Nieuwe bekentenis Joran van der Sloot

26-02-2010 08:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Natalee snoof cocaïne en viel van het balkon'

door John van den Heuvel en Bert Huisjes



AMSTERDAM - Joran van der Sloot blijkt in zijn nieuwe bekentenis emotioneel en zeer gedetailleerd te hebben verklaard over zijn aandeel in de dood van Natalee Holloway.



Oud-politiechef Gerald Dompig, die onderzoek deed naar de verdwijning, stelde gisteren dat de lezing wel degelijk past in de bevindingen van het eerste onderzoek. De Telegraaf heeft gisteren integraal kennis genomen van het op video opgenomen gesprek van 2,5 uur. De nieuwe bekentenis vond plaats in een hotel in Düsseldorf en wordt zondagavond door RTL 5 uitgezonden.



Nieuwe versie



Joran komt door zijn heftige emoties overtuigender over dan in zijn eerste onvrijwillige tv-biecht. Justitie op Aruba zou de bekentenis te snel afdoen als weer een nieuwe versie 'fantasie en leugens', althans zo stelt ex-politieman Dompig in een reactie op de conclusie van hoofdofficier Peter Blanken.



De voormalig onderzoeksleider zegt dat de bekentenis serieus onderzoek vraagt. Volgens hem past de lezing in de tijdslijn. Ook is Van der Sloot volgens hem ditmaal specifiek. Zo noemt Joran het exacte huisadres waar Natalee stierf, de naam van de medeplichtige en omschrijft hij de auto waarmee haar lichaam werd vervoerd.



Van der Sloot handhaaft in zijn nieuwe bekentenis de belangrijkste onderdelen die hij toegaf tijdens een undercoveroperatie van Peter R. de Vries: dat hij aanwezig was bij haar dood en haar lichaam liet verdwijnen. Joran noemt naam en toenaam van een medeplichtige vriend, A. Joran stelt dat hij Natalee die nacht samen met deze, toen 20-jarige, Arubaan meenam naar diens ouderlijke woning, waar ze op het balkon cocaïne gebruikten en whisky dronken.



"A. had de muziek net aangedaan. En, eh, hun twee hadden allebei net wat coke op." Natalee en A. snoven de drugs van de rand van een huissleutel, stelt hij. Volgens Joran klom Natalee op de rand van het balkon. "Ze was denk ik behoorlijk bezopen, dus ze ging gewoon een beetje half striptease dansen, net als ze op stage bij Carls & Charlies aan het doen was."



Gespannen bij verklaring



"Toen liep ik naar haar toe om een beetje met haar te dansen... Enneh, ik pakte haar bij haar heupen. Toen ik losliet, viel ze van het balkon af..."



Tijdens de verklaring toont Joran van der Sloot zich stressvol en hevig geëmotioneerd. "We keken naar beneden en zagen haar daar liggen. Ja, er was bloed. Ik denk dat ze met haar hoofd eerst op de grond is gevallen." Daarop stormden beiden naar beneden, verklaart hij. "Haar kin was naar een kant en die draaide ik naar de andere kant. Er was op de grond ook bloed. Er was geen leven meer." De vermeende medeplichtige A. is onlangs een alibi verschaft door zijn moeder.





Is het echt of gespeeld? Joran van der Sloot zegt voor de RTL-camera's dat hij schoon schip wil maken en verklaart dat hij het lichaam van Natalee Holloway in een moeras heeft laten verdwijnen.





Wat denken jullie. Is het nu echt, of weer een nieuwe leugenachtige stuiptrek? Of zou hij, nu zijn vader dood is, toch berouw krijgen?

Ik had het net al in het andere topic geplaatst maar die heeft een bug
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe dit nu allemaal gaat aflopen. En of de ouders van Natalee en Stefany ooit nog duidelijkheid krijgen.

Wat een puinhoop heeft die jongen aangericht, vooral voor de slachtoffers en families maar ook zijn eigen heeft hij verkloot.
Alle reacties Link kopieren
Het zal mij benieuwen of ze op tijd zijn met die rechtszaak, anders staat hij straks nog buiten en dan gaat hij er geheid vandoor.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Aha... het Joran vd Sloot groepje bestaat nog steeds! Ik blijf het volgen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je al kunt spreken van een groep dan altijd nog anti Joran van de Sloot groepje.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 31 mei 2011 @ 22:39:

Als je al kunt spreken van een groep dan altijd nog anti Joran van de Sloot groepje.Ja, dat bedoel ik ook. Het is een grapje uit het eerste topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ongetwijfeld in het eerste topic ook deelgenomen hebben.

Het fascineerde me jaren geleden al hoe hij door de mazen van de wet glipte. Hopelijk gebeurt dat nu niet weer door fouten van anderen. Bijvoorbeeld door termijn overschrijding van de rechtszaak. Zodra hij buiten komt, is hij weg.

Om waarschijnlijk pas weer boven water te komen na een volgend delict. En wiens leven gaat dat weer kosten?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 31 mei 2011 @ 22:28:

Het zal mij benieuwen of ze op tijd zijn met die rechtszaak, anders staat hij straks nog buiten en dan gaat hij er geheid vandoor.



Was dit het laatste topic waar we het over hem hadden? Weet het niet meer.



zo 01 jan 2012, 14:02 | lees voor

Van der Sloot eindelijk voor rechter



LIMA - Ruim anderhalf jaar na de moord op de Peruaanse Stephany Flores begint vrijdag het proces tegen verdachte Joran van der Sloot. De openbaar aanklager in Lima maakte eerder al bekend dat hij 30 jaar gevangenisstraf gaat eisen tegen de 24-jarige Nederlander. Justitie wil verder dat Van der Sloot een boete van omgerekend 50.000 euro betaalt.



De eerste zitting in de zaak-Van der Sloot begint om 10.00 uur lokale tijd. De mediabelangstelling zal ongetwijfeld zeer groot zijn.

In Peru, in Nederland en in de Verenigde Staten werden de ontwikkelingen rond de moordzaak op de voet gevolgd. Van der Sloot geldt niet alleen als verdachte van moord op de 21-jarige Flores, maar was eerder ook nadrukkelijk in beeld als verdachte van betrokkenheid bij de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway op Aruba op 30 mei 2005, precies vijf jaar voor de gewelddadige dood van Flores. Van Holloway ontbreekt nog altijd elk spoor.



Tijdens eerdere verhoren heeft Van der Sloot bekend dat hij Stephany Flores heeft gedood in zijn hotelkamer in Lima. Hij zou hebben gehandeld in een gewelddadige emotie, nadat hij zag dat Flores in zijn laptop documenten bekeek over de zaak-Holloway. Het proces tegen Van der Sloot heeft plaats in de Lurigancho-gevangenis in Lima. Dit detentiecentrum staat in hetzelfde district waar ook de Castro Castro-gevangenis ligt, waar Van der Sloot in hechtenis zit.



Het Openbaar Ministerie stelt dat Van der Sloot ook spullen heeft gestolen van Flores. De Nederlander werd na een klopjacht gearresteerd in Chili. Hij werd overgedragen aan de Peruaanse autoriteiten en riskeert nu dus een lange celstraf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Heeft die jongen nog steeds de doodstraf niet gekregen?
Alle reacties Link kopieren
als die nathalee echt door een val van het balkon dood is gegaan dan reageer je toch niet zo.

zorg dat de coke verdwijnt en bel de ambulance, dan was er niks echt ernstigs aan de hand geweest voor hem.
Alle reacties Link kopieren
do 05 jan 2012, 05:30 | 0 reacties | lees voor

Joran naar gevreesde inrichting



door John van den Heuvel

LIMA - De dienst Gevangeniswezen in Peru bereidt een overplaatsing voor Joran van der Sloot voor naar de gevreesde Challapalcagevangenis, ook wel het ’Siberië van Peru’ genoemd.





Vandaag gaat in Lima anderhalf jaar na de moord op Stephany Flores eindelijk het strafproces tegen hem van start. Maar Joran wacht een aantal onplezierige verrassingen.



De beruchte Challapalcagevangenis ligt in een onherbergzaam, nauwelijks te bereiken gebied dicht bij de grens met Bolivia. De gevangenis staat naast een militaire basis, op een hoogte van 4500 meter, en wordt om het ijskoude klimaat wel het ’Siberië van Peru’ genoemd.



Tijdens het proces, waarbij Van der Sloot op advies van zijn advocaat zeer waarschijnlijk verstek laat gaan, krijgt de Nederlander ook te horen dat de Verenigde Staten vorige maand een officieel verzoek tot uitlevering hebben gedaan. De Amerikanen willen Joran in eigen land vervolgen voor oplichting van de familie Holloway. Justitie in de VS onderhandelt met Peru om hem direct na de rechtszaak in Lima naar Amerika te brengen en hem ook daar te berechten.



Na het Amerikaanse proces zou Joran dan weer worden teruggebracht naar Peru om daar zijn straf voor de moord op Stephany uit te zitten. Aansluitend zal Van der Sloot dan ook een vermoedelijk jarenlange straf in Amerika moeten ondergaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Best wel arrogant van die Amerikanen.

Brengen jullie hem even netjes hierheen voor de rechtszaak die wij op de rol hebben staan? Als wij klaar met hem zijn, mogen jullie hem weer hebben. Wat een verspilling van belasting geld. Die rechtszaak kan zonder hem ook wel plaats vinden. Dan veroordelen ze hem maar bij verstek.

En daarbij, ze hadden hem al op de korrel voor hij naar weer een ander land ging om daar weer een ander delict te plegen. Hadden ze dan niet eerder in actie kunnen komen? Had misschien ook een moord gescheeld.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 05 januari 2012 @ 09:25:

Best wel arrogant van die Amerikanen.

Brengen jullie hem even netjes hierheen voor de rechtszaak die wij op de rol hebben staan? Als wij klaar met hem zijn, mogen jullie hem weer hebben. Wat een verspilling van belasting geld. Die rechtszaak kan zonder hem ook wel plaats vinden. Dan veroordelen ze hem maar bij verstek.

En daarbij, ze hadden hem al op de korrel voor hij naar weer een ander land ging om daar weer een ander delict te plegen. Hadden ze dan niet eerder in actie kunnen komen? Had misschien ook een moord gescheeld.Volgens mij mag dat niet. Want als hij vast zit heeft hij geen kans om erheen te gaan (duh) dus daarom zullen ze wel zoveel moeite doen om hem tussendoor te mogen berechten. Als Joran ooit vrij komt zal hij wel snel naar een land gaan die geen uitleveringen doen aan Amerika.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik geloof er geen snars meer van, berucht en gevreesd enzo. Oeoeoeoeoeoeoe eng hoor.

Die toko waar hij nu zit was ook al eerder de gvaarlijkste enzo, maar meneer heeft het er prima naar zijn zin zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 januari 2012 @ 09:31:

Ik geloof er geen snars meer van, berucht en gevreesd enzo. Oeoeoeoeoeoeoe eng hoor.

Die toko waar hij nu zit was ook al eerder de gvaarlijkste enzo, maar meneer heeft het er prima naar zijn zin zo te lezen.



Idd, eigen cel, tv, kaarten met de directeur en andere. Het klinkt niet zo rot als dat je wel ziet op docu waar ze als ratten in 1 cel zitten en doodgaan aan allerlei ziektes of moorden.



Geld doet een hoop en weer heeft dat kreng iemand gevonden die hem geloofd en alles voor hem betaald.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 januari 2012 @ 09:31:

Ik geloof er geen snars meer van, berucht en gevreesd enzo. Oeoeoeoeoeoeoe eng hoor.

Die toko waar hij nu zit was ook al eerder de gvaarlijkste enzo, maar meneer heeft het er prima naar zijn zin zo te lezen.



hij zit in een speciaal gedeelte welk niet verbonden is met de gewonen gevangenispopulatie.

hij zit daar met de meest gehate en gevreesde misdadigers die in een normale gevangenis niet lang zullen overleven.

Ik denk dat ze hem tot aan het eind van het proces wel in een deel willen houden en daarna nog wellicht aan amerika tijdelijk uitleveren.

als hij eenmaal zijn straf heeft gekregen denk ik niet dat hij nog lang te leven heeft.

de familie flores is zeer rijk en machtig. ff een paar misdadigers een beloning geven en joran zal niet lang meer leven.
Ik denk dat je in dit geval ook gelijk hebt Papyrus. Rondje Googlen leert dat Challapalca inderdaad niet zo'n leuk oord is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 januari 2012 @ 09:29:

[...]





Volgens mij mag dat niet. Want als hij vast zit heeft hij geen kans om erheen te gaan (duh) dus daarom zullen ze wel zoveel moeite doen om hem tussendoor te mogen berechten. Als Joran ooit vrij komt zal hij wel snel naar een land gaan die geen uitleveringen doen aan Amerika.

Misschien niet. Wie weet heb je gelijk.

Punt is wel dat iemand bij verstek veroordeeld kan worden.

Als degene wel op de hoogte is gesteld van de datum van proces maar 'gewoon' niet op komt dagen.

Ik dacht dat het misschien te omzeilen zou zijn dat hij vanwege elders vastzitten niet uit eigen beweging kan komen. Een of andere maas in de wet.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtl.nl/compone ... Media/livestream/insc.xml



rechtszaak is begonnen.



wat heeft die vent een enge kop.
Alle reacties Link kopieren
Ieeew, wat is hij eng geworden!!! Zou hij onder invloed zijn?

gatver, alleen op basis van zijn uitstraling zou je hem al veroordelen....
Ik kijk op het moment het proces, alleen is alles in spaans. Ik weet er is ook een nederlandse pers en britse aanwezig. Kan ik dit ergens terug vinden in die taal.Rtl 4 zei vanochtend het uit te zenden maar is niet zo.
Btw totaal geen stukje emotie bij die gek, alleen maar gapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:papyrus schreef op 06 januari 2012 @ 16:40:

http://www.rtl.nl/compone ... Media/livestream/insc.xml



rechtszaak is begonnen.



wat heeft die vent een enge kop.Jammer dat er geen ondertiteling bij staat.
Ah know`t, tha shunt
Alle reacties Link kopieren
idd, maar hij zal zich al bij de straf hebben neergelegd.



zal me ook niks verbazen als die carriere in de bak wil maken of we over 4 jaar lezen dat hij ontsnapt is na veel geweld of omkoping.



die idioot heeft niks meer te verliezen en dat straalt die ook uit.



trouwens 15 of 30 jaar maakt echt verschil als je nadenkt.

hij is nu 25.

of hij komt met eind 30 uit de bak en kan nog ff leven of 55 jaar als die al snel begint af te takelen.

bij dertig jaar zou ik liever een spuitje krijgen.
Het schijnt dat je maar een derde van je straf daar uit zit. Dus veels te weinig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 06 januari 2012 @ 16:53:

Het schijnt dat je maar een derde van je straf daar uit zit. Dus veels te weinig.

serieus?



dan is dat dus 10 of 7 jaar minus voorarrest?



das echt weinig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven