Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt. Zo een reactie kan gebeuren, maar dat een dagblad daar dan uitvoerig op in gaat is toch wel te gek.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 23 juni 2016 @ 12:25:

Op Voorburgs Dagblad staat nu een stukje van ene Ben de Vries, die eerder een reactie had achtergelaten, en vertelde Jeroen te kennen.

Zulk soort speculaties zijn voor de familie heel hard. Het is aan de familie of ze de waarheid naar buiten brengen, maar zo krijg je wel zulk soort verhalen helaas.Het is ondertussen weg. Kan iemand een samenvatting geven van wat er stond? Welke speculaties?
Alle reacties Link kopieren
Speculaties en vragen rondom dood Jeroen en Michou nemen toe

BD-afbeelding-(10)

Het onderzoek naar de doodsoorzaak van het pasgetrouwde stel Jeroen en Michou uit Voorburg is inmiddels afgerond. De familie heeft het autopsierapport ontvangen maar wil volgens een woordvoerder (nog) niet dat de uitkomst naar buiten wordt gebracht. De lichamen van Jeroen en Michou zijn na bijna weken vrijgegeven. Een strafrechtelijk onderzoek zou wellicht nog een hoop duidelijk maken. Wel is er bij onze redactie gisteren een reactie binnengekomen van Ben de Vries over de geaardheid van Jeroen, die volgens hem op allerlei datingsites actief is. De Vries kwam dan ook met een voorbeeld waaruit dit zou blijken. Dit was volgens hem dan ook recentelijk nog het geval. Mede hierdoor en de zwijgzaamheid van de familie over de daadwerkelijke doodsoorzaak doet het aantal vragen over de ware toedracht van het overlijden van Jeroen en Michou alleen maar toenemen. Het advies is daarom aan de familie om zelf met een verklaring naar buiten te komen. Hiermee wordt dan een einde gemaakt aan alle speculaties. Het overlijden van het Voorburgse echtpaar staat namelijk vanaf het eerste moment in de belangstelling van de landelijke en regionale media.



Reactie van ben op bovenstaand:



Ben • 5 uur geleden

Niks riool. Openbare informatie op internet. Dat negeren zou pas smerig zijn. Is er een reden dat jullie van bepaalde feiten niets willen weten? Jeroen heeft zichzelf zo op internet gezet. Openbaar. Sinds kort met foto. Als een statement. Noem je hem smerig? Ik noem het natuurlijke geaardheid en vind het prachtig als hij zichzelf zou durven zijn. Het strookt misschien niet met jullie visie van het perfecte arme bruispaartje dat iets is overkomen, maar daar zet je je maar overheen. Het gaat hier om openbare feiten.



Ik begrijp niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ben • één dag geleden

Ik kan uit eerste hand (mezelf) vertellen dat Jeroen homoseksueel was. Ik zal verder niet ingaan op de details maar hij zat gigantisch met zijn geaardheid in de knoop en was in ieder geval sinds 2005 zeer actief op homo dating sites en apps voor dates met jongens/mannen. Ik denk dat dit wellicht belangrijk kan zijn voor het onderzoek. Ik wil niet indiscreet zijn, maar vroeg of laat zou dit naarbuiten komen, want op talloze homo sites en apps heeft hij profielen, zelfs met foto op sommige. Zie hier bijvoorbeeld: http://www.planetromeo.com/27t...

Laatst ingelogd: 29 Mei 2016.



Ik denk dat er wellicht meerdere kanten van dit voorval onderzocht moeten worden omdat mensen vaak geen idee hebben wat dit met iemand kan doen/wat voor gevolgen het kan hebben als iemand zich door druk gedwongen voelt een vrouw te nemen. Kijk naar de moslimgemeenschap. De meeste homoseksuelen daar zitten tegen een psychose aan omdat de druk daar zo hoog is. Over drugs of iets dergelijks heb ik verder geen info/kennis. Maar het zou een logische uitvlucht kunnen zijn. Maar dat moeten we aan de onderzoekers overlaten.



Hij was homo?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een heel lastige discussie. De familie van deze mensen heeft nergens om gevraagd en worden geconfronteerd met de (waarschijnlijk) grootste tragedie uit hun leven. Het komt in de media, omdat dat meestal gebeurt als mensen plots overlijden in het buitenland. Niet op verzoek van de familie.

Erna vindt een deel van Nederland dat ze recht heeft op het vervolg. Ik kan niet ontkennen dat ik ook nieuwsgierig ben, maar ik kan me ook goed de keuze van de familie voorstellen, wat de doodsoorzaak ook is. Rust, tijd om te verwerken, in plaats van half Nederland dat in je nek hijgt (gevoelsmatig).



Wat het Voorburgs Dagblad uitvreet is ronduit schandalig. Daar zit een of andere vrijwilliger met de naam Bart Bakker oid die hoopt op zijn eigen doorbraakje en dit soort bagger online zet en vooral om meer bagger vraagt. En de familie 'adviseert' open kaart te spelen om meer speculaties (van zijn hand) te voorkomen. Naamsbekendheid over de rug van twee dode mensen, wees er maar trots op.
Alle reacties Link kopieren
Ikhierhuh

Volgens die Ben wel dus. Ik heb ook de link met foto bekeken, en hij zou het kunnen zijn. Hij was 1.96 lang, en als je de foto's ziet van Jeroen en Michou, zie je wel dat hij erg lang is.

Maar maakt verder allemaal niet uit want het blijft erg wat er ook gebeurd is.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Link met foto werkt bij mij niet (meer).



Kwam deze info allemaal van dat linkje van de Voorburgse krant? Ik zag 2 reacties staan en dat was het.



Ik snap niks van de reactie van die Ben. Ik zal wel geen goede complotdenker zijn
quote:wished- schreef op 23 juni 2016 @ 09:30:

Heel vreemd dat ze het geheim houden, wat daarvan de precieze reden is zullen we ook niet weten nog maar je werkt wel speculaties in de hand. Van een vergiftiging is naar mijn idee geen sprake, dan hadden ze het wel bekend gemaakt en bovendien de kans dat je daaraan overlijd als je zo jong bent is klein en dan ook nog allebei is nihil.

Erg raar, ik denk toch iets van drugs gebruikt of zo ( Puur ook omdat ze het nu niet willen zeggen )

Maar het blijft speculeren..Ik vind het heel vreemd dat je bijna verplicht bent alle (vuile) was buiten te hangen om speculaties te voorkomen. En mensen die vinden dat ze recht (!) hebben op antwoorden Hoe halen die mensen het in hun hoofd?
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 23 juni 2016 @ 19:22:

[...]





Ik vind het heel vreemd dat je bijna verplicht bent alle (vuile) was buiten te hangen om speculaties te voorkomen. En mensen die vinden dat ze recht (!) hebben op antwoorden Hoe halen die mensen het in hun hoofd?



Dat klopt wat je zegt alleen ik begrijp oprecht niet wáarom ze dat geheim willen houden.. Als het iets is geweest waar je niks aan kunt doen als stel zijnde ( beet, vergiftiging ) ect.. Dan kun je dat toch gewoon bekend maken?

Nu denk je inderdaad eerder aan drugs,misdrijf)enz

Ik begrijp volledig dat deze keuze bij familie ligt en zo hoort het uiteraard ook maar zodra je het bekend maakt word daar nog even over gesproken en dan zwakt dat heel snel af want dat is ( voor media) het 'leuke ' / spannende van het verhaal af, daarna kun je over tot verwerken en afsluiten als familie zijnde.Daar zou ik dan denk ik eerder voor kiezen persoonlijk, nu laten ze het niet rusten dat is het grote verschil.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:marcellav schreef op 23 juni 2016 @ 19:15:

Ikhierhuh

Volgens die Ben wel dus. Ik heb ook de link met foto bekeken, en hij zou het kunnen zijn. Hij was 1.96 lang, en als je de foto's ziet van Jeroen en Michou, zie je wel dat hij erg lang is.

Maar maakt verder allemaal niet uit want het blijft erg wat er ook gebeurd is.



Maar ik heb die foto dus aangeklikt, en zijn gezicht leek er dus totaal NIET op. Heb jij de foto goed bekeken?



Ik geloof er dus eigenlijk geen snars van. Slecht dat die krant dat niet even uitzoekt voordat ze het publiceren.
Alle reacties Link kopieren
Wat het Voorburgs Dagblad doet is zeker schandalig. Bizar dat ze allemaal shit ongecheckt online gooien onder het mom van journalistiek en dan roepen: 'dan moet de familie maar openheid geven'. Dat kan echt niet. Ik vind ook dat de familie beter openheid kan geven, hoe pijnlijk en moeilijk dat ook is, maar wat het Voorburgs 'Dagblad' doet, is de omgekeerde wereld.
't Is al met al een heel gedoe
quote:MarindaH schreef op 23 juni 2016 @ 20:18:

[...]





Maar ik heb die foto dus aangeklikt, en zijn gezicht leek er dus totaal NIET op. Heb jij de foto goed bekeken?



Ik geloof er dus eigenlijk geen snars van. Slecht dat die krant dat niet even uitzoekt voordat ze het publiceren.

Ik heb die foto ook aangeklikt, maar foto blijft beetje vaag. Ik denk wel dat hij het zou kunnen zijn.

Het lijkt me ook stug dat die Ben maar wat verzint eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de foto wel goed bekeken,men vond hem er wel op lijken. Kon met ipad ook goed vergroten. Maar 100% zeker ben ik niet.

Die Ben zei ook dat hij nog mailcontact had gehad vlak voor de bruiloft, en dat Jeroen het heel erg zou vinden wanneer zijn ouders er achter zouden komen. Hijj zag enorm tegen de bruiloft op, en worstelde met zijn geaardheid.

Maar ook al zou dit allemaal waar zijn, dan snap ik nog niet hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Oh, vorige bericht 'men' moet 'en' zijn natuurlijk.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 23 juni 2016 @ 19:19:

Link met foto werkt bij mij niet (meer).



Kwam deze info allemaal van dat linkje van de Voorburgse krant? Ik zag 2 reacties staan en dat was het.



Ik snap niks van de reactie van die Ben. Ik zal wel geen goede complotdenker zijn Ja, van vandaag en gisteren, beiden met reacties van 'Ben'.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ik las net ergens dat de lichamen worden opnieuw onderzocht door NFI.



We weten dus nog niks.
Alle reacties Link kopieren
Ja, waarom is dat? Is dat een standaard procedure?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 23 juni 2016 @ 20:40:

Ja, waarom is dat? Is dat een standaard procedure?Om alle zekerheid aan de familie te kunnen geven, ze sluiten voedselvergiftiging nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het verband niet tussen wat die Ben beweert en de doodsoorzaak?
Alle reacties Link kopieren
Nee, totaal geen verband inderdaad. Zo kun je dat echt niet brengen, zonder enige samenhang.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat bedoelde ik!

Dan moet je wel heel veel fantasie hebben om daar een verband te zien.

Zelfmoord, en dan ook nog allebei tegelijk?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 23 juni 2016 @ 22:55:

Nee, dat bedoelde ik!

Dan moet je wel heel veel fantasie hebben om daar een verband te zien.

Zelfmoord, en dan ook nog allebei tegelijk?Dat zou kunnen. Ik heb daar geen mening over.
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 23 juni 2016 @ 22:55:

Nee, dat bedoelde ik!

Dan moet je wel heel veel fantasie hebben om daar een verband te zien.

Zelfmoord, en dan ook nog allebei tegelijk?Zij werden niet tegelijkertijd ziek, en overleden ook niet tegelijkertijd. Eerst werd de vrouw ziek en overleed. Kort daarna werd de man ziek, en overleed. Daar zit volgens mij een paar uur verschil tussen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Of moord en zelfmoord.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 juni 2016 @ 16:31:

Of moord en zelfmoord.Ja, met een rare drugspil ofzo. Echt alles is mogelijk als je zo geheimzinnig doet.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven