Vlucht MH17 Amsterdam Kuala Lumpur deel 3

24-07-2014 21:04 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wij vandaan,



Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.





En hier praten wij verder over deze ramp.













Voor Star........















Vorige delen zijn hier te vinden;



Deel 1



Deel 2
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het verhaal van de BUK van Oekraïne was ook in het nieuws op RT1 trouwens. Het ging zijdelings over de herdenkingen die er die week waren in de 'wereld'.
Alle reacties Link kopieren
En de waarschuwing aan MH17: Veel vliegtuigmaatschappijen zouden de waarschuwing hebben gekregen niet boven het oorlogsgebied te vliegen. De MH17 zou dat in de wind hebben geslagen. Maar de andere 80 vliegtuigen die op dat moment boven dat gebied vlogen zouden dat ook in de wind hebben geslagen.



Ik las ergens - maar dat moet ik nog natrekken - dat vliegtuigmaatschappijen op Twitter hun tweets hebben verwijderd waarin blijkt dat zij toen over dat gebied hebben gevlogen of juist tweets op Twitter hebben gezet waar ze schrijven het gebied bewust gemeden te hebben. Volgens mij was dat in een zeer uitgebreide reportage op TV waarin de MH17 minutieus uiteen werd gezet en gereconstrueerd.



Rusland sjopt met beelden maar beschuldigt de NAVO er wel van screenshots te hebben gemaakt van een computerspel en die als echt voor moeten doorgaan.



Het onderzoek van Rusland kan nooit onafhankelijk zijn want dan botst het onderzoek met het regime van Putin die andere waarheden niet tolereert.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 07 augustus 2015 @ 23:42:

[...]





............................................. maar dit is nog niet doorgedrongen bij de Russische bevolking.



[img]http://images.fok.nl/upload/al-sahaf-afslachten.jpg[/img]

De stuntelige Iraakse minister van voorlichting mohammed saïd al-sahaf

zou vermoedelijk een uitblinker zijn in het Kremlin-propaganda team ............ zoals het ook maanden heeft geduurd eer het bij jou doordrong dat het gevaar op ALLE hoogten was??? Misschien ben je nog steeds die mening en is het nog steeds niet doorgedrongen dat deze ramp voorkomen had kunnen worden.



Hebben we nu ook al een Iraakse minister in de club? Hoezo "vermoedelijk"?? Roep jij niet steeds naar bronvermelding en vooral "feiten". Het woord "Vermoedelijk" is plotters-theorie.



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 07 augustus 2015 @ 23:47:

Het verhaal van de BUK van Oekraïne was ook in het nieuws op RT1 trouwens. Het ging zijdelings over de herdenkingen die er die week waren in de 'wereld'.Herdenking 70 jaar na het vallen van atoombommen. Is er een tribunaal geweest voor deze afschuwelijke ramp?



En tegelijkertijd zijn ze de volgende oorlog aan het voorbereiden. Hypocriet eigenlijk. Willen ze de munitiefabriek en de soldatencultuur draaiende houden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 08 augustus 2015 @ 08:13:

En de waarschuwing aan MH17: Veel vliegtuigmaatschappijen zouden de waarschuwing hebben gekregen niet boven het oorlogsgebied te vliegen. De MH17 zou dat in de wind hebben geslagen. Maar de andere 80 vliegtuigen die op dat moment boven dat gebied vlogen zouden dat ook in de wind hebben geslagen.



Ik las ergens - maar dat moet ik nog natrekken - dat vliegtuigmaatschappijen op Twitter hun tweets hebben verwijderd waarin blijkt dat zij toen over dat gebied hebben gevlogen of juist tweets op Twitter hebben gezet waar ze schrijven het gebied bewust gemeden te hebben. Volgens mij was dat in een zeer uitgebreide reportage op TV waarin de MH17 minutieus uiteen werd gezet en gereconstrueerd.



Rusland sjopt met beelden maar beschuldigt de NAVO er wel van screenshots te hebben gemaakt van een computerspel en die als echt voor moeten doorgaan.



Het onderzoek van Rusland kan nooit onafhankelijk zijn want dan botst het onderzoek met het regime van Putin die andere waarheden niet tolereert.Hans toch Hans toch.

Ik moet even bekomen van deze wildwestkolder-theorie. Kom er later op terug. Ik moet weg.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 08 augustus 2015 @ 10:11:

[...]





Herdenking 70 jaar na het vallen van atoombommen. Is er een tribunaal geweest voor deze afschuwelijke ramp?



En tegelijkertijd zijn ze de volgende oorlog aan het voorbereiden. Hypocriet eigenlijk. Willen ze de munitiefabriek en de soldatencultuur draaiende houden?Nee de herdenkingen van 1 jaar mh17.
Alle reacties Link kopieren
Over de waarschuwingen een kleine fout. MH17 heeft die waarschuwing niet gekregen om niet boven DNR te vliegen. De andere vliegmaatschappijen ook niet! Ten tijde van de ramp waren naast de MH17 nog 80 andere vliegtuigen in de lucht.



Wat wel waar is, is het verwijderen van tweets van vliegmaatschappijen waaruit blijkt dat ze boven DNR hebben gevlogen, of juist het maken van tweets waaruit blijkt dat ze daar juist niet hebben gevlogen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Alweer een geheim uitgelekt? Het geheim van "Het geheimzinnig overleg". Het kon zo de titel van een Suske en Wiske-aflevering zijn.



De Telegraaf

4 uur geleden



Geheim MH17-overleg uitgelekt



Nederland ontvangt vandaag en morgen vertegenwoordigers van zes landen om te praten over de conclusies van de de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) naar de oorzaak van de ramp met vlucht MH17. Het topoverleg was in het dieptste geheim gepland, maar is nu toch uitgelekt.



Woordvoerders uit Maleisië en Oekraïne bevestigen de gespekken tegenover de NOS. Behalve uit die landen, reizen ook vertegenwordigers uit Rusland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië af naar Nederland. Ze zijn hier op uitnodiging van de OVV.



Op tafel liggen de twee OVV-conceptrapporten over de toedracht van de crash en de vliegroute. De afgelopen twee maanden hebben de betrokken landen de tijd gehad om de conceptrapporten te bestuderen. Hun commentaar wordt de komende twee dagen besproken. In oktober komt de OVV dan met de eindrapporten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 08 augustus 2015 @ 12:35:

Over de waarschuwingen een kleine fout. MH17 heeft die waarschuwing niet gekregen om niet boven DNR te vliegen. De andere vliegmaatschappijen ook niet! Ten tijde van de ramp waren naast de MH17 nog 80 andere vliegtuigen in de lucht.



Wat wel waar is, is het verwijderen van tweets van vliegmaatschappijen waaruit blijkt dat ze boven DNR hebben gevlogen, of juist het maken van tweets waaruit blijkt dat ze daar juist niet hebben gevlogen.Ach ach ach ach. Hans Hans Hans Hans, het is hier uit-ten-treure uitgelegd en weerlegd. Zuchttttttttt....moet ik het nou weer voor je opzoeken? Zoek zelf het artikel van 26 juli '14 op, daarin staat welke landen gewaarschuwd waren dat wanneer ze over het gebied zouden vliegen er oorlogshandelingen tegen hun vliegtuig kon plaats vinden. En dat er gevaar was op alle hoogten. En dat het gevaar duidelijk was volgens NAVO Luitenant-kolonel J.Janzen



Als vliegtuigen dan toch nog overvliegen is dat OER-STOM, maar Camiel Eurlings , destijds KLM-directeur, wist KLM niets van het gevaar. Hoe kan het ook, als onze regering vond dat er geen enkele aanwijzing was om de luchtvaart te waarschuwen?



Maar wat ik bedoelde was dat ONZE regering, (zes ministeries van de regering Rutte2), (dank zij de diplomate Gerrie Willems op 14 juli om 16:52 uur is gewaarschuwd, na een spoed-overleg waar diplomaten van meerdere landen aanwezig waren én geïnformeerd zijn over het zorgwekkende gevaar) bleef volhouden dat er geen aanwijzingen waren, "NUL" zei Ivo Opstelten. De andere landen vlogen er al langer niet meer maar dat had met de Krim te maken volgens Opstelten. Onzin, het ging om het gebied daar waar de ramp is gebeurd.



Maanden lang heb ik op dit topic geroepen en gevraagd "waarom wist de luchtvaart er niks van? Waarom heeft onze regering niks ondernomen?, waarom geen waarschuwing de deur uit gedaan? Waarom houden ze vol dat er absoluut geen aanwijzingen waren? Waarom weigerde Malaise als enige iets (?) te ondertekenen vlak ná de ramp?



Pas sinds afgelopen winter blijkt dat die onderste-steen-boven wel heel erg diep verstopt lag.









https://youtu.be/JWZAZZTLx1g
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Express.be

4 uur geleden



"Recente militaire oefeningen Rusland en NAVO zijn voorbereiding op confrontatie"



Een groep invloedrijke ex-politici en militairen waarschuwt dat de trainingen die Rusland en de NAVO het afgelopen jaar hielden erop wijzen dat de twee machtsblokken zich voorbereiden op een confrontatie. Hoewel beide partijen elkaar officieel niet als vijanden beschouwen dreigen de troepenbewegingen de relaties nog verder te verzuren, aldus het European Leadership Network.



Dat is een groep die bestaat uit enkele tientallen ex-generaals en ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie. Het ELN analyseerde de militaire oefeningen die de NAVO en Rusland afgelopen jaar hielden en concludeert dat beide machtsblokken zich blijkbaar voorbereiden op het ergste, een mogelijke oorlog.



De NAVO hield afgelopen maanden een oefening die Allied Shield gedoopt werd, Rusland koos voor zogenaamde flitsoefeningen. Officieel ging het om oefeningen met een denkbeeldige tegenstander maar met de Oekraïne-crisis in de achtergrond en gezien de plaatsen waar geoefend werd twijfelt niemand eraan dat NAVO en Rusland momenteel vooral elkaar in de gaten houden. Het ELN-rapport stelt het als volgt:



"Elke partij traint duidelijk met de capaciteiten en de mogelijke oorlogsplannen van de ander in het achterhoofd".



Aan de Russische oefeningen in maart namen 80.000 soldaten deel, aan die van de NAVO 15.000. Rusland koos voor snelle oefeningen gespreid over de hele grens met Europa. De NAVO oefende in juni dan weer een scenario in waarbij een NAVO-lidstaat zou aangevallen worden. Er werden daarbij onder meer plannen getest voor transporten van troepen en oorlogsmateriaal.



'Nog geen echte vijand'



"Sinds het begin van de Oekraïne-crisis zijn de militaire oefeningen geïntensifieerd en uitgebreid," zegt ELN-onderzoeksdirecteur Lukasz Kulesa in de Financial Times.



"Rusland verbeterde de voorbereiding van z'n troepen op een mogelijke oorlog en zendt verschillende boodschappen aan de NAVO. Het Russische leger heeft bewezen dat het veel sneller kan bewegen dan de NAVO. De NAVO past zich daaraan aan."



Kulesa denkt niet dat de NAVO Rusland al als een echte vijand beschouwt. "In dat geval zouden de NAVO-oefeningen veel uitgebreider zijn," zo zegt de onderzoeksdirecteur. Hij zegt wel te vrezen dat de geplande toename in militaire oefeningen de relatie tussen de twee machtsblokken nog verder onder druk zal zetten.





reactie missie M.:Paul Craig Roberts heeft gelijk......maar dat roep ik hier ook al een jaar lang. Ik maak een vuist tegen de oorloguitlokkers.



https://youtu.be/bHYJpuszMDw

Paul Craig Roberts: “Sancties zijn een stap richting oorlog”. De Derde Wereldoorlog kent geen winnaars.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De Volkskrant:

Lavrov: 'Nederland houdt feiten MH17 achter'



Nederland houdt feiten uit het onderzoek naar het neerstorten van vlucht MH17 geheim voor Rusland. Deze beschuldiging deed de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov, aldus het Russische persbureau Tass maandag.

Door: Redactie 24 augustus 2015, 17:41 - Bron: ANP



'Wij willen een eerlijk onderzoek, maar essentiële feiten worden voor ons geheimgehouden', klaagde Lavrov op een bijeenkomst met jongeren. Eerder deze maand klaagde Lavrov dat het onderzoek 'traag en gebrekkig' verloopt.



Een Boeing 777 van Malaysia Airlines stortte 17 juli 2014 boven Oost-Oekraïne neer. Het vliegtuig was onderweg van Amsterdam naar Kuala Lumpur en vloog over het front waar Oekraïense eenheden slag leveren met pro-Russische rebellen. Alle 298 inzittenden verloren het leven, onder wie 196 Nederlanders.



In het Westen wordt vaak aangenomen dat het vliegtuig door rebellen is neergehaald. Het Kremlin verdenkt het Westen ervan Rusland ten onrechte de schuld van de ramp in de schoenen te schuiven. 'Nederlandse onderzoekers hebben met ons overlegd nadat ze deze maand hadden aangekondigd fragmenten van een raket te hebben gevonden. Ze bleken de vondst zeven maanden geleden te hebben gedaan en weigerden de stukken te laten zien,' zei Lavrov.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
NOS

Eindrapport MH17 13 oktober gepubliceerd

Donderdag, 27-08-2015 12:37

Binnenland



De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) heeft de nabestaanden van de ramp met vlucht MH17 laten weten dat het eindrapport in het onderzoek naar de ramp op 13 oktober wordt gepubliceerd.



De nabestaanden worden voorafgaand aan die publicatie tijdens een besloten bijeenkomst geïnformeerd over de conclusies van het rapport.



Er zijn al twee concept-rapporten, over de crash en de vliegroute. Onlangs spraken vertegenwoordigers van zes landen daarover. Die conceptrapporten heeft de OVV naar soortgelijke instituten in andere landen gestuurd voor commentaar.

CNN



De OVV heeft nog niets willen zeggen over de inhoud van de rapporten. Wel is via media en luchtvaartautoriteiten al informatie naar buiten gekomen.



De Amerikaanse nieuwsorganisatie CNN liet eerder weten de inhoud van een conceptrapport te kennen. Daar zou instaan dat pro-Russische rebellen in Oost-Oekraïne het toestel van Malaysian Airlines met een raket uit de lucht schoten. De OVV wil niet reageren op de berichtgeving van CNN.



In een voorlopig rapport van de OVV dat wel is gepubliceerd, staat dat het toestel in de lucht in stukken is gebroken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het Parool:



Eindrapport MH17 van Onderzoeksraad 13 oktober

27-08-15 12:53 uur - Bron: ANP



Het eindrapport over de oorzaak van de vliegramp met vlucht MH17 van de Onderzoeksraad voor Veiligheid wordt dinsdag 13 oktober gepresenteerd.



In september publiceerde de OVV een rapport over de eerste bevindingen over de ramp op 17 juli vorig jaar in Oost-Oekraïne. Daarin stond dat het toestel waarschijnlijk tijdens de vlucht in stukken is gebroken, nadat het was doorboord door 'een groot aantal objecten' die het vliegtuig met hoge snelheid van buitenaf hebben geraakt.



Vlucht MH17 van Malaysia Airlines steeg van Schiphol op en werd later boven het oosten van Oekraïne hoogstwaarschijnlijk neergeschoten met een BUK-raket. Alle 298 mensen aan boord kwamen hierdoor om het leven, onder wie 196 Nederlanders.



De OVV sprak in de eerste bevindingen destijds nog niet over een raket.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
ED.nl

Boeren en tuinders zitten met nasleep MH17 in hun maag



Geplaatst op

07 september 2015

Laatste update

07 september, 06:00



[foto]

Hans Huijbers.

Monique Jansen



BRUSSEL - Het neerhalen van vlucht MH17 heeft er toe geleid dat boeren en tuinders uit Nederland maandag tijdens de extra landbouwraad in Brussel aan de bel trekken. Ze vinden dat ze de dupe worden van de boosheid van een land en willen de pijn in hun portemonnee gecompenseerd zien.



Melkveehouder Hans Huijbers uit Wintelre heeft als voorzitter van de ZLTO een plek aan de Brusselse vergadertafel. In zijn koffer de pijnpunten van zijn leden. Hieronder bevindt zich ook MH17. "Laat ik vooropstellen dat alle boeren en tuinders unaniem achter de Nederlandse opstelling staan over de gebeurtenissen rond vlucht MH17. Dat staat buiten kijf.''



Boycot



Sinds de Russische boycot van land- en tuinbouwgoederen, gaan er bijvoorbeeld geen paprika's of varkensvlees meer die kant op. Volgens de ZLTO-voorman zijn de boeren en tuinders van mening dat zij als sector niet alleen mogen opdraaien voor de boosheid van een heel land. "Dan moet de overheid opstaan en de helpende hand uitsteken. Dan kan door middel van compensatie. Het raakt niet alleen de boeren en tuinders, maar een hele bedrijfstak. Voor de boycot gingen er namelijk veel productiesystemen en kennis naar Rusland. We zitten als sector erg met de situatie onze maag, want ook wij zijn furieus op wat gebeurd is. Ook wij hadden bekenden aan boord van het toestel.''
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren deze Duitse documentaire. Bijna drie kwartier belangrijke informatie/recherchewerk. In beeld ook Nederlandse nabestaanden die hun woordje doen. De weduwe van de piloot die met tranen in haar ogen haar verhaal doet. De rouwstoet, de vele vele mensen die naast de weg staan. Indrukwekkend.



Het had voorkomen kunnen worden als de waarschuwing was doorgegeven. Ook de leugenspeech van Timmermans word onder de loep gehouden. Walgelijk! En die kerel zit nu in het Europees parlement en verdiend een hoop geld. Alleen al het kledinggeld dat hij krijgt....dat bedrag krijgt iemand anders als bijstandsuitkering.



Ik wist alleen niet dat er een soort spion was die de separatisten via sms doorgaf als er een militair vliegtuig over kwam. Toen de MH17 zou overvliegen heeft hij een verkeerde info doorgegeven. ?



Todesflug MH17 - Warum mussten 298 Menschen sterben? | Das Erste



https://youtu.be/bmWWlkFImU8





Gepubliceerd op 27 apr. 2015



Mehr http://mh17.wdr.de - In einer groß angelegten investigativen Recherche haben sich Reporter von WDR, NDR und Süddeutscher Zeitung auf Spurensuche begeben und neue Ergebnisse zutage gefördert. Sie sprachen mit Augenzeugen an der Absturzstelle, internationalen Ermittlern, Militärexperten, Politikern und Geheimdienstvertretern. Und trafen die Hinterbliebenen der Opfer. In ihrer umfassenden TV-Dokumentation geben sie Antworten auf bislang ungeklärte Fragen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk gerechtigheid.



(maar als ik me niet vergis wist Australië zelf ook van het gevaar in het luchtruim).



De Telegraaf:



wo 07 okt 2015, 19:11



Australiërs: vervolging Opstelten om MH17

Foto: Reuters

DEN HAAG -



Nabestaanden van een Australisch slachtoffer van de ramp met vlucht MH17 hebben een verzoek neergelegd om naast de daders en medeplichtigen onder meer oud-minister Ivo Opstelten en oud-staatssecretaris Fred Teeven te vervolgen. Ze hebben dat onlangs gedaan bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag.



Ook andere personen die volgens de ouders ,,nalatig’’ zijn geweest en hebben gefaald bij het uitvoeren van hun taken om passagiers in de burgerluchtvaart te beschermen, moeten worden berecht. De Australische ouders van Fatima Dyczynski hebben dit in hun verzoek geschreven.



Het ICC heeft de ontvangst hiervan bevestigd en beslist later of er een onderzoek wordt geopend of niet.



Vlucht MH17 van Malaysia Airlines werd op 17 juli vorig jaar waarschijnlijk met een raket in Oost-Oekraïne neergehaald. Daarbij kwamen alle 298 mensen aan boord om het leven, onder wie 196 Nederlanders. Het toestel was onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur.



Onder de 'nalatigen' vallen in de ogen van de ouders ook onder meer Luis Fronseca de Almeida, regionaal directeur van de Internationale burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) en verschillende directeuren van de Europese luchtverkeersleidingorganisatie Eurocontrol. Onder hen is de Nederlandse luitenant generaal Jac Jansen.



Oekraïne heeft de bevoegdheid van het ICC inmiddels erkend. Daarom mag het strafhof in Den Haag verdachten van betrokkenen van oorlogsmisdaden in Oekraïne berechten.



Dinsdag presenteert de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) de resultaten van het onderzoek naar de oorzaak van de tragedie. Behalve hiernaar hebben de onderzoekers ook gekeken naar de vraag waarom er nog passagiersvliegtuigen over het oorlogsgebied vlogen.



Verder is onderzocht of de inzittenden iets van de crash hebben meegekregen. Tenslotte heeft de OVV bekeken waarom Nederlandse nabestaanden twee tot vier dagen moesten wachten op bevestiging van de Nederlandse overheid dat hun naasten aan boord waren.



Het onderzoek van de OVV gaat niet over schuldigen en aansprakelijkheid. Het strafrechtelijk onderzoek onder leiding van het Openbaar Ministerie gaat wel over de daders. Dat is nog in volle gang.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Halleluja...

ps waar is Donkeyshot gebleven?



RTL nieuws

07 oktober 2015 02:30

NOS, RTL en Volkskrant naar rechter om geheime MH17-stukken



[hier een foto van zwart-gemaakte-bladzijdes] Veel stukken zijn 'gezwart'





NOS Nieuws, RTL Nieuws en de Volkskrant stappen gezamenlijk naar de rechter. Zij willen dat het ministerie van Veiligheid en Justitie meer documenten vrijgeeft over de afwikkeling van de MH17-ramp.



De drie nieuwsorganisaties hebben het afgelopen jaar afzonderlijk van elkaar verzoeken gedaan op basis van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob). Gevraagd werd om de verslagen van de ministeriële en ambtelijke commissies die zich bezighielden met de MH17-ramp, om zodoende het kabinetsbeleid na 17 juli 2014 in deze kwestie te kunnen reconstrueren.



De uitkomst van die Wob-verzoeken was teleurstellend. Het ministerie van Veiligheid en Justitie weigerde veel documenten openbaar te maken en maakte van andere documenten hele stukken onleesbaar. Ook een bezwaarprocedure bij het ministerie heeft daarin niets veranderd.



Beroepsprocedure

De NOS, RTL en De Volkskrant hebben de krachten nu gebundeld en hebben de rechtbank Utrecht gevraagd de beroepsprocedure voor alle drie tegelijk te voeren.



NOS Nieuws-hoofdredacteur Marcel Gelauff: "De NOS, RTL en de Volkskrant spannen deze procedure samen aan, omdat we willen onderstrepen dat openbaarheid juist in deze zaak zo cruciaal is. Het gaat niet alleen om de nabestaanden, maar ook om het optreden van Nederlandse regering en de politieke verhoudingen in Europa."



Philippe Remarque, hoofdredacteur van De Volkskrant: "Gezien de maatschappelijke impact van de vliegramp met de MH-17 en de vele vragen die leven bij de nabestaanden, is het van groot belang dat de overheid transparant is over al haar inspanningen in de nasleep van deze ramp. Voor journalisten is deze openheid essentieel om de werkzaamheden van de overheid te controleren."



Politiek-van-de-zwarte-stift

Pieter Klein, adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws, beklemtoont het belang van de waarheidsvinding: "Het vaststellen van de oorzaak, en vervolging van daders van de aanslag op MH17 zijn topprioriteit. Maar het is ook van groot belang dat het politiek en bestuurlijk handelen in de nasleep van de ramp nauwgezet kan worden gereconstrueerd. Dat wordt nu met de politiek-van-de-zwarte-stift gefrustreerd en dat lijkt mij een open, democratische samenleving onwaardig."



Wanneer de zaak voor de rechter komt, is nog niet bekend. De nieuwsorganisaties hopen dat dit nog voor het eind van het jaar zal zijn
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel wat veel voor één Ivo en één Fred (?).



Hoeveel ministeries van onze regering waren er ook alweer op de hoogte van dit zorgwekkende gevaar? Ook onze held Frans Timmermans was op de hoogte. Zes ministeries wisten ervan.



NRC.nl

7 oktober 2015, 20:05

Nabestaanden slachtoffer MH17 willen Opstelten vervolgen



[foto:Ivo Opstelten. Bart Maat/ANP ]



Binnenland

door Maarten Back



Nabestaanden van een Australisch slachtoffer met vlucht MH17 een jaar geleden, hebben een verzoek neergelegd om oud-minister Ivo Opstelten en oud-staatssecretaris Fred Teeven te vervolgen. Ze hebben dat onlangs gedaan bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag, zo meldt persbureau ANP.



Volgens de nabestaanden zijn Teeven en Opstelten “nalatig” geweest en hebben zij “gefaald” bij het uitvoeren van hun taken om passagiers in de burgerluchtvaart te beschermen. Het ICC heeft de ontvangst hiervan bevestigd aan ANP en beslist later of er een onderzoek wordt geopend of niet.



Ook andere personen die volgens de ouders van het slachtoffer “nalatig” zijn geweest, moeten worden berecht. In de ogen van de ouders zijn dat onder meer de regionaal directeur van de Internationale burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) en verschillende directeuren van de Europese luchtverkeersleidingorganisatie Eurocontrol. Onder hen is de Nederlandse luitenant generaal Jac Jansen.



Oekraïne heeft de bevoegdheid van het ICC inmiddels erkend. Daarom mag het strafhof in Den Haag verdachten van betrokkenen van oorlogsmisdaden in Oekraïne berechten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Elsevier

Politiek

Zes ministeries op de hoogte van briefing over luchtruim Oekraïne



door Eric Vrijsen 3 feb 2015



Het departement van VVD-premier Mark Rutte en vijf andere ministeries ontvingen het vertrouwelijke gespreksverslag dat Ambassaderaad Gerrie Willems in Kiev maakte van een vertrouwelijke briefing op 14 juli. Zij kreeg die dag te horen hoe gevaarlijk het luchtruim boven Oost-Oekraïne was.



Maar de zes ministeries beoordeelden 'de essentie' van het verslag alleen op internationaal politieke gevolgen; niet op de gevaren voor Nederlandse passagiers, blijkt uit antwoorden van het kabinet op een nieuwe serie vragen van de Kamerleden Pieter Omtzigt (CDA) en Sjoerd Sjoerdsma (D66).



De ministers Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid), Bert Koenders (moet zijn :Frans Timmermans) (PvdA, Buitenlandse Zaken), Jeanine Hennis (VVD, Defensie) en staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA, Verkeer) stuurden de antwoorden dinsdag naar het parlement.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/17fHyLuI8fQ Opstelten: Vlucht MH17 vloog volgens de regels LIEGEBEEST Opstelten





https://youtu.be/Rn0QOpGkptE Opstelten doet zijn eigen peptalk: 'Power' - RTL NIEUWS
LOEP ME MAAR aub.
Missie, gewoon een vraag he? Ben je hier een MH17 dossier aan het aanleggen met nieuwsberichten of zo?

Ik begrijp niet zo goed wat je wilt met je postings. Vertel eens
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor Pruttel. Kijk even naar de datum van onderstaande artikel. Bijna spiksplinternieuw-nieuws. Wat jou niet boeit, boeit mij misschien heel veel. Is je vraag naar wens beantwoord?



RTL nieuws

07 oktober 2015 02:30

NOS, RTL en Volkskrant naar rechter om geheime MH17-stukken



.....................................





............................



NOS Nieuws-hoofdredacteur Marcel Gelauff: "De NOS, RTL en de Volkskrant spannen deze procedure samen aan, omdat we willen onderstrepen dat openbaarheid juist in deze zaak zo cruciaal is. Het gaat niet alleen om de nabestaanden, maar ook om het optreden van Nederlandse regering en de politieke verhoudingen in Europa."



..............................
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 08 oktober 2015 @ 11:29:

[fgcolor=#2f1474]Speciaal voor Pruttel. Kijk even naar de datum van onderstaande artikel. Bijna spiksplinternieuw-nieuws. Wat jou niet boeit, boeit mij misschien heel veel. Is je vraag naar wens beantwoord?.



Niet helemaal.



Ja, ik zie dat je actuele berichten knipt en plakt. Maar wat wil je ermee?

Het lijkt namelijk op een dossier zo, maar leg je dat dan speciaal aan voor de forummers die geen kranten lezen of zo?

Of voor jezelf? Omdat het jou boeit? Het boeit mij trouwens wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 11:39:

[...]





Niet helemaal.



Ja, ik zie dat je actuele berichten knipt en plakt. Maar wat wil je ermee?

Het lijkt namelijk op een dossier zo, maar leg je dat dan speciaal aan voor de forummers die geen kranten lezen of zo?

Of voor jezelf? Omdat het jou boeit? Het boeit mij trouwens wel.Gelukkig dat het je wel boeit.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 08 oktober 2015 @ 11:49:

[...]





Gelukkig dat het je wel boeit.



Zeker wel, het verhaal is ook nog heus niet klaar.

Geduld moeten we hebben.... veeeeeeel geduld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven