Sluiting varkenslachterij?

23-03-2017 15:01 152 berichten
Ik open niet snel een topic over dierenleed. Sterker nog; het is voor het eerst dat ik dat doe.

Ben geen vegetariër, dus ik heb vast boter op mijn hoofd.

Maar ik heb zojuist beelden gezien die ik zo gruwelijk vond...

nu.nl

AnimalRights wil deze slachterij in België sluiten. Heeft dat zin? Of is het een brancheprobleem en is het overal zo erg?

Hier de beelden (waarschuwing: ze zijn echt niet prettig, je kan je ook beperken tot het lezen van de tekst).

animalrights link
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 20 april 2017 @ 09:45:

[...]



Sorry maar

Zelden zo'n onzin gelezen.

De meest gruwelijke dierenmishandeling heb ik in moslimlanden gezien.

Echt NUL compassie met dieren.

Het halal slachten -weigeren het dier eerst te verdoven maar doelbewust een levend, bewust en zeer angstig dier met een mes de keel doorsnijden is hier een voorbeeld van dat het hen geen f*ck uitmaakt hoe er met dieren wordt omgegaan.



Zou jij graag bewust willen worden onthoofd -zoals we kennen uit de gruwelijke video's van IS- of zou jij liever eerst verdoofd willen worden voordat het mes in je keel wordt gezet??



Halal slachten had in Nederland nooit mogen worden toegestaan, ik ben blij dat België dat wel inziet.



Wat heb je allemaal gezien in moslimlanden dan?



Laat ik voorop stellen dat ik halal slachten absoluut niet wil verdedigen, maar ik vind dat vleeseters die kritiek uiten op halal slachten, maar wel gewoon varkens eten die vergast worden en vissen die een halfuur dood liggen te gaan door verstikking in mijn ogen geen recht van spreken hebben.



Lees bijvoorbeeld deze uitgebreide beschrijving van Islam en dierenethiek:



http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert1.htm



Denk als moslims de Koran zouden volgen ten aanzien van dierenrechten dat er dan heel veel Moslims veganist zouden worden.



'4.10. Dierenmishandeling in Muslimlanden



Tot dusver werd het model beschreven, het Islamitisch wettelijk en theologisch kader. Zoals overal, wordt het model echter niet altijd nageleefd en hoewel de Islam een erg uitgebreid stelsel van dierenrechten heeft, komt dierenmishandeling dus ook in de muslimwereld voor.



Niet zelden wordt dit veroorzaakt door onwetendheid over de dierenrechten. Niet alle muslims hebben voldoende scholing genoten om op de hoogte te zijn van wat de Koran en Sunnah voorschrijven en verbieden. Zo gebeurt het dat mensen denken dat omdat sommige dieren onrein genoemd worden, men hen niet fatsoenlijk moet behandelen. Het is echter duidelijk dat de Profeet Mohammed er herhaaldelijk op hamerde dat zelfs van de meest schadelijke dieren het leven heilig is, en dat ook zij met respect behandeld moeten worden. (5)



Bovendien dient gezegd dat de meeste muslimlanden een seculiere wet hebben. De dierenrechten die in de Islamitische Wet gelden kunnen niet afgedwongen worden in landen met een seculiere wet, vermits de Shariah of Islamitische Wet daar niet geldt. In landen waar de Shariah wel geldt zijn deze rechten echter wel afdwingbaar.



Zelfs als Muslims zich al vrijwillig aan de Islamitische bepalingen zouden houden, moet rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen even godvruchtig is. Sommigen gaan ver in hun geloof en proberen de Koranische richtlijnen zo nauw mogelijk te volgen, terwijl anderen veel losser omspringen met hun godsdienst en er zich in hun dagelijks leven maar weinig door laten leiden. '
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 20 april 2017 @ 09:45:

[...]



Sorry maar

Zelden zo'n onzin gelezen.

De meest gruwelijke dierenmishandeling heb ik in moslimlanden gezien.

Echt NUL compassie met dieren.

Het halal slachten -weigeren het dier eerst te verdoven maar doelbewust een levend, bewust en zeer angstig dier met een mes de keel doorsnijden is hier een voorbeeld van dat het hen geen f*ck uitmaakt hoe er met dieren wordt omgegaan.



Zou jij graag bewust willen worden onthoofd -zoals we kennen uit de gruwelijke video's van IS- of zou jij liever eerst verdoofd willen worden voordat het mes in je keel wordt gezet??



Halal slachten had in Nederland nooit mogen worden toegestaan, ik ben blij dat België dat wel inziet.En toch schrijft de islam voor dat je dieren geen pijn mag doen en ze goed moet behandelen. Zo schreef de profeet Mohammed dat ook voor. Maar een godsdienst wordt eigenlijk geinterpreteerd door cultuur, en die cultuur is gewoon beestachtig. Heel jammer eigenlijk. Een goed moslim is goed voor dieren. Je hoeft slechts te googelen op "dierenwelzijn islam" en dan zie je het zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven