Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 19 september 2014 @ 07:46:

Ach.. In Nederland zijn de straffen belachelijk mild .. Dus stel je je daar nu niets van voor .. Taakstrafje , misschien boete ( wat door de tokkie ouders toch niet betaald zal worden ) en dan heb je het wel gehad ...

Ze zullen eind van het jaar geen vuurwerk mogen afsteken.

Gatverdammens tuig van de richel !!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:jo-elise schreef op 19 september 2014 @ 12:37:

"Neergeslagen meisje reed scooter aan". Als 15 jarige kan dat alleen maar met de fiets zijn gebeurd. Dus het zal allemaal wel meevallen denk ik.Zou je denken? Dat is wel heel naïef gedacht hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:straaltjezon schreef op 19 september 2014 @ 12:57:

Ze zijn allemaal te jong om scooter te rijden, 14/15 jaar. Daarna een meisje knock-out slaan, en mensen grijpen ook pas in als ze nock out is.



Lekkere wereld dit. Een allochtone oma op een scooter? en daar trappen mensen nog in ook?

Denk zomaar dat dit joch de scooter op naam van oma heeft staan en er zelf op rijd en heel stoer voor de fietsster is gaan staan die zich niet liet intimideren. En ik denk ook dat hij en zijn vriendje haar achtervolgden. In het begin zegt ze volgens mij iets van "wat moet je nou van me"
scootmobiel misschien?
quote:nina1966 schreef op 19 september 2014 @ 13:41:

[...]

Een allochtone oma op een scooter? en daar trappen mensen nog in ook?

Denk zomaar dat dit joch de scooter op naam van oma heeft staan en er zelf op rijd en heel stoer voor de fietsster is gaan staan die zich niet liet intimideren. En ik denk ook dat hij en zijn vriendje haar achtervolgden. In het begin zegt ze volgens mij iets van "wat moet je nou van me"Om je de waarheid te zeggen was dat ook mijn eerste gedachte : Oma op de scooter?? Met een lange jurk of een lange broek?? Zie het al voor me. Denk dan beide " als" ze al op de scooter zou hebben gereden. Moet ze de Nederlandse taal spreken , want je moet examen doen als je op de scooter mag rijden. Geloof er inderdaad geen snars van.
Alle reacties Link kopieren
TaraD
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim, 5 minuten geleden

scootmobiel misschien?

En dan? Zou dat verschil maken?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 13:38:

[...]



Ja woonde. Weet niet waar je nu woont en doet ook niet ter zake

Maar ondanks dat ze in de val gelokt zou zijn (zal het?) stonden er meer mensen dan dat er auto's reden.

Gewoon ter correctie, omdat wat jij schreef overkwam als dat er hooguit twee mensen in de buurt waren.



Mijn vader woont daar nog steeds dus daar kom ik zeer regelmatig.

Ik weet niet welk filmpje jij hebt gezien maar ik zag als omstanders alleen maar net zulke laffe jongens.

Die er waarschijnlijk gewoon net zo hard bij hoorden.



Dat ze in de val is gelokt is heel aannemelijk. Wat moet een meisje uit Beverwijk en 2 jongens uit Beverwijk anders in IJmuiden? Ze sprak daar gewoon af met mensen en die hebben gezegd tegen die jongens dat ze daar op dat moment is.

Ze hadden eerder ook al ruzie tijdens de feestweek, dus er was waarschijnlijk wel meer aan de hand dan alleen een aanrijding met een scooter.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 19 september 2014 @ 13:45:

[...]



Om je de waarheid te zeggen was dat ook mijn eerste gedachte : Oma op de scooter?? Met een lange jurk of een lange broek?? Zie het al voor me. Denk dan beide " als" ze al op de scooter zou hebben gereden. Moet ze de Nederlandse taal spreken , want je moet examen doen als je op de scooter mag rijden. Geloof er inderdaad geen snars van.

Je wilt niet weten wat je bij mij in de buurt allemaal op een scooter ziet.

Is blijkbaar nog best een toegankelijk vervoersmiddel.
Alle reacties Link kopieren




Feit is dus wel dat het heel menselijk is om een verklaring of reden zoeken voor excessief geweld. De grote vraag is nu eenmaal waarom?



Het is echt iets van alle tijden. Helaas gebeuren dit soort dingen elke dag. Dat er nu vaker een camera op staat is eigenlijk een zegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 19 september 2014 @ 13:36:

Ik ben bang dat het met deze jongens nooit meer goed komt. Wat een verknipte geesten om een meisje zo afschuwelijk toe te takelen. Natuurlijk nooit een excuus, maar wat is er in de ontwikkeling/opvoeding misgegaan?



- Tot aan ongeveer het 7e levensjaar vertroeteld en verwend, daarna wordt zo'n jongen eigenlijk aan zijn lot over gelaten.

- Praten over problemen is niet gangbaar. Op veel zaken rust een taboe die onbespreekbaar zijn met je moeder. Met de vaders is er geen band waarin je in vertrouwen kunt bespreken wat je bezig houdt. Daarnaast zijn deze ouders dezelfde opvoeding genoten waardoor ze gewoonweg niet weten hoe ze een gesprek met hun kind aan moeten.

- Aan de pubertijd wordt geen aandacht besteed. Seksualiteit wordt doodgezwegen. Een blote borst op tv wordt snel weggezapt. Het bestaat zogenaamd niet terwijl het schreeuwend in alle hoofden aaanwezig is.

- Hard zijn is de norm, liefde tonen wordt na een bepaalde leeftijd taboe, vooral de moeder richting zonen en dochters richting de vaders.

- Eerlijkheid is gezichtsverlies, blijven liegen is het devies.

- Zelfreflectie en zelfinzicht is de ouders niet aangeleerd en kunnen ouders ook niet doorgeven aan hun kinderen

- Ouders of 1 van de ouders hebben vaak geen of een lage ontwikkeling (scholing).

- Focus op uiterlijk vertoon,

- etc.

etc.



Te veel redenen om op te noemen.

Lees eens het Marokkanendrama van Fleur Jurgens.

Ik herkende alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 08:55:

[...]



Klopt. Ze pompen hun koters vol met haat, en als deze opvoeding dan hartstikke aangeslagen blijkt en ze beroven 'ongelovigen', schelden Joden, homo's en vrouwen uit, stampen meisjes in elkaar, of reizen af naar Syrië, wordt er gejankt dat 'de overheid' niks doet.



Zoals in deze video. Moeder (van top tot teen ingepakt en nauwelijks Nederlands sprekend), beklaagde zich eerder over de Nederlandse overheid. Haar opvoeding is zó goed aangeslagen dat zoonlief (15 jaar) geradicaliseerd is, en nu heeft de Nederlandse regering het gedaan:



http://youtu.be/4V0VaR2xd1s



http://nieuws.thepostonli ... r-willen-zoon-terughalen/Ik heb het filmpje hierboven bekeken. Ik denk dat deze moeder (de rest aan tafel kan de lach nauwelijks bedwingen schijnt het wel) op deze manier zich zelf goed wil praten.Wat een show. Met andere woorden: "Onze zoon is er naar toe, hij gaat mensen vermoorden, maar ik wil dat niet want hij is nog "klein", en jullie moeten zorgen dat hij terug komt bij mij want anders zijn jullie schuld dat mijn zoon moordenaar is".



Ik vind het een grof schandaal dat iemand zo verkleed mensen te woord staat. Als ze werkelijk zoveel om zoonlief houd dan gooit ze die doek af en zegt ze "zoon kom terug,je mag niet moorden, alle mensen zijn gelijk, die lap stof is maar een lap stof, het gaat om je hart, dát moet rein zijn. Het gaat erom wat er in je hoofd zit en niet wat er op dat hoofd zit".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Overigens wil niet zeggen dat een dergelijke opvoeding altijd dit soort mensen voortbrengt. Genoeg mensen die deze opvoedingsmethode hebben ervaren die hier niets aan hebben over gehouden. Althans niet de aggressiviteit en het respectloze dat deze snotjong tentoon spreidt.

Maar sommigen raken er wel degelijk verknipt door, zoals dit filmpje wel laat zien.
quote:netniet schreef op 19 september 2014 @ 13:36:

Ik ben bang dat het met deze jongens nooit meer goed komt. Wat een verknipte geesten om een meisje zo afschuwelijk toe te takelen. Natuurlijk nooit een excuus, maar wat is er in de ontwikkeling/opvoeding misgegaan?Het begint er al mee dat in sommige culturen neef- nichthuwelijken heel gewoon zijn. Dat dat slecht is voor de genen weet iedereen. Vervolgens worden die jongens als prinsjes behandeld en mogen ze op straat uitvreten wat ze maar willen. Van enige opvoeding is geen sprake. Zwakbegaafde mensen slaan er eerder op los omdat ze verbaal niet vaardig zijn. En dan de Nederlandse overheid die nog steeds wegkijkt van de problemen met deze mensen en een D66-rechter die overloopt van begrip voor deze klootzakken zielige allochtonen.
Daar heb je een punt malu. Die inteelt. En wegkijken van de politiek is schandalig.

Als ik gisteren die slijmerige Rutte door het stof zag kruipen voor de islam. Gedver wat een walg.

Dat Wilders opperde dat bejaarden soms 8 maanden niet mogen douchen maar slechts met wegwerpwashandje worden gewassen daar ging hij niet op in. Interesseert hem ook voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
De inteelt gevolgen vallen wel mee als ik wiki mag geloven hoor:



Biologisch zijn er lichte bezwaren in te brengen tegen een neef-nichthuwelijk, omdat dit voor inteelt kan zorgen. De kans op aangeboren afwijkingen is echter ongeveer 2-3% meer dan bij een huwelijk tussen niet-verwante paren, welk risico vergelijkbaar is met vrouwen van 35 jaar en ouder die een kind krijgen. Wetenschappers vinden het scheef als men vrouwen boven de 35 wel laat trouwen, maar neven en nichten om die reden niet.[2]
Ah, dat vroeg ik me net af. Of inteelt nou echt zoveel meer agressiviteit op zou leveren.
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 15:02:

De inteelt gevolgen vallen wel mee als ik wiki mag geloven hoor:



Biologisch zijn er lichte bezwaren in te brengen tegen een neef-nichthuwelijk, omdat dit voor inteelt kan zorgen. De kans op aangeboren afwijkingen is echter ongeveer 2-3% meer dan bij een huwelijk tussen niet-verwante paren, welk risico vergelijkbaar is met vrouwen van 35 jaar en ouder die een kind krijgen. Wetenschappers vinden het scheef als men vrouwen boven de 35 wel laat trouwen, maar neven en nichten om die reden niet.[2]



Het is toch wel frappant dat relatief veel Marokkaanse en Turkse kinderen een verstandelijke beperking hebben.



http://www.volkskrant.nl/ ... beperking-als-taboe.dhtml



Wat ik dan wel weer snap, is dat je als je verstandelijk beperkt bent je er makkelijker op los timmert. Niet dat ik dat goedpraat hoor maar het geeft wel te denken.
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 14:08:

[...]





- Tot aan ongeveer het 7e levensjaar vertroeteld en verwend, daarna wordt zo'n jongen eigenlijk aan zijn lot over gelaten.

- Praten over problemen is niet gangbaar. Op veel zaken rust een taboe die onbespreekbaar zijn met je moeder. Met de vaders is er geen band waarin je in vertrouwen kunt bespreken wat je bezig houdt. Daarnaast zijn deze ouders dezelfde opvoeding genoten waardoor ze gewoonweg niet weten hoe ze een gesprek met hun kind aan moeten.

- Aan de pubertijd wordt geen aandacht besteed. Seksualiteit wordt doodgezwegen. Een blote borst op tv wordt snel weggezapt. Het bestaat zogenaamd niet terwijl het schreeuwend in alle hoofden aaanwezig is.

- Hard zijn is de norm, liefde tonen wordt na een bepaalde leeftijd taboe, vooral de moeder richting zonen en dochters richting de vaders.

- Eerlijkheid is gezichtsverlies, blijven liegen is het devies.

- Zelfreflectie en zelfinzicht is de ouders niet aangeleerd en kunnen ouders ook niet doorgeven aan hun kinderen

- Ouders of 1 van de ouders hebben vaak geen of een lage ontwikkeling (scholing).

- Focus op uiterlijk vertoon,

- etc.

etc.



Te veel redenen om op te noemen.

Lees eens het Marokkanendrama van Fleur Jurgens.

Ik herkende alles.



Ik werk elke dag met Marokkaanse jongens en herken 1 op de 10 hierin. Rest zijn gewoon aardige gasten met betrokken ouders. Die ook hier zijn opgegroeid en gewoon werken.

Wat een onzin. Het boek het marokkanendrama gaat over Marokkanen die in een bepaalde buurt in Amsterdam wonen en naar school gingen. Had je daar 10 jaar geleden dat onderzoek gedaan had het het Surinamers drama geheten. Nog eerder het tokkie drama. Oude goedkope huurhuizen.

Maarja dit is natuurlijk makkelijker.

Lekker wij-zij denken.

Er circuleren ook filmpjes met lelieblanke jongetjes die meisjes in elkaar schoppen en langduriger en heftiger dan dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 15:02:

De inteelt gevolgen vallen wel mee als ik wiki mag geloven hoor:



Biologisch zijn er lichte bezwaren in te brengen tegen een neef-nichthuwelijk, omdat dit voor inteelt kan zorgen. De kans op aangeboren afwijkingen is echter ongeveer 2-3% meer dan bij een huwelijk tussen niet-verwante paren, welk risico vergelijkbaar is met vrouwen van 35 jaar en ouder die een kind krijgen. Wetenschappers vinden het scheef als men vrouwen boven de 35 wel laat trouwen, maar neven en nichten om die reden niet.[2]Het punt is niet die ene enkele keer dat neef met nicht trouwt, maar dat dat generatie na generatie gebeurt. Opa trouwde met zijn nicht en hun kinderen trouwden ook weer met een neef/nicht en de kleinkidneren wederom. Na een paar generaties zijn neef en nicht dan meer verwant dan een gewone broer en zus.
In hoeveel topics gaat dat riedeltje weer de ronde, ook blanke mensen doen dit en niet alle marokkies zijn hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 19 september 2014 @ 15:13:

[...]





Ik werk elke dag met Marokkaanse jongens en herken 1 op de 10 hierin. Rest zijn gewoon aardige gasten met betrokken ouders. Die ook hier zijn opgegroeid en gewoon werken.

Wat een onzin. Het boek het marokkanendrama gaat over Marokkanen die in een bepaalde buurt in Amsterdam wonen en naar school gingen. Had je daar 10 jaar geleden dat onderzoek gedaan had het het Surinamers drama geheten. Nog eerder het tokkie drama. Oude goedkope huurhuizen.

Maarja dit is natuurlijk makkelijker.

Lekker wij-zij denken.

Er circuleren ook filmpjes met lelieblanke jongetjes die meisjes in elkaar schoppen en langduriger en heftiger dan dit.

Aha, het ligt aan de oude huurhuizen. Daar word ik ook altijd aggressief van!



Probleem opgelost, Haakje voor President!
quote:fluim schreef op 19 september 2014 @ 15:16:

In hoeveel topics gaat dat riedeltje weer de ronde, ook blanke mensen doen dit en niet alle marokkies zijn hetzelfde.



Is blijkbaar nodig.

Het riedeltje : ik kan googlen dus ik zal De Marokkaan wel even verklaren is ook wat oudbakken.
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 14:08:

[...]



Lees eens het Marokkanendrama van Fleur Jurgens.

Ik herkende alles.Ik heb het boek gelijk gereserveerd bij de bibliotheek, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Die lui zijn tot in hun dna gewoon verrot. Bijna allemaal korte lontjes, voelen zich 's ochtends op de rand van hun bed al gediscrimineerd en lopen over van haat tegen alles wat buiten hun cultuur valt. Zelfs het kleine handje vol wat zich wel gedraagt kruipt in hun schulp en zegt er niets van. Dat gajes wordt een heel groot probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven