Waarom krijgt Richard K. zoveel sympathie?

18-01-2024 10:05 1172 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik maak me zorgen over het grote aantal mensen dat bij voorbaat alvast excuses verzint voor Richard K. die een echtpaar vermoordde en twee kinderen tot wees maakte. Ik open X sowieso niet meer sinds er niets meer wordt geredigeerd. Maar zelfs op nu.nl is de grondtoon van de meeste reacties dat ofwel de politie de schuld heeft ofwel de slachtoffers het aan zichzelf te danken hebben. Hoe zien jullie dat?

https://www.ad.nl/binnenland/richard-k- ... a398eae3c/
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd zo knap hoe mensen op Viva precies alle ins en outs weten, niet gehinderd zijn door enige inhoudelijke kennis en toch de veroordeling al klaar hebben.

Laat het oordelen daar waar het hoort; in de rechtbank. Jullie hebben je mond vol over beschadigde kinderen, maar door zo te praten over deze situatie zijn jullie zelf onderdeel van deze beschadiging. Je helpt ze er echt niet mee.

Er zijn ongetwijfeld kundige professionals betrokken die prima in staat zijn het juiste te doen. Dat zal vast iets anders zijn dan hier geroepen wordt en dat zal dan ook wel weer niet goed zijn, toch?
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Plokkie schreef:
17-04-2024 11:41
Altijd zo knap hoe mensen op Viva precies alle ins en outs weten, niet gehinderd zijn door enige inhoudelijke kennis en toch de veroordeling al klaar hebben.

Laat het oordelen daar waar het hoort; in de rechtbank. Jullie hebben je mond vol over beschadigde kinderen, maar door zo te praten over deze situatie zijn jullie zelf onderdeel van deze beschadiging. Je helpt ze er echt niet mee.

Er zijn ongetwijfeld kundige professionals betrokken die prima in staat zijn het juiste te doen. Dat zal vast iets anders zijn dan hier geroepen wordt en dat zal dan ook wel weer niet goed zijn, toch?
Tja, op een forum wordt gediscussieerd over onderwerpen, doorgaans door mensen zonder inhoudelijke kennis. Je hoeft er niet aan mee te doen, hé.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de ins en outs moet je zeker vandaag op X van Saskia Belleman zijn. Als er iemand zo'n dag in de rechtbank gedetailleerd kan verslaan, dan is zij het wel.

Wat deze man aan straf krijgt boeit me niet zoveel, of dat nu gevangenis of tbs wordt. Zijn acties hebben in elk geval bewezen dat hij in elk geval niet in de maatschappij hoort. Uit alles blijkt dat hij, understatement, niet kan omgaan met mensen die hem tegenspreken of in de weg staan. Dan is ie niet meer zo joviaal. De deskundigen gaan zonder twijfel een inschatting maken of er in de (verre) toekomst kans op herhaling is. Daar heb ik wel mijn gedachtes over, gezien 's mans meer dan extreme reactie op een redelijk alledaags conflict met in dit geval buurtgenoten.

Want daar is dit topic mee begonnen, waarom deze zogenaamd joviale man en troetelbeer zoveel steun kreeg. Terwijl de feiten over zijn karakter zoals die toch in detail naar buiten worden gebracht voor rillingen zorgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal eens Plokkie,ik volg altijd de tweets van Saskia Belleman,zij is een autoriteit op het gebied van rechtbankverslagen.
Zij krijgt in haar tijdlijn ook veel te maken met mensen die vanuit hun onderbuik reageren en het is zeer vermakelijk hoe zij die mensen lik op stuk geeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mag toch hopen dat die mensen inmiddels wel spijt hebben van hun steunbetuigingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ook een beetje de soort sorry die je uitspreekt als je per ongeluk iemands mooie vaas omstoot. Hij heeft mensen vermoord.
Ik hoor niet zoveel meer van het "Ik steun Richard"-facebookleger dat er in januari nog was. Het zat toch allemaal even anders dan mensen dachten.

Geen idee of mensen daarvan leren, eigenlijk.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
“Het had nooit zo ver mogen komen” snikt Richard. Alsof hij meegesleurd werd door een draaikolk. De taal van een psychopaat. Geen woord over: IIK had dit nooit mogen doen. IK had nooit de kinderen van hun ouders mogen beroven. IIK heb spijt van wat IK heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het ad stond als kop dat Richard k 'fier' aankwam en weer ging. Rare kop, Hoezo ga je dat geraaskal als 'fier' omschrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
...hoe dan ook, op Nos.nl:

"De advocaat van de nabestaanden zegt dat zijn cliënten al hadden verwacht dat de verdachte spijt zou gaan betuigen. "Vooral omdat hij vastzit en nu waarschijnlijk alles zal proberen om een mogelijke levenslange gevangenisstraf te ontlopen."
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
17-04-2024 13:14
“Het had nooit zo ver mogen komen” snikt Richard. Alsof hij meegesleurd werd door een draaikolk. De taal van een psychopaat. Geen woord over: IIK had dit nooit mogen doen. IK had nooit de kinderen van hun ouders mogen beroven. IIK heb spijt van wat IK heb gedaan.
Dit. Buiten de eigen persoon praten.


En walgelijke dorpsgenoten die een gebalde vuist ter steun heffen in de rechtszaal. Koekoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
AD:

De eerste indruk die Richard K. wekt, drie maanden na de gruwelijke moorden en dat bizarre filmpje van zichzelf, is er één vol zelfvertrouwen. Maar het kan gespeeld zijn. Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun. In elk geval een paar aanwezigen uit Weiteveen in de rechtszaal staan nog steeds achter hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
mienbillekesjeuken schreef:
17-04-2024 13:54
AD:

De eerste indruk die Richard K. wekt, drie maanden na de gruwelijke moorden en dat bizarre filmpje van zichzelf, is er één vol zelfvertrouwen. Maar het kan gespeeld zijn. Iemand uit de publieke tribune steekt een vuist op naar Richard, als teken van steun. In elk geval een paar aanwezigen uit Weiteveen in de rechtszaal staan nog steeds achter hem.
Lees dat stukje in het artikel eens over de dorpsgenoten van Richard, die hem volmondig steunen. Wat een mensen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
17-04-2024 14:05
Lees dat stukje in het artikel eens over de dorpsgenoten van Richard, die hem volmondig steunen. Wat een mensen. :facepalm:
Yep, verschrikkelijk. Welgelijke figuren.

Ben benieuwd wie dat huis gaat kopen. Helaas is dat ook nog het spaarpotje voor de kinderen van de slachtoffers, maar denk dat het een stuk minder oplevert door deze smerige geschiedenis. Dat ze er nog iets aan overhouden...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer dat ze hem het woord hebben gegeven, ik vind niet eens dat hij dat recht zou moeten hebben.
Gewoon de schade proberen te beperken van zijn kant, laffe idioot, met zn nep-gejank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
17-04-2024 14:05
Lees dat stukje in het artikel eens over de dorpsgenoten van Richard, die hem volmondig steunen. Wat een mensen. :facepalm:
Oh wow, de fanbase gaat gewoon stug door met hun steunbetuigingen aan de moordenaar. Dus, iedereen die er ruzie mee krijgt moet voor zijn leven vrezen ofzo? Wat zijn dat voor gestoorden joh.
Alle reacties Link kopieren Quote
MaanZon schreef:
17-04-2024 14:58
Jammer dat ze hem het woord hebben gegeven, ik vind niet eens dat hij dat recht zou moeten hebben.
Gewoon de schade proberen te beperken van zijn kant, laffe idioot, met zn nep-gejank.
Tja, dat recht heeft hij. Het geeft mooi inzicht in hoe hij geen enkele verantwoordelijkheid neemt. En verder spreken alle feiten tegen zijn verweer dat hij niet wist wat hij deed. Het was een totaal zieke, voorbedachte actie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plokkie schreef:
17-04-2024 11:41
Altijd zo knap hoe mensen op Viva precies alle ins en outs weten, niet gehinderd zijn door enige inhoudelijke kennis en toch de veroordeling al klaar hebben.

Laat het oordelen daar waar het hoort; in de rechtbank. Jullie hebben je mond vol over beschadigde kinderen, maar door zo te praten over deze situatie zijn jullie zelf onderdeel van deze beschadiging. Je helpt ze er echt niet mee.

Er zijn ongetwijfeld kundige professionals betrokken die prima in staat zijn het juiste te doen. Dat zal vast iets anders zijn dan hier geroepen wordt en dat zal dan ook wel weer niet goed zijn, toch?
Feit: de man heeft twee mensen vermoord. Ja, de rechtbank zal daarover oordelen.

Gelukkig mag ik mijn mening daar over geven. En daar mag jij wat van vinden. Vraag: sta jij achter de daden van deze man en zo ja waarom? Of durf jij je mening niet te geven?
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een dorpsgenoot steunt die twee ouders in koelen bloede, met grof geweld en met voorbedachte rade heeft gedood, dan ben je in mijn ogen zelf ook rijp voor een psychiatrisch onderzoek in het PBC. Wat een vreselijke mensen daar in Weiteveen.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
9.34 uur
Richard K. ontkent moord. Ineke zou langdurig hebben getoeterd in haar auto. Dat zou iets bij Richard K. iets hebben getriggerd, zegt Reisinger. Sinds zijn tia, en een kopstoot 2 dagen eerder, zou hij daar eerder last van hebben.

9.45 uur
Officier Janssens wil nog iets zeggen over dat vermeende toeteren van Ineke nadat ze werd klemgereden door Richard K. "Het hele incident heeft 10 seconden geduurd. Hij liep naar de auto en schoot. Ik wil niet dat het zo wordt geframed alsof dat heel lang duurde."

Oh, wat heb ik toch een hartgrondige hekel aan liegende, zichzelf vrijpleitende mensen. Als je zo'n geweldig mens zou zijn, zoals de dorpsbewoners beweren, nam je je verantwoordelijkheid en schoof je die al zéker niet af op de vrouw die jij om het leven hebt gebracht. Wat een lafbek.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zo knap in het afschuiven van verantwoordelijkheid nemen.

Ik zie dit helaas in heel veel situaties waardoor heel venijnig slachtoffer een soort van dader wordt of vice versa.

Als Richard getriggerd werd en daardoor deze daad deed, dan nog hoop ik dat ze hem verantwoordelijk houden voor het niet onder controle houden van zijn ‘getriggerd zijn’ in plaats van dit als een verzachtende omstandigheid te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat doet een getriggerde man überhaupt bij de woning die al lang niet meer van hem is?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo getriggerd dat hij eerst nog de camera’s die er hingen en hem konden filmen onklaar heeft gemaakt… :wtf:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
17-04-2024 18:31
9.34 uur
Richard K. ontkent moord. Ineke zou langdurig hebben getoeterd in haar auto. Dat zou iets bij Richard K. iets hebben getriggerd, zegt Reisinger. Sinds zijn tia, en een kopstoot 2 dagen eerder, zou hij daar eerder last van hebben.

9.45 uur
Officier Janssens wil nog iets zeggen over dat vermeende toeteren van Ineke nadat ze werd klemgereden door Richard K. "Het hele incident heeft 10 seconden geduurd. Hij liep naar de auto en schoot. Ik wil niet dat het zo wordt geframed alsof dat heel lang duurde."

Oh, wat heb ik toch een hartgrondige hekel aan liegende, zichzelf vrijpleitende mensen. Als je zo'n geweldig mens zou zijn, zoals de dorpsbewoners beweren, nam je je verantwoordelijkheid en schoof je die al zéker niet af op de vrouw die jij om het leven hebt gebracht. Wat een lafbek.
Ja, de stakker, hij zit daar in zijn auto, met een doorgeladen wapen naast zich van de sneeuw en de fluitende winterkoninkjes te genieten, begint er ineens iemand te toeteren. Er was geen opzet in het spel meneer de rechter, heus waar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-04-2024 19:02
Zo getriggerd dat hij eerst nog de camera’s die er hingen en hem konden filmen onklaar heeft gemaakt… :wtf:
Nou, dat inderdaad. Want dat doen mensen die niet van plan zijn een strafbaar feit te plegen: die wachten je op bij je huis en maken je camera's onklaar.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-04-2024 19:02
Zo getriggerd dat hij eerst nog de camera’s die er hingen en hem konden filmen onklaar heeft gemaakt… :wtf:
Hoe zat dat nou?
Kreeg Richard 2 dagen eerder een kopstoot, is gefilmd en daarom heeft hij die camera op de bewuste ochtend onklaar gemaakt.

Richard had toch gefaked alsof hij een kopstoot kreeg??
Dus daarom de camera op de bewuste ochtend onklaar gemaakt??

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven