Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, maar ik denk dat een krant objectiever en anders kijkt. Ik weet natuurlijk niet hoe jij naar een boek kijkt, maar de schrijfstijl speelt bij mij misschien wel een kleinere rol dan bij iemand die het professioneel doet. Ook schrijf ik alleen recensies over boeken, die in mijn genre passen. Een recensist (?) zal dat minder goed kunnen.



Nouja.. en die sterren, die in het artikel staan, dat is gewoon iets wat je op Hebban automatisch doet, aangeven hoeveel sterren je een boek geeft, als je 'm uit hebt
Later is nu


Ik ben er nog! Even afwezig geweest, maar wel geblogd. Ik ga morgen even teruglezen want ik lees nieuwe bloggers



Ik heb de laatste tijd materiaal genoeg om over te bloggen Ik merk het aan mijn aantallen, en ik word steeds vaker geshared. Erg leuk!
Lekker BZB! Volgens mij kun jij straks zo een boekje uitgeven met verzamelde, sappige verhalen



Mijn blog is gisteren in een tiplijstje van een blog met flink wat bezoekers terecht gekomen. Zie ik meteen terug in mijn pageviews! Mijn blog is nu een halfjaar 'openbaar' en de stijging is tot nu toe vrij exponentieel (denk kleine aantallen, eerst 10 toen 20 en daarna 40 is ook exponentieel). Ik gok dat het meestal zo werkt. Blog wordt zo natuurlijk ook steeds beter vindbaar. Ik schrijf met name omdat ik er lol in heb (anders wordt het ook niks, denk ik), maar als ik geen lezers zou willen, hoefde ik ze ook niet te publiceren.
Wat leuk Skaep! Die lijstjes werken heel goed inderdaad.



Enneh... poeh! Haha!
Wat leuk Skaep, dat de bezoekers zo hard stijgen



Dreamer, die sterren dat doet Goodreads ook, en je hebt plugins voor boekbloggers die datzelfde doen. Maar ik heb wel eens rustig een boek vier sterren gegeven omdat ik wel veel plezier aan het lezen gehad heb, terwijl het boek normaal niet 'mijn genre' is, de personages plat waren en de zinnen niet altijd lekker liepen. Maar die dingen benoem ik dan zeker wel, in ieder geval de platte personages en niet lekker lopende zinnen. En een recensent van een krant hoort dan wel objectiever te kijken, maar een Hebban-recensent is geen journalist. En puur objectieve recensies zijn niet per se beter vind ik, ook niet in een krant.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Schattigmeisje. Ik kwam er achter dat ik de meeste boeken minimaal 4 sterren geef, gewoon, omdat ik ze prettig lezen vond en me ermee vermaakte. Terwijl ik, als ik objectief bekijk, waarschijnlijk een aantal keren minder sterren zou geven. Sterker nog, een paar weken later zou ik al minder geven, omdat ik het verhaal weer uit m'n hoofd heb, de spanning van de laatste pagina's, en dan kritischer kijk ofzo



Bij Hebban houden de meeste mensen zich er ook niet echt aan, heb ik gezien, en toch staan de recensies er gewoon. Ik zou nog wel eens een korte cursus hierin willen volgen, gewoon, met een groepje een paar recensies schrijven en kijken wat prettig is, wat goed leest en waarop te letten. Ik heb bij mijn schrijfcursus gemerkt dat dat best goed werkt voor een aantal zaken. Je kijkt ineens anders tegen je schrijfsels aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh en leuk van die meer bezoekers Skaep!
Later is nu
Ik zou dat ook wel eens willen. Gewoon, kijken of mijn ideeën erbij eigenlijk wel kloppen en zo
Nou, dan zijn jullie al met zijn tweeën! :-)
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, dat is waar.



Ik ga als het goed is eerst een cursus 'Redactie' doen. Daar wordt misschien ook wel eea genoemd.
Later is nu
Wow, we waren naar de tweede pagina gezakt...



@BZB, je maakt er nu steeds echte cliffhangers van... Spannend hoor! Je snapt dat je op deze manier wel het einde van je blog riskeert hè?
Als het aan mij ligt niet hoor! Er is nog geen verbetering in zicht

Maar ik heb genoeg materiaal om nog wel even door te gaan hahaha
Alle reacties Link kopieren
ooh.. ik moet BZB weer eens lezen dus

Ik kan het niet bijhouden, al die blogs Ben nu ook een boekenblog begonnen en er werd me gezegd "als je meer volgers wilt, moet je natuurlijk ook bij anderen kijken/lezen/reageren." Maar jeumig, ik moet óók nog boeken lezen dan. Ik kan ze natuurlijk niet vertellen dat m'n internetleestijd al aan het vivaforum opgaat
Later is nu
Lezen/reageren helpt wel Ik vind het zelf ook leuk om te doen; zelf wil ik ook graag reacties, dus dat gun ik anderen ook, zoiets.
Ik ben er ook achter dat het reageren op andere blogs veel kan doen voor je bezoekerscijfers. Maar ik herken wat je zegt hoor, Dreamer. Ik breng avondenlang met de laptop op schoot door om alles een beetje bij te houden...
ik reageer momenteel heeel weinig op andermans blogs. Gewoonweg geen tijd voor met een hyperactieve peuter. Dit berichtje lukt net haha
irritante is ook dat naast mijn laptop nu ook mijn telefoon het begint te begeven. Dus ik moet nu wel op de laptop van mijn man tikken en dat vind ik een onding. Maargoed, hard op zoek naar een nieuwe telefoon, alleen weet ik nog niet welke...
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is inderdaad vervelend, Bumba. Kun jij blogs typen op je telefoon? Of lees ik dat te snel?
Later is nu
Ja, ik heb een appje van blogger waar ik blogjes in kan typen. Wel zonder opmaak en foto's, dus ik gebruik het niet supervaak, omdat je in die app maar slecht ziet hoe het eindresultaat eruit komt te zien. Het lijkt al snel een mooi stukje en als je dan terugkikt op mijn site blijkt het per alinea maar 2 regels te zijn. Dat vind ik enorm lelijk en storend persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind berichtjes typen al vervelend op de telefoon, een heel blog wordt het nooit
Later is nu
Is het ook. Het is echt even behelpen momenteel. Maar een nieuwe laptop zit er gewoon even niet in, helaas.
.
Zo, ik ben weer terug van vakantie en weer hard aan het bloggen. Ik zit deze maand denk ik bijna aan de 5000 bezoekers per maand, misschien dat ik het haal Ik zag trouwens tijdens mijn vakantie (bijna niks geschreven) zelfs ook nog een lichte stijging, ik verwachtte dat het omlaag zou gaan.



Op m'n telefoon typ ik bijna niks, is zo'n gepriegel. Ik lees denk ik 2 of 3 andere blogs (meer zijn er ook niet echt in mijn niche voor zover ik weet).



@zoeysew welkom! Mijn naam is eigenlijk vanzelf gekomen. Heeft wel even geduurd hoor. Ik hou meestal wel van de wat originelere "merk"namen, niet fitbeauty.nl, mindfulness.nl, healthandbeauty.nl ofzo. Al zullen deze sites vast al bestaan haha.
Alle reacties Link kopieren
Sja.. ik heb gewoon m'n naam en het project, wat ik op dat moment wilde doen gebruikt voor m'n eerste blog. Het 2e blog gaat over leven met een ziekte, dus daar linkt de naam ook naar.



Ik heb er niet heel veel aandacht aan besteed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wow Pangea, wat veel bezoekers! Leuk hoor



Ik heb al wel lezers en reacties op mijn boekenblog, maar het is er niet druk. Dat geeft ook niet, het is leuk
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven