Meisje 6 gebeten door pitbull

01-08-2016 18:33 2892 berichten
Dit is bij mij in de buurt vreselijk wanneer verbieden ze die honden nou een keer

Het is elke keer weer raak met staffords en pitbull. Laats was er een stafford aan een boom vastgemaakt en hebben de eigenaren hem achtergelaten.





Een pitbull heeft in Amsterdam een meisje van 6 een paar keer in haar gezicht gebeten. Dat gebeurde zondagavond in een tuin aan de Speelmanstraat in Amsterdam Nieuw-West.



Het meisje had zich volgens een woordvoerder van de politie tussen de spijlen van het tuinhek door gewurmd. De hond liep los in de tuin en viel het meisje onmiddellijk aan. De eigenaresse van de pitbull kwam ertussen, maar kon niet voorkomen dat het meisje werd gebeten.



Blijvende littekens



De politie zegt dat het meisje fors letsel heeft opgelopen. Door de hondenbeten kwamen spieren en weefsel van haar gezicht bloot te liggen. Ze is in het ziekenhuis geopereerd. Het staat vrijwel vast dat ze aan de aanval littekens zal overhouden.



De pitbull is door een hondenbegeleider van de politie in beslag genomen. Het Openbaar Ministerie moet besluiten of de hond terug naar huis mag, of dat hij wordt afgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zo ttas. Woont je buur naast die mensen ??
'deze' honden zijn niet te verbieden want een pitbull is geen ras.



Uiteraard hartstikke zielig voor dat kind maar als je je hond al niet meer los op je eigen terrein mag hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 01 augustus 2016 @ 19:25:

[...]





Kinderen

Doen dat

Daarom

Als je een

Vijver of zwembad

Hebt in je tuin

Of twee pittige honden

Altijd een goed afsluitbaar hek erom heen

Laten bouwen.

Enter is een ander knopje dan de spatieknop hè.

Het hek was afgesloten!

Het kind is door het hek heen gewurmd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robynn schreef op 01 augustus 2016 @ 18:36:

Die hond kan er ook niets aan doen dat, dat meisje zich door het hek wurmt..+1
quote:granny71 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:28:

[...]



Enter is een ander knopje dan de spatieknop hè.

Het hek was afgesloten!

Het kind is door het hek heen gewurmd.Dat weet ik.
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:26:

Een normale hond van een andere ras die bijt maar laat meteen los.



Dat zijn nonsens

Dat ligt er maar net aan of de hond t commando los kent ! Of hoe goed hij luistert naar de baas of slachtoffer
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:26:

Buurvrouw gesproken het gaat om ern stafford die uit het asiel kwam. We hebben hier veel honden in de buurt en kinderen het gaat altijd goed. Een stagford die psychisch niet in orde is moet je ook muilkorven. En het is bewezen dat een pitbul en staffords de meeste slachtoffers maken ze bijten zich vast aan de slachtoffer waardoor je verminkt wordt. Een normale hond van een andere ras die bijt maar laat meteen los.Doe eens cijfers Tass? Enig idee hoe sterk een herder of een labrador is?
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 01 augustus 2016 @ 19:27:

[...]



Oh, dan is het 'net goed' ofzo? Haar verdiende loon?

En het was een gemeenschappelijke tuin, waar je zeker een agressieve hond niet los hoort te laten lopen.



Dat zeg ik niet. Iemand stelt ze is 6 en dan mag jet ofzo ?



Tuurlijk is het sneu en vreselijk



Feit is dat er een hek omheen stond en dat ze

Er zich doorheen wurmde. De hond verdedigt terrein.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:26:

Buurvrouw gesproken het gaat om ern stafford die uit het asiel kwam. We hebben hier veel honden in de buurt en kinderen het gaat altijd goed. Een stagford die psychisch niet in orde is moet je ook muilkorven. En het is bewezen dat een pitbul en staffords de meeste slachtoffers maken ze bijten zich vast aan de slachtoffer waardoor je verminkt wordt. Een normale hond van een andere ras die bijt maar laat meteen los.

Wie zegt dat die hond psychisch niet in orde is?

Buurt roddels moet je (meestal) met een kilo zout nemen.
quote:poldervrouw schreef op 01 augustus 2016 @ 19:30:

[...]





Dat zeg ik niet. Iemand stelt ze is 6 en dan mag jet ofzo ?



Tuurlijk is het sneu en vreselijk



Feit is dat er een hek omheen stond en dat ze

Er zich doorheen wurmde. De hond verdedigt terrein.Het was een gemeenschappelijke tuin. Wat als één van de andere bewoners (of het zesjarige kleinkind van één van die bewoners) de tuin in was komen wandelen?
@star





1. De (Amerikaanse) Pitbull



De pitbull is eigenlijk geen hondenras. In dit lijstje staat hij als een hond die wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw zoals de Amerikaanse pitbullterriër, Indiase bulterriër, Amerikaanse staffordshireterriër, staffordshire-bulterriër, dogo argentino, bulterriër en buldog.



In Europa, waar in veel landen pitbulls verboden zijn, valt het aantal slachtoffers mee (gemiddeld zes per jaar), maar in de VS zijn er dat gemiddeld 22 en in heel de wereld 66. Studies tonen ook aan dat 94 procent van pitbulls die kinderen aanvallen “niet geprobeerd werden”, tegenover 43 procent gemiddeld over alle rassen genomen.





Bron: http://m.newsmonkey.be/article/36407
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen pitbull, maar een "normaal" ras en dat is ook een enorm goede waakhond.

Er kan bij ons niemand zomaar achterom de tuin in komen want hij waakt goed, al heeft hij nog nooit iemand gebeten.

En onze hond is sterk en ik denk ook niet dat hij zomaar loslaat, al is er nog nooit iets gebeurt.



Echt heel erg voor dat meisje, maar je kan ook niet zomaar door een hek bij iemand de tuin in gaan.
“Have courage and be kind.”
Dat die hond bijt zegt niet direct dat hij 'agressief' is. Je weet niet wat er gebeurd is.

Onze hond was alles behalve agressief tot dat ik als kind een keer alleen thuis was en de postbode besloot achterom te komen.
quote:SallySpectra schreef op 01 augustus 2016 @ 19:32:

[...]



Het was een gemeenschappelijke tuin. Wat als één van de andere bewoners (of het zesjarige kleinkind van één van die bewoners) de tuin in was komen wandelen?Er staat binnentuin bij AT5.
quote:Star schreef op 01 augustus 2016 @ 19:35:

[...]





Er staat binnentuin bij AT5.Een binnentuin is toch meestal een gemeenschappelijke tuin? In Slotermeer toch wel, lijkt me.
Ttass, je moet echt met betere bronnen komen als je het over studies en percentages hebt.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens honden die opgeleid worden tot echte waakhonden die laten ook niet los.

Een politiehond bijt in je mouw/onderarm en trekt je de grond op en laat niet los tot hij het commando krijgt. Is ook geen pitbull, maar laat toch niet meteen los. Als een hond écht bijt om aan te vallen laat hij niet los, welk ras het ook is.
“Have courage and be kind.”
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:34:

@star





1. De (Amerikaanse) Pitbull



De pitbull is eigenlijk geen hondenras. In dit lijstje staat hij als een hond die wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw zoals de Amerikaanse pitbullterriër, Indiase bulterriër, Amerikaanse staffordshireterriër, staffordshire-bulterriër, dogo argentino, bulterriër en buldog.



In Europa, waar in veel landen pitbulls verboden zijn, valt het aantal slachtoffers mee (gemiddeld zes per jaar), maar in de VS zijn er dat gemiddeld 22 en in heel de wereld 66. Studies tonen ook aan dat 94 procent van pitbulls die kinderen aanvallen “niet geprobeerd werden”, tegenover 43 procent gemiddeld over alle rassen genomen.





Bron: http://m.newsmonkey.be/article/36407



Zes paar jaar.

Doe nu eens de cijfers van bijtincidenten van labradors?
Wat een gejank hier. Het kind wrong zich tussen de spijlen door op het terrein van de hond. Die heeft zijn territorium bewaakt en dan nog janken? De hond ziet geen verschil tussen een kwaadwillende of een onschuldig kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 01 augustus 2016 @ 19:27:

[...]





Jij bent dan thuis neem ik aan ? Anders weet je niet dat er bal is ingetrapt toch ?

Hond reageert anders wanneer jij thuis bent of wanneer je de hele middag weg bent en er komt dan iemand je tuin in



Ik laat onze honden niet de hele middag in de tuin als ik weg ben. Vind ik ook niet handig om wel te doen als je weet dat de hond niet betrouwbaar is. Ik laat de honden wel eens in de tuin als ik even naar de winkel om de hoek ga. Ik denk oprecht niet dat ze iemand zullen bijten maar ik zou misschien inderdaad beter het risico niet kunnen nemen en ze dan ook maar in huis opsluiten. Ik ben ook vaak binnen als ze buiten zijn. Wij hebben zelf kinderen en die lopen de hele dag in en uit. Buurtkinderen komen hier dus ook regelmatig langs. Ik heb van onze honden geen enkele agressie gezien naar vreemden die hier de tuin in komen (kinderen of volwassenen). Hoogstens wat blaffen.



Als je een hond hebt die echt anderen aanvalt dan zou ik die dus inderdaad geen seconde alleen in de tuin laten. Dat is gewoon niet verantwoordelijk. Zeker niet als het een grote en flinke hond is die veel schade kan veroorzaken.
quote:siriusblack schreef op 01 augustus 2016 @ 19:37:

Wat een gejank hier. Het kind wrong zich tussen de spijlen door op het terrein van de hond. Die heeft zijn territorium bewaakt en dan nog janken? De hond ziet geen verschil tussen een kwaadwillende of een onschuldig kind.Dat is waar
quote:Ttass28 schreef op 01 augustus 2016 @ 19:34:

@star





1. De (Amerikaanse) Pitbull



De pitbull is eigenlijk geen hondenras. In dit lijstje staat hij als een hond die wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw zoals de Amerikaanse pitbullterriër, Indiase bulterriër, Amerikaanse staffordshireterriër, staffordshire-bulterriër, dogo argentino, bulterriër en buldog.



In Europa, waar in veel landen pitbulls verboden zijn, valt het aantal slachtoffers mee (gemiddeld zes per jaar), maar in de VS zijn er dat gemiddeld 22 en in heel de wereld 66. Studies tonen ook aan dat 94 procent van pitbulls die kinderen aanvallen “niet geprobeerd werden”, tegenover 43 procent gemiddeld over alle rassen genomen.





Bron: http://m.newsmonkey.be/article/36407Stemmingmakerij en gejank. Wordt volwassen vrouwtje.
Tass:



TNS NIPO heeft eind 2007 een onderzoek gehouden naar het aantal hondenbeten in Nederland en welke rassen daarbij betrokken waren. Bij dit onderzoek is rekening gehouden met rashonden én look-alikes en met het feit dat sommige rassen meer gehouden worden dan andere.



Uit dit onderzoek blijkt dat American Staffordshire Terriers, Bull Terriers of Franse Buldoggen nauwelijks mensen bijten. Deze rassen veroorzaakten gemiddeld zo’n 0,6 procent van de bijtincidenten. Pitbull Terriers zijn in dit onderzoek niet als ras meegenomen omdat de Pitbull geen officieel ras is. Er zijn geen betrouwbare gegevens over het aantal Pitbulls (stamboomloze American Staffordshire Terriers of kruisingen met dit ras) in ons land.



Een groot deel van de bijtincidenten (10,4 procent) werd veroorzaakt door Jack Russell Terriers. Belgische en Duitse Herdershonden schreven respectievelijk 4,8 en 5 procent van de incidenten op hun naam en de Labrador en Golden Retriever ‘behaalden’ allebei een percentage van 2,9 procent. Beduidend meer dus dan de ‘vechthonden’. Laat je dus niet op het verkeerde been zetten: vechthonden zijn geen bijthonden.
Vreselijk voor dat meisje. Je kan van een kind van 6 jaar niet verwachten dat zij niets stouts of ondoordacht met buitenspelen doet. Dus een ongeluk zit dan al gauw in een klein hoekje.

En zo zie ik dit ook, een ongeluk dat voor alle partijen heel vervelend is.
quote:SallySpectra schreef op 01 augustus 2016 @ 19:36:

[...]



Een binnentuin is toch meestal een gemeenschappelijke tuin?



Volgens mij is het ook een woord voor achtertuin als je op de begane grond woont.

Kijk maar eens op Streetview, dan zie je wat ik bedoel.



Maakt verder ook eigenlijk niet uit, het blijft sneu voor het kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven