moslimjongeren radicaliseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 september 2014 @ 04:29:

Maar hoe bedoel je niemand helpt? er staat aan de ene kant iemand die de jongen weghoud en die dikke neger (mag je dat nog wel schrijven?)



Oei, dat klinkt wel erg racistisch! Als ik jou was zou ik het bij "volslanke neger" houden
quote:Noesa schreef op vrijdag 19 september 2014 10:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nnora in "Meisje (15) zwaar mishandeld"" class="messagelink">nnora schreef op 19 september 2014 @ 10:28</a>:</b>

Nog meer onzin. Ga eens naar een paar moskeeën. Daar wordt op zaterdag (of zondag) geen les gegeven door de imam. Die mannen kunnen 10 schoolkinderen niet aan, laat staan 30/40. Dat zijn van de 10 keer, 9 keer hbo of universitaire studenten die lesgeven in het Arabisch. Meiden/vrouwen en mannen. Maar inderdaad, die preken dat alles en iedereen verkeerd is en dat doden goed is.</div></blockquote>

Nou, kijk es an. Moderne universitaire studenten die haat prediken aan kinderen in moskeeën.

En iedereen zich maar afvragen waarom er toch zoveel moslimjongeren radicaliseren. Oeeeee, berg je maar alvast op Al die kinderen die hier straks met bommetjes gaan gooien. In elke stad, wel 100 kinderen die maken straks alles plat. Oeeeeeeeeeeeee
Alle reacties Link kopieren
Je zal ze @!$#? Toch met de koppen tegen elkaar aanrammen!

Ik word hier echt zo agressief van, misselijkmakende stukjes stront zijn het.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Heb het filmpje helaas gezien via PowNews. Mijn bloed ging ervan koken en vind het walgelijk, werd plaatsvervangend kwaad. Ik zal nu wel verguisd worden maar wat mij betreft mogen de daders volgens het volwassenen-recht worden berecht. Arm meisje. Wat ik van de daders vind ga ik hier maar niet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Wekelijks wat dageliks worden er wel van die gestoorde filmpjes op internet gezet.. Dan van zwaantje pesten en nu dit meisje, in wat voor een verziekte maatschappij leven we wel niet. Met het plaatsen van die filmpjes worden andere mafkezen ook op ideeen gebracht. Want ach wat voor straf krijgen ze dan ook nog. Het zal je kind maar zijn wat toegetakeld wordt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 september 2014 @ 10:04:

[...]



En jammer dat er altijd weer mensen zijn die het willen vergoelijken. Wat zijn het dan? Het gros van dit soort "overtredinkjes" word nu eenmaal door een bepaald slag mensen begaan. En laten dat nu net niet de engelsen zijn of de nederlandse kaaskoppen. Doe je ogen open voor de waarheid, zoek de cijfers op en ga daar nu eens van uit ipv de geitenwollensokken en alleskomtgoed mentaliteit.Fijn hè, even je mening ophoesten, of het nou in de discussie past of niet? Het zou fijn zijn als je mijn bericht zou lezen voor je me quoot. Ik noem dit namelijk helemaal geen overtredinkjes, maar idioot agressief gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 19 september 2014 @ 02:06:

Ja zwaar gestraft sowieso.

Maar dit gedrag lijkt onder de jeugd wel normaler te gaan worden en dat beangstigt me zo en dan die omstanders die alleen maar gaan staan filmen. Zonder te proberen het te stoppen. Zou ik het zien, ik zou inspringen.



Ja het was toch bij een winkelcentrum ?



Hoe kan het dat niemand ingreep



En idd, dit lijkt een soort hype te zijn, al kan dat ook zo lijken omdat het met smartphones allemaal sneller op de social media gegooid kan worden.



Vreselijk voor dat meisje.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 september 2014 @ 10:07:

[...]

Ach mens rot toch op. Je word als kind hier juist opgevoed met dat je tolerant moet zijn. Ok niet tolerant maar dat je alles maar toe moet laten als het maar met een bepaald accent praat. Ik ken echt geen enkel westers gezin die de zoons opvoed met het idee dat ze beter zijn dan meisjes en dat meisjes die er niet conform bepaalde regels uit zien hoeren zijn, geen inspraak hebben en dat je daar alles maar mee kunt flikken.Als je dit een normale manier van communiceren vind, is dit hier inderdaad mijn laatste bericht.
Superhuisvrouw, wij hebben geen kinderen. Maar geloof me als dit mijn kind zou overkomen dan zou de dader echt zijn straf niet ontlopen. Ik ben opgegroeid in de jaren 60, in een volkswijk. Mijn man dito. Taakstraffen bestonden niet. Werd je lastig gevallen of geslagen dan waren daar je broers die zo'n dader afstraften.

Deden ze het nooit meer. Misschien niet zoals het hoort, maar werkte wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh god, wat een stel hippies hier. Dat flower power gedoe is dus precies waarom kinderen zich zo gedragen. En dan de mensen die de islam erbij halen. Gaat nergens over. Dit kunnen net zo goed joodse kinderen uit Marokko zijn. Christenen uit Irak. Religie boeit in deze niet. Het is de opvoeding waar het misgaat. Ouders houden zich te veel met zichzelf bezig. Verzopen in zelfmedelijden waardoor geen fatsoenlijke opvoeding bieden aan kinderen.

Op de uitkering leven en je de hele dag bezig houden met roddelen, brengt veel stoornissen met zich mee. Al spelen factoren als ''slechte'' vriendjes, stoer willen zijn etc. mee; het komt uiteindelijk allemaal aan op opvoeding. Als deze ouders hun kinderen leren dat slaan niks helpt, dat je laten beinvloeden door vriendjes een slecht idee is, dat een ruggengraat hebben belangrijk is, dat er aan zulk gedrag consequenties hangen en ga zo maar door, dan vreten kinderen zulke dingen niet uit. Deze jongens zijn gewoon gefrustreerd, komen liefde te kort, geen ouderlijk figuur als goed voorbeeld, geen juiste tools om normaal te functioneren in de maatschappij, geen zelfkennis, geen inzichten. Dit heeft niks met religie te maken. Dat Westerse vrouwen allemaal als ''qahpa's'' worden staat volledig los van de islam.

En zoals Pim Fortuyn zei: ''het zijn onze Marokkaantjes''. Net zo goed als het autochtone tuig dat zulke dingen flikt (remember, nog geen halfjaar geleden, de jongen die een meisje de knie intrapte langs de sloot op een grasveldje). Uitzetten is de domste reactie die je kan plaatsen. Erg gebrainwasht ben je ook om zoiets te roepen.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 19 september 2014 @ 11:09:

Superhuisvrouw, wij hebben geen kinderen. Maar geloof me als dit mijn kind zou overkomen dan zou de dader echt zijn straf niet ontlopen. Ik ben opgegroeid in de jaren 60, in een volkswijk. Mijn man dito. Taakstraffen bestonden niet. Werd je lastig gevallen of geslagen dan waren daar je broers die zo'n dader afstraften.

Deden ze het nooit meer. Misschien niet zoals het hoort, maar werkte wel.

Volgens mij is het juist die "volksbuurtenmentaliteit" die de situatie uit de hand heeft doen lopen, die jongens zijn boos en denken dat ze er wel even op mogen slaan.

Hetzelfde terugdoen is natuurlijk nooit een oplossing.

Al is het maar omdat de kans bestaat dat een opgefokte vader per ongeluk de verkeerde doodslaat.
Iemand die weet wat dat meisje nou eigenlijk had gedaan dat ze dit verdiende?
En breinaald, het heeft zeker niet altijd met opvoeding te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 11:24:

Iemand die weet wat dat meisje nou eigenlijk had gedaan dat ze dit verdiende?Ik kan me werkelijk geen voorstelling maken van een situatie waarbij deze argressie te rechtvaardigen valt. Dit kan ze onmogelijk verdiend hebben!
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 11:24:

Iemand die weet wat dat meisje nou eigenlijk had gedaan dat ze dit verdiende?

Maakt dat echt wat uit? In mijn ogen helemaal niks.

Nooit mag mijn zoon een meisje zo mishandelen, hoe een kreng ze ook mag zijn.
Ja mij maakt het wel uit. Wie weet heeft ze ooit de zus van een van die jongens het ziekenhuis ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zal wel, volgens hun, een grote mond hebben opgezet. Ze loopt ook dapper, met borst vooruit, op die jongen af. Niet dat het dan een reden is om een ander (op zo een laffe manier) in elkaar te beuken, maar het triggert zulke jongens. "Je laat je toch niet intimideren, en zeker niet door een meisje!" Pats. Klap op dr face. Kan ze niks meer terug zeggen en lijkt hij de held die iemand K.O. kan slaan. "Ze zullen zich wel 2x bedenken voordat ze weer met mij f*cken".
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim, 19 minuten geleden

Ja mij maakt het wel uit. Wie weet heeft ze ooit de zus van een van die jongens het ziekenhuis ingeslagen.





Nee, dan nog niet.



Een hond wordt voor minder afgemaakt. Die jong zijn gewoon vals, muilkorven en in de bench ermee.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 19 september 2014 @ 11:43:

Ze zal wel, volgens hun, een grote mond hebben opgezet. Ze loopt ook dapper, met borst vooruit, op die jongen af. Niet dat het dan een reden is om een ander (op zo een laffe manier) in elkaar te beuken, maar het triggert zulke jongens. "Je laat je toch niet intimideren, en zeker niet door een meisje!" Pats. Klap op dr face. Kan ze niks meer terug zeggen en lijkt hij de held die iemand K.O. kan slaan. "Ze zullen zich wel 2x bedenken voordat ze weer met mij f*cken".Dat denk ik ook. Ze zegt iets van "wat moet je nou van me" Ze waren haar dus waarschijnlijk aan het zieken. En ja, als onbedekte dame/meisje/vrouw mag je dat natuurlijk niet.



En ja die houding heeft zeker wel iets met de islam/religie te maken. Het mag want het staat in de ....etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is de zogenaamde reden bekend. Zie topic-opening.

Voor mij rechtvaardigt dit geenszins het gebruikte geweld.
Nou wat Fluim zegt is wel zo. Wij gaan er van uit dat ze zomaar gepakt word. Maar je weet niet wat er aan vooraf is gegaan.
Ow de reden is wel bekend zie ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Nou, echt een 'goede' reden zeg. Dat is toch verzekeringswerk.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven