Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse...

14-06-2016 22:57 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Mysterieuze dood van twee Nederlanders in de Dominicaanse Republiek



http://nos.nl/artikel/211 ... minicaanse-republiek.html



Jeroen en Michou gaven elkaar het ja-woord en gingen op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Ze hadden op een gegeven moment een excursie en toen ze weer terug waren bij het hotel, zei Michou dat ze zich niet goed voelde. Kort daarna werd ze opgenomen in het ziekenhuis en overleed daar. Kort daarna werd Jeroen ook ziek en overleed ook.



Dan ga je kijken wat de doodsoorzaak is. Merkwaardig is dat de andere hotelgasten niets mankeerden, noch de anderen die met Jeroen en Michou op excursie gingen. Daar is moeilijk de vinger op te leggen. Men denkt in eerste instantie aan voedselvergiftiging.



Ik ken nog twee andere gevallen van voedselvergiftiging, elk met een ander verloop, of waarbij men kan twijfelen of het om voedselvergiftiging gaat.



Een tijdje geleden at een collega een gerecht. Kort daarna meldde ze zich ziek. Na een paar dagen was ze nog niet terug; pas na een paar weken. Later bleek dat er iets in het gerecht was, waarvoor haar darmen allergisch was. Ze weet intussen dat ze op moet letten. Het doet me denken aan een variant van coeliakie.



Een kortere tijd geleden werd ikzelf tijdens het verblijf in het buitenland ziek. Overgeven en diarree. De volgende dag stopte het overgeven, maar ik durfde niet normaal te eten. Ik dronk alleen water en cola. Na ongeveer twee dagen was ik helemaal opgeknapt.



Maar nu het pas getrouwde echtpaar in de Dominicaanse Republiek. Wat is er gebeurd, als zij ziek worden en komen te overlijden, terwijl de mensen om hen heen niets mankeerden?
World of Warcraft: Legion
quote:ardni schreef op 26 juni 2016 @ 20:44:

[...]





Vreemd, verdacht, wat denk je van dat het ons geen ene F* aangaat.

Heb een beetje respect voor nabestaanden.Dat gespeculeer is schaamteloos.

Je bent als nabestaande blijkbaar verplicht verantwoording af te leggen aan de op sensatiebeluste medemens, zelfs als je in de rouw bent. Heb je er geen behoefte aan dan heeft men commentaar op je gedrag



Mensen sterven vaker plotseling ook als ze jong zijn, door ziekte, door ongelukken, door zich te begeven in een vervuilde omgeving en door voedselvergiftiging als je er te laat bij bent.



Het is toch van de zotte dat mensen op een forum een eigen werkelijkheid gaan creëren, het zal je naaste zijn zeg.Ik vind het vreemd en verdacht. En wat nou als ik nou net voor over 3 weken mijn huwelijksreis heb geboekt naar de Dom. Rep.? Ik ben wel benieuwd naar de echte oorzaak. Jonge, net getrouwde stellen sterven nauwelijks door ziekte, ongeluk of voedselvergiftiging. Dus zo gek is het niet dat het vreemd en verdacht is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 26 juni 2016 @ 21:05:

[...]





Ik vind het vreemd en verdacht. En wat nou als ik nou net voor over 3 weken mijn huwelijksreis heb geboekt naar de Dom. Rep.? Ik ben wel benieuwd naar de echte oorzaak. Jonge, net getrouwde stellen sterven nauwelijks door ziekte, ongeluk of voedselvergiftiging. Dus zo gek is het niet dat het vreemd en verdacht is.Precies. En ik identificeer mezelf ook met deze mensen. Mijn vriend en ik hadden het geweest kunnen zijn, of mijn broer en zijn vriendin, of mijn vriendinnen en hun mannen. Daarom ook houdt het me bezig.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 21:07:

[...]



Precies. En ik identificeer mezelf ook met deze mensen. Mijn vriend en ik hadden het geweest kunnen zijn, of mijn broer en zijn vriendin, of mijn vriendinnen en hun mannen. Daarom ook houdt het me bezig.

Dit.



En voor de mensen die zich storen aan dit topic: je hóeft niet mee te lezen hè?
quote:Maleficent schreef op 26 juni 2016 @ 20:38:

[...]





Ik had laatst een uitzending gezien op KRO waarin uitgezocht werd waardoor het nu echt ontstaan is.

Dat was nog steeds onduidelijk. Hier staat weer dat het fenegriekzaden waren.Nou ja feit is dat 52(!!!!!) mensen overleden.
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 21:07:

[...]



Precies. En ik identificeer mezelf ook met deze mensen. Mijn vriend en ik hadden het geweest kunnen zijn, of mijn broer en zijn vriendin, of mijn vriendinnen en hun mannen. Daarom ook houdt het me bezig.Eh ja, dit betrof een man en een vrouw, 100% van de wereldbevolking boven de 18 jaar zou zich dus kunnen indentificeren met het stel.
Alle reacties Link kopieren
Nou okee. Daarom is het dus een zeer nieuwswaardige zaak.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het aan de familie om het wel of niet te vertellen.

Maar het is wel menselijk om graag te willen weten hoe het zit.

Of dit jezelf ook zomaar kan gebeuren, veilig in een luxe hotel.

Er blijft toch een beetje hangen dat het hotel, de reisorganisatie, of het excursiebedrijf schuld treft.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af of het restaurant niet schuldig is als het idd waar is van die giftige algen.

Tussen mei en juli kan je bepaalde vissen beter niet eten omdat ze in die maanden de giftige algen eten.

Dat hoort een restaurant toch te weten? Helemaal in een duur luxe hotel.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat dat algenverhaal in de wereld is geholpen om de Telegraaf zoet te houden.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 26 juni 2016 @ 21:21:

[...]



Nou ja feit is dat 52(!!!!!) mensen overleden.



Ja sorry, dat is ook zo en zo bedoel ik het ook niet.

Meer dat het soms verdomd lastig is om de echte bron te ontdekken als het om een ernstige voedselinfectie gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Las net op de site van het AD dat de doodsoorzaak bekend is maar prive blijft. Dit zorgt wel voor geroddel en speculaties als ik eerlijk moet zijn. Nu ga je toch denken dat het niet om een voedselvergiftiging of roofmoord gaat maar om moord en zelfdoding. Dat een van de twee eerst de een dan dan zichzelf vermoord heeft. Dus kun je als familie toch beter de juiste oorzaak wel naar buiten brengen om dit soort dingen te voorkomen. Al snap ik wel dat je daar geen zin in hebt. Maar als het gaat om een voedselvergiftiging of koolmonoxyde in de badkamer dan hebben andere (toekomstige) hotelgasten ook recht om het te weten. Want je wilt toch over het algemeen levend daar weer vandaan komen. Nu gaan mensen dit hotel maar vermijden, dus al zouden ze wel onder druk gezet worden dan heeft het hotel alleen zichzelf er maar mee met die mysteries. Heel vervelend allemaal voor de familie dat zeker, dit is niet wat je verwacht als je geliefden op huwelijksreis gaan en dat dit dan zo dramatisch afloopt wat er ook gebeurd is.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 27 juni 2016 @ 10:17:

Las net op de site van het AD dat de doodsoorzaak bekend is maar prive blijft. Dit zorgt wel voor geroddel en speculaties als ik eerlijk moet zijn. Nu ga je toch denken dat het niet om een voedselvergiftiging of roofmoord gaat maar om moord en zelfdoding. Dat een van de twee eerst de een dan dan zichzelf vermoord heeft. Dus kun je als familie toch beter de juiste oorzaak wel naar buiten brengen om dit soort dingen te voorkomen. Al snap ik wel dat je daar geen zin in hebt. Maar als het gaat om een voedselvergiftiging of koolmonoxyde in de badkamer dan hebben andere (toekomstige) hotelgasten ook recht om het te weten. Want je wilt toch over het algemeen levend daar weer vandaan komen. Nu gaan mensen dit hotel maar vermijden, dus al zouden ze wel onder druk gezet worden dan heeft het hotel alleen zichzelf er maar mee met die mysteries. Heel vervelend allemaal voor de familie dat zeker, dit is niet wat je verwacht als je geliefden op huwelijksreis gaan en dat dit dan zo dramatisch afloopt wat er ook gebeurd is.Moord en zelfmoord? Wat een speculaties zeg! Laat die mensen gewoon met rust, het is al erg genoeg voor de nabestaanden.
quote:wyandotje schreef op 27 juni 2016 @ 10:23:

[...]



Moord en zelfmoord? Wat een speculaties zeg! Laat die mensen gewoon met rust, het is al erg genoeg voor de nabestaanden.Nogmaals: je hóeft hier niet mee te lezen als je je aan dit topic stoort...
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij het nieuws van 06.00 op radio 10 het bericht dat ze overleden zijn door het eten van giftige vis. Kan er op de meeste nieuws sites niks over teruglezen, misschien komt dat nog.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
http://m.telegraaf.nl/bin ... -echtpaar-stierf-door-vis



Gewoon op de telegraaf te vinden
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 27 juni 2016 @ 10:40:

[...]



Nogmaals: je hóeft hier niet mee te lezen als je je aan dit topic stoort...Nee, geruchten de wereld in helpen over moord en zelfmoord vind jij normaal ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niet zo veel van. Die artsen hebben medisch geheim en mogen sowieso alleen bekend maken waar zij toestemming voor krijgen van de familie. Waarom zijn zij dan al enige ziek geworden en overleden? Je gaat met een groep weg en eet allemaal en dan gaan worden er maar 2 ziek. Ik geloof er helemaal niets van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 22:31:

Ik heb het idee dat dat algenverhaal in de wereld is geholpen om de Telegraaf zoet te houden.Om ons allemaal zoet te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Pingu schreef op 26 juni 2016 @ 22:31:

Ik heb het idee dat dat algenverhaal in de wereld is geholpen om de Telegraaf zoet te houden.Ja, hier geloof ik echt helemaal niks van, is idd een zoethoudertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 juni 2016 @ 07:31:

Ik geloof er niet zo veel van. Die artsen hebben medisch geheim en mogen sowieso alleen bekend maken waar zij toestemming voor krijgen van de familie. Waarom zijn zij dan al enige ziek geworden en overleden? Je gaat met een groep weg en eet allemaal en dan gaan worden er maar 2 ziek. Ik geloof er helemaal niets van.



Nou het zou natuurlijk best kunnen dat ze een verse vis uitgekozen hebben die voor hen samen op de bbq oid is bereid. Dat heb ik in dergelijke landen vaan meegemaakt, er ligt dan een keur aan vissen, je kiest er een uit en die wordt voor je bereid. Dan zijn zij dus de enige 2 die die vis hebben gegeten.



Of dat dan ook zo snel tot overlijden kan leiden weet ik dan weer niet.
quote:Maleficent schreef op 26 juni 2016 @ 22:40:

[...]





Ja sorry, dat is ook zo en zo bedoel ik het ook niet.

Meer dat het soms verdomd lastig is om de echte bron te ontdekken als het om een ernstige voedselinfectie gaat.die uitroeptekens waren niet voor jou maar voor sommigen hier die beweren dat doodgaan aan voedselvergiftiging zo uitzonderlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verhaal met die vis ook aannemelijk. Je kiest inderdaad een vis en die wordt klaar gemaakt. Wat een ontzettende pech en verdriet dat dit je dan overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Maar als het dus een vis is, waarom dan niet vertellen? Waarom dan geheimhouden?
Alle reacties Link kopieren
Die snelle dood is misschien mogelijk met dat gif in combi met alcohol maar dan nog is het extreem zeldzaam.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als dit verhaal klopt, dan kun je dus beter in zulke landen als stel niet hetzelfde eten.

Dan kan 1 van de 2 helder vertellen wat er gegeten is en wat de klachten waren.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven